Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.185 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 16:44:56
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: F1 GP Brazilië, Sao Paulo
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: F1 GP Brazilië, Sao Paulo  (gelezen 981 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 20 Oktober 2007, 13:20:26 »

ZO!

Dit weekend gaat het dan eindelijk gebeuren, het slotspektakel van het F1 seizoen 2007! In 24 jaar is het niet meer zo spannend geweest! Hamilton, Alonso en Raikkonen maken alledrie nog kans op de wereldtitel. En, het weer werkt mee! regen

In 1986 waren het Nigel Mansell, Alain Prost en Nelson Piquet die met z'n drieën nog kans maakten op de wereldtitel. Mansell leidde het kampioenschap, maar moest door een klapband opgeven. Alain Prost werd toen uiteindelijk kampioen.

Hamilton leidt, Alonso volgt op 4 punten en Raikkonen heeft 7 punten achterstand. De winnaar krijgt 10 punten, de tweede 8 punten en de 3e 6 punten. Plek 4 t/m 8 krijgen elk steeds 1 punt minder dan de plek daarboven.

Meer over de kansen van de drie:

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/10/15/analyse-de-kansen-van-hamilton-alonso-en-raikkonen/

En meer over de titelstrijd in 1986:

http://www.ad.nl/sport/article1752060.ece

Maj
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Oktober 2007, 13:48:07 »

Hier is toch een ander topic voor? Het sporttopic?  motor2

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Oktober 2007, 14:10:03 »

Ik heb 'm voor de gelegenheid even in Praatcafé gezet.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #3 Gepost op: 20 Oktober 2007, 15:18:55 »

Ik heb 'm voor de gelegenheid even in Praatcafé gezet.
lekker hoog, dan hoef je niet naar onder te scrollen biglol

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Oktober 2007, 22:21:09 »

Ik ben heel benieuwd hoe de uitslag zal zijn.  1stuur

Jammer dat we geen F1-spel meer hebben.   no2

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Oktober 2007, 00:36:32 »

Hamilton staat voor zijn concurenten aan de start las ik op teletekst

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Oktober 2007, 12:25:15 »

Massa staat op pole-positie. Hamilton staat naast hem op de eerste startrij. Op de rij daarachter staan Raikkonen en Alonso. Dit betekent wel dat de McLarens aan de vuile kant van de baan staan, en dus een moeilijkere start zullen hebben. Het is best mogelijk dat na de eerste ronde de 2 ferrari's vooraan rijden.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Oktober 2007, 12:29:02 »

Ik duim voor Kimi..  applaus

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Oktober 2007, 17:42:12 »

Rode vlag-procedure aangepast voor Brazilië

De rode vlag-procedure is door raceleider Charlie Whiting aangepast om ervoor te zorgen dat de titelstrijd zo min mogelijk vertraging ondervindt, mocht er iets gebeuren. Het kost teamleden namelijk veel tijd om van de garage naar de grid te lopen, wanneer de coureurs na een rode vlag op de grid staan te wachten. Aangezien het voor Europeanen een avondrace is, acht men het niet gewenst om zulke lange pauzes te hebben. Coureurs zullen nu dan ook terugkeren naar de pitstraat in plaats van naar de startgrid.

In een statement liet de FIA weten: "Vanwege de moeilijkheid om personeel en onderdelen van de grid af te halen, zullen alle coureurs naar de pits terug moeten in het geval dat een race wordt gestopt. Ze zullen zich ongeveer tien meter achter de uitgang moeten opstellen. Dit zal moeten gebeuren op de rijbaan. Mochten de coureurs achter de safety car rijden op het moment dat een rode vlag uithangt, zullen ze zich in de pitstraat achter de safety car opstellen."

"Elke auto tussen de leiders en de 'rode vlag-lijn', evenals coureurs die op een ronde zijn gezet, zullen een minuut voor de herstart de pitstraat worden uitgestuurd. Mocht een auto van de rijbaan worden afgehaald, geldt dit als het van de grid afduwen, wat een drive through-penalty oplevert."

Verder zullen coureurs die een ronde achterstand hebben de safety car niet mogen inhalen indien het regent, dit om de veiligheid te bevorderen.

Bron: GPUpdate.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #9 Gepost op: 21 Oktober 2007, 17:44:51 »

Nog een kwartiertje... Spannend! doei applaus trink6 1stuur

(Waar is eigenlijk een spannend-smiley?)

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #10 Gepost op: 21 Oktober 2007, 20:27:08 »

Dus toch Kimi Raikkonen!!! The Iceman is voor de eerste keer wereldkampioen geworden nadat ie 2 keer eerder al vice-wereldkampioen was! Hamilton had teveel pech, maar is toch nog 2e geworden in het kampioenschap. 1 punt minder dan Raikkonen, maar gelijk in punten met Alonso! Toch is Alonso door onderlinge resulaten 3e.

Jammer dat 't Hamilton toch niet is geworden, maar het is Raikkonen zeker gegund! Persoonlijk ben ik fan van Raikkonen, maar Hamilton heeft ook een zeer goede indruk achtergelaten dit jaar. En ik heb dan liever McLaren vooraan dan Ferrari. En Alonso? Terecht dat ie 't verloren heeft. Grote kans dat die zeiksnor weer weg gaat bij McLaren, terug naar Renault?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #11 Gepost op: 21 Oktober 2007, 22:54:44 »

YESSSSSSSSSSS...Kimi.  blij :bravo: dansen

Hoe moet die eruit zien?   ehm

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #12 Gepost op: 21 Oktober 2007, 23:00:26 »

Geen idee, maar ik kon 'm iig niet vinden hier.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #13 Gepost op: 21 Oktober 2007, 23:48:48 »

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #14 Gepost op: 22 Oktober 2007, 00:41:34 »

Heb het daarstraks op video gezien! Spectaculair allemaal weer! Jammer van Hamilton. Maar ja, misschien volgend jaar!

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #15 Gepost op: 22 Oktober 2007, 07:08:58 »

nieuwe ronde, nieuwe kansen is een toepasselijk gezegde in deze tak van sport

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #16 Gepost op: 22 Oktober 2007, 09:14:53 »

Van GPUpdate.nl:

Citaat
FIA: "Auto's BMW en Williams illegaal"

Volgens de technische afgevaardigde van de FIA, Jo Bauer, zijn de auto's van BMW en Williams illegaal verklaard na afloop van de Grand Prix van Brazilië. Het probleem ligt in de brandstoftemperatuur. Wat de straf zal zijn, is nog onbekend.

In de reglementen staat dat de brandstof tijdens de race niet meer dan tien graden kouder mag zijn dan de buitentemperatuur. Bij de bewuste auto's zou die temperatuur tussen de twaalf en veertien graden liggen, wat ze een pk-voordeel zou opleveren.

Hoe de teams van Williams en BMW-Sauber zullen gestraft worden is nog onbekend, maar volgens Mike Gascoyne is er geen andere optie dan diskwalificatie. "Het levert zomaar vijf tot tien extra pk's op", zei de technisch directeur van Spyker tegen het Britse Autosport. "Ze moeten gediskwalificeerd worden. Zonder twijfel."

Mochten de teams inderdaad gediskwalificeerd worden, dan schuift Lewis Hamilton op naar de vierde plaats, wat hem genoeg punten zou brengen voor de titel.

Van NieuwNieuws.nl:

Citaat
Hamilton mogelijk toch kampioen

McLaren-coureur Lewis Hamilton wordt wellicht toch nog kampioen in zijn allereerste formule 1-jaar. De teams van BMW-Sauber en Williams zijn na afloop van de Grote Prijs van Brazilië naar de wedstrijdleiding geroepen en hangt mogelijk een straf boven het hoofd. Mochten de coureurs van deze teams gestraft worden, dan kan Hamilton van de zevende naar de vierde plek stijgen. Daarmee haalt hij alsnog voldoende punten om wereldkampioen te worden.

Bij de coureurs van BMW-Sauber en Williams zijn brandstoftemperaturen geconstateerd die op illegale handelingen kunnen wijzen. Williams-coureur Nico Rosberg werd vierde. BMW-rijders Robert Kubica en Nick Heidfeld finishten op de plekken vijf en zes. Hamilton had aan een vijfde plaats voldoende gehad om de wereldtitel veilig te stellen.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #17 Gepost op: 22 Oktober 2007, 09:17:14 »

Van GPUpdate.nl:

Citaat
Stewards: "Geen sluitend bewijs over benzinetemperatuur"

De wedstrijdleiding van de Braziliaanse Grand Prix heeft via een statement laten weten waarom er is besloten om BMW en Williams niet te bestraffen voor het rijden met te koude benzine. Deze mag maar tien graden Celsius onder de buitentemperatuur zitten, maar de van BMW en Williams gemeten benzine zat hier nog een paar graden onder.

Volgens de wedstrijdleiding was er een afwijking tussen de luchttemperatuur van 37 graden Celsius, die door het Formula One Management was gemeten en de temperatuur die was gemeten door Meteo France, dat door de teams was ingehuurd, en de FIA. Hierdoor is er geen zekerheid of de teams wel met te lichte brandstof rondreden.

In het statement verklaarde de wedstrijdleiding: "We missen een precieze meting van de temperatuur aan boord van de wagen, die aantoont dat de benzine meer dan tien graden Celsius onder de buitentemperatuur zat. Er is verder geen regel die stelt dat de temperatuur van het FOM de enige juiste is. Hierom vinden de stewards dat er te grote twijfel bestaat of de in de auto aanwezige benzine daadwerkelijk te laag was en is het ongepast een straf op te leggen."

Van NieuwNieuws.nl:

Citaat
McLaren in beroep tegen verlies WK

De renstal van McLaren-Mercedes gaat in beroep bij de autosportbond FIA tegen het besluit van de wedstrijdleiding om Kimi Raikkonen officieel als nieuwe wereldkampioen uit te roepen. Dat heeft de Britse renstal tegenover de BBC laten weten. McLaren heeft nu zeven dagen de tijd om het beroep in te dienen.

Kimi Raikkonen, die dankzij een spectaculaire race in het Braziliaanse Sao Paolo alsnog aan het langste eind trok en daarmee de Britse renstal met lege handen achterliet, werd vannacht door de wedstrijdleiding officieel tot nieuwe wereldkampioen uitgeroepen. De titel van de Finse Ferrari-rijder was in gevaar gekomen nadat de wedstrijdleiding na de Grote Prijs van Brazilië onregelmatigheden in de brandstofvoorziening van de teams van BMW-Sauber en Williams-Toyota had geconstateerd. Uiteindelijk werd besloten beide teams geen straf op te leggen.

Had de organisatie hiertoe besloten dan was de 22-jarige Lewis Hamilton wellicht toch wereldkampioen geworden. Als de rijders van BMW-Sauber en Williams-Toyota waren gediskwalificeerd dan was de Britse coureur gestegen van de zevende naar de vierde plaats en had hij alsnog genoeg punten om wereldkampioen te worden. In de eindstand heeft Raikkonen nu uiteindelijk slechts één punt voorsprong op Hamilton en de Spanjaard Fernando Alonso van McLaren-Mercedes.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #18 Gepost op: 22 Oktober 2007, 09:39:23 »

Nog een kwartiertje... Spannend! doei applaus trink6 1stuur

even  offtopic
kijk even hier.
http://www.forzona.nl/forum/index.php/topic,8717.new.html#new

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: F1 GP Brazilië, Sao Paulo
Ga naar: