Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.185 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 16:39:27
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Alles over A1GP Seizoen 2007/2008
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Alles over A1GP Seizoen 2007/2008  (gelezen 4043 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 02 September 2007, 21:48:43 »

De A1GP-organisatie heeft op woensdag bekendgemaakt dat er enkele veranderingen worden doorgevoerd voor de start van het derde seizoen. Er wordt een nieuwe puntentelling geïntroduceerd, de kwalificatie wordt veranderd en teams zijn voortaan verplicht om twee pitstops te maken tijdens de hoofdrace.

Aan het aantal kwalificatiesessies zal niets veranderen. Nog steeds rijden de coureurs vier sessies van vijftien minuten. Voorheen bepaalden de twee beste tijden bij elkaar opgeteld de startpositie voor de sprintrace en de uitslag van de sprintrace bepaalde de startopstelling voor de hoofdrace. Nu is het zo dat de beste tijd uit de eerste twee kwalificatiesessies de positie voor de sprintrace bepaalt, terwijl de beste tijd uit de derde en vierde sessie de startplek voor de hoofdrace oplevert. Men hoopt dat de sprintraces spannender worden, doordat de coureurs meer risico kunnen nemen.

In de hoofdrace wordt een verplichte tweede stop ingevoerd. De eerste stop zal gemaakt moeten worden tussen ronde acht en ronde zestien. Wanneer de tweede stop moet worden gemaakt, verschilt per circuit en wordt pas vlak voor de start van de hoofdrace bekendgemaakt.

De nieuwe puntentelling maakt geen onderscheid tussen hoofd- en sprintrace. Vorig seizoen kreeg de top-zes in de sprintrace punten, waarbij de winnaar zes punten kreeg en de nummer zes één punt. De hoofdrace werkte volgens hetzelfde principe, maar dan met de top-tien.

Vanaf komend seizoen krijgt de top-tien in beide races punten uitgedeeld. De winnaar krijgt vijftien punten, de nummer twee krijgt twaalf punten, de nummer drie krijgt tien punten en de nummer vier krijgt acht punten. Vanaf de vijfde plek loopt het zoals in het vorige seizoen. De nummer vijf krijgt zes punten en vanaf dan krijgt elke lagere positie een punt minder, tot de nummer tien, die één punt scoort. Ook krijgt de coureur die de snelste ronde rijdt een punt. Dit geldt voor beide races.

Bron: GPUpdate.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 02 September 2007, 21:50:40 »

Jeroen Bleekemolen zal voor Nederland de A1GP races rijden.

Arie Luyendijk Jr. is dit jaar de rookie-rijder voor Team Nederland.

30 september gaat het allemaal van start in Zandvoort.

mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Antwoord #2 Gepost op: 13 September 2007, 18:54:28 »

En we hebben er zin in!!!!!!!!!!! ja

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #3 Gepost op: 28 September 2007, 10:52:33 »

De A1GP gaat weer beginnen! En de eerste race vind voor de 2e keer plaats op het circuit van Zandvoort!

De kalender voor dit seizoen:

30 sep. 2007  Nederland, Zandvoort   
14 okt. 2007  Tsjechië, Brno   
25 nov. 2007  Maleisië, Sepang   
16 dec. 2007  China, Zhuhai   
20 jan. 2008  Nieuw Zeeland, Taupo   
03 feb. 2008  Australië, Sydney   
24 feb. 2008  Zuid-Afrika, Durban stratencircuit   
16 mrt. 2008  Mexico, Mexico City   
06 apr. 2008  China, Shanghai   
04 mei. 2008  Groot-Brittannië, Brands Hatch 

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #4 Gepost op: 29 September 2007, 14:32:11 »

Wij zitten er morgen weer hoor!

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #5 Gepost op: 29 September 2007, 15:31:43 »

Ik zit voor de buis!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 29 September 2007, 22:13:10 »

Ik ook.  ja

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 30 September 2007, 17:43:25 »

Nederland heeft een hoop pech gehad, en ook tactisch niet zo'n goed weekend gehad.

Als ze gisteren wat beter hadden gereageerd op het opdrogen van de baan bij de kwalificatie voor de hoofdrace, hadden ze zoiezo verder vooraan gestaan bij de hoofdrace. Jammer dat Jan Lammers zich niet uitlaat over tactische fouten van het team. Ik vind het niet zo netjes dat ie dat (net als vorig jaar) niet wil toegeven.

Jammer ook dat Nederland na de start, bij het uitkomen van de Tarzan-bocht, van de baan werd gedrukt. Volgende keer beter?

Erg goed om te zien dat Arie Luyendijk het "start your engines"-signaal mocht geven!

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #8 Gepost op: 01 Oktober 2007, 23:16:39 »

We hebben weer erg genoten! We zaten op het rechte eind in de duinen en keken dus op de pits! Hierdoor hebben we ook diverse demo's goed kunnen zien! Er was zelfs een omgebouwde quad met een staaljagermotor. Kwam er even 1400 PK voorbij blazen! Echt het geluid van een straaljager dat over vliegt.
De inhaal manouvers van Jeroen waren een feest om te zien. Iedereen ging dan uit zijn dak!
We hadden ook nog eens geweldig weer!

Zelfs de Telegraaf was erg positief en het artikel was dit keer zelfs groter dan die van de F1!

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #9 Gepost op: 02 Oktober 2007, 22:51:03 »

A1GP wil graag onze mening!!!

http://www.research.a1gp.com

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #10 Gepost op: 25 November 2007, 00:01:30 »

Dit weekend gaan ze eindelijk weer eens verder. De race op Brno is alweer even geleden.

Er wordt geracet op het circuit van Sepang in Maleisië. Neel Jani (Zwitserland) start beide races van pole. Jeroen Bleekemolen start in de sprintrace als 10e en in de hoofdrace als 5e.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #11 Gepost op: 26 November 2007, 00:29:04 »

Ik ben er niet vroeg voor opgestaan, maar heb vanmiddag de herhaling gezien.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #12 Gepost op: 26 November 2007, 07:19:58 »

Het was wel weer interessant. En wat een hoop stomme acties van een paar rijders! Jammer dat Jeroen niet op 't podium kwam.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #13 Gepost op: 02 Februari 2008, 19:32:11 »

Inmiddels is de race in Nieuw Zeeland alweer geweest.

Dit weekend is de A1GP in Australie op het circuit van Eastern Creek. Nederland start de sprintrace op plek 10, de hoofdrace op plek 12. Dat is dus niet zo best.

Wie live wil kijken, zal vannacht rond 04:00 op moeten staan. Morgenmiddag vanaf 15:00 de herhaling.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #14 Gepost op: 03 Februari 2008, 00:16:27 »

ehm  Da's wel erg vroeg/laat.. ik denk niet dat ik er voor opblijf of vroeg voor opsta. 

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #15 Gepost op: 03 Februari 2008, 17:33:18 »

Mmwa, weinig aan dit keer, ondanks de regen weinig spectaculairs gebeurd. Wel een mooie inhaal poging van Jeroen die 8ste geworden is.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #16 Gepost op: 03 Februari 2008, 18:42:22 »

Ja, beetje jammer hoe het allemaal ging. Wat had NL weer veel pech.

En in 2 races een aanvaring op dezelfde manier met Duitsland, ze zouden een klacht in moeten dienen.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #17 Gepost op: 05 Februari 2008, 17:22:24 »

Ja je hoorde Jeroen vloeken. Fucking...........

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #18 Gepost op: 24 Februari 2008, 20:44:09 »

En weer Duitsland die wat flikt bij Jeroen!!! smiley_rboos_an
Ze moeten die gast echt eens uit die auto trappen, zet 'm maar op een grasmaaier, dan kan ie minder kwaad doen! En die Zaugg is ook al zo'n roekeloos mannetje.

2 races, 2 keer uit de race gecrashed, maar toch 4e en 5e worden, toch leuk voor Jeroen. Het was wel een flinke bende daar op dat stratencircuit van Durban.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #19 Gepost op: 07 Mei 2008, 20:01:02 »

Nederlands bedrijf gaat timing A1GP doen

Het Nederlandse horlogemerk TW Steel gaat de officiële timing verzorgen voor de A1GP. Zo is woensdag bekendgemaakt. Het bedrijf uit Wormerveer en de organisatie van de A1GP hebben een overeenkomst gesloten voor drie seizoenen.

Zowel de A1GP als de horlogefabrikant zijn jong en kennen een sterke groei, en met deze overeenkomst willen beide partijen deze groei gezamenlijk op een wereldtoneel voortzetten. "Dit is een opwindende periode voor de A1GP en TW Steel", vertelde A1GP-baas Tony Teixeira. "We groeien beiden erg snel en hebben allebei de ambitie om wereldwijd erkend te worden voor onze voortreffelijke prestaties in ons vakgebied. Tijdwaarneming is een essentieel element in de autosport, dus het is erg mooi om zo'n jong en energiek bedrijf als onze partner te hebben."

Het logo van TW Steel ('The Watch In Steel') zal de komende drie seizoenen te zien zijn op de tijdmonitoren en de reclameborden langs de baan. Onderdeel van de overeenkomst is dat TW Steel straks een speciale A1GP-horloge op de markt gaat brengen. De horloges van TW Steel, die gekenmerkt worden door hun flinke formaat, blijken een groot succes sinds hun introductie, drie jaar geleden. In 2007 alleen al zag het Nederlandse bedrijf zijn omzet met meer dan 300 procent groeien.

Bron: GPUpdate.nl

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Alles over A1GP Seizoen 2007/2008
Ga naar: