Twee jaar geleden kwam ik de supermarkt binnengelopen en daar stond mijn schoonmoeder ook, ze stond met een voor mij onbekende vrouw te praten. Ik moest die kant uit en zei gedag en ging er ff bijstaan. Mijn schoonmoeder zei meteen, kijk Joke dat is mijn schoondochter. Ik bleef ff staan, zei hallo en zei ook dat ze maar lekker verder moesten kletsen want ik moest boodschappen doen. Toen zei mijn schoonmoeder, Joke kan zo goed kaarten maken, oh zei ik, da's leuk. Maar, zei mijn schoonmoeder, ze doet het bijna niet meer want ze kan niet meer zo goed zien. Oh, da's jammer zei ik. Toen zei mijn schoonmoeder weer dat ik toch zo goed kon borduren. Oh, zei Joke weer, dat heb ik ook altijd gedaan, maar ik kan niet meer zo goed zien. Ik heb nog 2 borduurpakketjes liggen voor mijn dochters, zou jij die willen maken. Goed hoor zei ik dat wil ik wel doen. Ik heb er een aantal weken werk mee gehad en toen ze klaar waren heb ik ze netjes gebracht en een paar dagen daarna kwam ze bij mij langs om een paar cadeautjes te brengen om te bedanken. Tot zo ver is het nog wel leuk... maar...
Als ik boodschappen moet doen kom ik haar bijna elke keer tegen en dan komt ze naar me toe en begint een ellenlang verhaal af te steken over wat ze toch wel niet allemaal mankeert... En ze praat dan nogal hard want ze is natuurlijk weer half doof. Laatst mankeerde ze weer iets aan haar been, ze trok haar broekspijp omhoog en liet het me zien... midden in de winkel... mensen kijken natuurlijk. En als zij niet wat mankeert dan mankeert haar man wel weer wat en daar word ik dan uitgebreid over ingelicht... :hebikweer: Ik baal er dus vreselijk van als ik haar tegen kom in de winkel.
Een poos geleden ging ik zaterdagmorgen mijn wekelijkse boodschappen doen, ik had nogal een lijstje deze keer, en ik zie bij binnenkomst haar alweer staan praten met iemand. Ik balen natuurlijk... Maar ze was nogal druk aan het vertellen en ik deed maar net of ik haar niet zag en was druk op mijn boodschappenbriefje aan het kijken... :lol2: Had ik uiteindelijk al mijn boodschappen in de kar liggen en ik had nog ff rondgekeken of ik niks was vergeten. Af en toe hield ik nog ff vanuit mijn ooghoek Joke in de gaten en ja hoor, ze stond na al die tijd nog steeds te praten

Ik dacht, poeh dat heb ik er goed vanaf gebracht. Ik loop gauw naar de kassa (de kassa die zo ver mogelijk van Joke vandaan stond) en sloot aan de rij aan. Ik stond een beetje naar rechts te kijken en ineens hoor ik van links een harde vrouwenstem zeggen: Frans moet naar het ziekenhuis. Ik schrok me te pletter, keek naar links en ja hoor Joke weer

Ik zeg ach wat vervelend, beterschap en sterkte maar het is mijn beurt aan de kassa. Ja zei ze, maar vertelde toch nog gauw wat haar Frans mankeerde en ging toen weg. Misschien naar een ander slachtoffer, wie weet...
Nou kom ik een paar weken geleden bij mijn schoonouders, krijg ik een heel verhaal te horen over Joke. Mijn schoonmoeder was haar tegengekomen en Joke vertelde dat ze de afgelopen week boodschappen was wezen doen en dat de eigenaar van de winkel (een hele aardige behulpzame man) tegen haar had gezegd: Goh Joke, het is beter dat je 1 of 2 keer in de week de boodschappen komt doen en niet elke dag. Joke was ontzettend kwaad geworden, had hem er verbaal flink van langs gegeven en had de kar met booschappen laten staan.
Dus mijn schoonmoeder vertelde dat aan mij en zei wat een vreemd verhaal toch. Nou, zei ik... ik kan het me goed van die eigenaar voorstellen. Hoezo dan vroeg ze, nou als dat mens iedere dag naar de supermarkt gaat en daar iedereen maar lastig staat te vallen met haar klaagzang, nou dat is ontzettend vervelend voor de klanten. En ik kan ervan mee praten want ik heb er ook last van.
Nou kom ik dus van de week ff bij de Aldi, en ja hoor staat ze daar ook weer. Ze was aan het einde van de gang gericht naar iets aan het zoeken (tenminste daar leek het op) ik sta dus nog aan het begin van de gang en ze had me meteen in de smiezen. Ze komt naar me toegelopen en het eerste wat ze zegt is, mijn hele arm tintelt en het trekt naar mijn schouder. Ik moet er een spuit voor gaan halen bij de huisarts. Ik zeg weer, bah wat vervelend, ga maar gauw naar de huisarts, maar ik moet naar huis toe....
Een lang verhaal, maar ik word doodziek van dat mens. Ik wil er vanaf maar durf het niet rechtstreeks in haar gezicht te zeggen. Zo ben ik nou eenmaal niet. :hebikweer: maar smoesjes blijven verzinnen ben ik bang....
Kennen jullie ook van die mensen, die elke dag naar de supermarkt gaan en je lastig komen vallen met hun gel*l?