Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.176 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 08:55:48
Forzona.nlForzona.nl TechnischTechnische helpdesk en testbankTopic: Internetters herkennen gevaarlijke sites niet
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Internetters herkennen gevaarlijke sites niet  (gelezen 1649 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 01 Mei 2006, 22:54:25 »

Internetters herkennen gevaarlijke sites niet

AMSTERDAM - De meeste internetgebruikers hebben geen idee welke sites gebruikmaken van bijvoorbeeld spyware, adware of andere ongewenste programmaatjes. Als een pagina er goed uitziet, nemen ze aan dat deze veilig is, zo blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van de virusbestrijder McAfee.

Volgens McAfee is 97 procent van alle internetters „een muisklik” verwijderd van besmetting van hun computer door programma's die bijvoorbeeld ongevraagd surfgegevens bijhouden en doorsturen aan derden. „Wat blijkt, is dat juist gevaarlijke sites er heel goed in slagen een gevoel van veiligheid over te brengen”, zei Chris Dixon van McAfee.

De in totaal 14.000 deelnemers aan het onderzoek moesten aangeven welke van de getoonde sites volgens hen het veiligst was. Op de gekozen internetpagina's konden onder meer screensavers, gratis spelletjes of songteksten gedownload worden. De pagina's zijn volgens McAfee berucht wegens de verspreiding van gevaarlijke computerprogramma's.
(bron:IMail-telegraaf)

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Mei 2006, 09:27:50 »

Ja, vooral Spyware en Phishing zijn nu populair.

Over virussen hoor je eigenlijk niet zoveel de laatste tijd.

Boefje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #2 Gepost op: 09 Mei 2006, 21:17:48 »

Toevallig had vorige week hier een isass.exe virus zich genesteld :boos: De gehele laptop gecrasht en die wilde dus ook totaal niks meer, alleen maar opstarten en weer afslaan, ook geen back-up (leer je gelijk weer van :cheesy: ) en nu doet hij het weer.
repod
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 08 Juni 2006, 14:02:51 »

Hoe kun je checken of je "spyware" op je computer hebt ? :hebikweer:  :computer:  
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Juni 2006, 15:50:40 »

http://www.hitmanpro.nl

repod
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Juni 2006, 13:59:31 »

o.k. bedankt puc - ik heb begrepen dat je jarig bent !

gefeliciteerd met je 27e jaar ! bloemetje  blij  :proost:
repod
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 09 Juni 2006, 14:03:47 »

oeps - ze hebben het over windows (microsoft) - ik werk op een Macintosh ! zucht  :computer:  
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona.nl TechnischTechnische helpdesk en testbankTopic: Internetters herkennen gevaarlijke sites niet
Ga naar: