cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 07 December 2006, 20:11:31 » |
|
Hebben jullie de spot van de nieuwste Sire-campagne gezien? Er is een indrukwekkende website gemaakt. "Ik zie ik zie wat jij niet ziet"Over het misbruik van kinderen, mishandeling of verwaarlozing, huiselijk geweld, jeugdprostitutie, zwerfjongeren, de lange wachttijden in de hulpverlening en van kinderen die opgroeien in armoede. http://www.ikzieikziewatjijnietziet.nl/Kippenvel en tranen in m'n ogen. :tranen: Kinderen hebben recht om gezond, veilig en evenwichtig op te groeien.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 07 December 2006, 21:24:12 » |
|
Goed dat hier eens flink aandacht aan wordt besteed.
Die tv-spots zijn ook erg goed gemaakt! Dit heeft wel impact!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 07 December 2006, 23:23:20 » |
|
Inderdaad kippenvel! Maar goed gemaakte spots die volgens mij de boodschap wel overbrengen......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 08 December 2006, 00:09:36 » |
|
ik heb een stem uitgebracht, maar snap de spot verder niet zo. zie eigenlijk alleen maar een lantaarn paal knipperen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 08 December 2006, 00:52:44 » |
|
Je moet de lantaarnpaal aanklikken, en zo verder... Je moet iedere keer iets een aantal keer aanklikken. Eerst dus een paar keer de lantaarnpaal, totdat je een volledige zin onderin je scherm hebt.
Dan klik je op "verder" en krijg je een volgend deel, waarbij je weer een aantal keer op iets moet klikken om tot een zin te komen. En totaal heb je dan een stuk of 6 delen ofzo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 08 December 2006, 09:02:30 » |
|
Ah ok,want ik zat ook al te wachten tot er iets kwam en heb deze maar uitgeklikt want mij duurde het te lang.Ben het er sowieso al mee eens dat dit eens op een "bepaalde" manier eens flink onder de aandacht wordt gebracht. De geschiedenis heeft het altijd wel "verteld",de mens is zelf het grootste beest.
|
|
|
|
|
|
----------------------------------------------------------------- Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen. En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks. Homepagina van Ronald en Diane
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 08 December 2006, 11:34:49 » |
|
Ik heb het gezien...vreselijk ,onaanvaardbaar!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 08 December 2006, 12:41:00 » |
|
Je snapt idd niet dat dit kan! Minderjarigen die over straat zwerven! Je zou toch zeggen dat bepaalde instanties naar die jongeren gaan zoeken, maar kennelijk dus niet!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 08 December 2006, 14:17:23 » |
|
Ik vind alle onderdelen van de site indrukwekkend. :tranen:
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 08 December 2006, 15:26:23 » |
|
Zeker, maar dat zijn zaken waar je als instantie niet altijd weet van kan hebben, maar zwerfjongeren moet toch duidelijk zijn en wat aan gedaan kunnen worden! Zo zie je maar weer dat te vaak de ogen gesloten zijn! Hopelijk gaat deze actie helpen, voor welke vorm dan ook!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 08 December 2006, 23:04:54 » |
|
Kijk vooral even naar de tv-spots, die zijn ook erg heftig!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 09 December 2006, 15:00:52 » |
|
Kijk vooral even naar de tv-spots, die zijn ook erg heftig! :yes: ze komen al regelmatig voorbij op tv.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 09 December 2006, 19:48:38 » |
|
Tja de spots zijn indrukwekkend alleen wat willen ze bereiken? Dat wij tranen in onze ogen krijgen? Of wat?
Is het misschien de bedoeling dat we reageren als we denken dat er iets gebeurd? Vermoedelijk wel Maar waar dan? En heeft het zin?
De laatste jaren hebben we het meisje van Nulde en Savanne gehad om er maar een paar te noemen daar is door omstanders regelmatig aangegeven dat er iets goed fout zat en dat het zo neit verder kon, reactie 0,000 Laatst weer die politieagente, ook alarm geslagen bij de 'hulpdiensten' resultaat 0,00
Het enige resultaat wat er tot nu toe geboekt is op reagerende mensen zijn dode kinderen of het gaat gewoon door want er is niets aan de hand
Ik denk dat Sire best goed werk doet hoor maar er moet dan wel een vervolgtraject zijn anders heeft deze actie totaal geen zin want de mensen die je wilt bereiken kijken de andere kant op en de mensen die wel its zouden willen doen krijgen geen gehoor
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 December 2006, 14:17:46 » |
|
Tja de spots zijn indrukwekkend alleen wat willen ze bereiken? Dat wij tranen in onze ogen krijgen? Of wat?
Is het misschien de bedoeling dat we reageren als we denken dat er iets gebeurd? Vermoedelijk wel Maar waar dan? En heeft het zin?
Ik denk dat het de bedoeling is dat we onze ogen, maar ook onze oren goed openhouden. En zien of horen we dingen die niet door de beugel kunnen, dan kunnen we dat melden aan de desbetreffende instanties. Ik vind het wel goed dat we weer eens met onze neus op de feiten gedrukt worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 21 December 2006, 22:16:01 » |
|
Goed dat je die banner in je sig gezet hebt Puc. :yes:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 21 December 2006, 22:56:42 » |
|
Erg goede banner inderdaad. Mensen, hou je ogen open, kindermishandeling schijnt echt veel meer voor te komen dan men maar vermoed...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 28 December 2006, 18:39:45 » |
|
Echtpaar opgepakt wegens mishandeling kinderen
DORDRECHT - De rechter-commissaris van de rechtbank in Dordrecht heeft donderdag een 28-jarige man en zijn 26-jarige echtgenote uit Gorinchem in bewaring gesteld. De politie hield het echtpaar op 22 december aan nadat twee dagen eerder twee kinderen uit het gezin met ernstige verwondingen in een ziekenhuis waren opgenomen. Dat heeft het Openbaar Ministerie donderdag bekendgemaakt.
Het Gorcumse gezin telt vier kinderen variërend in de leeftijd van vier maanden tot en met vier jaar. Vanaf begin december kwamen bij Politie Zuid Holland-Zuid en het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) meldingen van kindermishandeling in het gezin.
Nadat twee kinderen in het ziekenhuis waren beland, zijn ook de andere twee medisch onderzocht. Alle vier zijn inmiddels uit het ziekenhuis en onder de hoede van Bureau Jeugdzorg geplaatst. (bron:nu.nl)
Opletten heeft dus wel degelijk zin
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 28 December 2006, 18:51:30 » |
|
tuurlijk, en ook melden he?
maar ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is om zoiets aan te geven, stel je voor dat het je eigen broer is ofzo, of je beste vriendin, ik noem maar wat...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 29 December 2006, 21:51:21 » |
|
Ja dit keer is het net goed afgelopen maar voor er enige reactie kwam was er al wel weer 3 weken voorbij en lagen 2 van de 4 kinderen in het ziekenhuis
en als dat laatste niet gebeurd was ..............
De overheden en instanties die moeten reageren op meldingen zijn nog immer veel te traag of doen niets dát moet eerst eens veranderen
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 29 December 2006, 23:32:21 » |
|
Ja dit keer is het net goed afgelopen maar voor er enige reactie kwam was er al wel weer 3 weken voorbij en lagen 2 van de 4 kinderen in het ziekenhuis
en als dat laatste niet gebeurd was ..............
De overheden en instanties die moeten reageren op meldingen zijn nog immer veel te traag of doen niets dát moet eerst eens veranderen Ik denk dat de meeste mensen nog een soort schaamte hebben om te bellen, want stel je voor dat je het mis hebt. Die drempel moet lager worden..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|