cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 05 Juni 2008, 20:57:58 » |
|
Spannend.. en op een mooie tijd. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 08 Juni 2008, 16:40:13 » |
|
Hamilton begint zometeen op pole, het lijkt erop dat de race toch onder droog weer verreden zal worden. Heel veel coureurs hebben geklaagd over de slechte staat van het circuit, het asfalt zou niet goed zijn. De organisatie heeft iig de hairpin (waar Kubica vorig jaar crashte) opnieuw geasfalteerd voor de race.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 08 Juni 2008, 22:44:20 » |
|
Zo, dat was weer een beste race! 1-2 voor BMW en nog de allereerste voor Robert Kubica en BMW ook! Coulthard 3e is ook helemaal top, ik denk dat dat ook vooral te danken is aan jarenlange ervaring en uiteraard ook een dosis geluk. Wat was dat een raar voorval aan het eind van de pitstraat, ze doken recht achter de safetycar vandaan, dan is na 22 seconden de rest toch wel voorbij start/finish? Erg vreemd dat dat licht nog rood was. Een uitgebreid verslag staat hier: http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/08/kubica-en-heidfeld-bezorgen-bmw-1-2-in-montreal/
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 08 Juni 2008, 22:46:56 » |
|
Laatste nieuws: Lewis Hamilton en Nico Rosberg zijn na afloop van de race in Canada bestraft door de wedstrijdleiding wegens hun aandel in de crash in de pitstraat, waar ook Kimi Raikkonen bij betrokken raakte. Beide rijders zullen op de startgrid van de Franse Grand Prix over twee weken tien plaatsen verliezen. Ik vind dit wel erg rigoreus hoor, 10 plaatsen straf!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 08 Juni 2008, 23:55:25 » |
|
safety first
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 12 Juni 2008, 14:04:32 » |
|
Van der Garde eist geld van Force India
Giedo van der Garde heeft beslag laten leggen op de bankrekeningen en sponsorgelden van Force India. Zo meldt het ANP. De Nederlander wil 1,3 miljoen euro van het team, omdat ze de gemaakte afspraken over de te rijden testkilometers niet is nagekomen. Het team eist dat het beslag wordt opgeheven en spande een kort geding aan.
Van der Garde, die momenteel het kampioenschap leidt in de World Series by Renault, had een afspraak staan met het team van Spyker, waarin stond dat hij recht had op 6000 testkilometers, tegen een betaling van 3 miljoen dollar. Aangezien hij dit jaar nog geen meter voor Force India heeft gereden en vorig jaar slechts 2000 kilometer heeft getest, wil Van der Garde een deel van zijn investeringen terug.
De rechter doet op 20 juni uitspraak.
Bron: GPUpdate.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 12 Juni 2008, 14:47:01 » |
|
het is maar net hoe het in het overname contract geregeld is. is enkel de naam overgenomen of ook alle plichten, da is de vraag
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 20 Juni 2008, 18:26:25 » |
|
Kort geding levert Force India en Giedo niets op
Force India en Giedo van der Garde zijn geen steek verder gekomen met een kort geding dat bij de rechtbank in Breda diende. Beide partijen liggen met elkaar in de clinch over een testcontract. De rechter deed vrijdag uitspraak en wees zowel de vordering van de Indiase renstal als het verzoek van de coureur af.
Van der Garde zou in februari beslag hebben laten leggen op sponsorgelden van Force India, omdat het team zich niet aan de gemaakte afspraken over de te rijden testkilometers had gehouden. De coureur uit Veenendaal had een overeenkomst met het team van Spyker F1, waarin stond dat hij recht had op 6000 testkilometers, tegen een betaling van 3 miljoen dollar. Omdat hij vorig jaar maar 2000 kilometer heeft gereden, eiste hij een bedrag van 1 miljoen dollar terug.
Het team van Force India verlangde op zijn beurt dat de beslagen die Van der Garde had laten leggen, binnen 24 uur zouden worden opgeheven, op straffe van een dwangsom van 100.000 euro bij het in gebreke blijven hiervan. De rechter wees de vordering van Force India af, omdat het team onvoldoende kon aantonen dat Van der Garde geen beslag had mogen leggen. Force India stelde onder meer dat het Van der Garde zijn eigen schuld was dat hij niet de afgesproken testkilometers heeft kunnen maken. Het team kon dit echter niet voldoende onderbouwen.
De voorzieningenrechter in Breda ging niet in op de eis van 1 miljoen dollar van Van der Garde, omdat dat een zaak zou zijn voor de Engelse rechter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 22 Juni 2008, 13:47:40 » |
|
Zometeen de GP van Frankrijk op het circuit van Magny-Cours. Raikkonen en Massa vertrekken van de eerste rij. Hamilton is 10 plaatsen teruggezet vanwege het incident bij de vorige race. Ook Rosberg is daardoor teruggezet. Barichello en Kovalainen zijn ook teruggezet op de grid vanwege een wissel van versnellingsbak en incident tijdens de kwalificatie. Er wordt lichte regen verwacht tijdens de race, zie de buienradar van Frankrijk: http://www.meteox.nl/gmap.aspx?zoom=5&lat=47.9605023889151&lon=2.900390625Nevers en Magny-Cours liggen iets ten Oost/Zuid-Oost van Bourges (midden van Frankrijk).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 22 Juni 2008, 13:50:36 » |
|
De tv staat hier ook al op rtl7.  Kimiiiiiiiiiiii.. :bravo:
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 26 Juni 2008, 08:27:14 » |
|
De voorlopige kalender voor 2009 is bekend gemaakt. Frankrijk staat er nog steeds op, en er is een nieuwe race in Abu Dhabi. Ik mis nog een 20e race:
29 maart - Grand Prix van Australië 5 april - Grand Prix van Maleisië 19 april - Grand Prix van Bahrein 10 mei - Grand Prix van Spanje 24 mei - Grand Prix van Monaco 7 juni - Grand Prix van Canada 21 juni - Grand Prix van Groot-Brittannië 28 juni - Grand Prix van Frankrijk 12 juli - Grand Prix van Duitsland 26 juli - Grand Prix van Hongarije 9 augustus - Grand Prix van Turkije 23 augustus - Grand Prix van Europa (in Valencia) 6 september - Grand Prix van Italië 13 september - Grand Prix van België 27 september - Grand Prix van Singapore 11 oktober - Grand Prix van Japan 18 oktober - Grand Prix van China 1 november - Grand Prix van Brazilië 15 november - Grand Prix van Abu Dhabi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 06 Juli 2008, 13:52:42 » |
|
Zometeen de race op Silverstone, het regent!
Vanaf 2010 zal de Engelse GP trouwens niet meer op Silverstone zijn, maar op Donington Park.
En David Coulthard zal zijn F1-racecarriere na dit seizoen beëindigen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 06 Juli 2008, 14:02:14 » |
|
Snel de tv aanzetten dan..
Het zal heel vreemd zijn als Coulthard er niet meer bij zal zijn, ook al heeft hij nooit echt aan de top gestaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 06 Juli 2008, 16:37:51 » |
|
Zo, was weer een lekkere race! Kimi en Felipe mogen zich op gaan geven voor het kunstrijden...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 06 Juli 2008, 17:31:43 » |
|
Vertel eens?.. ik heb het helaas niet gezien, we kregen visite.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 06 Juli 2008, 18:36:02 » |
|
Nou zeg, dat was dus weer eens spannend, heb ik niks gezien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 06 Juli 2008, 19:29:57 » |
|
Vanavond de samenvatting op RTL7.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 06 Juli 2008, 19:31:52 » |
|
Ohja, als er niks tussen komt kan ik daar nog even naar kijken.. tnx.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 07 September 2008, 22:35:27 » |
|
Vandaag weer een leuke race gezien, met 3 spannende rondes aan het eind! Stukken beter dan die flutrace van de vorige keer in Valencia. Maar de FIA doet een beetje jammer: Hamilton bestraft, Massa wint in België
Lewis Hamilton heeft 25 seconden straf gekregen voor het afsnijden van de Bus Stop-chicane tijdens zijn gevecht met Kimi Raikkonen. De Brit valt daarmee terug naar de derde plaats. Felipe Massa is de nieuwe winnaar van de race in België en staat in het kampioenschap nu nog maar twee punten achter Hamilton.
Hamilton werd naar eigen zeggen door Raikkonen naar buiten gedwongen in de laatste chicane. "Ik had de keuze tussen een botsing of gebruik maken van de uitloopstrook", sprak Hamilton na afloop tijdens de persconferentie. Raikkonen, die vlak voor de finish met zijn Ferrari in de muur eindigde, verklaarde nors: "Regels zijn regels, meer wil ik er niet over zeggen."
De straf voor Hamilton komt onverwacht. De wedstrijdleiding liet meteen na afloop van de race weliswaar weten het incident te zullen onderzoeken, op de beelden was toch duidelijk te zien hoe Hamilton zich weer iets liet terugzakken om vervolgens een nieuwe inhaalpoging te plaatsen aan de binnenzijde van de La Source-hairpin.
Nick Heidfeld profiteert eveneens van de straf voor Hamilton en is nu tweede geworden op Spa-Francorchamps. In het rijderskampioenschap staat Hamilton nu niet op 80 punten, maar op 76 punten. Massa komt op 74 punten.
McLaren zal in beroep gaan tegen straf
McLaren heeft laten weten in beroep te zullen gaan tegen de tijdstraf van 25 seconden die Lewis Hamilton heeft gekregen voor het afsnijden van de Bus Stop-chicane. Zo heeft de internationale autosportbond FIA zondagavond laten weten. De zaak zal nu door het International Court of Appeal worden behandeld.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 12 September 2008, 13:39:04 » |
|
Regen in Monza!!!
Vandaag is de vrije training een half uur voor het eind afgebroken door een wolkbreuk. En de rest van het weekend gaan er nog veel meer (onweers)buien vallen!
In 1956 was het voor het laatst dat er op Monza een F1-race met regen werd verreden, dus dit zou weleens een historische GP kunnen worden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 12 September 2008, 13:41:14 » |
|
met mogelijk een onvoorspelbare winnaar
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 12 September 2008, 13:58:16 » |
|
Ik hoop het deze keer WEL te kunnen zien. :jaduim:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 12 September 2008, 14:04:55 » |
|
Ik hoop het deze keer WEL te kunnen zien. :jaduim:
programma opnemen als je geen tijd hebt, zenders zappen naar herhalingen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 12 September 2008, 14:08:07 » |
|
Er is altijd nog een samenvatting in de avond op RTL7, en de Belgische TV wil het nog weleens verlaat uitzenden. En anders kun je de race ongetwijfeld na afloop wel ergens downloaden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|