Wat zei Materazzi tegen Zidane? Wat er precies werd gezegd is nog niet helemaal duidelijk, maar dat een scherp geplaatste opmerking van Marco Materazzi, Zinedine Zidane deed ontsporen, staat wel vast.
"Hij heeft me gezegd dat Materazzi iets heel naars heeft gezegd", zegt zaakwaarnemer Alain Migliaccio tegen de BBC. "Maar hij wilde me niet zeggen wat." In Frankrijk gaat het verhaal de ronde dat Zidane's moeder werd beledigd, terwijl in Engeland wordt verteld dat de opmerking 'terrorist' Zidane deed ontsporen.
LiplezenIn Brazilië doet weer een andere theorie de ronde. Na uitgebreide bestudering van de beelden kwamen Braziliaanse liplezers tot de conclusie dat de Italiaanse verdediger de zus van Zidane voor hoer had uitgemaakt. De liplezers verkondigden dit in het televisieprogramma 'Fantastico' op de Braziliaanse zender 'Globo'.
Een Italiaanse liplezer kwam, gevraagd door de BBC, tot een andere uitleg. In het Italiaans zou door Materazzi zijn gezegd: "Ik wens jou en je familie een vreselijke dood toe". Zidane zei vervolgens dat de verdediger zichzelf maar moest gaan neuken. Daarna gaf hij de veel besproken kopstoot.
Volgende weekZidane heeft voorlopig geen behoefte opening van zaken te geven. "Zidane wilde er niet over praten, maar het zal ergens volgende week gebeuren", aldus de zaakwaarnemer. "Hij is normaal gesproken iemand die het makkelijk van zich af laat glijden, maar zondag heeft iets hem van binnen doen exploderen. Hij was erg teleurgesteld en droef. Zo wilde hij niet afzwaaien."
Verklaring MaterazziMaterazzi geeft nu wel enige openheid van zaken. In Gazzetta delo Sport zegt hij dat Zinédine Zidane "superarrogant" was. "Ik heb hem beledigd", gaf de Italiaanse speler toe. "Ik heb enkele seconden zijn trui vastgehouden, hij heeft zich naar mij gedraaid en hij sprak me spottend aan terwijl hij me van boven tot onder superarrogant bekeek: "als je echt mijn truitje wil, geef ik het je nadien". Ik heb hem geantwoord met een belediging, dat is waar", aldus Materazzi.
Volgens Materazzi was het "een belediging zoals je ze tientallen keren hoort en die ons vaak ontsnapt op het veld".
" Wat zeker is, is dat ik hem niet heb uitgemaakt voor terrorist: ik ben niet ontwikkeld en ik weet zelfs niet wat een moslimterrorist is; mijn enige terrorist is zij...", aldus de speler van Inter Milaan, wijzend naar zijn 10 maanden oude dochter. "Ik heb zeker ook de moeder van Zidane niet beledigd; voor mij is de moeder heilig". Marco Materazzi verloor zijn eigen moeder toen hij 14 jaar was.(bron:Planet)
Word vervolgd