Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #125 Gepost op: 12 Maart 2011, 11:41:56 » |
|
ik strijk bijna nooit meer, gewoon de droger meteen leeghalen na afloop en blouses meteen ophangen, klaar. Na een aantal wassen zijn de kreukels weer wat erger, dan ff strijken en de komende 4x weer niet, goed te doen hoor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #126 Gepost op: 12 Maart 2011, 16:09:51 » |
|
Ik strijk ook niet zoveel, alleen de overhemden van Gerrit en de bloesjes van Jesse (maar ze dragen ze niet zovaak, dus dat valt reuze mee. Wel strijk ik de kussenslopen, dat vind ik wel mooi, en vanmorgen heb ik de vitrage gewassen en helaas is die zo kreukelig uit de wasmachine gekomen dat ik wel moet strijken. Maar gelukkig heb ik er geen hekel aan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #127 Gepost op: 13 Maart 2011, 11:49:56 » |
|
Ik strijk de slopen, zakdoeken,theedoeken, en soms ook de dekbedhoezen, ook mijn shirtjes strijk ik meestal. Hubbie heeft overhemden die mooi glad uit de droger komen, maar ik hang ze ook vaak uit de wasmachine meteen op een hangertje, dan blijven ze ook mooi. Behalve de katoenen overhemden, die moeten echt gestreken worden.
De inbetween-gordijnen hang ik vochtig meteen weer op na een kort wasprogramma, het toerental van de centrifuge zet ik dan op 1000 toeren, anders gaan ze kreuken.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Willem
Forzona Member
"adorkable"
|
 |
« Antwoord #128 Gepost op: 28 Maart 2011, 17:37:47 » |
|
Nou vroeg ik mij af, wat is nou dat mesje waar Janet over sprak op de eerste pagina? Heb ik nog nooit van gehoord, maar ik ben dan ook nog niet oud he. 
|
|
|
|
|
|
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #129 Gepost op: 28 Maart 2011, 18:16:00 » |
|
het Molenmesje? Daar had Gerrits tante het altijd over, dat dat zo'n fijn mesje was. Nou, niet voor mensen met een vaatwasser. Dus ik denk dat het molenmesjefabriekje inmiddels wel de geest heeft gegeven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #130 Gepost op: 28 Maart 2011, 18:26:46 » |
|
maar wat is een molenmesje?? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #131 Gepost op: 28 Maart 2011, 19:28:25 » |
|
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #132 Gepost op: 28 Maart 2011, 21:19:43 » |
|
ah oke nu ken ik hem wel nu ik hem gezien heb, mijn moeder had er ook eentje, levensgevaarlijk mesje, zo scherp dat ie is 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #133 Gepost op: 30 Maart 2011, 00:14:12 » |
|
Mijn kinderen zeggen altijd dat botte messen en ook gereedschap veel gevaarlijker is. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #134 Gepost op: 29 Mei 2011, 22:12:26 » |
|
'Wasmachines leven niet langer met Calgon'
In tegenstelling tot wat Calgon ons al jaren inpepert, leven wasmachines niet langer met Calgon. Dat blijkt uit simulaties van Which?, de Britse collega’s van de Consumentenbond.
Drie jaar lang lieten de onderzoekers twee wasmachines draaien met hard water op 40 ° C. Aan de ene voegden ze Calgon toe, aan de andere niet. Het verschil was nihil. De wasmachine met tabblad had inderdaad iets minder kalkaanslag. Bij de andere machine was de kalkafzetting wel iets meer, maar zou de prestaties van de machine niet kunnen beïnvloeden. De deskundige kwamen tot de conclusie dat het gebruik van Calgon tabletten zonde is van je geld.
Want wie bij elke wasbeurt Calgon toevoegt, zou over een periode van 6 tot 8 jaar zo'n 350 euro hebben uitgegeven (6 tot 8jaar is de periode alvorens een toestel in een buurt met hard water de geest zou kunnen geven als gevolg van kalkvorming). 'Voor dat bedrag kun je al een nieuw wasautomaat kopen in de winkel', aldus Which?.
'Misleidend rapport' Calgon-fabrikant Reckitt Benckiser liet de Britse consumentenorganisatie intussen weten te beschikken over onderzoeksresultaten die de werking van Calgon wél bewijzen, maar die om concurrentiële redenen niet openbaar gemaakt kunnen worden.(Blik op Nieuws) Ik heb het nooit gebruikt. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #135 Gepost op: 29 Mei 2011, 22:59:15 » |
|
ik ook niet 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #136 Gepost op: 29 Mei 2011, 23:01:02 » |
|
Hier geen calgon maar wel zo'n vlijmscherp mesje, wist alleen niet dat ie niet in de vaatwasser mocht.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #137 Gepost op: 29 Mei 2011, 23:32:38 » |
|
wij hebben hier (rondom Elburg) ook wel heel zacht water, bijna geen kalkaanslag, dat scheelt ook echt.
Ons koffiezetapparaat hebben we al zeker 18 jaar (zo'n dure van DE) gekregen van een tante ooit, en hij doet het nog prima, ik geloof dat ik hem vier keer met azijn heb ontkalkt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|