Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.176 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 09:39:26
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Spyker MF1 Racing!!!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Spyker MF1 Racing!!!  (gelezen 1405 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Gepost op: 08 September 2006, 11:58:58 »

Dutch racing!  blij

Ik sprak Mol net en hij wist mij te vertellen dat het nog niet zo ver was. Dat er op internet allerlei verhalen verschijnen maar dat de deal nog niet gedaan was.
Weblog Frits van Eldik

Nou ja, hoe dan ook, ik vind het een goed teken in ieder geval!!

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 08 September 2006, 13:46:40 »

Spyker heeft gezegd dat dit weekend bekend wordt of het doorgaat of niet.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #2 Gepost op: 08 September 2006, 16:29:29 »

Het zou gewoon helemaal super zijn! Ben heel benieuwd!!  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 08 September 2006, 17:36:34 »

Michiel Mol hoeft het voor de centen niet te laten, hij is helemaal idolaat van F1.
In z'n bedrijfspand stond/staat een F1-bolide in de hal. duimen

(is al een oude foto)  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 08 September 2006, 18:57:26 »

Hij is toch geen eigenaar meer van Lost Boys?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 08 September 2006, 19:23:14 »

Hij zal nog wel een flinke vinger in de pap hebben als commissaris.
Citaat
Spyker wil de overname van Midland F1 financieren met het uitgeven van nieuwe aandelen die voor het grootste deel zullen worden opgenomen door Michiel Mol, de oprichter van internetbedrijf Lost Boys, dat inmiddels is opgegaan in het beursgenoteerde LB Icon. Auto-enthousiasteling Mol is al langer in gesprek met Midland over een overname.

http://www.f1pits.net/index.php/achtergron...me_poldermodel/

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #6 Gepost op: 09 September 2006, 17:42:04 »

SpykerF1: De deal is…….ROND!

De vlag mag uit! Want we kunnen wel stellen dat het rond is. Vanavond om 19.00 gaat MidlandF1 naar alle waarschijnlijkheid bekend maken dat er een deal is tussen het M-Consortium, SpykerF1 en Midland voor een overname! Zojuist is bekend gemaakt door het team dat er een persbijeenkomst gepland is aan het begin van de avond waarin meer duidelijk gemaakt zal worden over de toekomst van het team.

Na maanden van onderhandelen, weken van spanning en dagen van geen oog dicht doen zijn de heren Victor Müller van Spyker en Michiel Mol van het M-Consortium er met Collin Kolles en de zijnen uitgekomen over de overname van het Russische team door de Nederlandse investeerders.

Gisteren liet Victor Müller nog tegenover Formule 1.info weten: “Mensen hebben geen idee van de hoeveelheid papierwerk deze deal met zich meebrengt. Ik sta onder tijdsdruk, want ik wil het graag morgen aankondigen.” Dat moment is dus nu aangebroken. Nog een paar uur en dan zal alles officieel naar buiten gebracht worden.

Bron: F1Crew.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 09 September 2006, 21:29:11 »

Persbericht Midland uitgesteld

Het beloofde persbericht van Midland is uitgesteld. Het team gaf vanmiddag aan dat om 19:00 uur vanavond een persbericht uitgevaardigd zou worden met daarin de bekendmaking van de overname van het team. Nu is gebleken dat dat bericht later zal komen.

Een woordvoerder van MidlandF1 zei tegenover F1Racing.nl: "Het persbericht is helaas tot nader order uitgesteld. We hopen later vanavond alsnog met het nieuws te komen."

Bron: F1Racing.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #8 Gepost op: 09 September 2006, 21:32:37 »

Het lijkt er trouwens op dat ze ook nog eens Ferrari motoren gaan krijgen...

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #9 Gepost op: 09 September 2006, 23:48:21 »

Dit staat nu op AD.nl:

Spyker geeft Midland vleugels

MONZA - De naam Spyker beleeft zondag tijdens de Grand Prix van Italië zijn vuurdoop in de Formule 1.

Het merk prijkt op het circuit van Monza voor het eerst op de beide Midland-bolides.
Het merk prijkt op het circuit van Monza voor het eerst op de vleugels en op de chimney van de beide Midland-bolides van Christijan Albers en Tiago Monteiro.

De renstal zal de rest van dit seizoen onder de naam Spyker MF1 verder gaan. Volgend jaar wordt het team omgedoopt naar SpykerF1 en gaat het onder een Nederlandse licentie een nieuwe toekomst beginnen in de Formule 1.

Spyker kent een lange historie als een van de eerste bouwers van auto’s in Nederland. Tussen 1898 en 1926 bouwden de gebroeders Hendrik-Jan en Jacobus Spijker en hun opvolgers circa 1500 auto’s. In Zeewolde worden thans zes exclusieve modellen gebouwd, die met de hand worden gemaakt en circa 300.000 euro per stuk kosten.

Vanavond is in Monza na langdurige onderhandelingen overeenstemming eindelijk bereikt met alle partijen over de verkoop van Midland F1 aan de Nederlandse autofabrikant Spyker. De koopsom wordt bekostigd door de uitgifte van naar schatting 100 miljoen dollar aan nieuwe aandelen in de Nederlandse sportwagenfabrikant. De aandeelhouders moeten daar overigens nog mee instemmen, maar de grootaandeelhouders Victor Muller, MerchantBridge en Mubadala zijn het eens met de emissie en de koop van het Formule 1-team.

De aankoopsom wordt door de nieuwe grootaandeelhouder van Spyker, de Nederlandse internetondernemer Michiel Mol, gegarandeerd. Mol is bereid alle nieuw uit te geven aandelen te kopen, maar hoopt dat ook andere belangstellenden willen participeren in dit project. Mol zal als Director of Formula 1 Operations leiding gaan geven aan de nieuwe Formule 1-stal. De huidige teambaas Colin Kolles blijft in die functie aan.

,,Hier heb ik mijn hele leven van gedroomd. Het is de evolutie van een jongensdroom,’’ zei Mol hedenmiddag in het motorhome van Midland F1, waar in spanning werd gewacht op de ondertekening van de contracten. Op dat moment had Mol de felicitaties al binnen van FIA-president Max Mosley en van Bernie Ecclestone, de exploitant van de Formule 1.

Mol koopt de renstal van de Canadees-Russische zakenman Alex Shnaider, die het team vorig jaar kocht van de Ier Eddie Jordan.

Aan de verkoop ging een lange periode van onderhandelingen vooraf. Al in april bespraken Mol en Shnaider een mogelijke verkoop en werd door Mol een bod gedaan op Midland.

Vandaag was het tot het laatst toe spannend, aangezien advocaten van alle betrokken partijen (Midland F1 Racing, Midland Holding van Alex Shnaider, M Consortium van Michiel Mol, Spyker Cars in Zeewolde en ABN Amro) het eens dienden te worden over de voorwaarden voor de verkoop.

Bron: AD SportWereld

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #10 Gepost op: 10 September 2006, 01:48:07 »

En nu is het dan echt officieel! Het staat voor het eerst ook op de officiele F1-Site, Formula1.com:

Citaat
Midland team bought by Spyker

The Midland Formula One team has been sold to Dutch sportscar manufacturer Spyker, it was confirmed late on Saturday in Monza. The deal, due to be finalized by the end of this month, will see the Silverstone-based squad renamed as Spyker MF1 Racing.

Colin Kolles is to stay on as team principal, with Dutch businessman Michiel Mol assuming the role of Director of Formula One Racing. They will be joined by former Toyota and Jordan technical director Mike Gascoyne, who will become Chief Technology Officer from the start of November.

Spyker are financing the acquisition, which values the team at US$106.6 million, through a combination of a new share issue and an interest-free loan from the Midland Group. Mol, who has been part of Formula One racing for many years as a sponsor, will be buying the majority of the new shares, joining the Spyker board in the process.

Spyker CEO Victor Muller commented: "Since we started the company in 2000 we have seen tremendous growth consistently year on year, basically doubling production every year. In order to maintain a strong growth path for a company with relatively limited means for marketing, the entry into the Formula One arena is an unparalleled way to both underline Spyker's commitment to racing and to benefit from a massive increase in brand awareness around the globe.

“It is my strong conviction that Formula One racing transmits values which are entirely in line with our brand values: heritage, design, craftsmanship, performance and exclusivity. Moreover we expect that the Spyker road cars will seriously benefit from the F1 technology that we now have in-house. I am so proud of our team that worked around the clock to make this deal happen.”

Mol added: "Today my lifelong ambition became reality. After being involved with Formula One as a sponsor of teams and drivers for almost 10 years I will now participate as a shareholder in a very ambitious manufacturer owned Formula One Team. Formula One has developed as a challenging platform for building global brands. The new regulations will make this high-profile sport even more attractive. I will definitely use all my skills and experience in digital media to make the team one of the most dynamic and appealing for fans and sponsors.

“The Spyker brand values fit perfectly with F1 and my vision. I look forward to working together with Victor Muller. What he achieved by reintroducing the most famous Dutch car manufacturer brand is impressive. F1 will help to make Spyker even more credible and successful. However, we are not in F1 to be in F1. We are in F1 to win.

“Mike Gascoyne joining us is a milestone and the ultimate proof of our ambitions. Together with Colin Kolles he will be able to build a winning team. Hopefully it will not take too long before we hear the Dutch anthem in Formula One for the first time ever. I have a new challenge and nothing is impossible."

An announcement on the team's 2007 engine supply is expected shortly. They currently run Toyota V8s, but with Toyota having agreed a deal with Williams for next year, the Midland partnership is expected to finish at the end of the season.

The Midland Group, headed by Alex Schnaider, originally purchased the team, formerly Jordan, at the start of 2005.

Citaat
Schnaider proud of Midland’s achievements

Just 20 months after purchasing it from Jordan, the Midland Group has sold the team to Dutch sportscar makers Spyker. In a statement issued with the sale announcement, chairman Alex Schnaider revealed why he opted to sell and what he believes the team has achieved over the past two seasons:

"The decision to sell the team has been one of the most difficult I have ever faced. It is never easy to relinquish something into which one has devoted so much energy and passion. However, as much as I had hoped to witness the continuing growth of the team under our ownership, I truly believe this transaction is in the best interests of everyone involved - Midland Group, Spyker, and the team.

"I am proud to be leaving the team in a much better state than it was when we acquired it 20 months ago. Not only is it more financially stable, it is also more competitive at the track, and getting stronger all the time. The creation of the 2007 car is well underway, as are major upgrades to the wind tunnel facility. Investment into the team's technical development has continued unabated throughout the season.

"At the moment, Formula One is a much more mature and understood sport in Holland than it is in Russia. I believe the new owners will be well placed to exploit the commercial and nationalistic aspects of a Dutch identity, and this is something that can only benefit the team.

"My partner, Eduard Shifrin, left the decision entirely up to me, since he knows how important it is for me to see the team not only survive, but succeed. With this in mind, the new owners have demonstrated their ambitious plans to take the team forward to the next phase of its rebuilding programme.

"Spyker, headed by Victor Muller and Michiel Mol, consists of a strong group of investors with the resources, planning and capacity to further develop the team. I am confident that under their leadership, the future of the team rests in good hands, and I would not have agreed to this sale under any other circumstances.

"Midland Group and I have been committed to the team's success from the moment we decided to take it on. We have always been, and will continue to be, Formula One fans, and we wish the sport, the team and its new owners the greatest success in the future.

"The time-line was tight, but by buying Jordan, we benefited from having a ready-made team: the people, the facilities, the know-how - all the elements we were previously looking to piece together from scratch. Entering the sport a year ahead of schedule was easier to execute with an established team, although it still presented us with a steep learning curve in 2005. But that's OK; we learned a lot during the transition.

"Our plans for the team were right on target. 2005 was tough, as expected, but we relished the challenge and got on with the job. In 2006, our plans had begun to yield improved results. The team is now a whisker away from the middle of the pack - and getting closer at every race - and its reliability is better than that of a few teams higher up the grid. At the factory, everything has been reorganized and the team is poised to break through to the next level. Spyker recognizes that, and we have recognized in Spyker the ability to attract sponsorship from a robust and enthusiastic F1 market. We feel that these sponsor dollars, with an owner's investment similar to ours, will bring the results quicker than it would have under our plan.

"I have experienced the highs and lows of being a team owner, and for the most part, I've enjoyed it immensely. But I do have a number of other business interests apart from F1, which are much more significant in monetary terms, even if they are not as high in profile. I generally found time to attend only 5 or 6 race weekends in each of 2005 and 2006, and hopefully I will be able to keep it at that level. Michiel Mol has invited me to come and visit the team whenever I like, and I am looking forward to watching the action and relaxing with my guests in the paddock.

"I would further like to thank everyone who helped us achieve so much in this challenging environment in such a short time: our drivers, mechanics, engineers, designers, factory staff and team management, as well as our suppliers and sponsors. They have all done a wonderful job, and their future in this sport is deservedly bright."

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #11 Gepost op: 10 September 2006, 01:55:24 »

En hier enkele berichten op F1Racing.nl:

Citaat
Midland maakt verkoop aan Spyker bekend

Midland heeft officieel de verkoop van het Formule 1-team bekendgemaakt. Midland kondigde de deal door middel van een persbericht aan. Officieel heeft Spyker alle aandelen gekocht. Het is echter Michiel Mol die de hele constructie mogelijk heeft gemaakt. Het team zal door het leven gaan als Spyker MF1Racing.

De maandenlange onderhandelingen zijn niet voor niets geweest. Een Nederlands F1-team is een feit. Alex Shnaider, de voormalig-eigenaar van het team, verkocht al zijn aandelen in de renstal aan Spyker. In totaal is een bedrag van $106.6 miljoen dollar overeenkomen voor de verkoop.

Dit bedrag zal in drie termijnen betaalt moeten worden. Voor dertig september moet de Nederlandse delegatie $68.6 miljoen dollar betalen. Daarna volgen in twee jaar twee termijnen van $15 miljoen en $23 miljoen.

Over de nieuwe motor is officieel nog niets bekendgemaakt. Ferrari wordt genoemd, maar kan nog niet aangekondigd worden. Het team laat weten hier snel duidelijkheid over te geven.

Citaat
Veel veranderingen na verkoop MidlandF1

Door de verkoop van MidlandF1 aan Spyker verandert meer dan alleen de naam. Victor Muller, het hoofd van Spyker Cars, zal bijvoorbeeld een zeer grote rol gaan spelen binnen het team. Michiel Mol, bekend van onder andere het internetbedrijf Lost Boys, wordt voorzitter van het Formule 1-team. Een naam die blijft is die van Colin Kolles. De teambaas zal in 2007 dezelfde functie vervullen.

Victor R. Muller, Chief Executive Officer van Spyker Cars, zei: "Sinds we in 2000 met het bedrijf zijn begonnen hebben we ieder jaar enorme groei gezien. We stappen in de Formule 1 om de toewijding van Spyker ten opzichte van het racen te onderstrepen en om de naam Spyker een wereldwijde bekendheid te geven. We denken ook dat onze auto's zullen profiteren van de kennis die we opdoen in de Formule 1. Ik ben heel erg trots op ons team en we hebben keihard gewerkt om deze deal rond te krijgen."

"Met open armen verwelkomen we onze nieuwe partner Michiel Mol," vervolgde Muller. "Zijn passie en gevoel voor zaken hebben de weg vrijgemaakt voor deze overdracht. Hij zal een grote factor zijn in het succes van Spyker en Spyker MF1."

Ook Michiel Mol, het toekomstige hoofd van de afdeling Formule 1 van Spyker en Spyker MF1 is zeer te spreken over de overdracht. "Vandaag is mijn levenslange ambitie waarheid geworden. Nadat ik bijna tien jaar lang betrokken ben geweest bij de Formule 1 als sponsor van teams en coureurs, zal ik nu aandeelhouder worden van een zeer ambitieus fabrieksteam."

"We zijn niet in de Formule 1 om er te zijn. We zijn er om te winnen," ging Mol verder. "Ik wil Alex Shnaider en de Midland Group bedanken omdat ze het team zo naar voren hebben geholpen en zo'n goed platform voor ons hebben gecreëerd. Het feit dat Mike Gascoyne bij ons komt werken is het ultieme bewijs van onze ambities. Samen met Colin Kolles kan hij het tot een winnend team maken. Hopelijk duurt het niet te lang voordat we voor het eerst in de geschiedenis het Nederlandse volkslied horen in de Formule 1. Ik heb een nieuwe uitdaging en niets is onmogelijk."

Colin Kolles zal aanblijven als teambaas en is eveneens tevreden met de deal. "Ik ben blij dat de overeenkomst rond is. De overname door Spyker is de volgende stap naar het verbeteren van de resultaten van het team. Het feit dat we ook Mike Gascoyne aan boord hebben, geeft aan dat het team zo sterk mogelijk voor de dag wil komen."

Kolles vervolgde: "Ik wil ook graag Alex Shnaider bedanken voor zijn steun. Als Midland het team van Jordan in Februari 2005 niet had gered hadden we deze deal vandaag niet kunnen aankondigen. Zijn investeringen en toewijding hebben ons zeer geholpen."

Citaat
Gascoyne wordt technisch directeur Spyker MF1

Samen met de bekendmaking van de overname van Midland door Spyker, werd gelijk bevestigd dat het team in zee is gegaan met Mike Gascoyne. Gascoyne, eerder dit jaar de laan uitgestuurd door Toyota, werkte eerder ook met Jordan en Renault. Beide teams wisten races te winnen toen de Brit er technisch directeur was.

Gascoyne zei in een reactie: "Ik heb Victor Muller en Michiel Mol kortgeleden ontmoet en ik ben erg onder de indruk van hun toewijding. Natuurlijk ben ik erg blij om terug te keren in de Formule 1 en in deze zeer uitdagende onderneming. Ik ken en respecteer veel mensen die in Silverstone werken uit mijn eerdere tijd hier en ik denk zeker dat we resultaten kunnen leveren."

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #12 Gepost op: 10 September 2006, 11:58:13 »

Heel leuk nieuws.   :bravo:  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #13 Gepost op: 10 September 2006, 12:13:49 »

Het Spyker logo zal vandaag al op de auto's prijken!

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #14 Gepost op: 19 September 2006, 13:34:07 »

Zo ziet de Spyker MF1 er de komende races uit!!!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #15 Gepost op: 19 September 2006, 13:49:25 »

Ziet er goed uit.  duimen  

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Spyker MF1 Racing!!!
Ga naar: