Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.176 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 09:22:26
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Wat zei Materazzi tegen Zidane?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Wat zei Materazzi tegen Zidane?  (gelezen 1971 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 11 Juli 2006, 23:21:20 »

Wat zei Materazzi tegen Zidane?

Wat er precies werd gezegd is nog niet helemaal duidelijk, maar dat een scherp geplaatste opmerking van Marco Materazzi, Zinedine Zidane deed ontsporen, staat wel vast.

"Hij heeft me gezegd dat Materazzi iets heel naars heeft gezegd", zegt zaakwaarnemer Alain Migliaccio tegen de BBC. "Maar hij wilde me niet zeggen wat." In Frankrijk gaat het verhaal de ronde dat Zidane's moeder werd beledigd, terwijl in Engeland wordt verteld dat de opmerking 'terrorist' Zidane deed ontsporen.

Liplezen
In Brazilië doet weer een andere theorie de ronde. Na uitgebreide bestudering van de beelden kwamen Braziliaanse liplezers tot de conclusie dat de Italiaanse verdediger de zus van Zidane voor hoer had uitgemaakt. De liplezers verkondigden dit in het televisieprogramma 'Fantastico' op de Braziliaanse zender 'Globo'.

Een Italiaanse liplezer kwam, gevraagd door de BBC, tot een andere uitleg. In het Italiaans zou door Materazzi zijn gezegd: "Ik wens jou en je familie een vreselijke dood toe". Zidane zei vervolgens dat de verdediger zichzelf maar moest gaan neuken. Daarna gaf hij de veel besproken kopstoot.

Volgende week
Zidane heeft voorlopig geen behoefte opening van zaken te geven. "Zidane wilde er niet over praten, maar het zal ergens volgende week gebeuren", aldus de zaakwaarnemer. "Hij is normaal gesproken iemand die het makkelijk van zich af laat glijden, maar zondag heeft iets hem van binnen doen exploderen. Hij was erg teleurgesteld en droef. Zo wilde hij niet afzwaaien."

Verklaring Materazzi
Materazzi geeft nu wel enige openheid van zaken. In Gazzetta delo Sport zegt hij dat Zinédine Zidane "superarrogant" was. "Ik heb hem beledigd", gaf de Italiaanse speler toe. "Ik heb enkele seconden zijn trui vastgehouden, hij heeft zich naar mij gedraaid en hij sprak me spottend aan terwijl hij me van boven tot onder superarrogant bekeek: "als je echt mijn truitje wil, geef ik het je nadien". Ik heb hem geantwoord met een belediging, dat is waar", aldus Materazzi.

Volgens Materazzi was het "een belediging zoals je ze tientallen keren hoort en die ons vaak ontsnapt op het veld".
" Wat zeker is, is dat ik hem niet heb uitgemaakt voor terrorist: ik ben niet ontwikkeld en ik weet zelfs niet wat een moslimterrorist is; mijn enige terrorist is zij...", aldus de speler van Inter Milaan, wijzend naar zijn 10 maanden oude dochter. "Ik heb zeker ook de moeder van Zidane niet beledigd; voor mij is de moeder heilig". Marco Materazzi verloor zijn eigen moeder toen hij 14 jaar was.

(bron:Planet)

Word vervolgd zucht  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Juli 2006, 09:26:22 »

Vanavond gaat Zidane het live op tv vertellen wat Materazzi zei.

Nog even een linkje ter vermaak:

http://www.brainsane.org/zooi/zidane/

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Juli 2006, 11:42:19 »

Zeker druk op die site, ik kom er niet op.

Later nog maar eens proberen.  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Edward
Forzona Member

Keep it stupid simple

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Juli 2006, 12:30:48 »

Toch triest als je iemand in en in diep moet beledigen.  treurig  
Edward
Forzona Member

Keep it stupid simple

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Juli 2006, 14:03:31 »

http://ftagn.free.fr/zidane.swf

is een leuk spelletje geworden  :computer:
Als je veel kopstootjes geeft krijg je een rode kaart  :cool:  
Edward
Forzona Member

Keep it stupid simple

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Juli 2006, 22:01:53 »

Zidane biedt excuses aan

Uitgegeven: 12 juli 2006 20:09
Laatst gewijzigd: 12 juli 2006 21:13

PARIJS - Zinedine Zidane heeft zijn excuses aangeboden voor de kopstoot tegen de borst van Marco Materazzi. De Franse superster viel de Italiaan aan in de finale van het wereldkampioenschap voetbal. Op aanwijzing van de vierde official werd hij vervolgens uit het veld gestuurd.

Zidane verklaarde woensdag voor de Franse betaalzender Canal plus dat Materazzi zijn moeder en zus met "persoonlijke en harde woorden" beledigde. "Ik vraag vergeving aan alle kinderen die mij hebben gezien", aldus Zidane. "Er was geen excuus voor wat ik heb gedaan."   bloos

Bron: www.nu.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #6 Gepost op: 13 Juli 2006, 08:11:22 »

Nu weten we nog niet wat er gezegd is...

Loebas
Forzona Member

« Antwoord #7 Gepost op: 13 Juli 2006, 11:26:35 »

Hij vond het zelf zeker ook achteraf te belachelijk voor woorden om daar een kopstoot voor te geven  ehm  

Het is goed om niet alles te onthouden;
Sommige zaken kun je beter vergeten.
Boefje
Forzona Member

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Juli 2006, 19:54:05 »

De FiFa gaat het wel grondig uitzoeken van wat er gezegd is etc.

Laat de echte waarheid maar naar boven komen, niettemin had die kopstoot niet uitgedeeld mogen worden ;)
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Wat zei Materazzi tegen Zidane?
Ga naar: