Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 19 Augustus 2006, 13:06:57 » |
|
Ik zit nu lekker op mezelf, maar heb soms nog weleens een vraagje over o.a. het eten klaarmaken.
Zo zit ik nu met 2x2 maiskolven opgescheept (van m'n broertje gehad, die bij een groente/fruit groothandel werkt), vacuum verpakt en geblancheerd.
Wat kun je daar nu mee? En hoe moet je dat klaarmaken?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Augustus 2006, 14:21:16 » |
|
De kun je koken in water met een beetje suiker en een beetje zout. Ze moeten helemaal onder water liggen. Maar hoe lang ze moeten koken, dat weet ik niet. Ik zou geloof ik maar koken, en elke keer even prikken, tot de korreltjes een beetje zacht zijn.
Daarna even af laten koelen, en dan lekker op het vuistje de korreltjes eraf happen. Eet smakelijk!
En oja, mocht je nog es zélf bij de groenteman komen, en je ziet iets waarvan je niet weet hoe je het moet klaarmaken, dan kun je dat gewoon vragen hoor. Die lui hebben er verstand van en willen je het graag uitleggen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Augustus 2006, 14:22:41 » |
|
Of bel anders ff je broer op, die weet het ook wel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Augustus 2006, 14:42:21 » |
|
Je kunt anders ook altijd ff googlen :cheesy:
Maïskolven klaarmaken voor 2 personen: Bereidingswijze: Kook de maïskolven met schutbladeren 10-20 minuten. Verwijder de schutbladeren en de beschermdraden om de maïskolf. Prik aan beide kanten een vork in de kolf en eet hem lekker op! Bestrijk de kolven eventueel met wat roomboter en bestrooi met een weinig (Odin kruiden)zout. U kunt ook de maïskorrels van de kolf afhalen en aan een soep of salade toevoegen. Bewaar de suikermaïs niet te lang. Hij verliest langzaam de zoete smaak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Augustus 2006, 19:59:05 » |
|
Deze hebben dus geen bladeren en zijn al geblancheerd.
Gisteren ook al iets gevraagd in de supermarkt. Bleken er bij het vlees 3 soorten karbonade te liggen, dus heb ik maar effe het verschil gevraagd aan de slager daar.
Ik weet al best wel veel van koken, omdat ik het al jaren vaak doe. Maar als je zo op jezelf gaat wonen kom je toch weer heel wat dingen tegen die je nog niet kent.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Augustus 2006, 22:52:34 » |
|
Basisrecept (Corn on the Cob) Maak per persoon een maïskolf in zijn geheel schoon. Kook deze afhankelijk van de rijpheid in 5 tot 7 minuten gaar. De kolf is gaar als de korrels makkelijk loslaten van de spil. Serveer de kolven met gesmolten boter en eet de korrels van de kolf. Prik in de uiteinden van de kolven een maïsvorkje of steek aan beide kanten een vork. Eet smakelijk! Je moet ook soms gewoon iets proberen Puc, alle begin is moeilijk weet ik uit ervaring. Voor vlees is zo'n "vleeswaaier" wel handig, die heb ik hier ook nog steeds in m'n keukenla liggen. Daar staat nou werkelijk alles in over alle soorten vlees. Indertijd uitgegeven door "Voorlichtingsbureau Vlees" in Rijswijk http://www.vlees.nl/Ik zie daar dat je die waaier nog steeds kunt bestellen!
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Augustus 2006, 17:36:26 » |
|
Voor vleesvragen kunnen jullieoook bij mij terecht hoor :D
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 21 Augustus 2006, 16:32:42 » |
|
ben jij slager dan, Diaantje?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 24 Augustus 2006, 22:50:36 » |
|
Yepsz, werk nu alleen nog maar in een slagerij, niet meer als slager, maar ben afgstudeerd slager zeg maar . heb al mijn diploma;s ervoor en heb het ook een paar jaar echt als werk gedaan, maar door overname van t bedrijf, en door de kindjes is t allemaal iets anders gelopen dan eigenlijk ooit de bedoeling was.
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Augustus 2006, 23:09:57 » |
|
Ok, wat is bretons gehakt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edward
Forzona Member
Geslacht: 
Keep it stupid simple
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 Augustus 2006, 19:36:31 » |
|
Leuk.....een vlees deskundige! Heb vandaag voor het eerst sudderlapjes klaar gemaakt in een gietijzeren pan. Oude traditie van opa en oma en mijn ouders. 't was heerlijk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 26 Augustus 2006, 23:41:12 » |
|
Bretons gehakt is gemengd gehakt waar (bij ons recept in elk geval ) erwtensoepgroenten door heen zitten Dus wortel prei eventueel ertwen selderij enzz wat er mar in de erwtensoep gaat.
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 26 Augustus 2006, 23:42:04 » |
|
Leuk.....een vlees deskundige! Heb vandaag voor het eerst sudderlapjes klaar gemaakt in een gietijzeren pan. Oude traditie van opa en oma en mijn ouders. 't was heerlijk Wat voor sudderlapjes geld met koud water afblussen, en des te langer ze sudderen des te lekkerder.
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
Lief
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 27 Augustus 2006, 02:52:16 » |
|
maiskolf insmeren met olijfolie, in aluminium folie rollen en dan kwartiertje in de oven. mjammie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 27 Augustus 2006, 11:49:32 » |
|
Bretons gehakt is gemengd gehakt waar (bij ons recept in elk geval ) erwtensoepgroenten door heen zitten Dus wortel prei eventueel ertwen selderij enzz wat er mar in de erwtensoep gaat. Ow, hier in een lokale supermarkt is Bretons gehakt een gehakt van allerlei restvlees (dat dus over is) met allerlei kruiden er doorheen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 28 Augustus 2006, 23:56:45 » |
|
Yepsz, werk nu alleen nog maar in een slagerij, niet meer als slager, maar ben afgstudeerd slager zeg maar . heb al mijn diploma;s ervoor en heb het ook een paar jaar echt als werk gedaan, maar door overname van t bedrijf, en door de kindjes is t allemaal iets anders gelopen dan eigenlijk ooit de bedoeling was. Wie weet wat je nog weer gaat doen als je kindertjes groot zijn :cheesy:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 03 September 2006, 17:09:29 » |
|
Wat is eigenlijk het verschil tussen bakken en braden?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 03 September 2006, 17:40:04 » |
|
Onder bakken versta ik bv. brood bakken, cake bakken enz in de oven. Of kort iets in de koekenpan bakken, zoals pannenkoeken, een eitje of aardappeltjes. Het woord braden wordt meer gebruikt bij vlees wat je in een braadpan of braadslee in de oven bereidt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 03 September 2006, 19:54:10 » |
|
Ik vond nog een leuke kooksite.. Het kookhoekje van tante Lenny met veel Indische recepten en zelfs een handige woordenlijstHeel veel recepten. :lekker:
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 03 September 2006, 22:40:04 » |
|
Ik hou niet zo heel erg van koken eigenlijk...
Aan jullie nog een vraag (met name aan Maj) jouw man is toch vegetariër? Janco's nieuwe vriendin is ook vegetarisch en komt volgende week voor het eerst bij ons op bezoek. Zelf zijn we heel erge vleeseters, en ik weet nou niks bijzonders zonder vlees.
Wie heeft er wat leuke ideeën voor mij? (liefst niet zo uitgebreid, aangezien ik niet zo'n keukenprinses ben)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 03 September 2006, 23:31:45 » |
|
Ik vind koken ook niet leuk, maar voor makkelijke recepten, die m'n huisgenoten dan ook nog lekker vinden ben ik altijd wel ín. :yes:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 03 September 2006, 23:41:51 » |
|
bakken is iets snel bereiden op hoog vuur, en braden is dat je het vlees op hoog vuur aanbraad, en dan naargelang het stuk vlles op lager vuur gaar laat worden. Elk vlees heeft een andere bereiding.
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 14 September 2006, 22:30:19 » |
|
Ik heb een steelpannetje, waar ik ook zo af en toe eens een ei in kook. Maar nu komt er allerlei vervelende kalkaanslag in dat pannetje.
Kan ik hier iets tegen doen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 14 September 2006, 22:43:50 » |
|
Probeer het eens met azijn. Het pannetje vullen met azijn en een poosje laten staan. Als het goed is kan je de kalkaanslag er dan zo met de afwasborstel uitwassen. Natuurlijk goed naspoelen met schoon water.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 14 September 2006, 23:06:45 » |
|
Of misschien met zo'n groen schuursponsje?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 15 September 2006, 20:53:16 » |
|
Wie kan mij vertellen waarom in Duitsland de "bratwursten" altijd zo wit zijn? hoe braden ze die dan?
Wij aten vanavond lekker bruin-gebraden/gebakken saucijsen, en hubbie vroeg zich bovenstaande af, vandaar.. :fluiten:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 15 September 2006, 21:15:24 » |
|
Omdat ze bedorven zijn...  Edit: hieronder het bewijs.... :fluiten: Weer bedorven vlees uit Duitsland gevonden Uitgegeven: 12 september 2006 18:09 Laatst gewijzigd: 12 september 2006 18:09 DEN HAAG - De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) heeft opnieuw bedorven vlees uit Duitsland aangetroffen. Na een tip van de Duitse collega's werd de afgelopen dagen op verschillende locaties in Nederland in totaal 150.000 kilo vlees onderschept, zo maakte een VWA-zegsman dinsdag bekend. Van de drie bewuste partijen vlees bleken er twee bedorven. De derde partij van 50.000 kilo wordt nog onderzocht. Al het vlees was volgens de VWA afkomstig van een leverancier. Controleurs in het Duitse Beieren troffen onlangs negentig ton oud vlees aan. De handelaar had gefraudeerd met de houdbaarheidsdatum van de producten die vooral waren bestemd voor Aziatische restaurants en shoarmazaken. De 74-jarige vleeshandelaar pleegde zelfmoord. Bron: nu.nl ---------------------------------------------------------------------------- Ik neem nu dus aan dat ze ook voor de bratwursten worden gebruikt... :lol2:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 15 September 2006, 21:21:04 » |
|
He gedverrrr..  Gelukkig heb ik ze de laatste tijd niet gegeten, maar dat witte dat is al jaaaaaaaren zo. :lol2:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 15 September 2006, 23:02:03 » |
|
Die witte braadworsten zijn voorgekookt Gran. Als je om Frische Bratwurst vraagt, krijg je wel gewone, zoals hier verse worst eruit ziet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 15 September 2006, 23:10:43 » |
|
Aaah.. ik snap het, maar ze warmen ze daarna dus alleen op.... dus eigenlijk kookworst. :cheesy:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 15 September 2006, 23:51:25 » |
|
Ja, gewoon in de pan of op de BBQ. Ik vind het 3 X niks en neem altijd de verse.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 22 September 2006, 20:53:50 » |
|
Als je ze van te vorne even onderdompelt in heet water de braadworsten dan klappen ze niet open tijdens het bakken
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 23 September 2006, 13:07:31 » |
|
Als je ze van te vorne even onderdompelt in heet water de braadworsten dan klappen ze niet open tijdens het bakken Ik prik er meestal een paar gaatjes is. :yes:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 23 September 2006, 13:16:42 » |
|
dan lopen de sappen eruit.
ik heb gehoord dat je vlees beter niet met een vork om kunt draaien. dus niet erin prikken.
maar om moet draaien met een, weet ik veel een spatel ofzo hoe heet zo;n ding
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 23 September 2006, 13:20:23 » |
|
Ik gebruik er meestal zo'n tang voor... en wat betreft de sappen die eruit lopen, daar heb je gelijk in, maar je krijgt dan wel een lekker sju'tje. :lekker:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 23 September 2006, 14:06:04 » |
|
Dat wel, maar het vlees droogt er sneller door uit.
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 23 September 2006, 14:07:40 » |
|
Dat wel, maar het vlees droogt er sneller door uit. Je hebt helemaal gelijk.. vaak is het gemakzucht van mij
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 23 September 2006, 14:21:52 » |
|
Eieren klappen ook vaak als je ze in kokend water doet. Kwestie van ze even doorprikken aan de onderkant.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 23 September 2006, 17:39:29 » |
|
Ik prik ze ook altijd door, want dat loopt ook veel van het vet eruit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Loebas
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 23 September 2006, 18:39:22 » |
|
ik ook; wil niet zo'n vette worst hoor :hebikweer:
|
|
|
|
|
|
Het is goed om niet alles te onthouden; Sommige zaken kun je beter vergeten.
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 23 September 2006, 19:31:20 » |
|
ik ook; wil niet zo'n vette worst hoor :hebikweer: ik ook niet en daarom doen wij die worsten altijd tussen zo;n tafelgrill als we ze al een keer eten. denk 3x per jaar ofzo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Loebas
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 23 September 2006, 19:35:14 » |
|
dan kan je ze lekker uitpersen :yes: :cheesy:
|
|
|
|
|
|
Het is goed om niet alles te onthouden; Sommige zaken kun je beter vergeten.
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 28 September 2006, 12:22:05 » |
|
Lukt het een beetje met koken Puc?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 10 Oktober 2006, 11:43:59 » |
|
Lukt het een beetje met koken Puc? :cool:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 10 Oktober 2006, 12:48:22 » |
|
Tuurlijk, ik kan al jarenlang een heleboel koken, alleen (weet ik) nog niet alles.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 16 Oktober 2006, 13:32:16 » |
|
Als ik iets wil opwarmen in de oven, en ik doe er van tevoren aluminiumfolie overheen, krijg je dan geen harde/aangebakken bovenkant op je gerecht?
Of maakt dat niet uit?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 16 Oktober 2006, 13:49:51 » |
|
maakt niet uit je kunt het dan beter iets langer op een lagere temp verwarmen.
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 16 Oktober 2006, 14:42:15 » |
|
Wat voor temperaturen moet ik dan aan denken? 150 C?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 17 Oktober 2006, 00:05:14 » |
|
Lijkt mij wel goed Puc. :yes:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 17 Oktober 2006, 00:28:06 » |
|
150 graden is voor sommige gerechten niet warm genoeg hoor...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 17 Oktober 2006, 11:37:23 » |
|
Vertel Janet?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
diaantje
Forzona Member
"Titelloos"
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 23 Oktober 2006, 00:08:43 » |
|
Voor opwarmen wel
|
|
|
|
|
|
 C'est la vie
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 28 November 2006, 21:44:47 » |
|
Ik wil binnenkort een magnetron aan gaan schaffen.
Nu denk ik een normale magnetron te gaan kopen, aangezien ik al een oven in m'n fornuis heb zitten. Maar mensen vertellen mij dat ik een combimagnetron moet aanschaffen omdat je daar veel meer mee kan, dan met een gewone magnetron, dat je er leuke dingen mee kan maken...
Wat weten jullie daarover? Wat is de meerwaarde van een combimagnetron als je al een aparte oven hebt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 28 November 2006, 22:09:34 » |
|
ik heb ook een combi magnetron en een oven (hetelucht) grill en weet ik veel wat in mijn keuken ingebouwd.
af en toe voor iets kleins gebruik ik de combi. dan ga ik niet de grote oven helemaal opwarmen
bijvoorbeeld voor een paar worstebroodjes ofzo
dat leuke dingen maken kan ik niet helemaal plaatsen volgens mij kan zo;n ding hetzelfde als een grote
wel kan je bij bepaalde dingen de combi gebruiken. wordt zegt het al. half magnetron en half oven. is iets sneller gaar ofzo heb dit zelf nog nooit gedaan overigens
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 28 November 2006, 23:41:52 » |
|
Ik heb een losse oven en een gewone magnetron. Bevalt me prima. Ik dacht dat combimagnetrons eigenlijk werden gemaakt omdat je dan een beetje ruimte uitspaart.
Ik hoorde laatst van iemand, die had een combi, die het jammer vond en wou dat ze haar gewone oven en magnetron nog had.
Persoonlijk weet ik het dus niet, of het een voordeel is, een combi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 18 December 2006, 11:07:59 » |
|
In hubby's kerstpakket zat een klein blikje zalm.
Hoe maak ik een lekkere eenvoudige zalmsalade voor op een toastje?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 18 December 2006, 18:19:13 » |
|
Gewoon lekker prakken met mayonaise of halvanaise en lekker verse peper uit de molen. Meer hoeft er van mij niet in..... :lekker:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 18 December 2006, 18:30:41 » |
|
misschien een augurkje er doorheen heel fijn gesneden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 19 December 2006, 22:50:58 » |
|
Hoe maak ik een lekkere eenvoudige zalmsalade voor op een toastje? Een gewoon slaatje kopen en dat er doorheen mengen. met een paar stukjes walnoot erdoor, heeeeeeerlijk. Zalmsalade is momenteel de lekkerste die ik ken. :lekker:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
pipapaula
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 22 December 2006, 00:37:20 » |
|
Zalm uit blik is natuurlijk niet het beste... Maar als je dat toch doet kun je het aanmaken met fijngesneden uitjes, Mayonaise, geen! fritessaus, zout, peper, en heel fijn gesneden augurkje. Echte salade, met zalm uit blik,wat aardappeltjes koken, af laten koelen, en koop er dan nog maar een blikje bij, mayo, liefst de Zaanse, dat is de allerlekkerste! En wat doperwtjes, verse kruiden, dus verse peterselie, verse bieslook, oh cocktailsaus, niet vergeten, dat geeft extra kleur en smaak.
Maar wil je echt een goede zalm salade, dan moet je de zalm uit blik vervangen voor echte verse zalm. Die kook je dan even, 10 minuutjes, en pureren in de mixer, of staafmixer. Wij hebben momenteel veel bestellingen voor zalmsalade, omdat we ze zelf maken. En dat is het allerlekkerste!
|
|
|
|
|
|
Het leven is heerlijk, geniet er van!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 02 Januari 2007, 17:56:09 » |
|
Hoe moet je oliebollen opwarmen in de oven? Welke temperatuur/stand en hoe lang?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 05 Januari 2007, 13:18:05 » |
|
Niemand?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 05 Januari 2007, 13:31:28 » |
|
ik zou de oven gewoon op 150 graden zetten en zo nu en dan ff voelen of ze al warm zijn
ik zou het anders ook niet weten
oh heb ff gegoogled
Opwarmadvies Oliebollen/Krentenbollen thuis opwarmen???
Magnetron: De oliebollen/krentenbollen in de zak (zak openlaten) 10/12 stuks: 900 watt ± 60-80 sec 1 bol: 900 watt ± 15-20 sec
Oven: De oven voorverwarmen op 200 °C Oliebollen/krentenbollen in een schaal ±10 minuten Eet smakelijk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 30 Januari 2007, 17:38:40 » |
|
Hoe moet je oliebollen opwarmen in de oven? Welke temperatuur/stand en hoe lang? En Puc, hoe heb je het gedaan? :cheesy:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: 30 Januari 2007, 18:44:34 » |
|
Gerrit warmt de meeste maanden wel een of meerder oliebollen op, in de magnetron. Hij doet er eentje 15 seconden op de hoogste stand. Twee ongeveer 22 seconden. Drie 30 seconden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 30 Januari 2007, 23:07:56 » |
|
Jammie.. oliebollen....Ik kan er zo weer zin in krijgen. :lekker:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 31 Januari 2007, 18:36:48 » |
|
Ik heb er vanmiddag nog eentje voor Gerrit uit de vries gehaald. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: 11 Maart 2007, 20:20:22 » |
|
Heeft iemand enig idee of het uitmaakt als je bij het maken van pannekoeken volle melk of halfvolle melk gebruikt? Of een andere soort melk?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: 11 Maart 2007, 20:52:50 » |
|
kan met alle soorten melk. maar met melk direct vanaf de koe is het het lekkerst, daar zit al het vet nog in. Daarna met volle melk daarna met halfvolle. Met magere heb ik nooit geprobeerd eigenlijk, maar zal best kunnen.
Een beetje meer vet maakt je pannenkoek veel lekkerder.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 11 Maart 2007, 21:49:03 » |
|
Direct van de koe he? Biestpannekoeken al eens geprobeerd? Of zou dat zonde van de biest zijn? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 12 Maart 2007, 10:20:24 » |
|
Biestpannekoeken kan ook ja. Vinden sommige mensen lekkerder dan gewone, maar ik proef geen verschil.  Maar soms wil het beslag van biest niet dik worden, dat heb ik ook al es gehad. Balen zeg, kon ik alles weggooien, zonde van de meel en de eieren, en daarna had ik geen nieuw meel dus moest ik eerst weer naar de supermarkt. Nee, dat doe ik dus niet weer. De biest gaan gewoon naar de kalfjes. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Catty
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: 12 Maart 2007, 17:02:54 » |
|
Hoe maak ik een lekkere eenvoudige zalmsalade voor op een toastje?
Lekker op tijd maj haha, maar afijn. blikje zalm dus. ijsbergsla, blikje fruit en coctailsaus. ijsbergsla in "bonkies" (zegt me vriendin altijd, dus gewoon in stukjes) snijden. coctailsaus mengen met coctailsaus en een blikje fruit. En wala klaar is kees.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: 13 Maart 2007, 18:25:05 » |
|
coctailsaus mengen met coctailsaus Hier moet ik es ff ove nadenken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: 15 Maart 2007, 12:57:03 » |
|
coctailsaus mengen met coctailsaus Hier moet ik es ff ove nadenken  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: 15 Maart 2007, 13:00:41 » |
|
Hmmm, en wat doe je met de zalm? Met de zalm mengen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: 21 Maart 2007, 10:46:29 » |
|
Weten jullie of er kruiden, of kruidenmix of iets dergelijks bestaan voor aardappelpuree?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #76 Gepost op: 21 Maart 2007, 10:55:19 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: 28 Maart 2007, 18:49:42 » |
|
heb je nog wat gevonden voor de puree Puc
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: 22 Mei 2007, 20:21:51 » |
|
Hoe lang kun je gesneden uien (in een schaaltje, met vershoudfolie er overheen) in de koelkast bewaren?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: 22 Mei 2007, 21:12:54 » |
|
ik begin daar niet aan gatver iedere keer als je je koelkast opentrekt komt er een luft uit
maar volgens mij 1 of 2 dagen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #80 Gepost op: 22 Mei 2007, 21:16:05 » |
|
zolang het niet stinkt, een dag of 2 toch zeker wel. Maar wat Trolly zegt is waar, lekker ruiken in je koelkast is anders 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #81 Gepost op: 23 Mei 2007, 18:33:43 » |
|
gesneden uitjes bewaar ik ook nooit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #82 Gepost op: 25 Augustus 2007, 00:27:51 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #83 Gepost op: 25 Augustus 2007, 10:39:02 » |
|
Wat grappig! Ziet er ook nog lekker uit. Maar je moet dan wel zo'n BBQ met deksel hebben natuurlijk.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #84 Gepost op: 25 Augustus 2007, 12:43:06 » |
|
Die hebben wij ook niet, maar ik vond het wel een hele aparte manier van kip bereiden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #85 Gepost op: 21 November 2007, 17:02:09 » |
|
Wat zouden lekkere gerechten zijn om klaar te maken als recept voor op de zondag?
En dan niet persé iets makkelijks, zoals friet met appelmoes of soep en brood, maar iets meer speciaals als gerecht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #86 Gepost op: 21 November 2007, 22:32:27 » |
|
Eerlijk gezegd maak ik er s'zondags niet zoveel werk van, maar wat wil je, echt een paar gangen ofzo?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #87 Gepost op: 21 November 2007, 22:38:38 » |
|
Nee, gewoon een wat specialer hoofdgerecht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #88 Gepost op: 22 November 2007, 00:07:58 » |
|
Ik vind een biefstukje of varkenshaasje altijd erg lekker en ook wel een beetje luxe. En dan met champignons, of de haasjes in een roomsausje. Gebakken aardappels of aardappelkroketjes, en een groente naar keuze.. ijs toe. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #89 Gepost op: 22 November 2007, 08:24:16 » |
|
Lasagne misschien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #90 Gepost op: 23 November 2007, 23:23:15 » |
|
Of gourmetten? Makkelijk van te voren klaar te maken, en dan lekker lang tafelen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #91 Gepost op: 24 November 2007, 16:48:02 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #92 Gepost op: 24 November 2007, 18:22:39 » |
|
Ah, dat ziet er wel heel lekker uit. Succes ermee, en eet smakelijk!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #93 Gepost op: 24 November 2007, 22:55:16 » |
|
Mmmmmmmm.. lijkt me heel lekker.  Vertel je wel even hoe het smaakte?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #94 Gepost op: 25 November 2007, 22:24:48 » |
|
Het was erg lekker. Zeker de moeite waard!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #95 Gepost op: 25 November 2007, 23:54:14 » |
|
Dan ga ik het ook eens proberen, alleen de broccoli zal ik door iets anders moeten vervangen, mijn mannen zijn daar niet dol op. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #96 Gepost op: 26 November 2007, 17:10:58 » |
|
De broccoli vervangen door prei, eventueel met champignons misschien? Lijkt me ook erg lekker. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #97 Gepost op: 28 November 2007, 13:51:22 » |
|
Oooooh dat lijkt me echt heeeeeeeerlijk.. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #98 Gepost op: 28 November 2007, 17:34:27 » |
|
De broccoli vervangen door prei, eventueel met champignons misschien? Lijkt me ook erg lekker.  Met prei doe ik ze ook geen plezier.  jaja ik weet het, ik heb ze verwend.  Worteltjes of boontjes, zou dat ook lekker zijn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|