Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.176 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 08:57:29
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: De Landmachtdagen 2006
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: De Landmachtdagen 2006  (gelezen 1984 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Gepost op: 14 Mei 2006, 21:13:28 »

Vandaag zijn we naar de Landmachtdagen in Havelte geweest. Vroeg vertrokken (8:30) zodat we voor de grote drukte er waren. Ook omdat het maar tot 4 uur duurt. Helaas waren we niet de enige die vroeg gegaan waren, dus we moesten al een uur wachten voordat we mee konden rijden met een tank. Thomas vond het prachtig. Toen eerst een gratis kopje snert gehaald en toen naar de demonstraties. Eerst met tanks. Daarna even een uurtje bij de historische demo's gekeken en toen bij de demo van de Luchtmobiele brigade. Daarna langzaamaan weer terug naar de uitgang en naar de pendelbussen om naar de parkeerplaatsen teruggebracht te worden. Tegen 7 uur waren we weer thuis. En.......het weer was zeer goed te noemen. Door de zon was het daar echter wel erg droog, dus als er een demonstratie gegeven werd met tanks en de chinook dan werden we bedolven onder het stof. Dus een douchebeurt bij thuiskomst was dan ook heel erg nodig!

Actiefoto's van de demonstratie met tanks

De "echte" Gele Rijders

Thomas met een Uzi

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Mei 2006, 21:14:04 »

Demonstratie met een Chinook helicopter

Thomas in een tank

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 14 Mei 2006, 23:58:38 »

Leuke foto's.. Thomas staat er heel stoer bij.  :yes:

We zagen afgelopen vrijdag hier zo'n Chinook met die jeep eronder, en een begeleidende Chinook  overkomen, vanaf Soesterberg onderweg daarheen misschien, of aan het oefenen.  :cool:  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Trolly
Forzona Member

« Antwoord #3 Gepost op: 15 Mei 2006, 06:04:09 »

ziet er weer gelikt uit allemaal.

lijkt een beetje op de koninginnedag hoe ik hem vroeger vierde op de kazerne in Seedorf.

en wat een stoere soldaat hebben jullie toch  duimen  

Pst it's me; the little one

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #4 Gepost op: 15 Mei 2006, 09:41:18 »

Met een beetje overtuigingskracht is wel wat van soldaatje Thomas te maken.  :cheesy:

Heb hem ook meteen verteld dat er landen zijn waar kinderen van zijn leeftijd echt met wapens lopen en schieten en dat dat helemaal niet leuk is. Kan je gelukkig wel aan hem vertellen. Hij vraagt er dan ook wel over het hoe en waarom, maar weet ook dat hij zich daar niet druk over hoeft te maken.  

Trolly
Forzona Member

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Mei 2006, 13:46:35 »

even iets anders.
Romy is nog niet op de hoogte wat een geweer of pistool kan doen. noemde dit tot voor kort ook nog een schieter.

Stekel loopt op zijn werk gewapend en laatst waren Romy en ik daar even en ziet Stekel zijn wapen. Vroeg hier toen niks over maar gister vroeg ze. Waarom heeft papa een schieter op zijn werk. Dus ik zeg (wist even niks beters te verzinnen), als er dingen gebeuren die niet mogen moet papa met zijn pistool mensen aan het schrikken maken zodat ze weer weg gaan. Zegt ze ohhhh ik snap het, dan spuit hij water en maakt de mensen nat. Dat vinden ze niet leuk en dan gaan ze weg  lool  

Pst it's me; the little one

Maj
Forzona Member

« Antwoord #6 Gepost op: 15 Mei 2006, 16:10:02 »

Citaat
Zegt ze ohhhh ik snap het, dan spuit hij water en maakt de mensen nat. Dat vinden ze niet leuk en dan gaan ze weg  lool
lool  lool  lool  

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Mei 2006, 19:32:07 »

Die kids!  laughing  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 16 Mei 2006, 23:22:45 »

laughing  laughing  Heerlijk.... die vindingrijke Romy..

was het maar zo simpel.  ehm  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
schorpio1980
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Mei 2006, 17:32:35 »

Ziet er inderdaad aardig stoffig uit, maar zo te horen hebben jullie je er wel prima vermaakt  :bigsmile:  
Minimi
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 22 Mei 2006, 19:53:02 »

Mesje,

Ik was tijdens de Landmachtdagen 2006 mijn digitale fotocamera vergeten, en wou ik graag aan jou vragen of jij misschien een paar foto's van tanks en demonstaties enzo naar shelter_ya4442@hotmail.com kan sturen in de hoogste resolutie, zodat ik een paar foto's kan laten ontwikkelen bij een fotozaak en zo toe kan voegen aan mijn foto-album.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Minimi.
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #11 Gepost op: 22 Mei 2006, 23:10:37 »

Ok, wordt geregeld! Moeten even wat met die foto's doen en dan sturen we ze wel op. je ziet ze binnenkort wel verschijnen!  

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: De Landmachtdagen 2006
Ga naar: