Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.177 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 10:00:04
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Wat was dát geweldig om te zien..
Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wat was dát geweldig om te zien..  (gelezen 2511 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 03 November 2006, 20:07:35 »

Hebben jullie het ook gezien?.. de redding van de ruim 100 paarden die in Friesland vastzaten op een kwelder.

Het was een imposant gezicht hoe die lange rij paarden de zg lokpaarden met amazones volgden naar het vasteland.
Ik was gewoon ontroerd, de tranen liepen over m'n wangen, en de mensen die aan de kant stonden te kijken stonden hielden het ook niet droog.

Toppie, wat het leger niet lukte deden die Friese meiden toch maar even.. echt gaaf. duimen
Zonde van de paarden die helaas verdronken zijn, maar dit gaf toch weer even een goed gevoel.
Citaat
Paarden eindelijk in veiligheid gesteld

Marrum - De reddingsactie voor de gestrande paarden, dat bijna drie dagen heeft geduurd, is succesvol afgerond. De ruim honderd paarden zijn rond 14.00 uur veilig aan wal gebracht.

Ruiters van een lokale vereniging zijn met hun paarden het water in gegaan om de gestrande paarden te lokken. Dit lukte, in een imposante lange rij liepen de paarden in twee minuten door het water naar de dijk.

Momenteel krijgen de paarden de tijd om te rusten. Ze zijn naar een weiland achter de dijk gebracht waar ze deze nacht ook overnachten. Vanaf woensdagochtend tot vrijdagmiddag hebben totaal 21 paarden het leven gelaten.

Voordat het allemaal zo ver was, hebben duikers vanochtend een traject uitgestippeld dat de paarden moesten volgen. Dat traject is grondig gecontroleerd op eventuele obstakels en was afgezet met linten.
Ook heeft de dierenarts de paarden vooraf bekeken of de dieren wel in goede conditie verkeerden. De uittocht van de paarden werd live op tv in beeld gebracht door de media.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #1 Gepost op: 03 November 2006, 23:02:00 »

Ik heb net een stukje gezien in hart van Nederland.
Het was maar een klein stukje , ondanks dat ik dood en dood moe ben, wil ik nog wachten op het journaal van 23.30 om het nog even helemaal te zien.
deze beelden schijnen de hele wereld al te zijn over gegaan.
Prachtig....en ik blijf van mening, als het leger niet was ingezet waren er niet zoveel paarden verdronken.

Doe eens normaal man!!!!
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #2 Gepost op: 03 November 2006, 23:32:31 »

Ik zit hier nu met ene heel betraand gezicht, heb het op internet net gekeken....mijn hemel, wat aangrijpend...heb er effe geen woorden voor, maar ben alleen maar heel erg ontroerd!
ik hoop dat er zo nog nieuws is over dat laatste paard wat zo moeizaam aan wal kwam.

hier de link en dan effe door klikken.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/co...r_vasteland.xml

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 04 November 2006, 00:29:53 »

Nogmaals.. kippenvel, zo mooi om te zien.   :yes:

We zullen heus nog wel horen hoe het met dat laatste paard gaat, ik heb er alle vertrouwen in.  

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #4 Gepost op: 04 November 2006, 00:34:39 »

ik weet het niet...het dier was er slecht aan toe.
Ik hoop zo nog wat te horen in het nieuws.
uur later het journaal door dat gedebatteer :boos:  

Doe eens normaal man!!!!
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #5 Gepost op: 04 November 2006, 00:38:43 »

En weer effe gezien en weer .....tranen...ah, die amazone ,zo blij met de geslaagde actie, wat een dappere meiden, die verdienen ene lintje!!! bloemetje  duimen  :bravo:  blij  

Doe eens normaal man!!!!
diaantje
Forzona Member

"Titelloos"

« Antwoord #6 Gepost op: 04 November 2006, 00:43:54 »

ik zat hier ook met betraande wangen.

C'est la vie
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 04 November 2006, 01:05:46 »

Zagen jullie dat er 1 amazone van haar paard viel, kopje onder ging, en er gewoon weer opsprong?
Klasse... en inderdaad heel dapper..  duimen  

Maj
Forzona Member

« Antwoord #8 Gepost op: 04 November 2006, 10:18:40 »

Citaat
Zagen jullie dat er 1 amazone van haar paard viel, kopje onder ging, en er gewoon weer opsprong?
Klasse... en inderdaad heel dapper..  duimen
Daar heb ik gewoon geen woorden voor...

Ik vond het heel indrukwekkend allemaal. Ik vond het zo zielig om die paardjes zo te zien op dat laatste stukje grond.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #9 Gepost op: 04 November 2006, 10:48:04 »

Voordeel van die amazone die viel was dat ze in het water was ,zo,n val komt niet hard aan en ik denk door de adrenaline die op zo,n moment door je lijf giert dat je zonder na te denken zo snel mogelijk weer op je paard klimt om de actie tot een goed eind te brengen...ik denk het niet, weet het eigenlijk wel zeker.

Ben nog wel steeds heel benieuwd hoe het met dat laatste paard gaat.

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #10 Gepost op: 04 November 2006, 12:19:19 »

Het nieuws is de hele wereld overgegaan,  ook CNN besteedde er aandacht aan.
http://edition.cnn.com/2006/WORLD/europe/1...s.ap/index.html

PAARDENDRAMA WERELDNIEUWS

door Jan-Kees Emmer
NEW YORK, zaterdag
       De redding van de gestrande paardenkudde in Marrum is groot nieuws in de Verenigde Staten.
        De Amerikanen smullen van de beelden van de kudde die zich achter de lokpaarden aan naar droger land begeeft. Het journaal van CBS, goed voor zeven miljoen kijkers, toonde de beelden op nationale tv. Volgens de overlevering heeft zich zo’n honderd jaar geleden een soortgelijk paardendrama afgespeeld in de staat Utah. Daar is een natuurpark met de naam Dead Horse Point, die naar het voorval verwijst.
(bron:telegraaf)

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #11 Gepost op: 04 November 2006, 13:24:57 »

Kan me voorstellen dat jullie allemaal met een brok in de keel hebben zitten kijken. Zag het nu voor het eerst en had hetzelfde! Wat een spectaculaire redding zeg! Zo fijn dat ze nu op het droge zijn!  

Maj
Forzona Member

« Antwoord #12 Gepost op: 05 November 2006, 10:59:11 »

Citaat
Ben nog wel steeds heel benieuwd hoe het met dat laatste paard gaat.
Gisteren op het Journaal zeiden ze dat dat paard onder behandeling staat, dus ze leeft nog!!  duimen  

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #13 Gepost op: 05 November 2006, 11:54:41 »

Uit de Telegraaf van 5 november 2006:

Amazones deden wat leger niet lukte

REDDERS PAARDEN GEPREZEN
door Liesbeth Oelen en André Spaansen

MARRUM, zondag
Ware heldinnen zijn het, de zes Friese amazones die afgelopen vrijdag met gevaar voor eigen leven en dat van hun paarden, de grote kudde van 150 gestrande paarden in Marrum gingen ophalen.
Voor het oog van de wereld wisten ze de kudde, die al dagen op een piepklein droog gedeelte bivakkeerde in de ondergelopen polder tussen de zomer- en winterdijk, op het droge te krijgen. Het zestal, dat de tocht door het koude water zelf ook als zeer bijzonder heeft ervaren, werd gisteren in het zonnetje gezet door Gerben Visbeek, bewoner van de Zeedijk in Marrum waar de kudde momenteel vertoeft. „Ik vind het fantastisch wat deze meiden voor elkaar hebben gekregen. Daarom vond ik dat ze wel wat aandacht mochten hebben. De gemeente Ferwerderadiel heeft de ruiters vrijdagavond al getrakteerd op een bloemetje. Ik vond dat ze nog wel een bosje verdienden”, aldus Visbeek.
De 150 gestrande paarden lopen bij hem in het land. „Ik heb haast niet geslapen vannacht omdat de paarden zo aan het hinniken waren. Ze zijn natuurlijk behoorlijk gestrest. Ze hebben voldoende te eten en te drinken dus wat dat betreft kan er nu niks meer misgaan”, zegt Visbeek.

Plan
Amazone Micky Nijboer (32) van de Burmaniaruiters in Hallum was degene die het plan bedacht om met hun eigen paarden de kudde op te gaan halen. „Ik zag woensdagavond op het nieuws wat er aan de hand was en dat de paarden geen kant op konden. Ik wilde meteen al in actie komen, maar toen ik hoorde dat het leger eraan te pas zou komen, dacht ik dat het wel goed zou komen. Toen donderdag bleek dat het probleem nog niet was opgelost heb ik mijn idee voorgelegd aan natuurbeschermingsvereniging het Fryske Gea. Vrijdagochtend om elf uur kreeg ik te horen dat ik mocht komen. Ik heb drie andere dames van wie ik wist dat hun paarden gewend zijn om in het water te lopen opgetrommeld. Via het Fries paardenforum op internet kwamen er ook nog twee andere ruiters bij die op de wal wilden helpen.” Toen ze met de drie andere heldinnen Hinke Lap, Antje Dijkstra en Christina Stormer het water inging en ze de kudde naderden, begonnen hun paarden keihard te hinniken. „De kudde reageerde meteen en kwam op ons af. Bij het omdraaien stapte mijn paard Berber in een greppel waardoor ik in het water viel.
Gelukkig kon ik er snel weer op klimmen. Ik was helemaal doorweekt. De kudde kwam vervolgens zo achter ons aan. Ze hebben flink moeten werken in het water. Normaal gesproken gaat een paard niet vrijwillig het water in. Bij de dijk werden ze opgevangen door amazones Suzan Fransen en Fardow de Ruiter die ze verder begeleid hebben”, vertelt Micky, die het nog wel erg vond dat het laatste paard in de rij niet meer kon meekomen en uiteindelijk is overleden.

Om te voorkomen dat in de toekomst in het Friese kustgebied opnieuw paardenkuddes dreigen ingesloten te worden door hoog water wil burgemeester van den Berg van de Friese gemeente Ferwerderadiel zo snel mogelijk beschikken over speciale platte veereddingsboten.
De kudde blijft de komende dagen nog even op zijn huidige stekkie lopen. Maandag zullen ze worden gesorteerd en verspreid worden over verschillende weides in de buurt.

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #14 Gepost op: 05 November 2006, 11:58:04 »

Citaat
Gisteren op het Journaal zeiden ze dat dat paard onder behandeling staat, dus ze leeft nog!!  duimen
Maar helaas heeft hij het toch niet gered :tranen:  

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #15 Gepost op: 05 November 2006, 13:15:36 »

Zoiets zie je niet vaak. Mooi dat zoiets het wereldnieuws haalt.

Maj
Forzona Member

« Antwoord #16 Gepost op: 05 November 2006, 13:19:54 »

Citaat
Maar helaas heeft hij het toch niet gered :tranen:
Shit, shit en nog eens shit...  :tranen:  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #17 Gepost op: 05 November 2006, 13:44:42 »

Uiteraard triest, maar toch fijn dat die meiden er ruim honderd gered hebben, anders waren het er nog meer geweest.  

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #18 Gepost op: 05 November 2006, 13:48:58 »

Absoluut Gran, maar juist dat beeld van dat laatste paard blijft bij mij erg op mijn netvlies hangen....hierdoor heb ik er wel een beetje triest gevoel over, zeker omdat hih met zijn laatste krachten met de oortjes erop toch de kant wist te halen.
Daar paard is ook een held in mijn ogen!

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #19 Gepost op: 05 November 2006, 19:11:08 »

Ze waren net bij Life & Cooking

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #20 Gepost op: 05 November 2006, 19:22:27 »

Aaaahhhh, echt waar?
Word dat nog herhaald???

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #21 Gepost op: 05 November 2006, 20:00:54 »

Geen idee...

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #22 Gepost op: 05 November 2006, 20:03:59 »

Zie het niet bij RTL gemist staan!

Het staat er nog niet maar komt vast nog wel op: http://www.lifeandcooking.nl/gezien/

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #23 Gepost op: 05 November 2006, 20:05:48 »

Zaterdagochtend vroeg word het denk ik herhaald. +/- 9:00. Hou de tv-gids in de gaten zou ik zeggen.

Trolly
Forzona Member

« Antwoord #24 Gepost op: 05 November 2006, 20:17:29 »

vind het zo shit
zit met een leen laptop en ik kan het filmpje niet bekijken
heb al een andere mediaplayer gedownload maar helaas

Pst it's me; the little one

Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Wat was dát geweldig om te zien..
Ga naar: