geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Gepost op: 28 Augustus 2007, 10:54:14 » |
|
Schuldeisers vragen failissement Spyker Cars aan Twee schuldeisers hebben het faillissement aangevraagd van Spyker Cars nv, het moederbedrijf van zowel de autofabriek in Zeewolde als de Formule-1 renstal. Verzekeringsconcern Zürich en een particulier uit Maastricht zeggen gezamenlijk nog honderdduizenden euro's tegoed te hebben van de autofabrikant. De schuldeisers zouden bij elkaar zijn gebracht door Bos Incasso in Groningen, die de afgelopen weken met meerdere crediteuren van Spyker contact heeft gezocht om het faillissement te bewerkstelligen. Dit schrijft Het Financieele Dagblad.
Geen paniek bij Muller Oprichter en mededirecteur Victor Muller is niet onder de indruk van de faillissementsaanvraag. 'Met Zurich Verzekeringen hebben we een dispuut over de hoogte van de premies. Dat zullen we netjes afhandelen, maar we laten ons niet onder druk zetten. Faillissementsaanvragen worden honderden keren per dag ingediend.'
Dinsdag 28 augustus 2007, zibb.nl
het einde van een jongensdroom?
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 28 Augustus 2007, 11:13:21 » |
|
Het lijkt mij ook wat vreemd. Dit komt toch zomaar wat meer uit de lucht vallen. Dit sluit namelijk absoluut niet aan op alle berichten die eerder voorbij zijn gekomen.
En als Spyker zegt dit jaar winst te gaan maken, waarom zouden ze dan failliet moeten gaan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 28 Augustus 2007, 11:33:50 » |
|
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Augustus 2007, 13:00:56 » |
|
Ja, een beetje gelul is het wel. Alles wordt aan dat F1-Team opgehangen, maar ze hebben vanaf het begin al geroepen dat we niks van ze moesten verwachten tot 2008.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 28 Augustus 2007, 13:37:32 » |
|
als ze er in 2008 niet meer zijn klopt dat helemaal 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 28 Augustus 2007, 18:16:35 » |
|
tsja geen idee wat ik er van moet vinden. tis een nederlands merk maar absoluut niks te maken met de historische naam. Ze doen het leuk en timmeren aan de weg en lukt het is dat mooi en overspelen ze hun hand is het jammer. Ik kan geen nostalgisch gevoel krijgen hierbij. Net als bij wat de voormalige daffodil fabriek eigenlijk nog is, dat Nedcars ofzo. Verlies voor de overheid en winst naar het buitenland. Dat idee heb ik er dan bij. \ Hoogovens, Fokker, KLM, Verolme, enz geen idee wat nog een nationaal sieraad zou moeten zijn om trots op te zijn. Nee ook de voetbal teams niet meer. In veel andere sporten gelukkig nog wel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Augustus 2007, 19:15:57 » |
|
veel nederlandse bedrijven zijn al grotendeels in handen van buitenlandse investeerders of ze nu philips of abnamro heten. de statutaire vestigingsplaats is vaak enkel nog nederlands. anderzijds hebben veel nederlanders en nederlandse bedrijven ook weer veel geinvesteerd in het buitenland. dat is de globalisering eigen. ik kan natuurlijk merken noemen waar we als nederland trots op moeten zijn (campina  ) maar bedrijven en merken zijn vergankelijk. ik denk wel dat we trots kunnen zijn op onze infrastructuur en met name daarbinnen op sommige universiteiten. bijvoorbeeld Delft en Wageningen zijn toonaangevend op wereldnivo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 29 Augustus 2007, 10:58:13 » |
|
blijkbaar nuloos alarm AFM draait handel aandelen Spyker terug De beurstoezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de handel in aandelen Spyker teruggedraaid. Dat maakte de AFM dinsdag bekend. De AFM stelde vast dat dinsdag 'handel op basis van valse en/of misleidende berichten heeft plaatsgevonden.' De situatie ontstond toen het AD in een bericht beweerde dat schuldeisers het faillissement van de fabrikant van luxe sportwagens hadden aangevraagd bij de rechtbank in Maastricht.
Onjuiste berichten Daarvan was echter geen sprake, zo bevestigde ook een woordvoerder van de rechtbank. Het bericht, dat het AD later op de dag op zijn website rechtzette ('Spyker: wel vordering, niet failliet'), had tot gevolg dat het aandeel Spyker meteen na opening van de effectenbeurs in Amsterdam kelderde. Het aandeel ging uiteindelijk ruim 12 procent lager de handel uit.
Over de berichtgeving rondom het faillissement van Spyker barstte op ondernemersweblog bizz een stevige discussie los.
Woensdag 29 augustus 2007, ANP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 29 Augustus 2007, 12:45:35 » |
|
Ik begreep dat Spyker ook een klacht heeft ingediend bij de AFM, tegen het AD.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 29 Augustus 2007, 14:30:29 » |
|
gelijk hebben ze, van negatief nieuws worden ze alleen maar slechter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 29 Augustus 2007, 17:23:45 » |
|
Ja, het is net zo iets als met Talpa. De media duikt er bovenop en levert bijna alleen maar negatieve berichten. Wat moet je daar tegen doen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 30 Augustus 2007, 00:04:23 » |
|
de media is heilig en wordt geloofd. rectificaties worden niet gelezen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 01 September 2007, 11:53:11 » |
|
Bod op Spyker F1
Van onze financiële redactie ZEEWOLDE, zaterdag Spyker gaat de komende maand exclusief met een consortium van aandeelhouder Michiel Mol en een Indiase investeerder praten over de verkoop van de formule 1-tak. Dat werd gisteravond laat bekend. De groep heeft voorlopig een bod van 80 miljoen euro op tafel gelegd voor de racetak van de bolidebouwer. Een voorwaarde is wel dat het consortium in de boeken mag kijken bij Spyker.Verder laat de automaker weten dat de beurswaakhond AFM bezwaar heeft aangetekend tegen de jaarrekening 2006.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 02 September 2007, 20:01:24 » |
|
Als Mol het koopt zou het weleens Spyker kunnen blijven heten...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|