Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 10 Juli 2007, 10:02:44 » |
|
De Grand Prix van Engeland was voorlopig de laatste race van Christijan Albers in de Formule 1. De Nederlander is door Spyker per direct op non-actief gezet, zo kan GPUpdate.net onthullen. "Dit is erg spijtig, maar het was puur een zakelijke beslissing", zegt Spyker F1-directeur Michiel Mol. De beslissing om Albers uit de auto te halen, zat er al enige tijd aan te komen. Maandag werd duidelijk dat de Nederlander niet aan zijn financiële verplichtingen tegenover het team kon voldoen en dat was uiteindelijk voor Spyker de reden om voorlopig een punt te zetten achter de samenwerking. Albers zal nog wel betrokken blijven bij de renstal, maar voorlopig niet als racecoureur. Ook zal hij komende woensdag niet, zoals gepland, in actie komen tijdens tests in Spa-Francorchamps. "Dit is één van de moeilijkste beslissingen die ik ooit heb moeten maken", zegt Mol. "Zeker omdat ik al jaren enorm betrokken geweest ben bij de carrière van Chris. Ik vind dit ook ontzettend vervelend, maar we hebben geen andere keuze." Albers debuteerde in 2005 bij Minardi in de Formule 1. Dat seizoen behaalde hij direct zijn enige WK-punten tot dusver, door in de Grand Prix van de Verenigde Staten als vijfde over de eindstreep te komen. Bron: GPUpdate.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Juli 2007, 10:03:33 » |
|
Zelfs de radiojournaals op de publieke omroep melden dit nieuws, dus het zal wel kloppen...
Zo, wat zal er nu gaan gebeuren...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juli 2007, 10:15:25 » |
|
Op 538 was Allard Kalff en hij bevestigde het ook! Er is ook nog niet bekend wie hem gaat vervangen! Giedo van de Garde is uitgesloten, omdat hij geen F1 licentie heeft. Het zou kunnen dan er iemand in komt die wel de vereiste papieren heeft maar geen geld, maar dat zou dan tijdelijk zijn. Zou ergens een beetje vreemd zijn, maar goed. Tja, en dan zullen wel weer de geruchten op gang komen dat Jos misschien weer gaat rijden! Ach ja, we zullen zien! Het is jammer dat het zo moet lopen, maar ja zaken zijn zaken en als je niet voldoet aan de afspraken dan lig je er gewoon uit!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Juli 2007, 10:24:26 » |
|
Oh nee, alsjeblieft niet Jos hiervoor gaan gebruiken! Die is inmiddels gewoon klaar met Formule-racen, vindt ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Juli 2007, 10:27:13 » |
|
Mijn idee ook!! En ik denk dat hij hier ook niet echt op zit te wachten. Maar ja, hij zou dit jaar wel wat rondjes gaan rijden in die Spyker!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Juli 2007, 10:29:07 » |
|
Tsja, ze kunnen Giedo v/d Garde bij de test op Spa z'n superlicentie laten halen toch?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 Juli 2007, 10:31:15 » |
|
Van de RTL GP site: Het is over en uit voor Christijan Albers bij Spyker. Onze landgenoot wordt tijdens de Grand Prix van Europa vervangen door Christian Klien. Dat meldt BNR Nieuwsradio. en Klien Spyker besloot daarop Albers te vervangen door Klien. De testrijder bij Honda zal echter niet het seizoen afmaken bij Spyker. De Oostenrijker zal slechts twee of drie races rijden.
Coureur Welke coureur dan het seizoen afmaakt, is niet bekend. Er wordt gespeculeerd dat een niet-Nederlandse coureur met geen enkele ervaring in de Formule 1 het stoeltje zal overnemen. De namen van Sebastien Bourdais en Vitaly Petrov worden genoemd. Petrov rijdt in de GP2 voor het team van Adrian Campos, de voormalige manager van Fernando Alonso. En drievoudig Champ Car-kampioen Bourdais heeft geen geheim gemaakt van zijn wens om ooit in de Formule 1 te rijden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 10 Juli 2007, 10:36:21 » |
|
Tsja, ze kunnen Giedo v/d Garde bij de test op Spa z'n superlicentie laten halen toch?
Wat ik begreep was het dit seizoen niet meer mogelijk! Hij test in ieder geval wel!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juli 2007, 11:08:48 » |
|
Klien is constant, dus zal Spyker wat techniek betreft wel vooruit kunnen helpen denk ik. Alleen is hij denk ik niet goed genoeg om echt goed te kunnen racen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 10 Juli 2007, 11:17:48 » |
|
 Het was het eerste dat ik hoorde vanmorgen toen de wekkerradio aanging. Gaat lekker met Spyker. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Juli 2007, 11:30:59 » |
|
Met Spyker gaat het vooralsnog goed volgens mij...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 Juli 2007, 11:37:07 » |
|
Formule-1-rijder Christijan Albers is dinsdag door zijn team Spyker op non-actief gesteld. "Het is erg spijtig, maar het was puur een zakelijke beslissing" bevestigde Spyker F1-directeur Michiel Mol.
De beslissing Albers uit de auto te halen, zat er al enige tijd aan te komen. Maandag werd duidelijk dat de Nederlander niet aan zijn financiële verplichtingen tegenover het team kon voldoen.
Gaat het nou om de centjes of om z'n prestaties.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Juli 2007, 12:29:18 » |
|
Om de centen. De sponsoren van Albers waren "part of the deal" voor Spyker. Met het geld van de sponsoren zou het Spyker team meer middelen hebben voor ontwikkeling van de auto, en ze konden Albers van dat geld een salaris betalen.
Nu 1 sponsor van Albers á $ 10.000.000 afhaakt, is er dus een financieel probleem voor de deal tussen Spyker en Albers.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 Juli 2007, 12:59:33 » |
|
Ze zitten zich op het Jos Verstappen forum al helemaal te verlekkeren dat Jos misschien weer gaat rijden... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 10 Juli 2007, 13:55:15 » |
|
Ze zitten zich op het Jos Verstappen forum al helemaal te verlekkeren dat Jos misschien weer gaat rijden...  Neehe?? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 10 Juli 2007, 15:16:36 » |
|
Ze zitten zich op het Jos Verstappen forum al helemaal te verlekkeren dat Jos misschien weer gaat rijden...  Zei ik toch al!! Het is ook altijd hetzelfde daar! Ik weet niet of Jos dit wil hoor. Hij wilde immers niet meer achterin rijden en dat gebeurt op dit moment wel. Maar ja, het blijft een feit dat het wel leuk is als er een Nederlander in de F1 zit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 10 Juli 2007, 22:02:46 » |
|
ze kunnen beter rondkijken naar een goed talent dan dat gepasseerd station weer te openen
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 10 Juli 2007, 23:20:51 » |
|
Jos zou alleen goed zijn als testrijder voor het verbeteren van de auto niet meer als coureur of reserve.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 10 Juli 2007, 23:26:45 » |
|
ja, testrijder zou een optie zijn, maar past dat bij zijn ego?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 11 Juli 2007, 09:23:51 » |
|
Waarom niet? Als je race-carriere min of meer voorbij is, dan is testrijden voor het verbeteren van een team/auto toch een nobel streven?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 11 Juli 2007, 10:42:37 » |
|
veel coureurs zullen dat graag doen, maar hij heeft een image alszijnde een groot ego en dan is testen wel een stapje terug
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 11 Juli 2007, 16:30:07 » |
|
Klien in beeld als opvolger Albers
RIJSWIJK - De Oostenrijkse coureur Christian Klien lijkt de voornaamste gegadigde om de plek van Christijan Albers bij het formule 1-team van Spyker op te vullen. Christian Klien is een van de mogelijke vervangers van Christijan Albers.
De testrijder van Honda heeft van zijn werkgever toestemming gekregen om donderdag op het circuit van Spa-Francorschamps een test in een Spyker te doen.
Dat heeft Spyker woensdag bekendgemaakt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 11 Juli 2007, 19:20:53 » |
|
Karthikeyan ziet Spyker F1 wel zittenNarain Karthikeyan bevestigt dat hij contact heeft gehad met Spyker F1. De Indiër is één van de mogelijke opvolgers van Christijan Albers, die dit seizoen geen races meer zal rijden voor de Nederlandse renstal wegens een probleem met een van zijn persoonlijke sponsoren. Karthikeyan is momenteel testcoureur van Williams. "In Silverstone heb ik een gesprekje gehad met Colin Kolles", zei Karthikeyan, die in 2005 races reed voor Jordan, tegenover Reuters. "Ik zou het geweldig vinden om weer te gaan racen, hoewel ik het nu ook erg naar mijn zin heb bij Williams." Kolles geeft toe met Karhtikeyan te hebben gesproken: "Narain is een van de opties. Volgens mij zou hij een goede keuze zijn. We zijn op dit moment alles op een rijtje aan het zetten. Williams is op de hoogte van onze eventuele interesse." Bron: GPUpdate.nlIk zeg nee, doe maar niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 12 Juli 2007, 09:52:57 » |
|
’Albers hoeft nergens meer aan te kloppen’
Van onze Telesportredactie MAASEIK, donderdag Christijan Albers moet eens wat meer in de spiegel gaan kijken. Dat concludeert Jos Verstappen vandaag in zijn column in Telesport, die geheel gewijd is aan het op nonactief stellen van Albers door het Spyker-team. Verstappen zegt geen medelijden te hebben met Albers, die in zijn ogen te vaak met het beschuldigende vingertje naar anderen heeft gewezen. „Nooit ligt het aan Albers zelf wanneer er weer eens iets fout is gegaan”, aldus Verstappen. De Limburger gelooft niet dat de abrupt afgebroken formule 1-carrière van Albers nog een vervolg zal krijgen. „Daarin ben ik eerlijk: op basis van de prestaties die Albers de afgelopen maanden heeft neergezet, hoeft hij echt nergens meer aan te kloppen.” Tsja.. de pot verwijt de ketel... of leedvermaak. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 13 Juli 2007, 09:42:10 » |
|
Column Jos Verstappen: Ieder mens krijgt wat hij verdient...MAASEIK - Verwacht op deze plek geen krokodillentranen naar aanleiding van het nieuws dat Spyker Christijan Albers op non-actief heeft gezet. Het klinkt misschien hard, maar naar mijn mening heeft Christijan zijn eigen graf gegraven. En hij mag dan wel zeggen verrast te zijn door het besluit, maar volgens mij heeft hij deze afloop allang zien aankomen. Laten we eerlijk zijn: wanneer je voor aanvang van het seizoen al weet dat een belangrijke sponsor zijn verplichtingen niet wil of kan nakomen, dan vraag je natuurlijk om problemen. En nu we het toch over het begin van het seizoen hebben, ik meen me te herinneren dat het Albers-kamp zei dit seizoen niet te hoeven betalen voor het stoeltje bij Spyker. Albers zou, zo meldde hij, een 'betaalde coureur' worden. Maar nu blijkt het tegendeel waar en kost hem dat zelfs de kop. Eigenlijk is de hele affaire simpel samen te vatten: Christijan Albers moet eens wat meer in de spiegel kijken. Altijd maar weer weet hij met het beschuldigende vingertje naar anderen te wijzen, nooit ligt het aan hemzelf wanneer er weer eens iets fout gaat of er problemen zijn. Oké, bij het inmiddels beruchte 'tankslangincident' trok hij direct het boetekleed aan, maar daar kon hij ook echt niet meer mee wegkomen. De hele wereld had immers live kunnen zien bij wie de fout lag. Nu is dan definitief het vonnis geveld over een coureur die, zo moet mij ook van het hart, er nooit in is geslaagd gevoelens van sympathie op te roepen. Dat is niet mijn persoonlijke gevoel, maar slechts een conclusie naar aanleiding van de vele geluiden die ik over Albers hoor. Zeer regelmatig vertoef ik op de kartbaan of een circuit, waar je toch vooral echte racefans treft. Dan valt het me op dat die mensen niet of nauwelijks positief over Christijan praten. Het is hem in zijn jaren als formule 1-coureur nooit gelukt de harten van de echte fans te veroveren. En dat verbaast me niets, want Albers heeft in al die jaren te vaak een te grote mond gehad. Ik zeg vaak dat ieder mens uiteindelijk krijgt, wat hij verdient. En dat geldt dus ook voor deze afloop voor Christijan. En met afloop bedoel ik dan ook echt afloop, want ik denk dat de breuk met Spyker tevens het definitieve einde van de formule 1-carrière van Albers is. Ook daarin ben ik eerlijk: op basis van de prestaties die hij de afgelopen maanden heeft neergezet, hoeft hij echt nergens meer aan te kloppen. Hij moet wel een heel grote zak met geld meenemen, wil hij ooit nog een racestoeltje in de formule 1 veroveren. Wat Spyker betreft hoop ik oprecht dat het team overleeft. Want dat is wat Spyker nu moet doen: overleven. Het team heeft het financieel zwaar en heeft beslist geld nodig. Aan prestaties hoeft Spyker even niet te denken, die komen er dit jaar echt niet meer. Michiel Mol en de zijnen zijn nu echt bezig met een overlevingstocht, vooral op het financiële vlak. Het is dan ook te hopen dat er de komende tijd voldoende geld binnenstroomt om alle ellende op te lossen. Laten we hopen dat de Spyker-adem lang genoeg is, zodat ze het volgende seizoen met een schone lei kunnen beginnen. Dat gun ik het team echt. Spyker is een mooi merk en Michiel Mol is een heel aardige man. Ik blijf dan ook hopen dat Spyker uitgroeit tot een team waar Nederland in de toekomst trots op kan zijn. Zie ook: www.verstappen.nlBron: Telegraaf.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|