cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 31 Maart 2006, 00:36:56 » |
|
Zandvoort opent A1 Grand Prix-seizoen 2006/2007De eerste race voor het A1 Grand Prix-seizoen 2006/2007 wordt verreden op Circuitpark Zandvoort. Op 1 oktober komt het A1 Grand Prix-circus naar het circuit in de duinen. Door de overweldigende steun die de Nederlandse fans dit jaar aan coureur Jos Verstappen en Team Nederland hebben laten zien, hebben de organistoren van de raceklasse doen besluiten om volgend seizoen één van de drie Europese Grands Prix in Nederland te houden. De World Cup of Motorsport, zoals de serie zichzelf noemt, werd deze winter voor het eerst verreden. Komend weekend is de laatste Grand Prix van het seizoen in China. Voor Nederland rijdt al het hele seizoen Jos Verstappen. Nederland staat op dit moment vijfde in het klassement en behaalde tot nu toe één overwinning in Zuid-Afrika. Het zal toch geen grap zijn he?
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 31 Maart 2006, 07:43:20 » |
|
Nee hoor, op de site A1GP.com staat het officiele bericht: (Wat er ook gebeurt, wij gaan!!!!!!)
DUTCH FANS GET LOYALTY REWARD - ZANDVOORT TO HOST A1GP SEASON OPENER
31/03/2006 - The Dutch fans have proved the most loyal to their team in the A1 Grand Prix series and this has been rewarded with a race on home turf as the opener for the 2006/07 season will be at the Zandvoort seaside circuit.
After a 21 year absence, Grand Prix racing will return to Zandvoort on 30 September – 1 October 2006, kicking off A1 Grand Prix’s second season. The event, organised by A1 Grand Prix, in close co-operation with Circuit Park Zandvoort and A1 Team Netherlands, will be the first time A1 Grand Prix has raced in the Netherlands.
A1 Team Netherlands’ seat holder, Jan Lammers, who was born in Zandvoort and began his racing career at the circuit under the guidance of the late Rob Slotemaker, is excited to secure a home race for himself and his team. For Lammers A1 Grand Prix is the best thing that has ever happened to motorsport. ‘Unlike all other motor sports, A1 Grand Prix is not solely about the individual driver but all about team effort and the honour of representing your country. It’s also a real family event and gives all the fans, young and old, the best in entertainment and value for money.’
Hans Ernst, director of Circuit Park Zandvoort, welcomed the opportunity to host an A1 Grand Prix event. ‘It is very special that A1 Grand Prix will come to Zandvoort. We expect it to attract huge crowds and it’s also a big boost for the Zandvoort economy in a period where the regular tourist season has ended. The race will attract millions of television viewers from all over the world and it is excellent promotion for the track, Zandvoort and the Netherlands.’
A1 Grand Prix Chairman, Sheikh Maktoum is delighted that A1 Grand Prix will race in the Netherlands: ‘The enthusiasm of the Dutch fans is the main reason to come to Zandvoort. We have had the pleasure of seeing them at almost every race this year and they encapsulate the patriotic spirit of A1 Grand Prix. They are not easily overlooked in their bright orange outfits. At one race, I even saw two of them with huge inflatable Orange clogs for hats.’
The atmosphere will be electric next October as tens of thousands of fans, most dressed in orange, find their way to Zandvoort. The event is being eagerly anticipated by both fans and motorsport experts with tickets going on sale at 11.00 GMT on Monday 3 April. Furthermore, there will be free gifts for all those who buy their weekend grandstand ticket before 1 June 2006.
Further details of A1 Grand Prix’s 2006/07 season will be made over the coming weeks.
Circuit Park Zandvoort Motorsport experts and drivers consider Circuit Park Zandvoort a real ‘drivers’ circuit’. With its sweeping corners through the dunes, the seaside track is considered one of the most technical and challenging circuits in the world. Drivers rate corners like the ‘Tarzanbocht’ and ‘het Scheivlak’ as some of the most interesting and exciting in motor racing.
Designed by a team led by 1928 Le Mans winner, Sammy Davis, the track is 4307 meters (2.6 miles) in length. Circuit Park Zandvoort has hosted 29 Grand Prix’s in its history, the last taking place in 1985 and is also home of the Masters of Formula 3 – the unofficial F3 World Championship, and DTM in the Netherlands.
|
|
|
|
|
|
 A Dram for every person... Slainthe!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Maart 2006, 08:20:55 » |
|
BETER!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 31 Maart 2006, 09:42:38 » |
|
En net van Circuit Zandvoort site geplukt: A1GP start seizoen 2006/2007 op Zandvoort
31 March 2006 - Op Circuit Park Zandvoort wordt zondag 1 oktober van dit jaar de seizoensopener van de spectaculaire A1GP landencompetitie verreden. De imponerende formulewagenserie waarin ruim twintig landen participeren heeft dit seizoen bewezen een topklasse te zijn waar honderdduizenden toeschouwers warm voor lopen. In de competitie is op dit moment “Team Netherlands” onder leiding van Jan Lammers actief met toprijder Jos Verstappen.
Via een handtekeningactie op Internet kwamen ruim 16.000 steunbetuigingen binnen en bracht circuitdirecteur Hans Ernst diverse bezoeken aan de A1GP-organisatie om hen er van te overtuigen dat Nederland niet mag ontbreken op de A1GP-kalender. De populaire raceserie weet zich in ons land dus gesteund door een grote schare supporters, die ongetwijfeld verheugd zullen reageren op dit fraaie bericht.
Voor Hans Ernst is de wedstrijd een welkome aanvulling op de racekalender van Circuit Park Zandvoort, waar het nationale autosportseizoen over twee weken met de Paasraces van start gaat. “We kunnen er trots op zijn dat we op de A1GP-kalender staan. De datum van 1 oktober is voor de gehele regio van belang, daar het strandseizoen over is en het raceweekeinde van de A1GP op Zandvoort daardoor een seizoensverlengende activiteit is. De serie is in Nederland een groot succes gezien de grote schare supporters en de forse kijkdichtheid op TV, overigens niet enkel in ons land, maar zeker ook wereldwijd. Het zet ons Nederlandse circuit nog duidelijker op de wereldkaart. Naast de DTM en de Ultimate Masters of Formule 3 hebben we dus een derde topevenement binnen onze poorten gehaald. Wij, als Circuit Park Zandvoort, zijn daar bijzonder verheugd over!”
In Nederland zal de kaartverkoop, via de verkooppunten van Ticketbox, op een nader bekend te maken datum van start gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Maart 2006, 13:02:48 » |
|
Joepieeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 05 April 2006, 21:15:46 » |
|
Op de ticketverkoop pagina van A1GP.com zijn nu al alle tribune plaatsen verkocht. Om niet achter het net te vissen, hebben we meteen maar duinkaarten besteld. (Bij Ticketbox verwachten ze de verkoop pas in Mei te starten.) Dit is voor Thomas gratis en in de duinen kan hij zich prima vermaken als er even niks te zien is. De laatste keer met de DTM kwamen we er achter dat Paddock toegang wel leuk is, maar dat je de race niet goed kan volgen als je op de verkeerde plek zit. In de duinen heb je tenminste meer keuzevrijheid. Ik denk dat je ons dan kan vinden op de duin bij de Audi S bocht, of bij de Tarzanbocht (Plattegrond).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 06 April 2006, 07:49:09 » |
|
Is nu al alles uitverkocht???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 06 April 2006, 07:52:25 » |
|
Trouwens, je kunt daar toch enkel maar met creditcard betalen? Die heb ik niet... :tranen: :hebikweer:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 06 April 2006, 10:20:01 » |
|
Klopt, ik gelukkig wel :cheesy:
Misschien dat Ticketbox nog krijgt? Maar ik ben bang dat veel kaarten opgekocht zijn door Ticketbedrijven. maar daar loopt het ook storm. Die hebben vaak al een bestelstop ingelast.
Ik hoop voor je dat Ticketbox nog duinkaarten krijgt. Maar ja 50.000 kaarten zijn niet zo maar uitverkocht toch?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 06 April 2006, 11:14:38 » |
|
Geen idee, wie weet hoe hard 't gaat...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 09 April 2006, 20:24:13 » |
|
Ik heb zojuist op m'n vader's creditcard duinkaarten besteld. Tot mijn grote verassing staat nu het volgende te lezen op de A1GP site: More Grandstands COMING SOON
Due to the incredible demand for the opening race of the season, A1 Grand Prix and the management of Circuit Park Zandvoort are working together to find a way of making more grandstand seats available for the A1GP of Nations, Zandvoort, the Netherlands. As well as regular grandstand tickets, A1GP will also offer special "Upgrade Tickets" to allow customers who have already purchased General Admission Tickets to change those tickets from general admission to Grandstand seating.
Further details to follow on Wednesday 12th April.
Vanwege de enorme aanvraag voor de eerste race van het nieuwe seizoen, zijn A1 Grand Prix en het management van Circuit Park Zandvoort op dit moment hard aan de slag om te kijken of er een manier is om meer Grandstand kaarten beschikbaar te maken voor de A1 GP in Zandvoort, Nederland. Naast de standaard Grandstand kaarten zal A1 GP ook speciale "Upgrade Tickets" aanbieden om fans die al een General Admission kaartje gekocht hebben de kans te geven om deze alsnog te veranderen naar een Grandstand plaats.
Meer informatie volgt op woensdag 12 april.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 10 April 2006, 07:55:12 » |
|
Van de A1GP Team NED site: Kaarten voor A1GP Zandvoort vliegen de deur uit, goede start van seizoen 2006/07
De kaartverkoop voor de eerste A1 Grand Prix van het seizoen 2006/07, op het circuit van Zandvoort, overtreft al na vijf dagen alle verwachtingen. Alleen al op de eerste dag werden al 10.000 kaarten verkocht. De Nederlandse fans verdringen zich om aan kaarten te komen voor de race op 1 oktober 2006.
A1 Grand Prix zal volgende weet met A1 Team Nederland en het circuit overleggen over extra tribunes op het circuit om voor het enorme aantal toeschouwers voor de eerste race van het seizoen plaatsen te hebben.
Fans die alleen een toegangskaartjes gekocht hebben, krijgen de mogelijkheid om te upgraden naar tribunekaarten, die op 17 april in de verkoop gaan.
Sheikh Maktoum, voorzitter van A1 Grand Prix zei; “De enorme vraag naar kaartjes voor dit evenement die we hebben, is nauwelijks een verrassing te noemen met een verkoop van 25.000 kaarten in de eerste vijf dagen. Gedurende het hele eerste seizoen hebben de Nederlandse fans al bewezen de meest gepassioneerde en loyale fans ter wereld te zijn. We hopen dit te kunnen belonen door een fantastische show voor hun neer te zetten op 1 oktober en doen ons best om zoveel mogelijk mensen van tribuneplaatsen te voorzien”.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 11 April 2006, 10:20:54 » |
|
Ik heb zojuist op m'n vader's creditcard duinkaarten besteld.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 13 April 2006, 19:19:57 » |
|
Vreemd, nog geen nieuws over upgrade-kaarten...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 18 April 2006, 12:55:51 » |
|
Er zijn weer nieuwe kaarten! Ook voor de grandstands!
En voor iedereen die al duinkaarten heeft is er nu de Orange Grandstand! Je kunt je duinkaarten dan upgraden naar die Orange Grandstand, zodat je toch nog op een tribune kan zitten!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 18 April 2006, 13:25:45 » |
|
Ik las het gisteren..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 18 April 2006, 18:19:02 » |
|
Ik probeer te upgraden, maar de "server is too busy"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 18 April 2006, 19:09:50 » |
|
Yes! Het is gelukt! Nu heb ik tribunekaarten voor de Orange Grandstand!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 23 April 2006, 18:17:17 » |
|
Extra tribunes noodzakelijk voor A1GP ZandvoortHet tweede seizoen van de A1 Grand Prix kent nu al een vliegende start. Bij de organisatie van de race is er een overweldigende vraag naar kaarten voor de openingsrace op 1 oktober in Nederland. De extra tribunekaarten die begin deze week werden vrijgegeven zijn nu al opgeslokt door de fans. Er zijn tot nu toe al meer dan 50.000 kaarten verkocht. De hoofdtribune kaarten voor de race op het Circuit Park Zandvoort waren in slechts vijf dagen uitverkocht, en de organisatie moest proberen de capaciteit te vergroten. Tijdens een vergadering met A1 Grand Prix vorige week kwamen de directie van het circuit en A1 Team Nederland overeen om extra tribunes te laten bouwen om het tekort van het aantal zitplaatsen op te lossen en ook op andere plekken langs het circuit het aantal tribuneplaatsen te vergroten. Enkele duizenden extra tribunekaarten warden te koop gezet op de A1 Grand Prix website op dinsdag 18 april. In slechts een paar uur waren ook deze extra zitplaatsen nagenoeg uitverkocht. Met het grootste deel van de tribuneplaatsen al vergeven, zullen de fans erop gebrand zijn om gewone toegangskaarten te kopen en zo een plaats in de duinen te bemachtigen. Hierdoor hebben zij dan ook de kans om de A1 auto’s op het Nederlandse circuit in actie te zien. A1 Team Nederland seatholder Jan Lammers gaf de volgende reactie over de thuisrace van zijn team; “Ik ben erg blij dat A1 Grand Prix zo enthousiast ontvangen is in Nederland en dat de enorme steun die A1 Team Nederland kent, nu tot uitdrukking komt in de overweldigende vraag voor kaarten. Het circuit van Zandvoort en de lokale gemeenschap zetten samen met A1 Team Nederland een fantastisch evenement in elkaar voor het gehele weekend, met feesten en evenementen in heel Zandvoort. Ik kan niet wachten op oktober, als we de kans hebben te racen voor tribunes volgepakt met patriottistische fans”. Sheikh Maktoum, president van A1 Grand Prix; “Hopelijk voldoen deze extra tribuneplaatsen een deel van de enorme vraag naar kaarten die we tot nu toe meegemaakt hebben. Onze verwachting dat deze race goed ontvangen zou worden is juist gebleken en ik denk dat we een fantastische seizoensopener kunnen verwachten wanneer A1 Grand Prix in Zandvoort arriveert voor de race op 1 oktober. Algemene toegangskaarten (Duinen) en een beperkt aantal tribuneplaatsen zijn nog te koop via www.A1GP.com. Bron: A1TeamNed.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 15 September 2006, 10:14:35 » |
|
Gisteren mailtje van A1GP gekregen dat de kaartjes onderweg zijn met DHL.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 15 September 2006, 10:17:42 » |
|
M'n broertje had het erover dat sommige mensen in zijn omgeving de kaartjes al hadden.
Ik heb nog niks gezien/gehoord.
Waarom doen ze dit tegelijk met het F1-weekend in China eigenlijk?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 15 September 2006, 11:39:20 » |
|
Hebben ze vorig jaar ook een paar keer gedaan, maar de live TV-uitzendingen vallen niet samen, vandaar dat ze het kunnen maken. Gelukkig hebben we nog de mogelijkheid om de F1 op te nemen. Theoretisch zou je zelfs eerst naar de F1 kunnen kijken en dan pas naar Zandvoort gaan. Op de tracking site van DHL staat nu onze "Shipment on hold"?  Doorsturen die tickets!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 15 September 2006, 13:20:45 » |
|
Is het een verdacht pakketje geworden?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 15 September 2006, 13:24:23 » |
|
Ik heb nu ook een mailtje ontvangen!!!
Ze zijn onderweg vanuit Manchester en wachten nu op het vliegtuig naar Amsterdam, staat in de tracker.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 15 September 2006, 16:18:50 » |
|
Is er trouwens al iets van een programma? Ze doen toch tussen de A1GP door ook wel wat andere dingen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 15 September 2006, 16:42:05 » |
|
Van www.cpz.nl geplukt: Tijdschema A1GP Vrijdag 29 september 10.00 - 11.30 BenQ-Siemens BMW 130i Cup Practice 10.40 - 11.10 Benelux Racing League Practice 11.20 - 11.50 Porsche GT3 Invitationals Practice 12.00 - 13.00 Lunch 13.00 - 14.00 A1 first official Practice 14.15 - 14.35 BenQ-Siemens BMW 130i Cup Practice 14.45 - 15.05 Benelux Racing League Practice 15.30 - 16.30 A1 second official Practice 16.45 - 17.05 Porsche GT3 Invitationals Practice Zaterdag 30 september 09.00 - 09.20 BenQ-Siemens BMW 130i Cup Qualifying 09.30 - 09.50 Benelux Racing League Qualifying 10.00 - 10.20 Porsche GT3 Invitationals Qualifying 11.00 - 12.00 A1 third official Practice 12.15 - 12.50 BenQ-Siemens BMW 130i Cup Race 1,12 laps 13.00 - 14.00 Lunch 14.15 - 14.30 A1 qualifying segment 1 14.35 - 14.50 A1 qualifying segment 2 14.55 - 15.10 A1 qualifying segment 3 15.15 - 15.30 A1 qualifying segment 4 16.00 - 16.35 Benelux Racing League Race 1, 12 laps 16.50 - 17.25 Porsche GT3 Invitationals Race 1, 12 laps Zondag 1 oktober 10.00 - 10.15 A1 Warm up 10.30 - 11.05 BenQ-Siemens BMW 130i Cup Race 2, 12 laps 11.30 - 11.55 A1 Sprint Race, 25 min. 12.15 - 12.50 Benelux Racing League Race 2 13.00 - 14.00 Demonstrations 14.30 - 15.00 A1 Grid Cars 15.00 - 16.30 A1 Feature Race, 70 min. 17.00 - 17.35 Porsche GT3 Invitationals Race 2, 12 laps
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 15 September 2006, 16:57:19 » |
|
Hee, die stond er nog niet toen ik keek... Heb er net een van Verstappen.nl geplukt, zie andere topic.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 16 September 2006, 18:46:23 » |
|
Jaaaaaaaaaaa, wij hebben de kaartjes voor de A1 ontvangen!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 17 September 2006, 12:40:34 » |
|
Ik kreeg een mailtje over extra "gifts" die we krijgen omdat we tribunekaarten hebben... Moet ze op gaan halen in het Stand Besch Hotel ofzo. Dit is de status van mijn kaartjes: September 14, 2006 16:02 Manchester - UK Shipment picked up
September 15, 2006 13:53 Manchester - UK Departing origin
September 15, 2006 19:19 Manchester - UK Departed from DHL facility in Manchester - UK
September 15, 2006 21:08 East Midlands - UK Arrived at DHL facility in East Midlands - UK
September 15, 2006 23:47 East Midlands - UK Departed from DHL facility in East Midlands - UK
September 15, 2006 23:47 East Midlands - UK Transferred through East Midlands - UK
September 16, 2006 13:37 Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 17 September 2006, 20:26:21 » |
|
Jaaaaaaaaaaa, wij hebben de kaartjes voor de A1 ontvangen!! Leuk vooruitzicht Mesje.. en Hus en Puc natuurlijk ook. En niet te vergeten Thomas. :beer:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 18 September 2006, 13:12:38 » |
|
Ik denk dat ze vandaag komen: September 18, 2006 05:55 Amsterdam - Netherlands, The Departed from DHL facility in Amsterdam - Netherlands, The
September 18, 2006 07:41 Amsterdam - Netherlands, The Arrived at DHL facility
September 18, 2006 10:09 Amsterdam - Netherlands, The With delivery courier
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 18 September 2006, 15:32:08 » |
|
Klopt, lag zaterdag gewoon bij ons in de bus September 16, 2006 08:32 Amsterdam - Netherlands, The With delivery courier September 16, 2006 10:51 Amsterdam - Netherlands, The Shipment delivered
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 18 September 2006, 15:42:05 » |
|
Hier niet dus: September 18, 2006 13:34 Amsterdam - Netherlands, The Delivery attempted; recipient not home
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 18 September 2006, 15:51:18 » |
|
OK, dan heeft onze buurvrouw het kennelijk aangenomen. Die paste zaterdag op de hond en had alle post (incl de dhl zak) netjes op de tafel gelegd. Zullen ze het waarschijnlijk nogmaals proberen of ligt er misschien een briefje met de plaats waar je kan komen afhalen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 21 September 2006, 10:42:32 » |
|
Ik heb ze ook binnen! Ik dacht eerst dat ik 4 kaarten had, maar er zijn er 2 gebruikt voor adressering en circuit-tekening. Er is zelfs een rijnummer en stoelnummer aangewezen per kaart. Dacht dat de tribunes gewoon vrije plaatsen waren op circuits. En op elke kaart zitten 3 afscheurstrookjes.
Had het niet handiger geweest als je voor het hele weekend een gekleurd polsbandje zou krijgen ofzo?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 21 September 2006, 10:43:12 » |
|
Weet iemand trouwens hoe het zit met het meenemen van eten en drinken? Ik lees in de regels iets over verbod op meenemen van bepaalde dingen, maar begrijp 't niet helemaal.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 21 September 2006, 19:39:43 » |
|
Wat ik lees is dat je geen alcoholische dranken, geen glazen voorwerpen anders dan brillen en geen softdrinks die al open zijn, mag meenemen (o ja en de hond moet ook thuis blijven  ) Ook mag je geen toeters en vuurwerk meenemen, zelfs over vlaggen met reclame doen ze moeilijk. Nou ja, wij gaan in elk geval zo oranje mogelijk! Overigens hebben wij geen rij/stoelnumber, zelfs geen duin aanduiding :cheesy: op de tickets staan. En de 3 afscheurstrookjes zijn voor (evt. vrijdag, zaterdag en) zondag. En mocht je een achterwiel op je hoofd krijgen, dan is dat je eigen schuld. PS. je kan gefilmd worden en dan krijg je GEEN royalties. :fluiten:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 21 September 2006, 20:17:01 » |
|
PS. je kan gefilmd worden en dan krijg je GEEN royalties. :fluiten: Dan mag Mesje wel uitkijken als ze even haar ogen dicht wil doen. :lol2: Komt ze zo op tv inplaats van op Forzona. :cheesy:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 21 September 2006, 20:33:22 » |
|
Dus je mag best wel iets te eten en drinken meenemen?
Het is dus niet zo dat je maar alles daar moet kopen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 21 September 2006, 21:04:32 » |
|
Ja hoor, wij hebben meestal een standaard uitrusting: krentebollen, pakjes sap, flesje water, fototoestel, regencape-jes. En dit keer nemen we ook een plastic zeil en een grote paraplu mee.
Het is ook niet te doen om voor 3 personen alles te kopen en waarschijnlijk is het zo druk dat je niet eens fatsoenlijk je plekje kan verlaten. (Mmmmm ook maar een plasemmer meenemen???? :lachen: )
Maar we moeten nog wel even nadenken over het vervoer. Het laatste stuk in elk geval met de trein, maar meestal gaan we dan vanaf Overveen. Ik denk dat we dit keer beter vanaf Haarlem kunnen gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 21 September 2006, 21:21:40 » |
|
Gelezen op www.rickwinkelman.nl: De uitzendingen op RTL7: Vrijdag 29 september, 18.55 - 19.55, terugblik vorig seizoen Vrijdag 29 september, 23.00 - 00.00, verslag vrije trainingen Zaterdag 30 september, 14.00 - 16.00, kwalificatie (live) Zaterdag 30 september, 20.00 - 21.00, terugblik kwalifcatie, vanuit studio op circuit Zondag 1 oktober, 13.15 - 16.30, sprintrace en hoofdrace (live) Zondag 1 oktober, 20.30 - 21.30, terugblik (En dan zondagochtend eerst nog de F1, ben ik blij dat we 2 videorecorders hebben.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 21 September 2006, 21:48:49 » |
|
Lekker debiel ja dat er ook F1 is... Beetje dubbelop. Maar, maandag ben ik vrij.
Wij pakken de bus naar Leiden en dan direct de trein naar Zandvoort. Reisduur is dan ongeveer drie kwartier tot een uur.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 21 September 2006, 22:41:02 » |
|
Dan mag Mesje wel uitkijken als ze even haar ogen dicht wil doen. :lol2: Komt ze zo op tv inplaats van op Forzona. :cheesy: Als ik daar in slaap ga vallen, dan ben ik echt ziek! :cheesy:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 21 September 2006, 23:09:00 » |
|
Een van mijn collega's zat van de week nog te vertellen dat ie wel eens in slaap is gevallen terwijl hij aanwezig was bij een racedag op zandvoort.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 21 September 2006, 23:37:18 » |
|
Dat bedoel ik.. :lol2:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 22 September 2006, 23:27:26 » |
|
Nou ja, dan valt er in ieder geval wat te lachen! :cheesy:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 28 September 2006, 23:00:44 » |
|
Ok Puc! :cheesy:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 29 September 2006, 12:03:45 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 29 September 2006, 12:40:25 » |
|
Altijd weer leuk die webcams! Effe voorspieken!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 29 September 2006, 12:47:35 » |
|
Jeroen Bleekemolen die doet om 13.00 mee met de rookietest! Dat is voor de coureurs die nog geen 3 races hebben gereden en die nog geen 25 jaar zijn. Aangezien dat op Jeroen van toepassing is, kan hij nu mooi even oefenen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 29 September 2006, 12:50:15 » |
|
De leiding hoopt op een oranje menigte!! Gaat vast wel lukken!! Aan ons zal het niet liggen in ieder geval!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 29 September 2006, 13:13:42 » |
|
Jeroen in op dit moment de snelste van de rookies!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 29 September 2006, 14:49:09 » |
|
Vliegshow
Vier F-16's van defensie zullen bij de opening een fly-by verzorgen. De vier toestellen passeren om even voor 15.00 uur in formatie op een hoogte van zo'n 150 meter de finishlijn.
Bron: Nu.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 29 September 2006, 16:03:43 » |
|
Jeroen werd 2 keer 2de bij de Rookies!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 29 September 2006, 16:54:30 » |
|
In de officiële training staat Jeroen nu op plek 7! Ik vind het helemaal top!!  Go go Jeroen!!!  Laat Jos maar een poepie ruiken!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 29 September 2006, 17:02:23 » |
|
Het weerplaatje ook maar even hier!! Zandvoort weer!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 29 September 2006, 21:23:00 » |
|
Ik zie net op de site van circuit Zandvoort dat de zondag de tijden anders zijn, dan eerst gepubliceerd: 10:30 - 11:00 A1 Starting-procedure 11:00 - 11:40 Race 4 [max. 20 min] A1 Sprint Race 12:00 - 12:35 Race 5 [12 laps] BenQ-Siemens BMW 130i Cup 12:50 - 13:25 Race 6 [12 laps] Benelux Racing League 13:25 - 14:25 Demonstrations 14:30 - 15:00 A1 Starting-procedure 15:00 Fly-By 15:00 - 16:30 Race 7 [max. 70 min] A1 Feature Race 17:00 - 17:50 Race 8 [20 laps] Porsche GT3 Invitationals
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 29 September 2006, 22:29:21 » |
|
Nou, ik ben er vandaag geweest hoor!
Om 9:15u waren we er. We liepen het terrein op en kwamen een tunneltje onder de baan door tegen. Daarop stonden diverse pijlen, en onze tribune T8 was linksaf. Dus liepen wij het tunneltje door en linksaf. Staan we ineens in de paddock en voor de ingang van de pits! En niemand die ons tegen hield!
We kwamen er gelukkig zelf achter dat we verkeerd waren. Bleek dat we helemaal niet het tunneltje door moesten, maar gewoon achter de hoofdtribune langs het pad moesten volgen. Uiteindelijk hebben we de tribune, die aan de uitgang van de Tarzan-bocht ligt, gewoon gevonden.
We zijn ook nog een stukje door de duinen wezen wandelen, tot aan het Scheivlak. Wat een aparte baan is dit toch zeg! Heel apart dat de duinen de tribunes zijn, en wat is de omgeving achter het circuit ook mooi! Het Scheivlak is trouwens wel een erg aparte bocht, had nooit gezien dat het zo vreselijk de diepte in gaat!
Alle vrije trainingen waren best leuk om te zien. De A1GP auto's zijn erg mooi! Ennuh, je hebt de oordopjes zeker nodig bij de A1GP. Bij de andere 3 klasses hoeft het niet zo.
Er zijn nog weinig heftige acties geweest in de Tarzan-bocht, maar dat komt ongetwijfeld nog wel! Hier en daar zijn diverse auto's van de baan gegaan of stilgevallen. Er was 1 grote crash in Bosuit, waarbij er een hoop troep op de baan kwam en een complete bandenstapel los kwam. Dat kostte dus wel even reparatiewerk.
Morgen gaan we weer, en krijgen we een stuk meer actie op de baan. Veel kwalificaties en de eerste races!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 29 September 2006, 23:09:25 » |
|
Dus een heel A1 weekend voor jou! Cool! Het weer ziet er niet zo best uit! Maar ja, misschien valt het mee! We zitten nog te dubben hoe vroeg we vertrekken en of we niet beter in Amsterdam de trein kunnen pakken! Ze adviseerden al om, wanneer je met de auto kwam, voor zessen aanwezig te zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 30 September 2006, 21:37:57 » |
|
Vandaag weer een hoop gezien. De kwalificatie was erg goed, en de andere cupjes zijn ook leuk om te zien racen. Het was een flink stuk drukker dan gisteren.
Morgen alleen nog maar races, en waarschijnlijk regen! Ik ben benieuwd!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 01 Oktober 2006, 04:58:45 » |
|
Noem ons nuts, maar wij gaan zo al weg! Wij willen toch proberen om zo ver mogelijk met de auto te komen! Lukt dit niet, dan zijn we nog vroeg genoeg om de trein te pakken. We willen geen risico nemen! Op het moment drijft er een flinke bui richting Zandvoort, hopelijk blijft het hierbij! Voor de race is een natte baan op zich spectaculairder, maar voor ons toeschouwers is een droge dag beter! Doei en misschien tot ziens in Zandvoort Puc!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 01 Oktober 2006, 11:31:49 » |
|
Noem ons nuts, maar wij gaan zo al weg! Wij willen toch proberen om zo ver mogelijk met de auto te komen!  dat is zeker vroeg.. maar wel verstandig..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 01 Oktober 2006, 17:00:20 » |
|
Geweldig.. Jeroen reed een tijdje als 1e, en is als 4e geeindigd  :bravo: Jammer dat het niet tot het eind bleef regenen, anders was hij zeker 1e geworden/gebleven. Prachtige inhaalmanouvres, toppertje!! Ik denk dat Puc, Mesje, Hussie en Thomas genoten hebben.. ik weet het wel zeker!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 01 Oktober 2006, 22:54:40 » |
|
En of we genoten hebben, het was één groot feest! En het was inderdaad heel verstandig dat wij heel vroeg op pad gingen. We konden hierdoor namelijk vrijwel vooraan in Zandvoort parkeren. We waren niet de enige. Om 8.15 waren we al op het circuit en konden een mooi plekje bij de Audi S bocht uitzoeken. Ik had al voorzien dat het met de trein gaan op een drama zou uitlopen en dat bleek dus ook het geval. Menig reiziger stond vast bij Haarlem en kwam zodoende vrij laat op het circuit aan en misten hierdoor de sprintrace. Wauw wat heeft die Jeroen laten zien dat hij rijden kan zeg!! Bij elke gelukte inhaalpoging was het een gejuich van hier tot Tokio! Echt geweldig!! Dat hij uiteindelijk door de mislukte bandenwissel vierde werd was op zich wel even een teleurstelling, maar hij werd toch ingehaald als een winnaar! De echte winnaar, een Duitser, had het nakijken! Na afloop zijn we de paddock nog ingelopen en bleven even bij de Motorhome van Team Holland staan. Daar zagen we Jan Lammers, Allard Kalff en natuurlijk Jeroen Bleekemolen. Er stond iemand buiten met een bord Money taking is an Art, Jos Verstappen( Overtaking is an Art) en hij vroeg aan Jan Lammers of hij hem wilde signeren, want Jos wilde dit niet doen. En Jan deed het!  Jeroen kreeg nog even een ovatie van iedereen die er nog stond. Hij glunderde van oor tot oor! Jos is compleet vergeten!! Thomas heeft niet veel van het gerace meegekregen, die heeft zo'n dikke 6 uur met het zand in de duinen zitten spelen! Het was voor ons in ieder geval echt een GP om nooit meer te vergeten!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: 01 Oktober 2006, 23:15:12 » |
|
 Een spelende Thomas met op de achtergrond de race en Jeroen Bleekenmolen.  Zo druk was het bij ons  De rijdersparade  Wat stoeipoezen  Hans en Thomas die toch wel beiden in spanning zaten toen Jeroen op P1 stond!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 01 Oktober 2006, 23:21:30 » |
|
:lachen: Die Thomas. Maar goed dat jullie er vroeg waren, die problemen met de treinen las ik ook vanmiddag.  Ik denk dat iedereen genoten heeft vandaag, wij voor de tv ook, de F1 was even helemaal vergeten. :cool: Toppertje hoor die Jeroen. Lees zijn reactie op zijn site maar eens.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 01 Oktober 2006, 23:35:23 » |
|
Ja, leuk hè? Zo geweldig om te zien dat hij er zo van genoot! Geen over het paard getilde gedoe! Ik vind het echt een held hoor!! Eerlijk gezegd was ik eerst wat huiverig toen ik hoorde dat hij ging rijden, maar daar heb ik nu spijt van. Het was en is gewoon pure klasse wat ie daar heeft laten zien!! Bij het inhalen zag je zijn durf en voorzichtigheid tegelijk. Die combinatie was gewoon top!! Nu de communicatie nog en dan zitten we echt gebakken!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: 02 Oktober 2006, 07:58:13 » |
|
Hier oa het commentaar van Jan Lammers op de keuze om op regenbanden te blijven rijden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: 02 Oktober 2006, 08:52:46 » |
|
Wat een enthousiasme overal!!! Echt geweldig. Ik hoop echt dat er bijgetekend word voor volgend jaar!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 02 Oktober 2006, 10:29:35 » |
|
Het commerciële succes van de Nederlandse A1GP-première was met ruim 75.000 dolenthousiaste, meest in oranje gestoken toeschouwers zo eclatant dat de A1-organisatie en het Circuit Park Zandvoort hebben besloten het racefeestje in de komende drie jaar te continueren. Uit de Telegraaf van vandaag.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 02 Oktober 2006, 11:54:57 » |
|
Zo, geen foto's van ons... We hebben besloten geen fotocamera mee te nemen.
Het hele weekend was top! Elke dag met de trein vanuit Leiden gekomen, we waren elke dag rond 9:00 op het circuit. Op station Haarlem stond het zondag idd vol met mensen toen wij er met de trein stopten en doorreden. Ik hoorde de speaker ook iets zeggen over een ongeluk op de A9 waardoor veel mensen vertraging hadden.
Op onze tribune T8, bij het uitkomen van de Tarzan-bocht, zat het dan ook pas bij de hoofdrace echt vol.
Het kwalificeren was erg mooi om te zien, echt een spektakel van tijden neerzetten De races van het bijprogramma waren op zaterdag en zondag ook wel leuk. Alleen vielen de Porchse GT3 wedstrijden, afgezien van een mooie crash op zaterdag, erg tegen. Ze waren maar met 10 á 13 auto's. Vooral de Benelux Racing League was erg leuk.
De sprintrace ging eigenlijk nergens over, van start tot finish veranderde er bijna niets! Tot de hoofdrace was er wat "communicatie" over en weer tussen de duinen aan de ene kant van de tarzanbocht en de tribune waar wij zaten. Continu de wave uitproberen, boe-geroep over en weer als de wave het niet deed, toetersignalen en het bekende lied "Het is stil aan de overkant". :D
De hoofdrace was echt mooi om te zien, er gebeurde echt vanalles! En zeker toen het ging regenen. In onze bocht waren er tal van inhaalacties, waaronder Jeroen Bleekemolen die zelfs een paar keer buitenom inhaalde! Tijdens de regen gingen er ook veel auto's de baan af in de tarzanbocht, wat iedere keer een luid gejuich en gejoel veroorzaakte. Toen Jeroen aan de leiding reed was het echt een enorme oranje bewegende en juichende massa geworden! Alleen zat iedereen wel aan het eind met spanning te wachten tot ie zou gaan pitten, wat later omsloeg in verbazing en verslagenheid toen bleek dat ie niet meer binnen zou komen en door een aantal auto's om z'n oren gereden werd.
Maarja, Jan Lammer gaf het in de samenvatting gisteravond ruiterlijk toe dat ze fouten hebben gemaakt.
Al met al een super-weekend om mee te maken. Ik heb nog nooit een echte auto-race van dichtbij gezien. Het is echt een heel aparte ervaring, en ik wil het zeker nog een paar keer meemaken! Het circuit is, zoals ik eerder ook al zei, echt een prachtcircuit! Alleen de plaats Zandvoort en het vervoer er naartoe is een stuk minder, daar valt zeker nog wel wat aan te verbeteren!
Enig echt minpunt van het weekend was dat de snackwagen en de bavariawagen het hele weekend veel te snel door de voorraden heen waren, wat vooral zondag resulteerde dat er rond 1 uur al niks meer te krijgen was. Maar goed dat we zelf genoeg eten en drinken bij ons hadden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: 02 Oktober 2006, 12:14:53 » |
|
Wat een onzin-bericht is dit weer zeg! Circuit overschrijdt geluidsnorm bij A1-racesHAARLEM - Het circuit van Zandvoort heeft zondag tijdens de A1-races de geluidsnorm van 70 decibel overschreden. Het circuit kan hiervoor een boete krijgen. Volgens een woordvoerder van de provincie Noord-Holland gaat het om een forse overschrijding. De provincie verrichtte de geluidmetingen. Het daggemiddelde tijdens de races van zondag bedroeg 72 decibel. ,,Dat lijkt een kleine overschrijding, maar dat is het niet'', aldus de woordvoerder. De provincie zal de bevindingen doorgeven aan het Openbaar Ministerie. Het OM bepaalt of het circuit van Zandvoort wordt vervolgd. Het Zandvoortse circuit heeft een vergunning om vijf dagen per jaar onbeperkt lawaai te maken. Die zijn inmiddels op. Daarnaast mag het circuit in 2006 drie dagen maximaal 70 decibel geluid produceren. Bron: AD.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: 02 Oktober 2006, 12:23:46 » |
|
Oja, vonden jullie dat China het ook zo goed deed???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: 02 Oktober 2006, 19:53:06 » |
|
Heb ik eerlijk gezegd niet zo goed op gelet.
Circuit Park Zandvoort heeft de geluidsnorm niet overschreden.
Zandvoort, 2 oktober 2006. In tegenstelling tot wat de Provincie Noord-Holland beweert, heeft Circuit Park Zandvoort de geluidsnorm tijdens het A1GP-weekeinde niet overschreden.
“Wij hebben een vergunning om gedurende drie dagen maximaal 75 DBA te mogen produceren. Vrijdag en zaterdag is minder dan 70 DBA geproduceerd terwijl op zondag de meter bleef steken op 72 DBA. Dat is dus ruim onder de maximale waarde”, aldus circuitdirecteur Hans Ernst.
“Mogelijk is er hier sprake van een verschil van inzicht tussen de Provincie en het Circuit Park Zandvoort over het al dan niet toepassen van een tonale correctie”. Deze correctie van 5 DBA mag alleen worden toepast indien aantoonbaar bewezen kan worden dat het geluid extra belastend is voor de omgeving”, besluit Ernst
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: 02 Oktober 2006, 21:46:46 » |
|
Dus jij was een groentje op dit circuit? :cheesy: Wij genieten elke keer weer als we er zijn. Over 3 weken zijn we er weer. Een midweekje Centerparcs. Gaan we uiteraard weer even over de duinen naar het circuit. Er is over het algemeen altijd wel wat te zien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: 02 Oktober 2006, 21:53:36 » |
|
Ja, echt een groentje. Maar zoiezo geldt dat voor elk circuit of elke autorace dan ook. Ik heb regionaal in de omgeving wel eens rally of autorace gezien over een weiland of industrieterrein en tractorpulling. Maar autoraces op een echt circuit nog nooit anders dan op tv. Dus dit weekend was het allereerste weekend op een circuit met autoraces dat ik ooit meemaakte.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #76 Gepost op: 02 Oktober 2006, 23:28:56 » |
|
En dan gelijk 3 dagen!! Je hebt jezelf meteen voor de leeuwen gegooid!  Tja en ook meteen de beste GP allertijden!  Wordt moeilijk om deze GP te evenaren. Alhoewel, het leven zit vol verrassingen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: 03 Oktober 2006, 20:31:18 » |
|
Er is nog genoeg te zien hoor! Volgend jaar Champcar in Assen. Ooit nog eens een F1-race bezoeken, MotoGP, SuperBike.
En ik zou nog wel eens een NASCAR-race op bijv. Talladega willen bezoeken. 43 auto's in 1 pak over de oval... :shocked:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: 05 Oktober 2006, 11:26:38 » |
|
Je krijgt het nog druk zo te zien! :cheesy:
Wij gaan in ieder geval zondag naar Assen! Daar heeft Hus een race experience. Dit kreeg hij nog van mij voor zijn verjaardag! In Zandvoort hebben ze dit ook, maar daar is het meer treintje rijden en in Assen zo te zien niet en krijgt Hus ook meer begeleiding! Ik ga kijken! Zijn benieuwd of het bevredigend zal zijn!! Hij wil dit al zo lang!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: 05 Oktober 2006, 12:01:05 » |
|
Leuk voor Hus..  vergeet je camera niet! :cheesy:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #80 Gepost op: 05 Oktober 2006, 12:35:49 » |
|
Zonder de digi gaan we zeker niet op pad!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|