Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: 20 Februari 2006, 18:24:48 » |
|
Het zit Nederland ook niet echt mee, heb net de hele zware crash gezien van de Nederlandse Bobster, wonder boven wonder zijn er geen zware gewonden gevallen en mogen ze dus spreken van een hele grote beschermengel op hun bob Zware crash bobsleesters Broeders en Pennings Gepubliceerd op maandag 20 februari 2006 CESANA PARIOL (ANP) - De bobsleesters Ilse Broeders en Jeannette Pennings zijn maandag tijdens de eerste manche van het olympisch bobsleetoernooi zwaar gecrasht. Beide Nederlandse vrouwen kwamen vrijwel ongedeerd uit de bob en verlieten lopend de baan. Ze keren later terug voor de tweede run. Broeders zei in een eerste reactie dat ze niet begreep wat er was misgegaan. Arts Tjeerd de Vries van NOCNSF was ter plekke om beide sportvrouwen nader te onderzoeken. Pennings had last van de linkerschouder, die licht gekneusd is. Ook had ze schaafwonden opgelopen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #76 Gepost op: 20 Februari 2006, 20:01:52 » |
|
Ohjee.. ik heb het niet gezien.. :hebikweer: het had dus veel slechter af kunnen lopen..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: 20 Februari 2006, 20:34:20 » |
|
Ze konden het geestelijk niet aan om toch nog met de 2e run van de bob te starten, dus dat zegt inderdaad wel genoeg, helaas! ------------------------------------------------------ Schaatsen: Veldkamp stopt definitief Gepubliceerd op maandag 20 februari 2006 TURIJN (ANP) - Schaatser Bart Veldkamp komt op vrijdag 24 februari bij de Winterspelen van Turijn op de 10.000 meter voor de laatste keer uit in een officiële wedstrijd. De Haagse Belg heeft maandag bekendgemaakt definitief te stoppen. Hij neemt momenteel voor de vijfde keer deel aan de Olympische Spelen. In 1992 won hij in Albertville goud op de 10.000 meter. Twintig jaar geleden stond hij voor het eerst aan de start bij een internationale wedstrijd. ------------------------------------------------------ Bart Veldkamp heeft een geweldige tijd als schaatser gehad en toch hebben we als Nederlanders ook volop van hem genoten  Timmertje  Wat was ze ontdaan he en terecht ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: 21 Februari 2006, 12:34:35 » |
|
Ik hoop dat Wennemars en/of Kuipers vanmiddag nog een medaille kunnen scoren  Het is alleen weer frustie dat de Amerikanen weer na de Nederlanders zijn Timmertje is ook ‘uitverkorene’ op de 1500m  Gelukkig hebben ze niet voor De Loor gekozen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: 21 Februari 2006, 18:45:48 » |
|
 ...... Tja...mannen.... 1500m.... Morgen de dames weer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #80 Gepost op: 21 Februari 2006, 19:41:49 » |
|
Het is al bijna afgelopen deze Olympische Spelen :tranen: Voor degene die vlakbij Zwolle wonen :cheesy: Olympische aankomst in Zwolle Na afloop van de Olympische Winter Spelen zal het voltallige Nederlands Olympisch Team per hogesnelheidstrein vanuit Turijn terugkeren naar Nederland. Het is voor het eerst dat de sporters na de Olympische Spelen per trein naar huis reizen. Zondag 26 februari worden de Winter Spelen officieel afgesloten met de sluitingsceremonie. Maandag 27 februari reist het team gezamenlijk met een speciaal daarvoor ingezette NS-hogesnelheidstrein terug. De treinreis zelf wordt voor de sporters een bijzondere ervaring door diverse bijzondere voorzieningen voor de sporters aan boord van de trein. De trein wordt aan het begin van de avond op het treinstation in Zwolle verwacht. maar de aankomende dagen gaan we, tenminste ik dan nog even volop genieten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #81 Gepost op: 21 Februari 2006, 20:04:35 » |
|
 ...... Tja...mannen.... 1500m.... Morgen de dames weer Jammer, ze deden het best goed, maar net buiten de medailles, maar op 41 deelnemers niet slecht hoor.. :cheesy: Nou maar eens zien wat de dames ervan maken..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #82 Gepost op: 22 Februari 2006, 08:31:13 » |
|
De mannen deden het ook wel redelijk maar niet goed genoeg, ik had er meer van verwacht en hunzelf ook  Wennemars, had het gewoon nooit mogen laten schieten in die laatste ronde  -------------------------------------------------------------------------------- Vanmiddag de dames: De loting is als volgt: 1. Oltean (Roe) 2. Zhang (Chi) - Nemoto (Jap) 3. Abramova (Rus) - Lamb (VS) 4. Rempel (Can) - Noh (Zko) 5. Lee (Zko) - Timmer 6. Rokita (Oos) - Marra (Ita) 7. Yakshina (Rus) - Opitz (Dui) 8. H.Bjelkevik (Noo) - Haugli (Noo) 9. Ishino (Jap) - Wojcicka (Pol) 10. Raney (VS) - A.Bjelkevik (Noo) 11. Otsu (Jap) - Lobysheva (Rus) 12. Simionato (Ita) - Ji (Chi) 13. Anschütz (Dui) - Fei Wang (Chi) 14. Barysheva (Rus) - Van Deutekom 15. Groenewold - Groves (Can) 16. Rodriguez (VS) - Nesbitt (Can) 17. Friesinger (Dui) - Klassen (Can) 18. Wüst - Tabata (Jap) Ik schat als medaille-winnaars : Wust, Timmer en Friesinger maar ook dit zou verrassend uit kunnen pakken….. ;) --------------------------------------------------------------------------------------- En dan mogen er vandaag ook nog 2 Nederlandse shorttrackers aan de slag  Zowel bij de mannen als bij de dames.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #83 Gepost op: 22 Februari 2006, 13:14:05 » |
|
Hoe laat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #84 Gepost op: 22 Februari 2006, 13:24:09 » |
|
Begint om 5 uur..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #85 Gepost op: 22 Februari 2006, 14:21:32 » |
|
Oltean rijdt alleen ? Hoeveel medialles hebben we nu ? :attentie: :computer: :wavey:
|
|
|
|
|
|
Het riet buigt, maar breekt niet
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #86 Gepost op: 22 Februari 2006, 14:29:02 » |
|
medaillespiegel
land Goud Zilver Brons
Duitsland 9 7 5 Oostenrijk 8 5 3 Ver. Staten 7 7 4 Rusland 7 3 5 Italië 4 0 5 Canada 3 6 5 Zuid-Korea 3 3 1 Frankrijk 3 1 3 Estland 3 0 0 Noorwegen 2 8 8 Zwitserland 2 2 4 Zweden 2 2 3 Nederland 2 2 2 China 1 2 4 Kroatië 1 2 0 Australië 1 0 0 Finland 0 3 3 Tsjechië 0 2 0 Slowakije 0 1 0 Groot-Brittannië 0 1 0 Bulgarije 0 1 0 Oekraïne 0 0 2 Letland 0 0 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #87 Gepost op: 22 Februari 2006, 14:30:55 » |
|
6 = niet sleg - op sich
maar :"Deutschland uber Alles !"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #88 Gepost op: 22 Februari 2006, 19:28:58 » |
|
En dat allemaal door de schaatsers en dan met name de vrouwen Vrouwen uber alles --------------------------------------------------- Wust heeft het overigens weer subliem gedaan hoor  en ik hoop dat Groenewold nog wat kan laten zien op de 5.000m en toch stiekum hoop ik toch ook nog op Smittie ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #89 Gepost op: 24 Februari 2006, 17:52:19 » |
|
10.000 m.
Goud & zilver ?
Goud & brons ?
Zilver & brons ?
- Komt Gretha Smit morgen nog uit ipv Friesinger ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #90 Gepost op: 24 Februari 2006, 18:03:48 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Setna
Forzona Member
Geslacht: 
"hittepetitje"
|
 |
« Antwoord #91 Gepost op: 24 Februari 2006, 18:04:26 » |
|
voor wie?!?!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Setna
Forzona Member
Geslacht: 
"hittepetitje"
|
 |
« Antwoord #92 Gepost op: 24 Februari 2006, 18:10:56 » |
|
Goud voor Bobo de Jong brons voor Carl Verheijen
Goed hoor!!!!
En wat gretha smith betreft, er zijn nog geen afzeggingen maar dat kan tot 2 uur... Dus ze blijven hopen!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #93 Gepost op: 24 Februari 2006, 21:49:51 » |
|
Had ik ook begrepen - dan moet er iemand wel heel erg moe zijn - een oostenrijkse misschien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #94 Gepost op: 25 Februari 2006, 01:25:37 » |
|
Goud voor Bobo de Jong brons voor Carl Verheijen
Goed hoor!!!! Geweldig gedaan door Bob en Carl... klasse..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #95 Gepost op: 25 Februari 2006, 13:07:10 » |
|
Bob de Schaatser kan hij het maken Bob de Schaatser hij heeft goud!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #96 Gepost op: 25 Februari 2006, 14:54:47 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #97 Gepost op: 25 Februari 2006, 15:49:44 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #98 Gepost op: 26 Februari 2006, 12:10:37 » |
|
Coach Ingrid Paul laat emoties lopen na teleurstellende rit Renate Groenewold KROOK BLUST BRAND TURIJN, zondag Alsof het er de laatste twee weken nog niet onwelriekend genoeg naar een riool had geroken, vulden de catacomben van de Torino Oval Lingotto zich op de slotdag van het olympisch schaatstoernooi ook nog eens met een spruitjeslucht. Van de nobele olympische gedachte van baron Pierre de Coubertin was weinig te merken, nadat Renate Groenewold haar vijf kilometer lelijk had verprutst. „Dat heb je niet goed gedaan, mannetje”, siste Ingrid Paul richting Gerard Kemkers, die haar op dat moment passeerde. „We zijn toch zogenaamd één Nederlands team? Nou, dan wil ik wel eens weten waarom die Groenewold haar plaats niet heeft afgestaan aan Gretha Smit.” Aan de andere kant van de bordkartonnen wand, die beide trainers van elkaar scheidde, reageerde Kemkers als door een adder gebeten. De voornemende Drent, doorgaans een toonbeeld van rust, liet zelfs iets dat neigde naar een vloek ontsnappen. „Dit is grote kul”, reageerde hij met stemverheffing, nadat Pauls prangende vraag hem had bereikt. „Renate heeft zilver op de drie kilometer gewonnen, waarom zou ik dan aan haar vorm twijfelen? Ik kan hier heel erg boos om worden. Ik vond het al vreemd dat Ingrid de afgelopen dagen wel een keer of vier gevraagd heeft of Groenewold wel fris is. Ik begrijp ook wel dat zij hier graag haar pupil aan de start ziet, maar dat mag niet de reden zijn om zo vaak naar Renate te vragen. Ik wilde er geen bijbedoelingen achter zoeken, maar nu begin ik toch te twijfelen. Het maakt me echt heel boos. Heeft Ingrid Paul het over één Nederlands team? Dan verwacht ik ook van haar alle steun als ik mijn rijdster voorbereid op een wedstrijd.” Groenewold strooide ongewild zout in de wonden van Paul, die tot halftwaalf (de deadline voor de inschrijving) tegen beter weten in hoopte op een wonder in de vorm van een onverwachte afzegging van een van de buitenlandse deelnemers. Toen dat niet het geval bleek, werd Smit met haar vriend Miel Rozendaal het centrum van Turijn ingestuurd voor een wandeling. „Het is dubbel zuur als je zelf iemand in topvorm hebt, die niet mag rijden en iemand anders ook nog een keer zo rijdt. Ik weet het zeker: als Gretha Smit hier aan de start had gestaan, had ze 6.55 gereden en olympisch goud gewonnen. Ze is zó goed in vorm, da’s echt niet normaal.” En zo kon topsportcoördinator Krook na afloop van zijn laatste klus op de Olympische Spelen ook nog eens als brandweerman optreden. Hij voerde de teleurstellingen van beide coaches op als verzachtende omstandigheid, maar kondigde tevens aan het binnenbrandje te blussen door de twee in een persoonlijk onderhoud tot de orde te roepen.
Tijdens dat onderonsje liet Paul weten haar reactie te betreuren. „Het spijt me, dat ik op zo’n emotionele wijze gereageerd heb”, sprak de trainster van Gretha Smit. „Ik heb het nooit zo bedoeld. Het is de emotie van de Olympische Spelen, ik had me beter in de hand moeten houden.” Krook bestreed dat het voorval typerend is voor de heimelijke sfeer in de Nederlandse schaatsploeg. „We hebben alles uitstekend voor elkaar”, verduidelijkte hij. „Het probleem is alleen dat het werk nooit gedaan is. Het is als het aanharken van een tuintje; zodra je je omdraait, loopt er iemand doorheen. En soms is het niet één persoon, maar een compleet peloton.” (bron:telegraaf)
Jammer dat er niet meer uitgekomen is voor Renate, maar ik ben ervan overtuigd dat ze haar best gedaan heeft. Wel baalen dat Gretha niet mocht rijden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #99 Gepost op: 26 Februari 2006, 17:55:36 » |
|
Jammer ja...