Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.179 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 10:36:16
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: F1 GP Australië 2007, Melbourne
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: F1 GP Australië 2007, Melbourne  (gelezen 1193 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 16 Maart 2007, 08:35:30 »

Zo! Het eerste F1-weekend van seizoen 2007 is onderweg!

Tijdens de vrije trainingen (mot)regende het en de rest van het weekend zal het halfbewolkt zijn met af en toe zon

Massa en Raikkonen waren het snelst tijdens de 2e training. Alonso was weer veel sneller in de eerste training. O.a. Renault had problemen.

Albers eindigde beide trainingen achter zijn rookie teamgenoot, Adrian Sutil. In de 1e training bezetten zij respectievelijk de 16e en 14e plaats, en in de 2e training waren ze respectievelijk 21e en 20e.

Vannacht om 01:00 gaan de trainingen verder, waarna om 04:00 de kwalificatie zal zijn, uiteraard live te volgen via RTL 7 vanaf 03:30u. En uiteraard wordt dit ook herhaald, morgenmiddag om 13:55u.

De race start zondagochtend om 04:00u, de uitzending van RTL GP begint om 03:00. De herhaling van het hele programma zal zondagmiddag vanaf 13:00u zijn.

cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Maart 2007, 10:33:52 »

Ik denk dat ik naar de herhaling ga kijken.   cheesy

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Maart 2007, 13:05:58 »

Ik ook.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Maart 2007, 18:25:01 »

Albers verandert van startnummer

Christijan Albers reed vandaag plotseling rond met startnummer 21 in plaats van nummer 20, het nummer waarmee hij in eerste instantie stond ingeschreven bij de FIA. Dit is op verzoek van de Nederlander gebeurd, omdat hij liever met een oneven nummer rondrijdt. 1stuur

"Ik heb altijd van oneven nummers gehouden, al mijn hele carrière. Ik heb hier een tijd geleden al om gevraagd, en het team heeft me het nummer gegeven. Het is verder niet echt een groot punt, ik vind het gewoon leuker. De keren dat ik in andere klasses kampioen werd, had ik ook een oneven nummer", aldus de Spyker-coureur.

Bron: GPUpdate.nl

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Maart 2007, 22:11:00 »

in sommige sporten telt bijgeloof zwaar

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Maart 2007, 13:51:24 »

in sommige sporten telt bijgeloof zwaar

Inderdaad, dat hoor je heel vaak.  ja
Ik hoop dat nr 21 Chris veel geluk brengt.  duimenB01

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #6 Gepost op: 18 Maart 2007, 18:01:29 »

Tot nu toe gaat het niet echt goed met Spyker, maar Sutil heeft iig de wedstrijd uit kunnen rijden. In Maleisie krijgen ze een aerodynamische update, hopelijk gaat het dan al beter. En dan zullen ze de problemen met Albers z'n auto toch wel gefixt hebben?

Goed om te zien dat Raikkonen weer eens won! De race was wel aardig interessant om te zien!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 19 Maart 2007, 21:51:01 »

Kimi ging als een trein... maarrrrrr..  confused

Citaat
Rivalen vermoeden illegale Ferrari

MELBOURNE - De nieuwe Ferrari waarmee Kimi Raïkkönen in Australië zegevierde is mogelijk illegaal. Rivaliserende teams vragen de internationale automobielfederatie FIA om nader onderzoek van de bodemplaat.

Ferrari zou de plaat tijdens het rijden enkele millimeters laten zakken om zo over een betere wegligging te beschikken.

Voordeel van de twijfel
"Tijdens de eerste race zijn er altijd wel enkele zaken die opduiken waarvan niet meteen duidelijk is of ze wel legaal zijn. Je kijkt wel naar de wagens van de andere teams, maar kan niet altijd meteen inschatten of hun interpretatie van de regels correct is."

"Op dat moment krijgen die teams nog het voordeel van de twijfel, maar nader onderzoek is zeker nodig, want er zijn altijd welke enkele oplossingen die illegaal zijn", opende McLaren-baas Ron Dennis de discussie op SpeedTV.

Flexibele bodemplaat
Hoewel Dennis concurrent Ferrari niet bij naam noemde, is het wel duidelijk dat de Brit twijfelt aan de legaliteit van de Ferrari F2007. En hij is duidelijk niet de enige. De technische commissie van de FIA toonde in Melbourne veel interesse in de bodemplaten van de wagens, maar in het bijzonder voor die van Ferrari.

Volgens insiders beschikt het Italiaanse team immers over een techniek om de bodemplaat een beetje te laten zakken tijdens de race. Dat zou voor een betere wegligging zorgen. Helaas voor de teams zijn dit soort flexibele onderdelen verboden.

'Elke keer hetzelfde liedje'
Voorlopig werden er nog geen maatregelen of bijkomende controles getroffen, maar die zijn zeker niet uit te sluiten. Integendeel, Ferrari raadt ze zelfs aan.

"Wanneer Ferrari wint, hoor je telkens hetzelfde liedje. Meteen wordt er getwijfeld aan de legaliteit van onze wagen", weet een woordvoerder van het Italiaanse team. "Bij klachten of twijfels moet men zich maar tot de FIA wenden."

Klacht
Of Ron Dennis die raad zal opvolgen is niet meteen duidelijk. De Brit gaf wel aan dat "dit soort onzekerheden meestal na twee of drie races zijn uitgeklaard". Wat natuurlijk niet meteen betekent dat zijn team officieel een klacht zal indienen tegen de flexibele bodemplaat van Ferrari.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #8 Gepost op: 20 Maart 2007, 01:18:29 »

psychologische oorlogsvoering biglol

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: F1 GP Australië 2007, Melbourne
Ga naar: