mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Gepost op: 27 September 2006, 08:06:00 » |
|
AMSTERDAM - Jos Verstappen doet komend weekeinde niet mee aan de A1GP-race op het Circuit Park Zandvoort. Tot ongeloof van de 75.000 toeschouwers zullen zij Jos the Boss niet aan het werk zien, omdat het gisteravond tot een zakelijke breuk kwam tussen diens management en A1GP-teambaas Jan Lammers. De seatholder van Team Nederland heeft Jeroen Bleekemolen als vervanger aangewezen.
De reden van de barst tussen partijen is dat de coureur betere garanties eiste betreffende betaling van salaris en onkosten. Afgelopen seizoen werd Verstappen cs. met vertraging betaald, wat zijn manager Huub Rothengatter nu wilde voorkomen. Sinds gisteren zijn alle betalingen voldaan. Verstappen verdiende afgelopen seizoen ongeveer 1 miljoen dollar.
Verstappen: "Ik vind dit het allerergste voor de racefans. Zo sneu voor de mensen die voor mij naar Zandvoort komen. Ik hoop dat de fans het mij niet aanrekenen en me niet afbreken. Ik wil niet dat de A1-organisatie - ik bedoel niet het circuit Zandvoort - over mijn rug geld verdient. Ik wil garanties over mijn verdiensten. Afspraak is afspraak en dan moet ik niet vandaag (gisteren, red.) de laatste betaling hebben gekregen. Wat is er op tegen om dat te voorkomen? Ik heb demo's gehouden op Zandvoort, Assen en Rotterdam maar eigenlijk voor de kat zijn viool. Daar pas ik voor, hoe erg ik dat vind voor de fans.
Lammers hakte gisteravond de knoop door na een onderhoud met Rothengatter en A1-topman Bruce Holmes die namens de A1GP-organisatie het contract met Verstappen wilde mede-ondertekenen. Onvoldoende voor Rothengatter, die een bankgarantie voor Jos' salaris wilde. "Dat konden we hem niet bieden. Een contract is de garantie." Rothengatter ontkende dat van een bankgarantie. "Het maakt niet uit wat het is, al zijn het goudstaven, maar dat gezeur van vorig seizoen wilden we niet meer. Er zijn oplossingen, maar die moet Jan maar bedenken", aldus Rothengatter. Lammers: "De bal ligt niet bij ons. Jos rijdt niet meer voor ons. Zo ligt het."
Bron: Telegraaf.nl
==================================
Er is een grote kans dat aanstaande zondag in Zandvoort bij de A1 seizoenstart publiekstrekker nummer één Jos Verstappen niet aanwezig zal zijn. De directe aanleiding van deze kwestie moet worden gezocht in de contractsfeer. Nu blijkt dat de A1 Nederland organisatie als eerste de publiciteit heeft gezocht, is ook het Verstappen kamp bereid om op de late dinsdagavond opening van zaken te geven. We vroegen de manager van Verstappen, Huub Rothengatter, om commentaar.
Rothengatter: "De bottomline is dat de A1 onze inkomsten zijnde salaris en eventueel prijzengeld voor komend seizoen niet keihard wil garanderen. Omdat we vorig seizoen veel problemen hebben gehad met het ontvangen van salaris wilden we dat voor komend seizoen beter geregeld hebben. Dat is ruim vantevoren medegedeeld en uitvoerig besproken tussen de partijen. Deze week bleek dat die garantie, ondanks allerlei vage beloften, er niet kwam, ook niet na herhaaldelijk aandringen van onze kant. Ik vind het vervelend voor al diegenen die de Nederlandse autosport een warm hart toedragen, maar we zijn net zo teleurgesteld in de gang van zaken als alle fans."
Jos Verstappen is op zijn zachtst gezegd zwaar teleurgesteld. "Je moet weten dat we niet een herhaling willen van vorig seizoen: rijden, de hele wereld over reizen en wachten op je salaris. Ik heb echt maandenlang moeten wachten op mijn centen. Terwijl ik er alles voor doe om de A1 goed te promoten. Ga maar na, óók de laatste tijd. Ik was op de Masters in Zandvoort, in Assen, in Rotterdam. Allemaal promotie voor de A1, terwijl er nooit op tijd betaald werd. Pas vanmiddag zijn de laatste financiële zaken geregeld die nog met vorig seizoen te maken hadden! Het enige dat we geregeld wilden zien is dat we een garantie kregen voor de tijdige uitbetaling van mijn salaris. En dat wilden ze niet geven. Nou, dan weet ik wel hoe laat het is. Kan ik weer altijd voor ze klaar staan en tegelijkertijd weer maandenlang op mijn centen wachten. De A1 verdient veel geld met de race op Zandvoort, kijk maar naar kaartverkoop aanstaand weekend, en ik krijg mijn salaris niet. Hoe zou jij je voelen als je maandenlang voor je baas werkt en je krijgt je loon niet op tijd uitbetaald? En dat maand na maand? Dan houdt het toch een keer op? Ik ben een man van 'afspraak is afspraak'. Maar zo heb ik er geen enkel vertrouwen meer in."
Jos benadrukt dat hij het heel erg vindt voor zijn fans. "Ik vind het vreselijk dat het zo afloopt. Ik weet ook dat er veel fans naar Zandvoort komen om mij te zien. Ik besef dat ze zwaar teleurgesteld zijn. Daarom vind ik het belangrijk dat ze de ware reden achter mijn besluit nu kennen. Ik hoop dat er nog een oplossing komt."
Bron: Verstappen.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 27 September 2006, 08:08:52 » |
|
WAT EEN LUTSER!!!!!!!!!
En wat een leugenaar. Eerst een paar dagen geleden op Nu.nl verkondigen dat de A1 zo leuk is en dat ie nooit een kans in de F1 heeft gehad. Nee, begrijpelijk met zo'n mentaliteit.
============================== 'Ik heb nooit een faire kans gehad in Formule 1'
Uitgegeven: 25 september 2006 16:09 Laatst gewijzigd: 25 september 2006 16:10
MAASBRACHT - Wanneer hij over de prille kartcarrière van zijn zoontje Max praat, straalt de vader vol trots. Zodra de A1 Grand Prix het gespreksonderwerp is, praat hij vol passie. Pas op het moment dat de Formule 1 ter sprake komt, verdwijnt de lach op het gezicht van Jos Verstappen.
De 34-jarige Limburger, die komende zondag op Zandvoort deelneemt aan de eerste A1GP-race van het seizoen, heeft niks meer met de raceklasse die hem zo beroemd maakte. De auto's bij Simtek, Tyrell en Stewart noemt hij onomwonden 'brandhout' en de teameigenaren krijgen het etiket 'bandieten'.
Formule 1 Nee, Jos Verstappen mist de Formule 1 geen moment. Zelfs wanneer hij thuis voor de buis zit, kan de race hem meestal niet meer boeien. "Tegenwoordig is het lang niet meer zo spannend", zegt de inwoner van het Belgische Maaseik. "Meestal zet ik na de start de televisie uit. Daarna gebeurt er toch niks meer."
De vele technische snufjes hebben er volgens Verstappen voor gezorgd dat stuurmanskunst amper nog telt. "Ze hebben meer moeite om alle elektronische hulpmiddelen te leren, dan met het sturen", schampert hij. "De Formule 1 is veel te gemakkelijk geworden. Je ziet niks meer fout gaan. Kijk naar zo'n jongen als Vettel. Die stapt in de auto en klokt bij de training meteen de beste rondetijd."
Problemen Verstappen deed in 1994 zijn intrede in de Formule 1. Nadat hij door Benetton was ingelijfd als derde rijder, mocht hij bij de Grote Prijs van Brazilië zijn debuut maken, omdat de Fin JJ Lehto geblesseerd was. Veel indruk kon de Limburger niet maken. "In de training en kwalificatie ging 't op zich nog wel", meent de coureur die tweemaal een GP als derde beëindigde. "Maar in de wedstrijd kende ik te veel problemen."
Twee races voor het einde werd Verstappen bij Benetton vervangen, waarna hij de daaropvolgende jaren genoegen moest nemen met trage auto's én een plek in het achterveld. "Of ik te vroeg gebracht ben? Nou, dat was niet eens zo belangrijk", spreekt hij. "Er speelde veel meer. Er zijn politieke spelletjes gespeeld, waardoor ik nooit een faire kans heb gehad."
Rel Die opmerkelijke uitspraak toelichten, wil hij niet: "Dan veroorzaak ik een echte rel. Misschien heb ik die mensen over tien jaar weer nodig", aldus de A1GP-coureur, die doelt op de carrière van zijn 8-jarige zoon Max. Verstappen zegt dat hij achteraf bezien één persoon beter had kunnen mijden. Een naam noemt hij echter niet. Wel is duidelijk dat de coureur 't niet heeft op teameigenaren, die Verstappen 'bandieten' noemt: "Ze hebben te veel macht. Je wordt als coureur gebruikt."
A1GP Zondag begint voor Verstappen het A1GP-seizoen met een race op Zandvoort. Dat de Limburger nog immer populair is, bleek wel uit de voortvarende kaartverkoop. Ruim 71.000 kaarten vlogen in korte tijd over de toonbank. "Ik sta ervan te kijken dat ik nog steeds zo geliefd ben", zegt Verstappen. "Nu Nederland twee formule 1-coureurs heeft, zou je denken dat mijn populariteit wat minder zou worden. Maar dat is dus niet zo."
De voormalig F1-piloot hoopt mee te strijden voor het kampioenschap. Nadat hij vorig jaar werd tegengewerkt door enkele kinderziektes in het team, verwacht hij nu constanter te kunnen presteren. Verstappen - die mikt op een plek in de top drie - ziet vooral Duitsland, Nieuw-Zeeland en titelverdediger Frankrijk als zijn voornaamste concurrenten.
Zandvoort Dat de openingsrace op het duinencircuit van Zandvoort wordt verreden, bezorgt hem geen extra motivatie. "Voor een coureur maakt het niet uit waar je rijdt", zegt Verstappen. "Natuurlijk wil ik winnen, maar zoiets kan je niet forceren. Jos Verstappen rijdt altijd op de limiet, geeft altijd 100 procent. Meer kan ik niet doen."
En voor wie nog twijfelt; terugverlangen naar de Formule 1 doet hij niet. "Nee, dat wereldje mis ik niet. Het is een heel onzekere wereld, waar je nooit weet waar je aan toe bent. De laatste zeven jaar was ik alleen bezig met overleven, de eindjes aan elkaar knopen. Nu geniet ik van de A1 Grand Prix. Dat vind ik veel leuker." Bron: nu.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 27 September 2006, 08:12:51 » |
|
Verstappen: "Ik vind dit het allerergste voor de racefans. Zo sneu voor de mensen die voor mij naar Zandvoort komen. Ik hoop dat de fans het mij niet aanrekenen en me niet afbreken. Ja zeg, als je zo om je fans geeft dan had je op z'n minst deze race gereden. Het blijkt maar weer dat geld het belangrijkste is! Kom op zeg! Als je de rest niet racet dan is dat nog te begrijpen! Maar nu laat je de fans in de kou staan, die ook diep in de buidel hebben moeten tasten om dit spektakel te kunnen zien! En dit is ons geld!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 27 September 2006, 08:53:19 » |
|
Nou ja zeg! Dit kun je toch niet maken??? Echt even vlak van tevoren een mes in de rug van al je fans steken!
Een aantal weken terug is toch bevestigd dattie dit seizoen er weer bij was? Hou je dan ook aan die belofte! Als we eerder hadden geweten dat bijv. Bleekemolen het A1GP-Seizoen zou rijden had het niet zo erg geweest, maar dit is echt een teringstreek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 27 September 2006, 08:59:13 » |
|
Dit is het bericht op JanLammers.com:
In grote lijnen waren Jos Verstappen en A1 Team Nederland er al uit voor het komende A1GP seizoen maar gisteravond zijn Huub Rothengatter, Jan Lammers en Bruce Holmes, CEO van A1GP, er niet in geslaagd om tot een overeenkomst te komen. Het grote breekpunt was een garantie die namens Jos Verstappen door Huub Rothengatter werd geëist. Huub's argument was: "we willen de 'hassle' (gedonder) van vorig jaar voorkomen". De vraag van Jan Lammers was: "Huub leg me eens uit, bedoel je met het feit dat Jos weer populair is een race heeft gewonnen en bijna 1 miljoen dollar op de bank heeft, gedonder of ' hassle'?" Hier kwam een ontwijkend antwoord op. Toen de vraag van Jan: " Huub wat doe je liever, weer een seizoen zoals vorig jaar, of niet rijden?". Huub antwoordde: "niet rijden". Duidelijke taal.
Ja, A1Team Nederland had achterstand met de betalingen en ja, alles is inmiddels wel betaald, bijna 1 miljoen dollar.
Nu eiste het kamp Verstappen een garantie van A1 Team Nederland en/of de A1GP Organisatie. Hierop vertelde Bruce Holmes dat het contract tussen Verstappen en A1 Team Nederland de garantie moest zijn en dat A1GP bereid was om mee te tekenen ofwel als organisatie garant te staan. Dit was niet voldoende voor Huub Rothengatter en ook een direct telefoongesprek van Bruce Holmes met Jos mocht niet baten.
Jos heeft veel voor A1GP gedaan en A1GP veel voor Jos, het totale gebrek aan waardering en vertrouwen van de kant van Rothengatter en Verstappen zorgde voor de breuk.
Jan Lammers:" Ik vind het echt verschrikkelijk jammer en ook waardeloos voor de fans van Jos maar we moeten eerlijk zijn, dit is ook Jos en als je een fan van Jos bent moet je ook een fan van Huub Rothengatter zijn. Vorig jaar heb ik als eerste Jos gebeld om hem in de auto te krijgen en daar hebben we allemaal veel plezier aan beleefd, maar ik heb ook enthousiasme en passie nodig, het gaat nu alleen maar over geld".
"Onze focus is nu gericht op het maximaal presteren voor het grote publiek we willen nog steeds als A1 Team Nederland goed presteren. Die moeilijke opdracht heeft nu reserve rijder Jeroen Bleekemolen maar we hebben het volste vertrouwen in Jeroen's capaciteiten. Het zou tenslotte niet de eerste keer zijn dat hij een race in Zandvoort wint".
"Het Circuit Park Zandvoort ligt er werkelijk prachtig bij en natuurlijk zullen we Jos gaan missen maar we verwachten toch op een prachtig spektakel!"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 27 September 2006, 09:21:17 » |
|
Dit komt echt koud op je dak vallen zo. En die conversatie. Echt weer Huub Rothengatter... :boos:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 27 September 2006, 11:17:06 » |
|
Noujaaaa.. Jos benadrukt dat hij het heel erg vindt voor zijn fans. "Ik vind het vreselijk dat het zo afloopt. Ik weet ook dat er veel fans naar Zandvoort komen om mij te zien. Ik besef dat ze zwaar teleurgesteld zijn. Daarom vind ik het belangrijk dat ze de ware reden achter mijn besluit nu kennen. Ik hoop dat er nog een oplossing komt." erg voor z'n fans??...
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 27 September 2006, 11:28:55 » |
|
Verstappen-fans doen kaarten van de hand
Vlak na het bekend worden van het nieuws dat Jos Verstappen aanstaande zondag niet in actie zal komen tijdens de A1 Grand Prix van Nederland, doen fans van de Limburgse coureur massaal hun kaarten van de hand. Zo worden bijvoorbeeld op de meest bekende veilingsite van ons land ineens heel erg veel toegangsbewijzen voor de race te koop aangeboden.
Dirk Buwalda, persvoorlichter van Circuitpark Zandvoort: "We betreuren het feit dat Jos er niet bij is komend weekend, maar ik verwacht niet dat de tribunes door zijn vertrek bij het team leeg blijven. We hebben een geweldig evenement, dus echte liefhebbers zullen het zeker naar hun zin hebben. Bovendien heeft A1 Team Nederland met Jeroen Bleekemolen een fantastische vervanger in huis."
Autosportliefhebbers die nog geen kaartje hadden en tóch graag van een weekendje autosport willen genieten weten dus waar ze terecht kunnen.
(bron:bon)
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 27 September 2006, 11:42:46 » |
|
Tsja, ik ga er wel heen, want uiteindelijk koop ik toch kaarten voor de A1GP, juist omdat er eindelijk weer eens een grote race in NL is. Toen ik de kaarten kocht was het nog helemaal niet zeker of Verstappen er dit jaar bij zou zijn.
Natuurlijk ben ik voor Team Holland, en ik hoop dat Bleekemolen er dan wat van kan maken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 27 September 2006, 11:49:52 » |
|
Tuurlijk, ik zou ook gaan hoor, laat je door de afwezigheid van Jos niet het plezier ontnemen. Hij gooit z'n eigen glazen in met deze actie.. het geld is bij hem belangrijker dan het racen.. Lees HIER de commentaren op de telegraaf-site.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 27 September 2006, 16:26:12 » |
|
Op de site van Jeroen Bleekemolen: Gisteravond laat kreeg Jeroen een telefoontje met de vraag of hij klaar was om dit weekend op Zandvoort in te stappen in de A1 Grand Prix. De onderhandelingen tussen Verstappen en Jan Lammers (seatholder Team Netherlands) waren mislukt. "Natuurlijk" was het logische antwoord. Jeroen heeft immers de opdracht als 2e rijder van het A1GP Team Netherlands klaar te staan als de 1e rijder niet rijdt om wat voor reden dan ook.
"Natuurlijk is het jammer voor de fans van Verstappen dat hij dit weekend niet in actie komt. Daarentegen is het voor mij een unieke kans. Ik heb natuurlijk al vaker gehoopt vorig jaar voor Jos te mogen invallen en dat ik juist nu op Zandvoort mag racen is werkelijk fantastisch. Er zijn veel kaarten verkocht en ik zal proberen de vele toeschouwers niet teleur te stellen. Gelukkig heb ik wel al wat ervaring in de auto en ken ik de baan natuurlijk goed. Ik heb helaas de test 2 weken geleden op Silverstone moeten missen, maar kan nog wel meedoen op Zandvoort op vrijdag morgen aan de Rookie Test van 2x 25 minuten. De Rookie Test, nieuw in seizoen 2006/2007, is bedoeld voor de 2e rijders. Om mee te mogen doen aan die test mag je niet ouder dan 25 jaar zijn en moet je minder dan 3 races in de A1 gereden hebben. En daar voldoe ik aan!"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 27 September 2006, 18:30:31 » |
|
Jos Verstappen fans krijgen hun geld voor tickets terugVeel fans zijn enorm teleurgesteld nu het ernaar uitziet dat Jos Verstappen niet zal rijden in Zandvoort. De A1GP organisatie steekt de hand in eigen boezem want Jos Verstappen fans kunnen nu hun geld voor de gekochte plaatsbewijzen terug krijgen. Fans die kaarten hebben gekocht om Jos Verstappen te kunnen zien rijden en hem te kunnen aanmoedigen komen in aanmerking voor de teruggave. Zij moeten een verzoek tot teruggave met hun boekingsnummer vóór middernacht op vrijdag 29 september 2006 e-mailen naar enquiries@a1gptb.com. Daarnaast moet het volledige plaatsbewijs inclusief alle controle strookjes opgestuurd worden naar: A1GP / Circuit Park Zandvoort Postbus 132 2040 AC Zandvoort Voor meer informatie of wanneer er nog vragen zijn, verwijzen wij naar bovenstaand e-mailadres en/of www.a1gp.com. Bron: Verstappen.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 27 September 2006, 19:09:39 » |
|
Wij gaan ook gewoon hoor!! En Jos? Die heeft nu echt bij ons afgedaan!  Hij kan het goedpraten wat ie wil, maar het is altijd gezeik met hem. Ik had er weer enigsins vertrouwen in dat ie er nu wat van ging maken, maar helaas. Hou het maar bij Karten Jos! Jeroen!! Go Go!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 27 September 2006, 19:53:27 » |
|
Ik hoop ook dat de meeste mensen gewoon gaan, het hele gebeuren hangt toch niet van Jos af? Geniet van een mooie racedag, en inderdaad... GO JEROEN!!! , laat zien wat je kunt.  :proost:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 27 September 2006, 21:47:18 » |
|
Er zijn heus wel een aantal mensen die hier gebruik van gaan maken. Maar eigenlijk had de organisatie hier nooit aan toe moeten geven.
Ze verkopen toch kaartjes voor de A1GP? Niet voor een bepaalde rijder. In april wist nog niemand of Jos dit seizoen ook A1GP zou rijden, en toen was het al bijna uitverkocht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 27 September 2006, 21:51:18 » |
|
Dat ben ik roerend met je eens Puc, op deze manier krijgt Jos (nog) meer aandacht dan hij verdiend.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 27 September 2006, 22:05:41 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 28 September 2006, 08:48:32 » |
|
Verstappen roept fans op races te boycotten Schade!!!! :boos: Bron: Dagblad De Limburger, http://mgl.digi-dition.nl/daily/2006/9/28/...MA/1/pagina.phpBoze Verstappen keert A1GP de rug toe DOOR IVO KOK MONTFORT/ZANDVOORT Autocoureur Jos Verstappen uit Montfort keert vanwege een financieel conflict de A1GP, de tegenhanger van de Formule 1, definitief de rug toe. De Limburger kreeg niet de door hem gewenste bankgarantie van het management van het A1Team Nederland en komt daarom niet in actie in de A1GP, waarvan komend weekeinde de eerste race van het seizoen op het circuit van Zandvoort wordt gereden. Jeroen Bleekemolen vervangt Verstappen die woedend is op teambaas Jan Lammers. Een terugkeer is uitgesloten. „Dat Lammers zelf maar in die auto gaat rijden. Of ’m in zijn hol stopt. Ik heb hem niet nodig voor mijn carrière. Dat-ie maar goed op z’n eigen carrière let.” Verstappen kreeg vorig seizoen zijn salaris, een miljoen dollar per jaar, te laat uitbetaald en vroeg nu tevergeefs om financiële garanties vooraf. ,,Het klopt dat wij vorig jaar te laat waren met betalen”, geeft Jan Lammers toe. ,,Maar uiteindelijk hebben we alles betaald. Het is niet mogelijk om nu een bankgarantie af te geven. Dat is een onredelijke eis waaraan we niet kunnen en willen voldoen. Het getekende contract, dát moet de garantie zijn. Helaas ziet Jos dat anders.” Verstappen wil niks meer met de A1GP te maken hebben en voelt zich gebruikt. ,,Er is een spelletje met me gespeeld. Ze hebben mijn naam gebruikt om zoveel mogelijk toeschouwers naar Zandvoort te lokken. En vlak voor de race laten ze me vallen. Lammers had zijn afspraken moeten nakomen. Het was heel duidelijk dat ik niet zou rijden als hij dit niet zou doen.” VERVOLG VAN PAGINA 1 AUTOSPORT „Ik vind het echt ontzettend vervelend voor mijn fans, maar ik kan niet anders. De echte fans moeten nu achter mij gaan staan en de races van komend weekend boycotten door massaal weg te blijven. Ooit zal alles naar buiten komen en ik weet zeker dat ik dan van iedereen gelijk krijg.” Verstappen benadrukt dat zijn vertrek uit de A1GP zeer zeker niet het einde van zijn carrière betekent. ,,Absoluut niet! Ik ben de autosport nog lang niet moe en mensen van over de hele wereld leven nog steeds enorm met me mee. Je hoeft je over mij geen zorgen te maken; er zijn nog mogelijkheden genoeg.” Welke wil Verstappen niet zeggen. ,,Dat zie je wel. DTM is een optie, ja, maar er zijn er nog veel meer, hoor. Het komt zoals het komt.” Door het afhaken van Verstappen krijgt Jeroen Bleekemolen uit Aerdenhout een onverwachte kans om zondag mee te doen. „Nu ben ik heel druk bezig om me zo goed mogelijk voor te bereiden op de race. Er komt veel op me af. Zo ga ik nog een stoeltje voor de auto passen en ben ik snel het vijftig pagina’s tellende wedstrijdreglement aan het lezen. Dat laatste lukt niet erg. Ik ben al drie uur bezig, maar ben pas op pagina 29. Ik word continu gebeld door mensen met de vraag wat er allemaal gebeurt.” Toch is Bleekemolen ‘heel blij’ met deze kans: „Ik wil voor alle Nederlandse fans erg mijn best doen om voor hen een mooie prestatie neer te zetten. Want dat sommige fans hun geld terug willen omdat Verstappen niet meedoet, heb ik ook op internetforums gelezen.”
|
|
|
|
|
|
 A Dram for every person... Slainthe!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 28 September 2006, 11:42:40 » |
|
De echte fans moeten nu achter mij gaan staan en de races van komend weekend boycotten door massaal weg te blijven. Nou ja zeg!! Dit evenement is ook een soort generale voor eventueel een F1 GP in de toekomst! Man wat een zielig ventje!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 28 September 2006, 11:47:38 » |
|
,,Er is een spelletje met me gespeeld. Ze hebben mijn naam gebruikt om zoveel mogelijk toeschouwers naar Zandvoort te lokken." Nog verbeelding ook?  En vlak voor de race laten ze me vallen. Wie laat wie nou eigenlijk vallen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 28 September 2006, 11:52:06 » |
|
Het is geheel onterecht om te stellen dat de race geboycot moet worden. Zoals eerder gezegd: Iedereen heeft een kaartje voor de A1GP gekocht, niet voor de Jos Verstappen Show.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 28 September 2006, 11:55:05 » |
|
Precies Puc.. juich voor Jeroen, dat zal hem goed doen.  en Jos zal zich dan nog weleens achter de oren krabben. :yes:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 28 September 2006, 12:04:41 » |
|
Precies Puc, wij gaan ook gewoon voor het spektakel!! Tuurlijk was het eerst fiks balen toen we hoorden dat Jos niet komt, maar nu gaan we gewoon voor Jeroen! En anders zijn er nog wel anderen die we toe kunnen juichen!! Zolang het maar droog is, zul je ons niet horen klagen!! Zandvoort wordt hopelijk nog steeds Oranje!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 28 September 2006, 15:19:40 » |
|
Kijk dat is mooi!  We zijn nu al vaak in Zandvoort geweest en hebben eigenlijk maar 1 keer regen gehad! Vaak was het daar mooier weer als in het binnenland!! We zien wel wat ons toekomt!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 28 September 2006, 22:02:16 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 29 September 2006, 14:47:22 » |
|
Honderden Verstappen-fans sturen ticket terug
Uitgegeven: 29 september 2006 12:52 Laatst gewijzigd: 29 september 2006 13:23
ZANDVOORT - Enkele honderden fans van Jos Verstappen hebben gebruik gemaakt van de mogelijkheid geld terug te vragen voor hun entreebewijs voor de A1 Grand Prix zondag op Zandvoort. Dat heeft een woordvoerder van Circuit Park Zandvoort vrijdag gezegd.
Na de late afmelding van Verstappen besloot de A1GP-organisatie woensdag dat mensen hun geld konden terugkrijgen, indien ze alleen een ticket hadden gekocht om de Limburgse autocoureur te zien. Fans hebben daar tot vrijdagnacht de tijd voor. "Tot nu toe zijn er enkele honderden mensen die van die optie gebruik hebben gemaakt", zei Dirk Buwalda, woordvoerder van Circuit Park Zandvoort.
Bron: Nu.nl
|
|
|
|
|
|
 A Dram for every person... Slainthe!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 29 September 2006, 17:00:24 » |
|
Hun groot recht natuurlijk, maar ze missen wel een mega evenement!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 03 Oktober 2006, 22:10:57 » |
|
:D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 05 Oktober 2006, 11:23:16 » |
|
:lachen: Leuk gedaan!
Op de Fanzone heeft Jos alles duidelijk uitgelegd! En de fans nemen daar genoegen mee en zijn blij dat hij er zo open over is! Natuurlijk hebben de meesten hun mening klaar over deze actie van hem en Huub, maar feit is wel dat wij er allemaal niet bij waren en niet alle ins en outs kennen. Maar hoe je het ook wend of keert, als je een publiek figuur bent moet je gewoon uitkijken met wat je doet, je ligt er namelijk zo uit! En dat is in dit geval ook gebeurt! In het bedrijfsleven zeggen ze ook al gauw, als je teveel zeurt, "voor jou 10 anderen"!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 05 Oktober 2006, 13:22:02 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 06 Oktober 2006, 11:52:07 » |
|
Wat een lap tekst!
Ik zou het erg jammer vinden als de A1 ter ziele zou gaan vanwege het financiële plaatje! Vreemd ergens dat de F1 nog steeds het grootst is! Maar ja, ergens ook wel weer te snappen, want die bieden eigenlijk meer zekerheid dus aantrekkelijker voor sponsers!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 06 Oktober 2006, 13:03:10 » |
|
A1 heeft potentie, maar als het verkeerd gemanaged word kan het ter ziele gaan. Ze beginnen pas, dus zijn er nog volop risico's.
Ik hoop echt dat A1 een blijvende raceklasse wordt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 06 Oktober 2006, 13:37:30 » |
|
Tja eigenlijk is het met alles wat nieuw wordt opgezet. Er zijn altijd wel opstart problemen. Als iedereen vertrouwen heeft in de A1 dan moet het vanzelf wel goedkomen. Ik vind het in ieder geval een topklasse!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|