Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.177 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 10:00:32
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Wat was dát geweldig om te zien..
Pagina's: 1 2 3 [Allemaal]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wat was dát geweldig om te zien..  (gelezen 2511 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 03 November 2006, 20:07:35 »

Hebben jullie het ook gezien?.. de redding van de ruim 100 paarden die in Friesland vastzaten op een kwelder.

Het was een imposant gezicht hoe die lange rij paarden de zg lokpaarden met amazones volgden naar het vasteland.
Ik was gewoon ontroerd, de tranen liepen over m'n wangen, en de mensen die aan de kant stonden te kijken stonden hielden het ook niet droog.

Toppie, wat het leger niet lukte deden die Friese meiden toch maar even.. echt gaaf. duimen
Zonde van de paarden die helaas verdronken zijn, maar dit gaf toch weer even een goed gevoel.
Citaat
Paarden eindelijk in veiligheid gesteld

Marrum - De reddingsactie voor de gestrande paarden, dat bijna drie dagen heeft geduurd, is succesvol afgerond. De ruim honderd paarden zijn rond 14.00 uur veilig aan wal gebracht.

Ruiters van een lokale vereniging zijn met hun paarden het water in gegaan om de gestrande paarden te lokken. Dit lukte, in een imposante lange rij liepen de paarden in twee minuten door het water naar de dijk.

Momenteel krijgen de paarden de tijd om te rusten. Ze zijn naar een weiland achter de dijk gebracht waar ze deze nacht ook overnachten. Vanaf woensdagochtend tot vrijdagmiddag hebben totaal 21 paarden het leven gelaten.

Voordat het allemaal zo ver was, hebben duikers vanochtend een traject uitgestippeld dat de paarden moesten volgen. Dat traject is grondig gecontroleerd op eventuele obstakels en was afgezet met linten.
Ook heeft de dierenarts de paarden vooraf bekeken of de dieren wel in goede conditie verkeerden. De uittocht van de paarden werd live op tv in beeld gebracht door de media.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #1 Gepost op: 03 November 2006, 23:02:00 »

Ik heb net een stukje gezien in hart van Nederland.
Het was maar een klein stukje , ondanks dat ik dood en dood moe ben, wil ik nog wachten op het journaal van 23.30 om het nog even helemaal te zien.
deze beelden schijnen de hele wereld al te zijn over gegaan.
Prachtig....en ik blijf van mening, als het leger niet was ingezet waren er niet zoveel paarden verdronken.

Doe eens normaal man!!!!
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #2 Gepost op: 03 November 2006, 23:32:31 »

Ik zit hier nu met ene heel betraand gezicht, heb het op internet net gekeken....mijn hemel, wat aangrijpend...heb er effe geen woorden voor, maar ben alleen maar heel erg ontroerd!
ik hoop dat er zo nog nieuws is over dat laatste paard wat zo moeizaam aan wal kwam.

hier de link en dan effe door klikken.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/co...r_vasteland.xml

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 04 November 2006, 00:29:53 »

Nogmaals.. kippenvel, zo mooi om te zien.   :yes:

We zullen heus nog wel horen hoe het met dat laatste paard gaat, ik heb er alle vertrouwen in.  

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #4 Gepost op: 04 November 2006, 00:34:39 »

ik weet het niet...het dier was er slecht aan toe.
Ik hoop zo nog wat te horen in het nieuws.
uur later het journaal door dat gedebatteer :boos:  

Doe eens normaal man!!!!
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #5 Gepost op: 04 November 2006, 00:38:43 »

En weer effe gezien en weer .....tranen...ah, die amazone ,zo blij met de geslaagde actie, wat een dappere meiden, die verdienen ene lintje!!! bloemetje  duimen  :bravo:  blij  

Doe eens normaal man!!!!
diaantje
Forzona Member

"Titelloos"

« Antwoord #6 Gepost op: 04 November 2006, 00:43:54 »

ik zat hier ook met betraande wangen.

C'est la vie
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 04 November 2006, 01:05:46 »

Zagen jullie dat er 1 amazone van haar paard viel, kopje onder ging, en er gewoon weer opsprong?
Klasse... en inderdaad heel dapper..  duimen  

Maj
Forzona Member

« Antwoord #8 Gepost op: 04 November 2006, 10:18:40 »

Citaat
Zagen jullie dat er 1 amazone van haar paard viel, kopje onder ging, en er gewoon weer opsprong?
Klasse... en inderdaad heel dapper..  duimen
Daar heb ik gewoon geen woorden voor...

Ik vond het heel indrukwekkend allemaal. Ik vond het zo zielig om die paardjes zo te zien op dat laatste stukje grond.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #9 Gepost op: 04 November 2006, 10:48:04 »

Voordeel van die amazone die viel was dat ze in het water was ,zo,n val komt niet hard aan en ik denk door de adrenaline die op zo,n moment door je lijf giert dat je zonder na te denken zo snel mogelijk weer op je paard klimt om de actie tot een goed eind te brengen...ik denk het niet, weet het eigenlijk wel zeker.

Ben nog wel steeds heel benieuwd hoe het met dat laatste paard gaat.

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #10 Gepost op: 04 November 2006, 12:19:19 »

Het nieuws is de hele wereld overgegaan,  ook CNN besteedde er aandacht aan.
http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europe/1...s.ap/index.html

PAARDENDRAMA WERELDNIEUWS

door Jan-Kees Emmer
NEW YORK, zaterdag
       De redding van de gestrande paardenkudde in Marrum is groot nieuws in de Verenigde Staten.
        De Amerikanen smullen van de beelden van de kudde die zich achter de lokpaarden aan naar droger land begeeft. Het journaal van CBS, goed voor zeven miljoen kijkers, toonde de beelden op nationale tv. Volgens de overlevering heeft zich zo’n honderd jaar geleden een soortgelijk paardendrama afgespeeld in de staat Utah. Daar is een natuurpark met de naam Dead Horse Point, die naar het voorval verwijst.
(bron:telegraaf)

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #11 Gepost op: 04 November 2006, 13:24:57 »

Kan me voorstellen dat jullie allemaal met een brok in de keel hebben zitten kijken. Zag het nu voor het eerst en had hetzelfde! Wat een spectaculaire redding zeg! Zo fijn dat ze nu op het droge zijn!  

Maj
Forzona Member

« Antwoord #12 Gepost op: 05 November 2006, 10:59:11 »

Citaat
Ben nog wel steeds heel benieuwd hoe het met dat laatste paard gaat.
Gisteren op het Journaal zeiden ze dat dat paard onder behandeling staat, dus ze leeft nog!!  duimen  

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #13 Gepost op: 05 November 2006, 11:54:41 »

Uit de Telegraaf van 5 november 2006:

Amazones deden wat leger niet lukte

REDDERS PAARDEN GEPREZEN
door Liesbeth Oelen en André Spaansen

MARRUM, zondag
Ware heldinnen zijn het, de zes Friese amazones die afgelopen vrijdag met gevaar voor eigen leven en dat van hun paarden, de grote kudde van 150 gestrande paarden in Marrum gingen ophalen.
Voor het oog van de wereld wisten ze de kudde, die al dagen op een piepklein droog gedeelte bivakkeerde in de ondergelopen polder tussen de zomer- en winterdijk, op het droge te krijgen. Het zestal, dat de tocht door het koude water zelf ook als zeer bijzonder heeft ervaren, werd gisteren in het zonnetje gezet door Gerben Visbeek, bewoner van de Zeedijk in Marrum waar de kudde momenteel vertoeft. „Ik vind het fantastisch wat deze meiden voor elkaar hebben gekregen. Daarom vond ik dat ze wel wat aandacht mochten hebben. De gemeente Ferwerderadiel heeft de ruiters vrijdagavond al getrakteerd op een bloemetje. Ik vond dat ze nog wel een bosje verdienden”, aldus Visbeek.
De 150 gestrande paarden lopen bij hem in het land. „Ik heb haast niet geslapen vannacht omdat de paarden zo aan het hinniken waren. Ze zijn natuurlijk behoorlijk gestrest. Ze hebben voldoende te eten en te drinken dus wat dat betreft kan er nu niks meer misgaan”, zegt Visbeek.

Plan
Amazone Micky Nijboer (32) van de Burmaniaruiters in Hallum was degene die het plan bedacht om met hun eigen paarden de kudde op te gaan halen. „Ik zag woensdagavond op het nieuws wat er aan de hand was en dat de paarden geen kant op konden. Ik wilde meteen al in actie komen, maar toen ik hoorde dat het leger eraan te pas zou komen, dacht ik dat het wel goed zou komen. Toen donderdag bleek dat het probleem nog niet was opgelost heb ik mijn idee voorgelegd aan natuurbeschermingsvereniging het Fryske Gea. Vrijdagochtend om elf uur kreeg ik te horen dat ik mocht komen. Ik heb drie andere dames van wie ik wist dat hun paarden gewend zijn om in het water te lopen opgetrommeld. Via het Fries paardenforum op internet kwamen er ook nog twee andere ruiters bij die op de wal wilden helpen.” Toen ze met de drie andere heldinnen Hinke Lap, Antje Dijkstra en Christina Stormer het water inging en ze de kudde naderden, begonnen hun paarden keihard te hinniken. „De kudde reageerde meteen en kwam op ons af. Bij het omdraaien stapte mijn paard Berber in een greppel waardoor ik in het water viel.
Gelukkig kon ik er snel weer op klimmen. Ik was helemaal doorweekt. De kudde kwam vervolgens zo achter ons aan. Ze hebben flink moeten werken in het water. Normaal gesproken gaat een paard niet vrijwillig het water in. Bij de dijk werden ze opgevangen door amazones Suzan Fransen en Fardow de Ruiter die ze verder begeleid hebben”, vertelt Micky, die het nog wel erg vond dat het laatste paard in de rij niet meer kon meekomen en uiteindelijk is overleden.

Om te voorkomen dat in de toekomst in het Friese kustgebied opnieuw paardenkuddes dreigen ingesloten te worden door hoog water wil burgemeester van den Berg van de Friese gemeente Ferwerderadiel zo snel mogelijk beschikken over speciale platte veereddingsboten.
De kudde blijft de komende dagen nog even op zijn huidige stekkie lopen. Maandag zullen ze worden gesorteerd en verspreid worden over verschillende weides in de buurt.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #14 Gepost op: 05 November 2006, 11:58:04 »

Citaat
Gisteren op het Journaal zeiden ze dat dat paard onder behandeling staat, dus ze leeft nog!!  duimen
Maar helaas heeft hij het toch niet gered :tranen:  

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #15 Gepost op: 05 November 2006, 13:15:36 »

Zoiets zie je niet vaak. Mooi dat zoiets het wereldnieuws haalt.

Maj
Forzona Member

« Antwoord #16 Gepost op: 05 November 2006, 13:19:54 »

Citaat
Maar helaas heeft hij het toch niet gered :tranen:
Shit, shit en nog eens shit...  :tranen:  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #17 Gepost op: 05 November 2006, 13:44:42 »

Uiteraard triest, maar toch fijn dat die meiden er ruim honderd gered hebben, anders waren het er nog meer geweest.  

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #18 Gepost op: 05 November 2006, 13:48:58 »

Absoluut Gran, maar juist dat beeld van dat laatste paard blijft bij mij erg op mijn netvlies hangen....hierdoor heb ik er wel een beetje triest gevoel over, zeker omdat hih met zijn laatste krachten met de oortjes erop toch de kant wist te halen.
Daar paard is ook een held in mijn ogen!

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #19 Gepost op: 05 November 2006, 19:11:08 »

Ze waren net bij Life & Cooking

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #20 Gepost op: 05 November 2006, 19:22:27 »

Aaaahhhh, echt waar?
Word dat nog herhaald???

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #21 Gepost op: 05 November 2006, 20:00:54 »

Geen idee...

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #22 Gepost op: 05 November 2006, 20:03:59 »

Zie het niet bij RTL gemist staan!

Het staat er nog niet maar komt vast nog wel op: http://www.lifeandcooking.nl/gezien/

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #23 Gepost op: 05 November 2006, 20:05:48 »

Zaterdagochtend vroeg word het denk ik herhaald. +/- 9:00. Hou de tv-gids in de gaten zou ik zeggen.

Trolly
Forzona Member

« Antwoord #24 Gepost op: 05 November 2006, 20:17:29 »

vind het zo shit
zit met een leen laptop en ik kan het filmpje niet bekijken
heb al een andere mediaplayer gedownload maar helaas

Pst it's me; the little one

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #25 Gepost op: 05 November 2006, 23:13:01 »

ze hadden het al veel eerder willen doen maar omdat het leger al ingezet was blabla.
Nog knap gevaarlijk trouwens toen dat meisje van het paard viel. Voor hetzelfde denderde de hele groep er overheen.
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #26 Gepost op: 05 November 2006, 23:27:02 »

Dat gebeurt niet zo snel, das het wonderlijke van paarden, ze zullen altijd langs een opstakel heen gaan, mits het echt niet anders kan.

Doe eens normaal man!!!!
Maj
Forzona Member

« Antwoord #27 Gepost op: 06 November 2006, 10:37:56 »

Citaat
Ze waren net bij Life & Cooking
Heb een klein stukje gezien en de meiden zeiden heel verlegen dat ze worden voorgedragen voor een lintje.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #28 Gepost op: 06 November 2006, 10:52:46 »

Er staan al verschillende foto-reportages en filmpjes op YouTube.
http://www.youtube.com/watch?v=-JCeYI4kmE0&eurl=
(kijk in het rechterkolommetje voor meer)

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #29 Gepost op: 06 November 2006, 13:08:51 »

Ik kan er niet genoeg van krijgen van die beelden!

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #30 Gepost op: 06 November 2006, 18:16:11 »

Deel geredde paarden naar de slacht

Een belangrijk deel van de paarden die vrijdag bij het Friese Marrum zijn gered uit een overstroomde kwelder, wordt geslacht. De halfwilde dieren van de familie Lootsma zijn zowel voor de slacht als voor de verkoop aan andere bedrijven en particulieren, meldde veearts Marten de Vries uit Hallum maandag.

De Vries heeft de ruim honderd paarden, die vrijdag werden gered, geïnspecteerd. ,,Ze hebben geen ziektes'', aldus de veearts. Het vee gaat terug naar Lootsma, waarna hij weer met de dieren kan fokken voor de slacht en de verkoop, aldus Nico Minnema van It Fryske Gea, eigenaar van de kwelder waar de paarden vastzaten.

In de nacht van dinsdag op woensdag raakten de paarden buitendijks ingesloten nadat een storm het zeewater had opgestuwd. Zeker achttien paarden verdronken die nacht. Hoeveel paarden precies zijn verdronken en hoeveel er vrijdag zijn gered, wist Lootsma maandag niet te zeggen.

Bron: NieuwNieuws.nl

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #31 Gepost op: 06 November 2006, 18:17:07 »

Nouja zeg, en daar zijn ze nu allemaal zo druk mee geweest  argh  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #32 Gepost op: 06 November 2006, 18:18:45 »

T'is wel weer lekker kort door de bocht ja...

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #33 Gepost op: 06 November 2006, 22:57:28 »

shutup  

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #34 Gepost op: 06 November 2006, 23:15:00 »

[fluistermodes] laat shanon het maar niet horen [/fluistermodus]   treurig  
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #35 Gepost op: 07 November 2006, 00:01:36 »

Normaal gesproken zouden wij daar niks over horen, en ons er niet druk om maken natuurlijk, maar door deze reddingsactie die de hele wereld overgegaan is, kunnen ze dat ook eigenlijk niet maken.

Citaat
PvdD wil inbeslagneming Friese paarden

Makkum - De Partij voor de Dieren (PvdD) eist in een brief aan minister Veerman garanties over de toekomst van de paarden die eind vorige week zijn gered van de verdrinkingsdood. Het is tot nu toe onduidelijk wat het lot van de paarden zal zijn die het drama in Friesland hebben overleefd. Aangezien er over de eigenaar al eerder meldingen zijn gedaan met betrekking tot verwaarlozing van zijn dieren is de PvdD er niet gerust op dat de paarden nu veilig zijn.

Nu er vanuit de hele wereld blijken van medeleven zijn gekomen voor de paarden van Marrum en een groot aantal van hen van de verdrinkingsdood is gered, vindt de PvdD het onacceptabel als de edele dieren alsnog via de handel en een langdurig transport naar een Italiaans slachthuis verdwijnen. Er zijn aanwijzingen dat dat het lot is van de dieren als het aan de eigenaar ligt. Er zou tenminste een ‘generaal pardon’ moeten komen om de paarden niet opnieuw in problemen te brengen.

De Partij voor de Dieren heeft de AID verzocht de paarden in beslag te nemen wegens het verzaken van de zorgplicht door de eigenaar. Omdat de eigenaar verantwoordelijk moet worden geacht voor de kosten van de reddingsoperatie is inbeslagname een logische maatregel.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #36 Gepost op: 07 November 2006, 00:23:31 »

ik hoop echt van ganser harte dat dat verzoek ingewilligt wordt!

Doe eens normaal man!!!!
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #37 Gepost op: 07 November 2006, 10:08:19 »

Geredde paarden naar slachthuis[/size]

MARRUM, dinsdag
       Een deel van de 150 paarden die vrijdag met veel pijn en moeite door zes amazones van een wisse dood werden gered bij het Friese Marrum, wordt alsnog gedood in het slachthuis. Dat zegt de gemeente Ferwerderadiel.
        De geredde dieren blijken ondanks het hachelijke avontuur op een buitendijks eilandje in opperbeste conditie te zijn, zo bleek na inspectie van de veearts op het weiland naast de Seedykster Toer, waar de kudde bijkwam van de reddingsactie die wereldnieuws werd. De vrees voor longontsteking bleek onterecht. De paarden zijn gisteren na een weekend rust naar stallen overgebracht.
       Uit het hele land bellen mensen die dolgraag een paard willen ’adopteren’. De kudde wordt volgens de gemeente deels weer ingezet om het gras in de polder kort te houden en een deel wordt doorverkocht, meestal naar het buitenland, voor de slacht. „Zo gaat dat elk jaar”, meldt een gemeentewoordvoerder.

Media
              Eigenaar Lootsma stelt dat hij volop heeft geprobeerd de dieren in veiligheid te brengen. Hij vindt dat de zaak door de media is opgeblazen en dat doordat iedereen zich ermee bemoeide de redding uiteindelijk is vertraagd.
       Als het aan hem ligt, staan volgend jaar weer gewoon paarden in het buitendijkse gebied.

• De reddingsactie van de paardenkudde in Marrum.

De Partij van de Dieren eist ondertussen dat de dieren behoed worden voor de slacht.
       De partij heeft een speciaal noodfonds opgericht en vraagt in een brandbrief een ’generaal pardon’ voor de Marrumse paardenkudde.
       Het strafrechtelijke onderzoek naar de stranding op het door het wassende water omspoelde eilandje kan maanden gaan duren, zo liet de Algemene Inspectiedienst (AID) gisteren doorschemeren. „Inbeslagname is voorlopig helemaal niet aan de orde”, zegt AIDwoordvoerder Roel Vincken. „Volgens een dierenarts zijn de paarden in goede conditie, dus er is geen aanleiding om direct in actie te komen.” Daarnaast wacht de inspectiedienst eerst de uitkomsten van het justitiele onderzoek af. „Tot nog toe zijn er geen strafbare feiten geconstateerd.”
       De gemeente Ferwerderadiel, waar Marrum onder valt, doet eveneens onderzoek. Zo wordt nog uitgezocht wie opdraait voor de gemaakte kosten.

Hoewel ik weet dat er veel paarden gebruikt worden voor de slacht, zou ik het toch wel heel krom vinden als dat nu, na die spectaculaire redding, ging gebeuren.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #38 Gepost op: 15 November 2010, 11:28:15 »

En weer laten ze het gebeuren.  smiley_rboos_an

Citaat
Negen paarden in nood in Rijkel

BEESEL - In het buurtschap Rijkel bij Beesel (Limburg) zijn maandagochtend negen paarden in nood geraakt door het stijgende Maaswater. Volgens de brandweer staan ze op een kluitje op een ondergelopen landtong.

Ze staan daar kniehoog in het water en kunnen nergens meer heen, terwijl de Maas blijft stijgen. De hoogste stand van de Maas ter plekke wordt dinsdagochtend verwacht. De brandweer is onverrichter zake ingerukt naar de kazerne, omdat ze niets kon doen. Het is onduidelijk waarom de paarden niet eerder zijn weggehaald.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #39 Gepost op: 15 November 2010, 11:58:49 »

Ze leren het ook nooit he?!!!! smiley_rboos_an
Arme beesten, kunnen straks gewoon geen kant meer op!

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #40 Gepost op: 15 November 2010, 13:23:32 »

poeh  gelukkig, ze zijn gered.

Citaat
Paarden van landtong bij Maas gered

15 november 2010 12:38
BEESEL - Boer Jos van Herten uit Swalmen en eigenaresse Anne-Martine van Liere uit Weert zijn er maandagmorgen in geslaagd negen paarden uit hun benarde positie langs de Maas bij Beesel te redden.

De dieren stonden op een ondergelopen landtong kniehoog in het water.

Van Herten spande de tractor voor de paarden en reed stapvoets voor de dieren uit. Hij bracht ze naar een weiland aan de waterkant bij Swalmen.

De paarden werden eerder omgeven door water. Van Liere zei maandag dat ze gisteren nog is gaan kijken en dacht dat de paarden veilig stonden.
© ANP

Foto's
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8217790/__Paarden_in_nood_gered__.html

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #41 Gepost op: 15 November 2010, 13:30:47 »

gelukkig maar
tja... je moet echt elke dag gaan kijken, als je je dieren elders hebt staan.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #42 Gepost op: 15 November 2010, 14:13:55 »

ik kan me voorstellen dat veel traag kleinvee zoals mollen hun laatste slok ook wel gedronken hebben

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #43 Gepost op: 15 November 2010, 15:09:37 »

He gelukkig zijn ze gered.
Dat dit idee niet eerder bij hun opgekomen is voordat de brandweer er aan te pas moest komen.
Dacht dat ze door een diep gedeelte moesten, maar het kon ondanks het water toch met de voetjes op de grond.
Nu idd maar hopen dat ze geen straalrot of mok opgelopen hebben door die vele nattigheid aan hun benen.

Doe eens normaal man!!!!
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #44 Gepost op: 17 November 2010, 18:11:17 »

ik kan me voorstellen dat veel traag kleinvee zoals mollen hun laatste slok ook wel gedronken hebben

Ja dat zou echt aan je hart gaan ongetwijfeld.
Maar zoals de partij voor de dieren hoor je daar ook niet over.
Die zijn ook meer voor het terrorisme zoals kooidieren de natuur insturen.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #45 Gepost op: 18 November 2010, 09:51:30 »

die zijn er enkel voor de aaibare dieren die in zicht zijn. als het nodig is zetten die lui ook een muizenklem onder het bed, daar maak ik me niet ongerust over

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #46 Gepost op: 18 November 2010, 10:40:07 »

Huhhh waar gaat dit nu weer over??? ehm

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #47 Gepost op: 18 November 2010, 11:17:56 »

Over mollen.  lol002

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #48 Gepost op: 18 November 2010, 12:15:58 »

ohhhh ohja....natuurlijk doh biggrins

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #49 Gepost op: 20 November 2010, 03:12:17 »

en de pieren niet vergeten  lol

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #50 Gepost op: 20 November 2010, 10:38:23 »

't Is verdikkeme ook wel moeilijk hoor.
Iedereen is natuurlijk begaan met het lot van dieren. Ze hebben ook gevoel en je wilt ze wel een beetje goed behandelen.
Maar 't wordt anders als die rotmollen je tuintje steeds overhoop halen, zodat er geen boon aan je plantjes groeit, of je koeien struikelen over de mollegaten en hun poten bezeren. Of als de mussen steeds je kersen opvreten net voordat ze rijp zijn.
En dat je lek geprikt wordt door de muggen als je lekker buiten zit 's avonds. Of die irritante vlieg die steeds om je heen zoemt als je lekker aan het gamen bent.
Tja... dan is de stap van KILL snel gemaakt, toch?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #51 Gepost op: 20 November 2010, 10:58:33 »

Mollen kun je niet hebben in je tuin die vernielen alles, dus die mogen een deurtje verder gaan wat mij betreft.  doh

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #52 Gepost op: 20 November 2010, 11:30:50 »

Slakken zijn ook niet fijn. Zeker niet als ze ook nog in je huis kunnen komen.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #53 Gepost op: 08 Januari 2012, 17:24:46 »

Leren ze het nu nooit??   doh

Citaat
Paarden gered uit uiterwaard Ophemert

OPHEMERT - Vier brandweerkorpsen zijn er zondagmiddag aan te pas gekomen om zes paarden te redden uit een ondergelopen uiterwaard bij Ophemert in het Gelderse Rivierengebied. Volgens de brandweer had de eigenaar van de paarden de dieren eerder van het land moeten halen, aangezien al dagen bekend was dat het Waalwater zou gaan stijgen.
De eigenaar belde de brandweer toen het water in de uiterwaard te diep bleek om de dieren zelf te kunnen redden. De brandweer legde uiteindelijk een noodbrug en dreef de paarden vanuit een bootje naar een kar op de brug. De dieren hebben de reddingsactie goed doorstaan.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #54 Gepost op: 08 Januari 2012, 20:33:29 »

Nee dus, blijkbaar is er niet van geleerd of alweer vergeten shutup

Doe eens normaal man!!!!
Pagina's: 1 2 3 [Allemaal]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Wat was dát geweldig om te zien..
Ga naar: