Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.176 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 09:23:11
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Tour de France 2006
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Tour de France 2006  (gelezen 1959 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 18 Juli 2006, 01:48:40 »

Na de rustdag vandaag (maandag) gaan ze morgen de Alpen in.
Ik zit dus morgen voor de tv.. het is toch veel te warm om buiten te zijn.
 l'Alpe d'Huez vind ik letterlijk en figuurlijk  altijd wel een hoogtepunt in de tour. duimen

Week van de waarheid breekt aan

GAP - Aan het begin van de week van de waarheid zou wel eens gelijk de dag des oordeels kunnen liggen. Dinsdag hervatten de renners de Ronde van Frankrijk met een bergrit, die wordt afgesloten met de beruchte klim naar l'Alpe d'Huez. Het is het begin van een zwaar drieluik in de Alpen.

De etappe van dinsdag loopt van Gap naar de 'Hollandse berg', over 187 kilometer. De laatste Nederlander die daar won, was Gert-Jan Theunisse in 1989. Desondanks zullen er dinsdag weer genoeg Nederlandse wielerfans op de flanken van de berg staan.

De Spanjaard Oscar Pereiro Sio moet zijn gele trui zien te behouden. De concurrenten: onder anderen de Amerikaan Floyd Landis (Phonak) en de Rabo-Rus Denis Mentsjov. Michael Boogerd en de Deen Michael Rasmussen staan hem als luxeknechten bij.

Halfweg de rit ligt dinsdag ook nog de Izoard, eveneens een klim van buitencategorie. De Col du Lautaret, die de l'Alpe d'Huez voorgaat, is in de tweede categorie ingedeeld.
(bron:telegraaf-telesport)

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juli 2006, 08:08:02 »

11:50u begint de etappe. Ongeveer rond die tijd zal de NOS er ook al wel bij zijn.

Ik denk dat ik er weer niks van zie, maar ik hou de live-verslagen op internet in de gaten. En als ik naar huis rij, radio Tour.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Juli 2006, 08:09:27 »

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Juli 2006, 12:00:36 »

Vandaag weer een zware Alpenrit, met oa de Galibier.
Ze zijn zojuist van start gegaan.  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Juli 2006, 13:03:02 »

Ja, dit schijnt de zwaarste Alpen-Etappe te worden. Ben benieuwd hoe Rabo het doet vandaag.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 20 Juli 2006, 00:24:09 »

Heel goed dus.   :bravo:

Rasmussen pakt dagzege en bolletjestrui

Michael Rasmussen heeft woensdag de zestiende etappe in de Ronde van Frankrijk gewonnen. De Deen uit de Rabobankploeg zette een indrukwekkende prestatie neer.

Hij ontsnapte aan het begin van de etappe, over 182 kilometer van Bourg d'Oisans naar La Toussuire, samen met Casar (Fra) en Valjavec (Slv) en reed daarna lange tijd alleen op kop. Ook vorig jaar won Rasmussen al een zware bergrit in de Tour de France.

Het was voor de Rabobankploeg al het vierde dagsucces. Eerder won de Spaanse sprinter Oscar Freire al twee etappes. Kopman Denis Mentsjov (Rus) zegevierde in de Pyreneeën in een bergrit.

De Spanjaard Sastre viel op de slotbeklimming aan en finishte als tweede, Pereiro Sio (Spa) werd derde. Mentsjov kon de aanval van Sastre niet pareren en kwam als elfde over de eindstreep. Hij verloor 3.42 minuten op zijn ploeggenoot Rasmussen. In het algemeen klassement zakte de Rus naar de zesde plaats.

Martelgang voor Landis
Boogerd was de beste Nederlander. Hij kwam op zes en een halve minuut binnen. Voor geletruidrager Landis (VSt) was de rit naar La Toussuire een ware martelgang. Hij kon het tempo vooraan absoluut niet volgen en verloor ruim tien minuten. Hij zakte daardoor uit de top van het klassement. Pereiro Sio nam na één dag het geel alweer van hem over.
(bron:Planet)

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Juli 2006, 07:37:53 »

Wat een vage tour zeg!!! Landis weer helemaal terug, Perreiro Sio nog steeds bovenaan in het klassement (waarom hebben ze hem een half uur gratis gegeven???) en continu vage wisselingen in de top!

Ik begrijp er weinig meer van...

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 28 Juli 2006, 00:53:08 »

Ik nu ook niet meer.  zucht

Tourwinnaar Landis betrapt op doping

AMSTERDAM - Tourwinnaar Floyd Landis is tijdens de Ronde van Frankrijk betrapt op doping. Volgens een mededeling donderdag van zijn team Phonak is bij de Amerikaanse wielrenner een te hoge concentratie van het mannelijke geslachtshormoon testosteron/epitestosteron aangetroffen. Als de contra-expertise dit bevestigt, wordt Landis (30) ontslagen.

De vondst werd gedaan na de zeventiende etappe, die Landis won. Landis revancheerde zich in die rit na een inzinking een dag eerder. Landis had in de zestiende rit veel tijd verloren en maakte dat een dag later goed met een indrukwekkende solorit in de bergen. Hij arriveerde met 5 minuten en 42 seconden voorsprong op de Spanjaard Sastre, die tweede werd.

Verrast
De teamleiding van Phonak zegt volslagen verrast te zijn door het nieuws. Datzelfde zou voor Landis gelden. Volgens Phonak hoopt Landis dat de b-staal zal aantonen dat de ongewone waarden een natuurlijke oorzaak hebben of dat er een fout is gemaakt. De contra-expertise wordt uitgevoerd in het Franse nationale dopinglab van Chantenay-Malabry.

Afzegging
Landis zou woensdagavond zijn opwachting maken in het criterium de Acht van Chaam. De Amerikaan vertrok echter om onduidelijke redenen hals over kop uit Nederland. Ploeggenoot Koos Moerenhout had van het team te horen gekregen dat hij wegens een blessure niet kon starten."Floyd had last van een heup gekregen en ging naar de dokter in Duitsland."

De ploegleiding was donderdag de gehele dag onbereikbaar, totdat Phonak zelf het nieuws naar buiten bracht. De ploeg was woensdag op de hoogte gebracht door de wereldwielerunie UCI.

Wat er met de Tourzege van Landis gaat gebeuren, is nog onduidelijk.  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Juli 2006, 07:33:43 »

Als ie 't gedaan heeft... Goed voor de wielersport.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #9 Gepost op: 05 Augustus 2006, 12:32:21 »

Ook B-staal Landis positief

AMSTERDAM - Ook de B-staal van Tourwinnaar Floyd Landis heeft een positieve testuitslag opgeleverd. Na de 17e etappe testte de Amerikaan positief op testosteron. Die uitkomst is nu door de contra-expertise bevestigd.

De UCI verwijst de zaak nu door aan het Amerikaanse Antidopingagentschap. Het agentschap zal Landis vermoedelijk voor minstens twee jaar schorsen. Ook raakt hij zijn Tourzege kwijt aan de Spanjaard Oscar Perreiro Sio en moet hij zijn prijzengeld inleveren. Tegen de schorsing kan de 30-jarige Amerikaan nog in beroep gaan. Alles bij elkaar kan die procedure nog maanden duren.

Landis heeft steeds volgehouden dat het teveel aan testosteron door zijn eigen lichaam op natuurlijk wijze is aangemaakt. De Amerikaan had een zware inzinking in de zestiende Tourrit, maar kwam in de zeventiende rit ijzersterk terug.
(bron:telesport)

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Tour de France 2006
Ga naar: