Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

94.019 aantal berichten in 1.960 topics- door 58 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Mikado

07 Februari 2012, 06:25:13
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Tour de France 2007
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag
Print
Auteur Topic: Tour de France 2007  (gelezen 3761 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 13 Juli 2007, 14:17:36 »

Zijn er hier mensen die kijken?

Als ik thuis ben staat de tour hier meestal wel aan.  ja
Vandaag alweer de 6e etappe.
Citaat
Etappe 6 - vrijdag 13 juli

Vertrekpunt: Semur-en-Auxerrois-Bourg-en-Bresse
Afstand: 200 km

Één dag voor de eerste bergrit staat er een overgangsetappe met twee beklimmingen van vierde categorie op het programma. Ook in deze zesde rit liggen er drie tussensprints op de weg. Het eerste deel van het parcours voert het Tourpeloton door de heuvels van Bourgogne. Op 40 km van de finish rijden de renners op vlakke wegen. Daardoor is de kans groot dat de etappe eindigt op een massaspurt.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Juli 2007, 14:18:41 »

Citaat
De 5e etappe anders bekeken

In deze rubriek leren we de Vlaamse wielerdichter van dichtbij kennen. Willie Verhegghe dicht niet alleen over het wielrennen, maar rijdt daarnaast veel met de fiets. De ideale man om even anders naar de Tour te kijken. De 5e etappe!

De wielerdichter kijkt eigenlijk uit naar de bergritten. ‘Die etappes leveren de meest heroïsche beelden en momenten op. Ze zijn ook visueel het meest genietbaar wegens de fenomenale landschappen,’ vertelt hij.

IN VINO(KOUROV) VERITAS

Het gestolde Bourgogne-rood
over de geschaafde kont van Vinokourov
baadt in de sfeer van wat Autun in het timpaan
van zijn majestueuze Cathédrale St. Lazare
aan Laatste Oordeel-dramatiek te bieden heeft :
de Kazak bloedt en Pozzato zegeviert
als blonde Italiaanse god op Franse wegen,
val en triomf van twee afgetrainde engelen,
hemel en hel op één en dezelfde wielerscène.

En dan de oude Germaanse krijger Zabel,
een monument van eenvoud, sterker en
gelouterd uit zijn Epo-biecht gestapt,
nu opnieuw in het vertrouwde frisse groen
dat hem om de schouders is gegoten.

Op het podium een ontroerende omhelzing die niets
met de zielloze Miss-kussen te maken heeft:
Erik die in de armen valt van le blaireau Hinault.
Of hoe geluk door kampioenen wordt getoond.

willie verhegghe
Bron: http://www.tourdefrance.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 13 Juli 2007, 18:25:12 »

Ik volg 't altijd wel. Ik kan nu veel tv-kijken omdat ik 2 1/2 week vrij ben.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #3 Gepost op: 13 Juli 2007, 19:35:07 »

als ik de beschikking heb over een radio dan volg ik de tour via de radio. doordat ik zelf vier dagen gefiest heb, heb ik nog weinig radio geluisterd

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Juli 2007, 18:57:46 »

Rasmussen is in het geel gebleven met de tijdrit, dat was eigenlijk niet verwacht!!! Het gaat nu wel erg goed he, met de Rabo-ploeg? Zouden ze het geel naar Parijs kunnen brengen???

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Juli 2007, 22:44:15 »

Echt waar?? ik heb het niet gezien vandaag.

Ik hoop dat ze het redden tot Parijs.  :bravo:

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #6 Gepost op: 22 Juli 2007, 13:54:27 »

als Bergeit moet Rasmussen in het komende gebergte toch weer wat uit kunnen lopen om bij de komende tijdrit veilig te staan

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juli 2007, 17:42:42 »

:bravo:

Citaat
Rasmussen verstevigt positie  doei

door onze Telesportredactie
PLATEAU DE BEILLE - Michael Rasmussen heeft zijn klimkwaliteiten laten spreken in de eerste Pyreneeënrit. De geletruidrager van Rabobank werd tweede in de etappe van Mazamet naar Plateau de Beille, die over 197 kilometer ging. Alberto Contador won uiteindelijk de veertiende etappe met Rasmussen in zijn kielzog.

Met zijn tweede plaats heroverde Rasmussen ook de bolletjestrui weer van Soler, die met een machtige eindsprint uiteindelijk nog derde werd. Klassementsrenners Andreas Klöden en Cadel Evans verloren bijna twee minuten op de Deense leider. Contador staat nu op de tweede plaats met 2.23 minut achterstand, gevolgd door Evans op 3.04 minuut en Leipheimer op 4.29 minuut. Klöden maakt de top-5 compleet op 4.38.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #8 Gepost op: 22 Juli 2007, 17:46:41 »

Zo, dat gevecht van vandaag was echt mooi om te zien! Rasmussen liet bijna iedereen staan en ging er vandoor met Contador. Het was ook erg lache om te zien hoe die 2 zaten te ruzieën over de etappe-overwinning!

Maar al die mensen op die berg, wat zitten daar een hoop gevaarlijke tussen! Armen uitsteken om een foto te maken, grote vlaggen, mensen die oversteken of meerennen, supergevaarlijk!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Juli 2007, 17:49:01 »

Ja daar erger ik me ook mateloos aan... dat die mensen niet wijzer zijn.  doh

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #10 Gepost op: 22 Juli 2007, 18:15:15 »

Zo, dat gevecht van vandaag was echt mooi om te zien! Rasmussen liet bijna iedereen staan en ging er vandoor met Contador. Het was ook erg lache om te zien hoe die 2 zaten te ruzieën over de etappe-overwinning!

Maar al die mensen op die berg, wat zitten daar een hoop gevaarlijke tussen! Armen uitsteken om een foto te maken, grote vlaggen, mensen die oversteken of meerennen, supergevaarlijk!
dat ruzien zal maar spel zijn. het is toch een ongeschreven regel dat de geletrui drager dan de dagzege aan zijn strijdmakker van dat moment laat

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #11 Gepost op: 23 Juli 2007, 12:31:22 »

Franse ploegleiders hekelen Rasmussen

De prestaties van Michael Rasmussen worden niet door iedereen in het Tourpeloton bewonderd.

Vooral de Franse ploegleiders vinden dat de Deen uit de Ronde van Frankrijk had moeten worden gezet, omdat hij een waarschuwing kreeg vanwege het missen van dopingtesten.

"De geloofwaardigheid moet de hoogste prioriteit hebben", sprak een boze Jean-René Bernaudeau, manager van Bouygues Telecom.

"Heeft Rabobank er echt belang bij om op deze manier de gele trui te hebben? Hij is verschillende keren gewaarschuwd en staat op de rand van een dopingovertreding. Maar hij is nog steeds hier."

Schandalig
Zijn collega van Cofidis, Eric Boyer, is eveneens furieus over de aanwezigheid van Rasmussen. Hij vindt het schandalig dat de Deense federatie, Rabobank of de coureur verzuimd hebben vóór de Tour het nieuws van de waarschuwing naar buiten te brengen.

"We mogen zulke informatie niet geheim houden", sprak Boyer. "Zeker niet voor koersdirecteuren. Want zij zijn diegenen die het kaf van het koren scheiden, zodra er verdachtmakingen zijn."

Hun collega van Rabobank, manager Theo de Rooij, vindt de opmerkingen niet terecht. Hij wijst erop dat Rasmussen een administratieve fout heeft gemaakt en dat de ploeg hem daarvoor een zware boete heeft gegeven.

"De Fransen proberen hun standpunten steeds verder te verharden. Het heeft er ook mee te maken dat er geen autoriteit in de sport is. Allerlei partijen gaan eigen regels opstellen, terwijl ze daar niet toe bevoegd zijn. Ik heb geen reden om aan Rasmussen te twijfelen. Uit al onze bloedgegevens en die van de UCI blijkt dat het beeld bij Michael volstrekt normaal is."

Fantastische coureur
Boyer gaat nog een stapje verder."De afgelopen drie jaar was Rasmussen tijdens de drie weken van de Tour een fantastische coureur", zei Boyer. "Maar daarvoor of erna laat hij zich niet zien. Als je weet hoe een menselijk lichaam werkt, kan dit gewoon niet."

Bron: NOS.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #12 Gepost op: 23 Juli 2007, 13:38:49 »

Krant opent aanval op Rasmussen

Frankrijks machtigste sportkrant L'Equipe heeft frontaal de aanval geopend op Michael Rasmussen. De Deense drager van de gele trui in de Ronde van Frankrijk wordt op een volle pagina in de mangel genomen. De krant zet openlijk vraagtekens bij de prestaties van de klimmer.

Rasmussen ontving eind juni een dubbele waarschuwing van de wielerunie UCI omdat hij had verzuimd tijdig zijn verblijfplaats door te geven. Daardoor miste hij twee verrassingscontroles van door de UCI gestuurde dopingcontroleurs. In een hoofdredactioneel commentaar noemt L'Equipe Rasmussen ongeloofwaardig.

Bewijs

"Rasmussen is geen goede Tourwinnaar. Zijn naam volgt in het helaas nog voortdurende rijtje van twaalf gele truien (sinds 1996) waar een vraagteken bij staat.'' De krant heeft het over Bjarne Riis, Jan Ullrich, Marco Pantani, Lance Armstrong en Floyd Landis. Allemaal werden of worden zij beschuldigd van doping, hoewel slechts in enkele gevallen bewijs geleverd is.

"Zolang wij de gele trui hebben, zullen we in het vizier staan'', reageert woordvoerder Jacob Bergsma van de Rabobankploeg. "We blijven voortdurend geconfronteerd worden met feiten die nu al enkele dagen oud zijn. Er komen geen nieuwe zaken bij. Dat hoort er blijkbaar bij. Ons belang is dat Michael zich kan concentreren op het behouden van die trui.''

Bron: NieuwNieuws.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #13 Gepost op: 24 Juli 2007, 00:01:40 »

Krant:Contador was klant Fuentes

Na Michael Rasmussen is ook Alberto Contador in opspraak geraakt. Het Duitse dagblad de Süddeutsche Zeitung zegt dat ze over stukken beschikt waaruit blijkt dat hij door zijn rol als kroongetuige in de zaak rond dopingarts Fuentes van de lijst verdachte renners is gehaald.

In de stukken, afkomstig van de Spaanse politie en de UCI, wordt de Spanjaard opgevoerd als regelmatige klant van de arts, de spil in Operacion Puerto.

Zijn initialen duiken op naast die van J. J., die voor Jörg Jaksche staan. Die gaf onlangs toe in dienst van Liberty Seguros klant van Fuentes geweest te zijn. Contador verdedigde twee seizoenen (2005 en 2006) de kleuren van Liberty.

Bron: NOS.nl

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #14 Gepost op: 24 Juli 2007, 00:19:37 »

doh dit is niet leuk meer, steeds als er gepresteerd word beginnen ze over doping te zeuren.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #15 Gepost op: 24 Juli 2007, 12:37:52 »

Gisteravond, tijdens het programma Avondetappe, kreeg iemand op de achtergrond live een hartaanval:

http://www.dumpert.nl/mediabase/21613/da9c008c/index.html

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #16 Gepost op: 24 Juli 2007, 18:17:34 »

Michael Rasmussen verweert zich

Michael Rasmussen heeft zich verweerd tegen alle aantijgingen aan zijn adres en geprobeerd duidelijkheid te scheppen over de diverse waarschuwingen die hij van de UCI en de Deense wielerbond zou hebben ontvangen.

De geletruidrager beklemtoonde tijdens een persconferentie dat hij een aantal keren voor het begin van de Tour buiten competitie is gecontroleerd en dat hij gedurende de Tour zelf al veertien maal een controle heeft gehad. "Telkens was het resultaat negatief."

Ook bevestigde hij de ontvangst van één waarschuwing van de UCI. Van een tweede, waarover alom is bericht, is volgens hem geen sprake geweest.

Bij monde van advocaat Harro Knijff liet de Deen weten dat hij vorig jaar april één dag te laat was geweest om de UCI zijn reis- en verblijfschema mee te delen.

"Hij heeft toen een fax gestuurd naar de UCI en dezelfde dag nog gebeld. 'Oké, dank u en het is goed zo', zei de UCI toen", aldus Knijff. Over een Deense controle die Rasmussen op 6 mei gemist zou hebben: "Er was toen helemaal geen test, dat is een administratieve fout".

Theo de Rooij van de Rabobankploeg: "Er zijn meer renners met waarschuwingen, over hen spreekt niemand. Verder heb ik het er moeilijk mee dat vertrouwelijke informatie uitlekt op het moment dat Rasmussen in het geel rijdt."

Bron: NOSTour.nl

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #17 Gepost op: 24 Juli 2007, 22:41:41 »

Gisteravond, tijdens het programma Avondetappe, kreeg iemand op de achtergrond live een hartaanval:

http://www.dumpert.nl/mediabase/21613/da9c008c/index.html

Ik zag het gisteravond, maar "gelukkig" bleek het om een epileptische aanval te gaan, en is de persoon alweer uit het ziekenhuis.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #18 Gepost op: 25 Juli 2007, 10:02:46 »

Ploegen houden zitactie voor rit

De renners van acht van de twintig overgebleven teams in de Tour de France (Duitse en Franse) houden woensdag voor de start van de zestiende rit in Orthez een zitactie. Daarmee willen ze tegen dopinggebruik in hun sport protesteren.

Directe aanleiding voor hun actie is de positieve dopingtest van Astana-kopman Aleksandr Vinokoerov. De Kazach is na de door hem gewonnen tijdrit van zaterdag betrapt op het gebruik van bloeddoping.

Vinokoerov, is net als zijn ploeg, uit de Tour gezet.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #19 Gepost op: 25 Juli 2007, 23:37:04 »

zucht

Rasmussen uit de Tour

PAU - Klassementsleider Michael Rasmussen is woensdagavond door de directie van de Rabo-wielerploeg uit de Ronde van Frankrijk gehaald. De Deen zou de interne regels van de Nederlandse wielerformatie hebben overtreden.

"Hij heeft meerdere malen gezegd waar hij aan het trainen was en dat bleek niet te kloppen", zei een aangeslagen directeur Theo de Rooy woensdag in het hotel van de Raboploeg.

"Die informatie heeft de ploegleiding diverse malen gekregen. Vandaag hebben we nog nieuwe informatie gekregen", aldus De Rooij.

Het is niet bekend of de rest van de ploeg donderdag in de zeventiende etappe van start gaat. De renners overleggen momenteel in het hotel of ze in Pau aan het vertrek staan.

Aubisque

Rasmussen won woensdag de zestiende etappe van de Ronde van Frankrijk, met aankomst op de Col d'Aubisque en verstevigde zijn leidende positie in het algemeen klassement. De eindzege lonkte voor de 33-jarige Deen.

De NOS meldde dat Rasmussen gezien zou zijn tijdens een training in de Italiaanse Dolomieten, terwijl hij bij zijn ploeg kenbaar had gemaakt dat hij in Mexico verbleef.

Opspraak

Rasmussen raakte ruim een week geleden al in opspraak. Hij ontving in de aanloop naar de Tour vier waarschuwingen van de internationale wielrenunie UCI en de Deense wielerbond omdat hij diverse malen had verzuimd zijn verblijfplaats door te geven aan de dopingautoriteiten.

De Rabo-ploegleiding gaf hem daarvoor een boete van 10.000 euro. Omdat Rasmussen formeel niet betrokken was bij een dopingzaak, liet de Rabobank hem van start gaan in de Tour. De zaak kwam in de Tour ineens naar buiten.

In de Alpen trok hij in de achtste etappe, met ritwinst, de gele leiderstrui naar zich toe. Die verdedigde hij de afgelopen dagen met verve in de Pyreneeën.
(bron:nu.nl)

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #20 Gepost op: 26 Juli 2007, 10:19:22 »

K*tzooi! Eerst niet zeggen waar je bent, en later ook nog eens liegen over waar je bent. Erg jammer dat dit nu naar buiten komt, het ging zo goed! Er is nog niet bewezen of ie doping zou hebben gebruikt, maar ik kan begrijpen dat dit voor de Rabo-ploeg reden is om 'm eruit te gooien.

Ik had dan nog liever gezien dattie nog voor de Tour uit de ploeg was gehaald, of dat al dit nieuws pas na a.s. zondag bekend zou worden...

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #21 Gepost op: 26 Juli 2007, 11:55:00 »

Het word zo steeds minder leuk om te kijken..  zucht

De rest van de Rabo-ploeg gaat wel van start.. goeie beslissing.  ja

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #22 Gepost op: 26 Juli 2007, 13:29:34 »

jammer voor iemand als Boogerd en/of Dekker. door het knechtenwerk hebben ze persoonlijke kansen op zeges laten lopen

Boefje
Forzona Member

« Antwoord #23 Gepost op: 27 Juli 2007, 21:30:27 »

Voorlopig zijn ze aan het uitzoeken of hij daadwerkelijk in Italie is geweest want het is bevestigd dat hij wel degelijk in Mexico is geweest... dus mocht dit onderzoek positief zijn voor hem, is hem toch de gele trui door de neus geboord

Boogerd had vandaag een goede kans maar liet hem lopen, helaas.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #24 Gepost op: 27 Juli 2007, 21:59:26 »

ja  Ik las net ook zoiets.. ik weet niet of ze de goeie beslissing genomen hebben. Het is in ieder geval reuze jammer allemaal.
Citaat
Rasmussen schakelt Deense topadvocaat in
KOPENHAGEN - Michael Rasmussen heeft de Deense topadvocaat Karoly Nemeth ingehuurd om zijn ontslag bij de Rabobank-wielerformatie aan te vechten. Dat heeft het advocatenkantoor van Nemeth vrijdag bevestigd.

De komende dagen zijn er geen uitspraken van Rasmussen of zijn advocaat te verwachten, meldde een woordvoerder van het kantoor. De advocaat en cliënt benutten de komende tijd om hun strategie te bepalen.

Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Tour de France 2007
Ga naar: