Jos Verstappen heeft in zijn column voor
De Telegraaf laten weten wel zin te hebben in een testsessie met het Spyker F1-team. Het idee om Verstappen in een Spyker F1-bolide te zetten, werd twee weken geleden voor het eerst geopperd door Trust-eigenaar Michel Perridon, die nog steeds nauwe banden heeft met de voormalig Formule 1-coureur en met zijn bedrijf sponsor is van het Spyker F1-team. De Nederlandse renstal reageerde niet direct afwijzend op het idee van Perridon.
"Om maar direct de koe bij de horens te vatten: het is meer dan zomaar een los gerucht en er wordt inmiddels door alle partijen gekeken hoe we het een en ander concreet kunnen maken", schreef Verstappen in zijn column, die donderdag in de krant staat. "Ik geloof oprecht dat ik Spyker met mijn vele jaren ervaring als F1-coureur kan helpen bij de ontwikkeling van de auto. Maar dan moet ik wel een serieuze, eerlijke kans krijgen. Ik zal minimaal twee, maar liever nog drie dagen volop moeten kunnen testen. Aan een paar rondjes rijden, heb ik niets en heeft het team niets."
Verstappen liet verder weten zelf al contact te hebben gehad met Michiel Mol, de F1-directeur van Spyker. "Mol en ik hebben telefonisch van gedachten gewisseld over dit plan. Ik ken Michiel nog uit de periode dat ik als F1-coureur reed voor Arrows, het team dat hij met zijn toenmalige bedrijf Lost Boys sponsorde. Michiel is een aardige vent en het gesprek verliep prima. Maar iedereen zal begrijpen dat hij het op het ogenblik, met alle toestanden rondom Spyker, erg druk heeft en zijn hoofd even niet naar een Spyker-test van mij staat. We hebben afgesproken dat we binnenkort rond de tafel kruipen en serieus gaan kijken hoe we zo'n eventuele test het beste kunnen aanpakken."
De 35-jarige Limburger reed zijn laatste Formule 1-race in 2003, voor Minardi.
Bron: GPUpdate.nl