Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

94.019 aantal berichten in 1.960 topics- door 58 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Mikado

07 Februari 2012, 06:26:48
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Floyd Landis schuldig, 2 jaar geschorst
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Floyd Landis schuldig, 2 jaar geschorst  (gelezen 1256 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 20 September 2007, 22:48:03 »

Floyd Landis is in hoger beroep tot twee jaar schorsing veroordeeld wegens dopinggebruik. De Amerikaanse wielrenner verloor zijn beroepszaak tegen het Amerikaanse anti-dopingbureau (USADA).

Na een hoorzitting in mei had het USADA vier maanden nodig om tot de conclusie te komen dat Landis' wederopstanding in de 17de etappe van de Tour van 2006,die hij zou winnen, niet op een natuurlijke manier tot stand is gekomen.

Landis (31) heeft altijd zijn onschuld volgehouden. Hij kan de uitspraak nog aanvechten bij het sporttribunaal in Lausanne (CAS). De UCI heeft inmiddels de nummer twee van de Tour 2006,Oscar Pereiro Sio, uitgeroepen tot winnaar.

UCI-preses Pat McQuaid was blij met de uitspraak."Ik kan alleen maar zeggen dat er gerechtigheid is gedaan en dat de UCI deze uitkomst onderschrijft. Dit bewijst dat het systeem werkt."

Landis zelf reageerde teleurgesteld op het oordeel."Dit is een klap voor elke atleet en elke renner. USADA is er niet eens in geslaagd de meest essentiële aspecten van de aanklacht te bewijzen. De uitspraak toont aan dat het systeem niet werkt. Ik ben onschuldig en we hebben bewezen dat ik onschuldig ben."

Landis' advocaat wees nog eens op de vele fouten die het dopinglab gemaakt zou hebben en kwalificeerde het oordeel als een "gerechtelijke dwaling".

Bron: NOS.nl

cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 20 September 2007, 23:11:00 »

Het was te verwachten.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
geje
Forzona Member

Geslacht: Man

"voorbijganger"

« Antwoord #2 Gepost op: 20 September 2007, 23:35:10 »

ja, dit nieuws verbaasde me niets

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Floyd Landis schuldig, 2 jaar geschorst
Ga naar: