Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.179 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 11:09:28
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: GP Monaco 2007
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: GP Monaco 2007  (gelezen 1280 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 26 Mei 2007, 15:29:42 »

Zo, de F1 is weer in Monaco, en eindelijk valt er in dit weekend weer eens regen! Mika Salo reed in 1997, als teamgenoot van Jos Verstappen bij Tyrrell, naar de 5e plaats in de regen! Hij had geen enkele pitstop gemaakt in deze race!

Vanochtend stond Adrian Sutil op een natte baan, bovenaan de tijdenlijst van de 3e vrije training. Een stuntje zoals Jos Verstappen ook ooit eens deed in een Minardi op een nat circuit.

De eerste startrij is voor McLaren. Hamilton was de hele kwalificatie de snelste van iedereen op de baan, helaas voor hem dook Alonso er net op 't eind onderdoor. Sutil mag starten vanaf een 19e plek. Albers had een olielekkage en kon geen fatsoenlijke tijd meer neerzetten. Hij start dus vanaf een 22e plek.

Massa staat 3e, met daarnaast Fisichella. Raikkonen kon in de 2e kwalificatie niet meer verder door een gebroken wielophanging. David Coulthard werd in de 2e kwalificatie gediskwalificeerd nadat hij een andere coureur ophield, terwijl hijzelf in z'n outlap was.

De uitslag van de kwalificatie:

http://f1.gpupdate.net/nl/raceresults.php?racepartID=1192

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Mei 2007, 17:58:49 »

Uiterst wisselvallige dag voor Spyker F1

De dag van Spyker F1 kende zowel een diepte- als een hoogtepunt. In de ochtend wist Adrian Sutil verrassend de snelste tijd neer te zetten, waarmee er voor het eerst een naam van een Spyker F1-coureur bovenaan de tijdenlijst prijkte. In de kwalificatie kon Christijan Albers geen tijd neerzetten door een hydraulisch probleem.

"Het was een slechte dag voor mij", zei Albers, die in ochtend nog een spin maakte bij het Grand Hotel. "Het is heel jammer dat we hier niet meer uit hebben kunnen halen. In de ochtendtraining had ik wat problemen en in de kwalificatie was er een hydraulisch probleem. Dat is erg spijtig, want ik had misschien wel kunnen profiteren van de veranderende omstandigheden op de baan. Ik weet zeker dat we de problemen voor zondag kunnen oplossen en een goede race kunnen hebben."

Sutil had een betere dag. Sutil zei: "Het was erg verrassend om na de ochtendtraining mijn naam bovenaan de tijdenlijst te zien staan. Daar was ik natuurlijk heel erg blij mee. Ik had gewoon de perfecte run gemaakt." Over de kwalificatie zei hij: "Mijn banden deden het erg goed en ik zat erg dicht bij de zeventiende tijd. Het was een goede dag en ik hoop dat ik mij in de race een weg naar voren kan banen."

Bron: GPUpdate.nl

mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Mei 2007, 18:41:09 »

Die Albers mag niet vooruit komen geloof ik! Dit seizoen is het in ieder geval nog gen Spyker seizoen. Oké je mag ook eigenlijk nog niet veel van dit team verwachten zo'n eerste jaar. Maar ja, stiekem hoopte je toch op betere resultaten!

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Mei 2007, 18:21:17 »

leuk om eerste te staan in de training, maar de wedstrijd telt

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Mei 2007, 18:56:54 »

Albers denkt nu iets in z'n auto te hebben gevonden. Hij had het over een of ander anti-lock mechanisme wat veel te strak afgesteld zou staan. Als hij dat kan verbeteren denkt ie een stuk sneller te zijn.

cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Mei 2007, 12:06:53 »

Laten we het hopen.
Ik vond het trouwens knap saai..  gaap en heb driekwart van de race geslapen. lol002

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Mei 2007, 17:12:31 »

Saai? Ik vond 't de hele tijd wel interessant eigenlijk.

De Indy 500 was gisteren ook interessant, maar toch minder dan de Formule 1.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 28 Mei 2007, 17:48:57 »

"Dennis: "We besloten dat Alonso ging winnen"

McLaren-teambaas Ron Dennis heeft na afloop van de Grand Prix van Monaco toegegeven dat het resultaat al van te voren bepaald was door het team. Vanwege de kans op een safety car werd besloten de strategie van Lewis Hamilton op te offeren. De safety car kwam uiteindelijk niet en zo wist Fernando Alonso de race te winnen.

"Het was een heel mooi resultaat voor het team. Fernando als Lewis hebben beiden geweldig gereden en hebben voldaan aan de wens van het team om met beide auto's te finishen. Er is wel teleurstelling, want we moesten bij onze strategieën rekening houden met de kans op een safety car, die in de afgelopen vijf jaar vier keer moest uitrukken. Je moet dus eigenlijk van te voren al bepalen welke coureur de race gaat winnen", vertelde Dennis over de beslissing van het team.

Hamilton zou eigenlijk slechts een keer stoppen, maar tijdens de race veranderde het team dit: "Na de eerste ronde pitstops besloten we de strategie te veranderen in de snellere twee-stopstrategie. Tegelijkertijd lieten we de auto's langzamer rijden om de remmen te sparen. We hadden graag willen racen, maar dit circuit vraagt om een andere benadering. Nu hebben we Monte Carlo kunnen verlaten met het maximaal aantal punten."

FIA onderzoekt teamorders McLaren

De glorieuze 1-2 van McLaren in Monaco krijgt een staartje. Ron Dennis gaf na de race openlijk toe dat het team besloot om de zege aan Alonso te laten. De strategie van Lewis Hamilton werd halverwege de race aangepast om de beide coureurs niet met elkaar te laten vechten. Dat is de FIA, en ook de Britse pers, behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten.

Een statement van de FIA vertelde: "De FIA heeft een onderzoek ingesteld naar het team van McLaren-Mercedes, aangaande de gebeurtenissen tijdens de Grand Prix van Monaco. Wellicht heeft het team tegen de International Sporting Code gehandeld. De situatie wordt bestudeerd, waarna een aankondiging zal volgen."

In Engeland is grote ophef ontstaan over de teamorders. De Britse pers schreeuwt moord en brand en beschuldigt Ron Dennis ervan Lewis Hamilton zijn eerste zege te hebben ontnomen. Ron Dennis zelf spreekt echter niet van teamorders, maar teamstrategie. "Teamstrategie helpt een team een race te winnen, teamorders zijn manipulatie. Ik heb niet het gevoel dat we iets verkeerd hebben gedaan, ik zal rustig slapen," verklaarde hij.

Het is niet de eerste keer dat McLaren controverse zaait met interne beslissingen over wie de race mag winnen. Bij de GP van Australië in 1998 werd Mika Hakkinen overduidelijk voorgelaten door David Coulthard, toen de Fin problemen had met de pitstops. Ironisch genoeg zal Ferrari het meest profiteren van een eventuele straf voor McLaren. Het was immers de actie tussen Rubens Barrichello en Michael Schumacher in Oostenrijk 2002, die hebben gezorgd voor de huidige regels. Barrichello liet Schumacher toen op de finishlijn passeren, nadat de Braziliaan de race had gedomineerd. Sindsdien zijn teamorders verboden.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: GP Monaco 2007
Ga naar: