Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.179 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 10:35:29
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Verbod op gloeilampen!
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbod op gloeilampen!  (gelezen 5213 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Antwoord #25 Gepost op: 30 Juni 2007, 21:36:09 »

Mensen met kroonluchters zullen hier zeker niet blij mee zijn, want daar zijn gewoon geen geschikte spaarlampen voor. Hier zitten namelijk vaak van die kaarsmodellen in.

Ik baal er ook van dat ze dit dan maar weer even in gaan voeren, zonder erbij na te denken wat voor gevolgen dit kan hebben. Dat er mensen zijn die niet tegen spaarlampen kunnen schijnt ze niet te deren. Nee, maar als het eenmaal is ingevoerd en er komen veel gezondheidsklachten hierdoor dan komen ineens de vingertjes weer, maar het is dan te laat.
En als het nou veel zou schelen voor het milieu. niet dus!
Dit is puur om de lampenfabrikanten te spekken, want die zitten nu lekker in hun handen te wrijven. Ze zijn gewoon erg duur, zeker als ze toch vaak stuk gaan, want dit gebeurt dus ook met spaarlampen.
Ik heb hier in huis al zeker 12 armaturen waar ze niet in kunnen.
Wat moet je dan met spotjes?
Ik ga maar vast inslaan!

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #26 Gepost op: 30 Juni 2007, 23:55:12 »

Als de politiek het echt wil zullen ze er heus wel een goed plan voor maken. Je kunt zoiets niet zomaar even invoeren.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #27 Gepost op: 01 Juli 2007, 00:48:42 »

Volgens hun wel. Ze douwen het gewoon door je strot! Denk maar aan de euro.
Ik kom net bij de kermis vandaan en als je daar kijkt hoeveel gloeilampverlichting er is. En dat zijn lichtjes die je niet kan vervangen door spaarlampen.
En als ze vanaf 2009 geen gloeilampen meer mogen verkopen dan kan je eigenlijk wel verwachten dat er in 2008 ook minder te krijgen zal zijn, omdat ze in 2009 door de vooraad moeten zijn.

Farao
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 08 Juli 2007, 15:19:23 »

zon Ik heb een hele zolder vol lampemn. Er is iets fout met de spanning in mijn huis. Ik "verbruik" enorm veel lampen.
Soms knallen letterlijk uit elkaar (ontploffen). Dus vervolgens overgesckald op Spaarlampen (die gaan "langer" mee) . Dus niet Maar ook die gaan veel te snel stuk. Dat werd te duur. Nu dus alleen nog goedkope gloeilampen. Kleine lampjes zijn trouwens niet verkrijgbaar in spaarlamp. Ze zullen er wel zijn, maar je moet ze met een LED lampje zoeken.
Led verlichting : Ik heb 3 RVS armaturen geplaatst met nog geen wat verbruik per stuk ! Goed he. Maar je ziet geen flikker. Echt  slapen001 Je hebt er NIETS aan.  (Gamma natuurlijk - die Bouwmarkten verkopen echt alleen maar troep !) Ik ga nu maar naar de professionele handel. Maar stel dat ik een LED lamp koop van zeg : 200 Euro - en die gaat ook binnen een paar maanden stuk !
Dat zie ik niet zitten. Dat flikkeren : dat klopt - Als de lamp opgewaqrmd is ; heb je er minder last van, maar het blijft irri !
Ik kan bv apsoluut niet tegen HALOGEEN. Koplampen van dure Auto's, Dimlampen. Het doet gewoon pien an de ogen>

NEE - Gloeilampen - dat is het enige wat goed is.  En Cramer ? 0,3 % van de totale consumptie. De meeste politici wauwelen mekaar alleen maar na. Nieumand heeft enig idee hoe het probleem opgelost moet worden. Dus BLATEN ZE Mekaar maar na !

In spaarlampen zit overigens 0,5 gram kwik. In tL lampen ook (denk ik). zucht
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #29 Gepost op: 17 Oktober 2007, 23:45:56 »

Verbod op gloeilamp van de baan

DEN HAAG - Plannen van milieuminister Jacqueline Cramer om de gloeilamp in Nederland in de ban te doen, zijn van de baan. Een verbod vindt zij niet langer nodig omdat er voldoende marktinitiatieven zijn om over te schakelen op andere vormen van verlichting zoals led-verlichting, liet een woordvoerster van de PvdA-bewindsvrouw weten.

Na een werkbezoek aan Philips in Eindhoven liet Cramer in mei weten dat zij binnen vier jaar af wilde van de aloude gloeilamp. Spaarlampen zouden veel beter zijn voor het milieu en de portemonnee. Coalitiegenoot CDA vond Cramer te ver gaan. De plannen zouden niet goed zijn voor de publieke steun voor energiemaatregelen.

In antwoord op Kamervragen erkent Cramer overigens ook dat het op nationaal niveau „uitfaseren” van gloeilampen nagenoeg niet verenigbaar is met het vrije verkeer van goederen in de Europese Unie.

De bewindsvrouw wil in EU-verband afspraken maken over energiezuinige verlichting, liet haar woordvoerder verder weten. De Europese Commissie liet in mei al weten werk te maken van nieuwe normen. Dat zou betekenen dat de industrie op termijn de productie van gloeilampen staakt en vervangt door beter presterende verlichting.

„Een forse uitglijder van de minister”, reageert niettemin Tweede Kamerlid Wijnand Duyvendak van GroenLinks. De klimaatcrisis is volgens hem veel te ernstig om zo'n ban eerst aan te kondigen en dan weer in te slikken.

Een andere maatregel die wel kans maakt, zijn verbeterde energielabels op apparaten zoals drogers en koelkasten. Nu staat op die labels hoe zuinig producten zijn, maar niet hoe duur ze in het gebruik zijn, aldus PvdA'er Diederik Samsom. „De duurste droger verbruikt maar 50 euro per jaar. De aanschafkosten verdien je dan in vier of vijf jaar terug. Die informatie zou op de labels moeten staan. Dat zou consumenten moeten overtuigen.”

Samsom wil vrijwillige afspraken met het bedrijfsleven maken. „Zo zijn ook de huidige energielabels tot stand gekomen.” Hij claimt daarom de steun van CDA en ChristenUnie, maar de minister loopt er ook warm voor. Het idee spreekt haar aan, aldus haar woordvoerder. Cramer wil nog wel overleggen met het bedrijfsleven over de eventuele voor- en nadelen. Over drie weken debateert de Tweede Kamer over Cramers begroting voor 2008.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #30 Gepost op: 09 December 2008, 00:35:25 »

Het is weer zover! En verbod op de gloeilamp! En wel eind 2012! Dat is het plan.
Ik ben nog steeds niet van mening veranderd.! Ik vind het ronduit schandalig dat ze dit zo maar kunnen beslissen. We zouden enorm gaan besparen. Ja ja, nou dat geld ben je aan de aanschaf van de spaarlampen wel weer kwijt.
Ik denk persoonlijk dat ze ze niet allemaal uit de handel gaan halen, omdat nog niet voor elke gloeilamp een alternatief is. Denk maar aan de koelkast,afzuiger,naaimachine.
Die dingen zijn door hun kwik ronduit giftig en je kan ze daardoor niet meer zomaar weggooien.
Maar als we dan misschien gewend zijn aan de spaarlamp, dan moeten we ineens na een paar jaar weer overstappen op LED! Jeetje, hun eigen portemonnee weten ze wel te spekken, maar die van ons wordt op deze manier steeds lichter.
Ik ga ook even wat inslaan. In ieder geval voor de lampen waar spaarlampen niet voor geschikt zijn.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #31 Gepost op: 09 December 2008, 09:08:45 »

Citaat
Ja ja, nou dat geld ben je aan de aanschaf van de spaarlampen wel weer kwijt.

Ja, maar dat is natuurlijk onzin, want die lampen gaan veel langer mee.

Mijn idee: spaarlampen overslaan en meteen alles naar LED toe.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #32 Gepost op: 09 December 2008, 10:11:43 »

Dat is natuurlijk niet gezegd dat ze langer meegaan. Op de wc, waar je zo'n lamp snel uitdoet, gaat ie sneller kapot. Ook in buitenlampen met een sensor hebben ze geen lang leven. Dus daar mogen ze wel wat op verzinnen dan. Ik vind het wel een verschil dat als een gewone lamp kapot gaat je een nieuwe kan kopen voor een euro en als een spaarlamp kapot gaat, je dan al gauw 5 euro armer bent. Ook zul je, als je geen gloeilampjes meer kan krijgen, in sommige gevallen nieuwe armaturen moeten aanschaffen, wat je dus ook weer geld gaat kosten.  Ik heb 5 jaar geleden goedkope gloeilampjes gekocht voor een lamp hier boven de eettafel en die zijn nog niet kapot gegaan.  Gelukkig heb ik daarvan al eens een aantal ingeslagen, omdat het een speciaal model is, want je kan ze nu al niet meer krijgen.
Ik las ook dat hallogeen in 2016 niet meer te krijgen is. Lijkt me nog lastiger, omdat die vaak in inbouw dingen zitten. Bij ons bijv, in een kast, bed en plafonds.
Maar het stoort me gewoon ook, dat wij straks geen keuze meer hebben in wat we willen gebruiken. Ik ga dus zeker hamsteren voor de lampen waarvan ik weet dat daar geen spaarlampen in kunnen.

Ik zie dat ik in een topic post, die niet meer bestaat in het lijstje, maar wel in het laatst geposte lijstje staat.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #33 Gepost op: 09 December 2008, 10:43:47 »

Wij gebruiken al heel veel spaarlampen, en ik vind de levensduur wel meevallen.
Ik koop ze trouwens gewoon bij de Action, veel goedkoper en ook prima.

Ik denk dat de spaarlampen gewoon nog goedkoper gaan worden als er geen gloeilampen meer te krijgen zijn, en ze ook in meer variaties gemaakt zullen worden.
En Led-verlichting.. tsja.. ik vind het geen mooi licht.  neehe

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #34 Gepost op: 09 December 2008, 10:57:23 »

En Led-verlichting.. tsja.. ik vind het geen mooi licht.  neehe

Daar wordt ook al aan gewerkt, zometeen kun je ook met LED je sfeerverlichting inrichten.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #35 Gepost op: 09 December 2008, 11:06:14 »

Ohja, ze zullen ongetwijfeld verbeterd worden, maar de prijzen liegen er niet om.  doh
http://www.leditlight.net/?menu=category&categoryID=49487

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #36 Gepost op: 09 December 2008, 11:26:03 »

Dat wordt ook hues wel goedkoper zodra het meer gemeengoed wordt.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #37 Gepost op: 09 December 2008, 12:21:10 »

Laten we het hopen!

Ik moet wel zeggen, dat ik in mijn Sinterklaaspakket(  ipv kerstpakket)drie let kaarsjes in glaasjes en een adapter heb gekregen. Deze laad je 12 uur op en dan kan je ze overal neerzetten. Je schud en ze gaan aan of uit en het is een warme kleur. Heel leuk!  ja

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #38 Gepost op: 09 December 2008, 12:44:19 »

de meeste gloeilampen vervangen we meestal al door spaarlampen. er komen gelukkig steeds meer kleinere maten. dat was voorheen het grootste probleem en nu de industrie duidelijkheid heeft kan men verder met de ontwikkeling van de spaarlamp. tot nu was het ook voor hen 'hinken op twee benen'

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #39 Gepost op: 27 Juli 2009, 22:06:28 »

Duitsers hamsteren gloeilampen

HAMBURG - In Duitsland worden massaal groeilampen gehamsterd. De burgers willen voorbereid zijn op de eerste fase van het gloeilampenverbod, die op 1 september ingaat: vanaf die datum mogen geen gloeilampen met matglas meer worden verkocht en geen lampen met gewoon glas van 100 watt.

De regering willen de Duitsers aan de spaarlamp krijgen, maar die heeft een slechte reputatie: de energiezuinige lampen zouden kil en onregelmatig licht geven, er zit giftig kwik in en ze gaan niet zo lang mee als beloofd.

In sommige winkels is de verkoop van gloeilampen met 150 procent toegenomen. In een bouwmarkt rekende een man een winkelwagentje vol gloeilampen af voor meer dan 200 euro,   „genoeg voor de komende twintig jaar”. De verkoop van spaarlampen daarentegen is afgenomen.

Niet alleen particulieren slaan gloeilampen in, maar ook musea. „Wie wil er nou een spaarlamp in een neobarokke kroonluchter?“ vraagt weekblad Der Spiegel zich maandag retorisch af. En de gerenommeerde Kunsthalle in Hamburg heeft al zeshonderd gloeilampen ingeslagen.
(bron:telegraaf)

Is er hier ook al meer over bekend?  dontknow

Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Verbod op gloeilampen!
Ga naar: