Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.179 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 11:11:34
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Verstappen ziet Spyker F1-test wel zitten
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verstappen ziet Spyker F1-test wel zitten  (gelezen 1347 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 01 Juni 2007, 10:06:36 »

Jos Verstappen heeft in zijn column voor De Telegraaf laten weten wel zin te hebben in een testsessie met het Spyker F1-team. Het idee om Verstappen in een Spyker F1-bolide te zetten, werd twee weken geleden voor het eerst geopperd door Trust-eigenaar Michel Perridon, die nog steeds nauwe banden heeft met de voormalig Formule 1-coureur en met zijn bedrijf sponsor is van het Spyker F1-team. De Nederlandse renstal reageerde niet direct afwijzend op het idee van Perridon.

"Om maar direct de koe bij de horens te vatten: het is meer dan zomaar een los gerucht en er wordt inmiddels door alle partijen gekeken hoe we het een en ander concreet kunnen maken", schreef Verstappen in zijn column, die donderdag in de krant staat. "Ik geloof oprecht dat ik Spyker met mijn vele jaren ervaring als F1-coureur kan helpen bij de ontwikkeling van de auto. Maar dan moet ik wel een serieuze, eerlijke kans krijgen. Ik zal minimaal twee, maar liever nog drie dagen volop moeten kunnen testen. Aan een paar rondjes rijden, heb ik niets en heeft het team niets."

Verstappen liet verder weten zelf al contact te hebben gehad met Michiel Mol, de F1-directeur van Spyker. "Mol en ik hebben telefonisch van gedachten gewisseld over dit plan. Ik ken Michiel nog uit de periode dat ik als F1-coureur reed voor Arrows, het team dat hij met zijn toenmalige bedrijf Lost Boys sponsorde. Michiel is een aardige vent en het gesprek verliep prima. Maar iedereen zal begrijpen dat hij het op het ogenblik, met alle toestanden rondom Spyker, erg druk heeft en zijn hoofd even niet naar een Spyker-test van mij staat. We hebben afgesproken dat we binnenkort rond de tafel kruipen en serieus gaan kijken hoe we zo'n eventuele test het beste kunnen aanpakken."

De 35-jarige Limburger reed zijn laatste Formule 1-race in 2003, voor Minardi.

Bron: GPUpdate.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 01 Juni 2007, 10:07:07 »

Tsja, wat moeten we hier nou over zeggen? Moeten we dit toejuichen, of juist niet?

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #2 Gepost op: 01 Juni 2007, 10:14:06 »

volgens mij reed hij een bovengemiddeld deukje in menig wagen

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #3 Gepost op: 01 Juni 2007, 11:43:57 »

Dat is een mening van mensen die waarschijnlijk geen autosport-fan zijn. Hij reed heus wel erg goed in vele races. Het grindbakken/crash-verhaal is iets uit het begin van z'n carriere.

Het gaat mij om het A1GP (Zandvoort/Contract) akkefietje van vorig jaar. Heeft ie daardoor nog wel credits over om dit weer te kunnen gaan doen?

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #4 Gepost op: 01 Juni 2007, 11:47:36 »

F1 is toch iets voor buiten de nederlandse markt. als hij met Spyker resultaat boekt dan wordt in het buitenland geoogst. als wij interessant waren voor de F1 dan kwamen ze wel naar Zandvoort

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Antwoord #5 Gepost op: 01 Juni 2007, 12:19:09 »

Ze zijn al ooit eens op Zandvoort geweest! Dat ze daar niet meer komen heeft andere redenen. Het geringe aantal toegangswegen, kosten en geluidsdagen bijvoorbeeld.
Ach, het kan geen kwaad om Jos erin te zetten. Het blijft een feit dat hij veel verstand van de auto's heeft. Maar ja de rest hè......
Ik zie liever Jeroen Bleekenmolen of Doornbos in die auto! Ik heb bij Jos weinig lefacties met goede resultaten gezien en bij die andere twee wel!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 01 Juni 2007, 13:02:59 »

Van mij mag hij het weer gaan proberen, maar ik denk dat ze het (financieel) wel weer niet rond zullen krijgen.  doh
Ik zie trouwens persoonlijk ook liever de jongere nederlandse coureurs voor Spijker rijden.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 01 Juni 2007, 13:04:00 »

Jos als full-time testrijder zou denk ik best wel interessant kunnen zijn!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 01 Juni 2007, 18:53:39 »

Pffffffffttt... ze hebben hem dus niet nodig, de blaaskaak.  4fluiten

Citaat
Spyker gaat niet met Verstappen testen

Uitgegeven: 1 juni 2007 17:22
Laatst gewijzigd: 1 juni 2007 17:32

AMSTERDAM - Spyker heeft laten weten geen plannen te hebben om te testen met Jos Verstappen. Het Nederlandse Formule 1-team sprak daarmee de voormalige coureur tegen. Dit meldt Autosport.
ANP

Verstappen schreef donderdag in zijn column in De Telegraaf dat hij en het team in onderhandeling waren over een mogelijke testserie. De 35-jarige Limburger gaf te kennen dat hij graag drie dagen lang achter het stuur van de oranje bolide had willen kruipen.

Testprogramma
Een woordvoerder van Spyker verklaarde echter dat het team toegewijd is aan haar testcoureurs. "Zij zijn een integraal onderdeel van ons testprogramma."

"Hoewel wij zijn ervaring in de Formule 1 onderkennen maakt Jos geen onderdeel uit van onze toekomstplannen. Wij gaan gewoon verder met onze eigen rijders."

Spyker heeft naast wedstrijdrijders Christijan Albers en Adrian Sutil vier testrijders in dienst: Giedo van der Garde, Markus Winkelhock, Adrian Valles en Fairuz Fauzy.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Verstappen ziet Spyker F1-test wel zitten
Ga naar: