mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Gepost op: 08 Februari 2008, 21:46:15 » |
|
Misschien weten jullie het ook niet maar het zit zo.
Mijn vader heeft de hond van mijn moeder toevertrouwd aan andere mensen, omdat hij er niet meer voor kon zorgen. Het is een vreselijk lief beest, maar groot en vaak lomp. Die mensen waren er heel erg blij mee, maar nu willen ze haar weer teruggeven of een spuitje laten geven, omdat ze twee keer iemand gebeten zou hebben. Wij staan hier enorm van te kijken, omdat ze dat echt nog nooit heeft gedaan. Het zou kunnen zijn dat ze zich daar helemaal niet op haar plek voelt. Mijn pa wil en kan haar niet terug, maar wil ook niet op zijn geweten hebben dat ze een spuitje krijgt voor iets wat niet bij haar hoort. Iemand een idee wat hij nu zou kunnen doen. Ik heb tegen hem gezegd, dat hij haar even terug moet nemen en dan bij de dierenarts info vragen wat met haar te doen. Misschien asiel, hoe moeilijk ook. Maar dan heeft hij in ieder geval zelf de regie en weet hij zeker wat er mee gebeurd. Moeilijk, moeilijk!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 08 Februari 2008, 22:40:57 » |
|
Jeetje, dat is sneu! Inderdaad een dilemma. Maar een oplossing weet ik zo ook niet 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 08 Februari 2008, 22:43:42 » |
|
betreft het een oudere hond dan zal na maanden opgesloten in een asiel ook de spuit om de hoek komen als niemand er voor komt. mijn hond bijt trouwens ook als vreemden hem niet met rust laten maar niet zomaar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 08 Februari 2008, 22:51:42 » |
|
Ze is 5, dus dat is nog niet zo heel erg oud.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
semmeke
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 08 Februari 2008, 23:59:22 » |
|
Marktplaats misschien een optie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Februari 2008, 00:44:57 » |
|
Nee, daar weet je niet wat er op af komt. Iemand kan zich namelijk goed voordoen, maar uiteindelijk heb je grote kans dat zo'n dier in een laboratorium terecht komt. Gatsie. We hadden goede hoop dat dit een goed stekkie voor haar zou zijn. Niet dus. Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 09 Februari 2008, 01:05:44 » |
|
Ik denk dat het laatste het beste is, dat je vader hem dus weer even terugneemt, en dan eerst eens kijken hoe het gaat, met bijten dan bedoel ik. En dan advies van de dierenarts lijkt me het beste. Best zielig om met zo'n beesie te moeten leuren. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 09 Februari 2008, 06:26:22 » |
|
he ja dat is idd lastig/zielig enzo.
voor alle partijen en ook voor het beestje.
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 09 Februari 2008, 10:41:27 » |
|
Wat is het voor een soort hond dan??? Misschien iets voor ergens lekker op een boerderij??? Ik weet het ook niet ,maar dat vind een hond vaak wel fijn de ruimte die ze daar dan hebben. Eventueel het honden forum, kijken wie daar al wat langer zijn en daar dan eens een balletje opgooien, dan zit je zeker bij dieren liefhebbers die er geen misbruik van zullen maken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 09 Februari 2008, 11:51:32 » |
|
Het is een Friese stabij. Ik zat zelf ook aan een boerderij te denken. Zij moet echt de ruimte hebben. Die had ze bij mijn vader namelijk ook en daarbij was het een paar meter van het bos vandaan. Waar ze nu is, is geen bos en het is een wat kleiner rijtjeshuis. Op zich had het goed kunnen gaan, maar ik denk dat mevrouw het toch zwaarder valt als dat ze dacht en ze kampt nu zelf met gezondheidsproblemen, waarvoor ze geopereerd moet worden, dus dan is het vele uitlaten er ook niet meer bij. Vind het alleen niet eerlijk dat ze mijn vader ermee lastig valt en daarbij ook nog zegt dat de hond onbetrouwbaar is. Erg lastig. Heb net een asiel gebeld en die heeft nu geen plek. Dus dat wordt even verder zoeken. Mijn pa wil haar dus echt niet meer thuis hebben. Emotioneel kan hij dat niet aan, maar ook voor de hond is het niet goed, omdat mijn vader bijna niet thuis zal zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 09 Februari 2008, 14:21:49 » |
|
Eventueel het honden forum, kijken wie daar al wat langnd een hond vaak wel fijn de ruimte die ze daar dan hebbeer zijn en daar dan eens een balletje opgooien, dan zit je zeker bij dieren liefhebbers die er geen misbruik van zullen maken.
Goed idee Shanon. Of misschien hier eens rondsnuffelen. http://www.dierz.nl/dierz/ 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Februari 2008, 01:17:36 » |
|
Mijn pa heeft een lang gesprek gehad met de mevrouw die de hond nu heeft. Kennelijk heeft ze vanalles uitgezocht en gedaan. De hond is er nu lang genoeg om zich thuis te voelen en laat nu haar werkelijke aard zien. De situatie daar is heel anders als bij mijn pa. Er komen meer mensen over de vloer en op straat komt ze ook meer mensen tegen. Ze schijnt ineens te kunnen schrikken ergens van en dan valt ze iemand van achteren aan. Ze bijt niet door, maar schraapt wel met haar tanden ergens langs. Laat los en gaat gewoon weer rustig zitten of loop verder. Ze vertoont verder absoluut geen aggressiviteit. Maar die aanvalletjes worden haar kwalijk genomen en daarom moet ze weg, omdanks dat ze verder echt heel erg lief is. Mijn inziens is dit best op te lossen door een muilkorfje op straat te dragen en in huis haar in een andere ruimte te laten als er vreemde mensen in huis zijn. Ze is absoluut niet te vergelijken met een valse hond. Het asiel die mijn vader gebeld heeft, heeft mijn vaders verhaal aangehoord en belt ook nog met die mevrouw. Ze proberen samen tot een goede oplossing te komen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Februari 2008, 11:43:41 » |
|
Hopenlijk komt er een goede oplossing voor het beesie.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Februari 2008, 19:48:26 » |
|
Ja dat hoop ik ook. Het is toch een levend wezen. Ik laat het wel weer weten als er meer bekend is over het lot van de hond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 10 Februari 2008, 21:41:25 » |
|
Graag.. ik ben heel benieuwd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 11 Februari 2008, 19:06:43 » |
|
al een oplossing gevonden?
het is voor ons natuurlijk wel gemakkelijk om te denken, na een maand is de hond gewend aan het nieuwe huishouden. dat is misschien ook wel, maar dat wil niet zeggen dat de hond er ook de aard heeft
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 11 Februari 2008, 22:39:46 » |
|
O jongens het is vreselijk! Wat heb ik een spijt dat ik dit heb gedaan. Dat mens is gestoord. Ze gaat morgen naar de dierenarts in haar woonplaats, die op zich de vorige keer dat ze er was niet gewillig was en vond dat zij te hard van stapel liep, en bespreken wat er nu moet gaan gebeuren.
Ik heb aan mijn pa haar nummer gevraagd en haar opgebeld. Nou echt, ze is niet wijs. Nu zegt ze zelfs dat wij die hond hebben verwaarloosd. Dat dat beestje eigenlijk nooit uitgelaten werd enzo. En dat is niet waar. Ze was veel alleen en daar kon ze inderdaad niet tegen, maar mijn vader zorgde er wel elke dag voor dat ze 3 keer goed en daarvan minstens 1 keer lang werd uitgelaten. Ze heeft erg de pech gehad dat mijn moeder ziek werd en daardoor niet de aandacht kreeg die ze moest hebben. Maar toen mijn moeder nog leefde was er niks aan de hand, dat is erna gekomen. Toen voelde ze zich alleen en miste een vrouw in huis.
Ze zegt dat ze oude mannen aanvalt. Nou, zei ik dan is ze waarschijnlijk boos op mijn vader dat hij haar heeft weggedaan. Dat was niet zo het zit echt in haar hoofd en is onbetrouwbaar. Ik zei daarop weer dat zij dat niet kan bepalen na 2 maanden. Wij hebben haar 5 en half jaar gehad en dit is nooit voorgevallen. Ik heb toen gezegd dat we haar terug willen, maar dat wil ze niet en als het wel gebeurt dan wil ze zwart op wit dat we haar nergens anders onderbrengen, want niemand mag dit meemaken met deze hond. Dus, zij niet niemand niet.
Ik heb onze dierenarts gebeld kreeg de assistente, die de hond ook goed kent die schrok vreselijk en zei ook dat we haar onmiddelijk terug moeten halen en ze zou de dierenarts op de hoogte stellen. Mijn vader heeft de trainer gebeld, die de hond getraind heeft en ook die is van mening dat ze naar ons terug moet en hij wil mijn pa gaan helpen met de hond en eventueel een goed adres voor haar gaan zoeken, want ook hij weet dat zij goed te handelen is. Goed ze is een angstige hond, maar daarvan zijn er meer. En wat ze nu doet heeft niks met haar verleden te maken, wat de deskundigen volgens die vrouw ook mogen zeggen. De hondentrainer zou iemand in hun woonplaats op de hoogte gaan stellen en als het echt moet die hond gaan halen.
Die vrouw zegt nu dat die hond op haar naam staat en wij er niks meer over te zeggen hebben. Echt ik voel me zo schuldig, dit heeft ze niet verdient en dit wilde ik ook niet. Ik wilde een huis waar zij meer aandacht zou krijgen. Die kreeg ze ook daar ben ik van overtuigd, maar dat aanvallen moet gewoon een andere reden hebben. Ze heeft ook nog niemand verwond alleen schrik aangejaagd. Tenminste als ik die vrouw moet geloven. Ik ben heel correct gebleven, omdat ik geen stennis wil, maar ze weet wel hoe ik erover denk en waarom. Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die zonder deskundige mensen een hond aan een ander geeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 11 Februari 2008, 22:55:21 » |
|
de hond is dus bij een psychopate terecht gekomen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 11 Februari 2008, 23:06:48 » |
|
Nou in ieder geval iemand, die erg zeker is van haar zelf en liever die hond een spuitje geeft, dan er een andere oplossing voor zoekt. Het spijt me, maar hoe goed ze er verder misschien voor geweest is, met zo'n redenatie ben je geen beest waard. Zij zegt dat ze de omgeving veilig wil stellen, dat ze niet wilt dat anderen de dupe zijn van het bijtgedrag van de hond. Maar ze beet nooit echt nooit. Thomas kon er zelfs alles mee doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 12 Februari 2008, 05:58:59 » |
|
jeetje zeg wat een toestand allemaal,
wat goed dat je je hebt in kunnen houden. kijk je schiet er niks mee op als je dit niet doet maar je hebt vast staan koken aan de andere kant van de lijn.
heel veel suc6 ermee en hopelijk komt alles goed
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 12 Februari 2008, 10:46:01 » |
|
O, ik kook nog als ik er aan terug denk.
Mijn pa heeft de dierenarts van die mevrouw gesproken en zij is op mijn vaders hand. Ze kent het verhaal, maar gelooft er ook niks van. Ze kan de hond niet afnemen of ter observatie houden, maar ze gaat er wel op aandringen dat die vrouw de hond aan mijn vader teruggeeft. Ze verwacht een hoop gedoe, maar wil ook het beste voor de hond. Zij heeft wel 3 kwartier met mijn vader gepraat en dat vind ik heel netjes. Ze zei ook dat er geen dierenarts in de buurt zal zijn die deze hond een spuitje gaat geven. Want ze is kerngezond. Pff, wat kost dit een energie zeg! Maar ja, we weten waar we het voor doen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 12 Februari 2008, 10:51:39 » |
|
de diverse dierenartsen zullen de kassa's ook horen rinkelen over de rug van die hond
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 12 Februari 2008, 11:05:15 » |
|
Ik heb geen ervaring met honden, wel vreemd dat ze nadat ze bij je pa weggegaan is pas is gaan bijten... als dat waar is tenminste. Vreemd verhaal van dat mens, liever een spuitje dan terug naar jullie??? Dan spoor je toch niet. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 12 Februari 2008, 12:15:53 » |
|
Precies onze gedachte! We wachten weer even af! Vanavond weet ik wel weer wat meer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 12 Februari 2008, 17:04:55 » |
|
Pfff, echt raar mens! Ben benieuwd of je het beessie nog terug kan krijgen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 12 Februari 2008, 23:23:15 » |
|
Ik weet het niet. heb er ergens een hard hoofd in. De dierenarts van die mevrouw heeft zoals ze belooft had, mijn vader teruggebeld en ze was bekaf van die vrouw. Ze heeft lang heel erg lang met haar gepraat en uiteindelijk haar laten beloven dat ze de hond aan mijn pa terug gaat geven, want een spuitje geven daar werkt ze absoluut niet aan mee. . Maar ja of ze zich aan die belofte gaat houden, dat is de vraag, want ze heeft nog steeds niet gebeld. Dus mijn pa belt haar morgen. Hij moest vanavond weg, anders had hij haar vanavond wel gebeld.
Ondertussen heeft de trainster ook niet stil gezeten en heeft waarschijnlijk al een nieuw adres voor haar, maar dit zal op een hele andere manier gaan verlopen. Meer controles enzo. Dus nu hopen dat ze terug komt. Ik loop de hele tijd met koppijn, puur van de spanning. Stom gedoe!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 13 Februari 2008, 10:45:14 » |
|
Pffff, wat een hoop gedoe om niks toch weer... laat dat mens die hond toch gewoon terug aan je pa geven. Dan is ze er toch vanaf? Dat wil ze toch? Ik snap het niet hoor... Een hoop mensen op stang jagen en de hond waarschijnlijk ook!! Sterkte, ik hoop dat het gauw goedkomt!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 13 Februari 2008, 10:49:50 » |
|
Ik ben ook heel benieuwd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 13 Februari 2008, 11:45:49 » |
|
 We mogen haar vanavond ophalen! Mijn pa heeft die vrouw gebeld en zoals hij begreep heeft de dierenarts duidelijk te verstaan gegeven dat ze bijgeen enkele dierenarts hoeft aan te kloppen om het beestje in te laten slapen. Dit heeft haar dan toch doen besluiten om haar terug te geven. Maar....begon ze "er rust nu een zware last op uw schouders, want die hond is niet te vertrouwen" Mijn vader kapte dit af door te zeggen dat we hier nu over op moesten houden en dat we het hier nu vaak genoeg over gehad hebben. Degene die ergens last van heeft, dat is zij. Want waarom ga je anders bij iedereen lopen leuren met deze hond en je beklag doen. Volgens mij is er bij haar dan iets niet goed. Maar goed, we krijgen een goed verzorgde hond terug. Maar zijn wel benieuwd hoe dit haar karakter veranderd heeft. We zullen nu zorgen dat ze niet vaak alleen hoeft te zijn en samen met de hondentrainster tot een goede oplossing proberen te komen. We gaan er van uit dat ze tijdelijk bij mijn vader zal zijn. Maar nu gaan we het heel anders aanpakken en zelf controleren waar dat beestje dan terecht komt en ook bij die mensen een paar keer gaan kijken. Dit mag nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren! We hebben weer een wijze les geleerd!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 13 Februari 2008, 12:52:11 » |
|
goed zo, tot nu toe nog steeds een goede afloop
nu nog een goed tehuis
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 13 Februari 2008, 13:43:03 » |
|
Dat klinkt goed. Ben inderdaad ook benieuwd of jullie iets aan de hond zelf kunnen merken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 13 Februari 2008, 23:15:09 » |
|
Nou zeg, wat een opuchting..  Ik ben nou ook wel heel benieuwd naar het gedrag van de hond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 13 Februari 2008, 23:26:33 » |
|
hey, dat is mooi een stap in de goede richting alvast.
veel succes met het vinden van een lief nieuw baasje voor haar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 13 Februari 2008, 23:45:12 » |
|
Ze is er weer. En wat was ze blij om mijn vader weer te zien. Ze heeft hem letterlijk omhelst. Die mevrouw heeft echt goed voor haar gezorgd. Wat een mooie vacht heeft ze en ze is ook heel rustig. Hier was ze altijd tot het irritante af druk. Ze luistert ook goed. Dus dan is het heel raar dat ze er wel op stond dat ze een spuitje zou krijgen. Dus aan de ene kant haar een goede opvoeding geven, maar aan de andere kant beweren dat ze vals is. Het gekke was ook dat haar man zei dat ze op geen enkele manier agressiviteit heeft getoond. Maar zij ging er gelijk overheen dat ze tot 3 keer toe heeft aangevallen. Dus kennelijk was haar man het er ook niet mee eens. Ze ziet er echt uit om door een ringetje te halen en is super lief. Zo zonde dat die mevrouw 2 kanten heeft. Omdat mijn vader morgen weer heel vroeg weg moet, blijft ze even hier. We zullen zien hoe het allemaal gaat lopen en wanneer ze ergens anders ondergebracht kan worden. En dit gebeurt nu alleen maar onder hele strenge voorwaarden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 13 Februari 2008, 23:57:00 » |
|
Fijn dat ze er weer is, en er zo goed uitziet.  Leuk dat ze zo op je vader reageerde, maar voor hem wel des te moeilijker om haar weer weg te doen lijkt mij. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 14 Februari 2008, 00:09:11 » |
|
Ja, het voelt heel erg dubbel. Mijn pa vind het leven zonder beestjes nu ook erg aangenaam. Het huis is schoner en hij kan gaan en staan waar hij wil. Maar ja, om haar zo aandoenlijk te zien, maakt het dan wel weer moeilijk. Maar nu weet mijn vader hoe het zonder dieren voelt, dus als hij nu echt een heel goed adres gaat vinden, dan zal het waarschijnlijk wel goed gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 14 Februari 2008, 01:12:26 » |
|
succes met het vinden van een goed tehuis
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 19 Februari 2008, 00:53:00 » |
|
Ja, het voelt heel erg dubbel. Mijn pa vind het leven zonder beestjes nu ook erg aangenaam. Het huis is schoner en hij kan gaan en staan waar hij wil. Maar ja, om haar zo aandoenlijk te zien, maakt het dan wel weer moeilijk. Maar nu weet mijn vader hoe het zonder dieren voelt, dus als hij nu echt een heel goed adres gaat vinden, dan zal het waarschijnlijk wel goed gaan.
Hoe gaat het met hondje en je pa? En belangrijker nog, hoe gedraagt hondje zich nu? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 19 Februari 2008, 10:20:05 » |
|
Mesje, hebben jullie zelf al overwogen om hem bij jullie te houden?? Dan is ie in ieder geval niet helemaal weg uit het leven van jullie en vooral van je vader.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 22 Februari 2008, 00:03:03 » |
|
Alles gaat goed met de hond. Je kan weer merken dat ze thuis is, want ze wordt weer aardig wild. Dit probeer ik wel de kop in te drukken, want het is heel vervelend als zo'n grote hond tegen je opspringt en om je heen blijft dralen. Mijn pa is daarin ook wel wat te toegevelijk. Hij is er ook nog niet helemaal uit wat te doen nu. Ergens heeft hij het gevoel dat Boyka gewoon bij hem wil blijven. Maar ja, dan moet hij echt de keus gaan maken en dan ook echt voor haar gaan zorgen en niet alles laten verslonzen. Ik heb nu ook al afgesproken dat als hij een dag weggaat, dat de hond hier komt. Ze zit dan wel de hele dag in de gang, want madam is erg bang voor onze kat, maar ze is niet alleen. Toen ze puppy was is ze een keer aangevallen door hem en dat is ze nooit meer vergeten. Poes zelf kijkt nu nog nauwelijk naar haar om, maar de hond blijft hem maar eng vinden. Wat ze ook moet afleren is het springen tegen de deur als de postbode of krantenjongen komt. Ze rukt dan ook alles uit de brievenbus. Ze bijt niet en maakt ook niks stuk, maar ze jaagt wel schrik aan, waardoor een aantal mensen de kranten niet in de bus durven te doen. Maar ja, moeilijk af te leren zoiets. Mij zou het misschien lukken, maar ik ben er niet de hele tijd bij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 22 Februari 2008, 10:24:31 » |
|
Lijkt me ook heel moeilijk om al die aangeleerde dingen te veranderen. Zijn honden net zulke gewoontebeesten als katten?  Ik heb op de tv Martin Gaus weleens bezig gezien, had wel effect, maar of dat bijvend was zie je natuurlijk nooit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 22 Februari 2008, 12:56:14 » |
|
O ja, die hebben zeker hun gewoontes. Joey neemt er bevoorbeeld geen genoegen mee als ik na het uitlaten eerst iets anders gaan doen, nee meneer moet eerst zijn koekje. Als ik de computer uitdoe dan hoor je "Power Off, let's go" Nou, op wat voor een tijdstip je dit ook doet, Joey associeert dit met uitlaten, dus dan zit hij er helemaal klaar voor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 22 Februari 2008, 13:22:07 » |
|
 wel grappig. Ik denk wel dat we het ze zelf aanleren, Sammy wil altijd eerst eten als ik uit bed kom, en als ik het niet doe weet hij me met z'n gemauw er wel aan te herinneren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 03 Maart 2008, 18:30:26 » |
|
Hoe is het met het hondje van je pa, Mesje?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|