|
|
|
Sunshine
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 05 Februari 2006, 00:01:59 » |
|
Dat is waar... dat begint volgende week alweer. Ben benieuwd hoe de Nederlandse sporters het ervan af gaan brengen. Ik hoop dat de schaatsers weer een hoop medailles mee naar Nederland kunnen brengen... Ik ga in elk geval zoveel mogelijk kijken. Helaas moet ik ook nog gewoon werken..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Februari 2006, 00:10:06 » |
|
Ja leuk, ik ga zeker ook kijken. Ik ben ook benieuwd hoe onze schaatsers het zullen doen..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 05 Februari 2006, 13:15:49 » |
|
Ik ben ook erg benieuwd naar onze bobbers en snowboarders...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Februari 2006, 20:15:15 » |
|
Ik kijk er alweer helemaal naar uit  vind het 100x leuker als de zomerspelen :lol2: Alleen Curling en Kunstrijden vind ik niet zo leuk maar de rest is allemaal super om naar te kijken en dat gaan we dus ook zeker doen, tenminste zoveel als mogelijk is en natuurlijk de schaatsrijders
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Februari 2006, 20:37:39 » |
|
Waarom doet Nederland eigenlijk niet mee bij Curling?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Februari 2006, 21:33:45 » |
|
Ik vermoed dat ze (nog) niet goed genoeg zijn voor de O.S. Puc en het is natuurlijk nog niet zo heel lang een 'echte' sport in Nederland.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Setna
Forzona Member
Geslacht: 
"hittepetitje"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 06 Februari 2006, 22:16:22 » |
|
wat houd Curling in?? heb op internet gelezen maar snapte het niet zo... Kunstrijden vind ik juist wel mooi!!!  maar dat zal wel komen door mijn turnen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 06 Februari 2006, 22:23:40 » |
|
ja kunstrijden vind ik ook mooi
komt ook omdat de dochter van mijn vriendin dat doet
ze is begonnen toen ze 5 was, ze is nu 15 en doet ook vaak mee met NL kampioenschappen en zit altijd bij de 1e 3
ze wil later graag bij Holiday on Ice of liever nog bij Disney on Ice
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 06 Februari 2006, 22:28:43 » |
|
ja kunstrijden vind ik ook mooi
komt ook omdat de dochter van mijn vriendin dat doet
ze is begonnen toen ze 5 was, ze is nu 15 en doet ook vaak mee met NL kampioenschappen en zit altijd bij de 1e 3
ze wil later graag bij Holiday on Ice of liever nog bij Disney on Ice Wat leuk.. Ik was ook altijd dol op kunstrijden, vooral in de Sjoukje Dijkstra en Joan Haanappel periode, dan was ik echt niet bij de tv weg te slaan.. Jammer dat Nederland na die tijd geen kunstrijdsters meer hebben voor de OS. Maar wat ik van jou begrijp zit die er dus aan te komen.. ik zou het heel leuk vinden. ;)
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 06 Februari 2006, 22:40:16 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 08 Februari 2006, 16:10:19 » |
|
En maar wrijven, poetsen en vegen !
|
|
|
|
|
|
Het riet buigt, maar breekt niet
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 08 Februari 2006, 21:31:28 » |
|
Mooie OS-Special zat er vandaag bij het AD!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 08 Februari 2006, 21:46:07 » |
|
Nadeel van de OS spelen is voor mij dat ik die weken mijn nek en rug niet kan laten kraken, want mijn therapeute is met det olympisch team mee.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 08 Februari 2006, 21:49:15 » |
|
Ehm ja? Is dat de enige krakeres in NL dan? Ga je toch ff bij een andere langs ofzo?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 08 Februari 2006, 21:52:52 » |
|
Nee, maar wel degene waar ik door de huisarts ben doorverwezen. Zij is met een heel behandelplan bezig in combinatie met haar collega waar ik fysio moet doen, dus kan niet zomaar effe naar een ander gaan. Het zijn therapeuten van Papendal, en die zitten niet door heel het land.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 10 Februari 2006, 09:04:51 » |
|
Ik lig vanavond languit op de bank om de opening te zien  en dan…dan word er heel veel opgenomen overdag omdat ik weinig wil missen ;) Jan Bos draagt de vlag maar de meeste Nederlandse schaatsers lopen niet mee in de openings-ceremonie omdat ze gespaard moeten blijven om straks extra te kunnen vlammen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 10 Februari 2006, 12:12:19 » |
|
Hoe laat is de opening?.. Ik heb me er nog niet in verdiept eigenlijk. :huh:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 10 Februari 2006, 14:29:20 » |
|
19.50-23.00 uur: Openingsceremonie Olympische Winterspelen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 10 Februari 2006, 14:31:22 » |
|
Tnx.. Ik zal vást tussen de bedrijven door gaan kijken..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 11 Februari 2006, 00:53:06 » |
|
19.50-23.00 uur: Openingsceremonie Olympische Winterspelen Het was prachtig..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 11 Februari 2006, 13:05:31 » |
|
Ja, was een mooie ceremonie.
Ook wel een soort van lache met die Rossi in die Ferrari...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 11 Februari 2006, 13:09:36 » |
|
Ja dat vond ik ook geweldig..  Motorcoureur Valentino Rossi beëindigde het artistieke gedeelte door in een Ferrari de vijf olympische ringen te 'remmen'
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 11 Februari 2006, 22:36:58 » |
|
Kramer teleurgesteld met zilverTURIJN - Sven Kramer stond zaterdag in Turijn niet breeduit te stralen nadat hij op de 5 kilometer zijn eerste olympische medaille had veroverd. De Friese schaatser van TVM was in zijn eerste reactie vooral teleurgesteld met zilver. "Eerst baalde ik natuurlijk. Ik heb alles gegeven en ik heb niet gewonnen. Dat is het zure ervan." Kramer reageerde voor de camera van de NOS op de overwinning van de Amerikaan Chad Hedrick, die na hem in de baan kwam. "Dat heeft er wel mee te maken", vond Kramer. "Hij wist wat nodig was. Maar goed, ik mag niet klagen. Ik heb mijn uiterste best gedaan." Kramer kondigde aan dat hij zijn medaille 'gepast' zou gaan vieren. 10 kilometer Liever keek hij vooruit. "De 10 kilometer wordt voor mij belangrijk. De 1500 meter ga ik onbevangen rijden en we gaan proberen goud te halen op de ploegenachtervolging." (nu.nl) Wat reed hij geweldig.... Echt jammer dat Chad Hedrick iets sneller was..
Maar zilver is ook mooi..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 12 Februari 2006, 12:34:26 » |
|
Ik vind het wel ok hoor, Sven heeft nog een hele carriere voor zich liggen toch?
Die achtervolging is wel grote kans dat NL die wint, daar is NL echt een land voor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sunshine
Gast
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 12 Februari 2006, 18:53:40 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 12 Februari 2006, 19:12:43 » |
|
en Renate Groenewold zilver... super... Nederland gaat lekkerrrrrrrr....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sunshine
Gast
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 12 Februari 2006, 19:18:20 » |
|
Nu dus al 1 x goud en 2 x zilver... Het gaat zeker lekker!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 13 Februari 2006, 10:17:21 » |
|
11 medailles is het meeste wat NL ooit wist te halen op de winterspelen...
Jammer van Juffermans gisteren!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 13 Februari 2006, 11:22:34 » |
|
Ik heb het niet gezien, maar wel gelezen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 13 Februari 2006, 12:56:27 » |
|
Er was Koninklijk bezoek...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 13 Februari 2006, 13:37:01 » |
|
Leuk he, en wat waren ze lekker enthousiast.. Alexia met dat oranje petje op.. kostelijk. :bigsmile: Vanmiddag 500 mtr heren.. 13-02-2006--- 15:30--- 500 meter (mannen) 1e race 13-02-2006--- 17:23--- 500 meter (mannen) 2e race
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 13 Februari 2006, 21:43:27 » |
|
Het was prachtig..  De opening was  alleen vond ik het vrij lang duren maar dat kan ook niet anders met zoveel landen :bigsmile: Ik vond de ski-springer en de vogel het mooist van de opening  Verder heb ik al vele sporten gevolgd maar natuurlijk het schaatsen bij uitstek :cheesy: Sven Kramer heeft het inderdaad uitstekend gedaan, tuurlijk willen ze allemaal voor de gouden plak gaan maar zilver is ook een prestatie, beter iets als niets denk ik dan maar weer ;) Wat een sublieme race van Ireen Wust op de 3000 m vrouwenschaatsen  Een echte topper die gewoon haar eigen race rijd en die op dit moment nog niet te coachen is, ik gunde het haar van harte  Helaas teleurstellend was het voor Renate Groenewold maar ook zij reed een mooie rit en toch in ieder geval een plak in handen en daar grepen Anni Friesinger en Claudia Pechstein mooi naast ;) Wel heel zuur vind ik het voor Gretha Smit, toen ik haar vanmiddag zag schreien voor de tv, wou ik haar gaan troosten  Door de bar slechte race van Moniek Kleinsman mag Gretha Smit dus niet mee doen op de 5000 m vrouwenschaatsen en daar word behoorlijk van gebaald en dat is een logische reactie maar ook de schaatswereld is hard! Ook ik baalde er van maar ja het is niet anders  Vanmiddag heb ik shorttrack (half-pipe) finale gezien van de vrouwen met Cheryl Maas  Jawel een echte Nederlandse in de finale en wat voor eentje  helaas redde ze het in de 1e run niet maar in de 2e run ging het ook volledig mis, helaas. Uiteraard daarna de mannen-schaatsers bewonderd op de 500 meter maar daar praat ik liever niet over  Wat een fiasco weer zeg...pffff hopelijk gaan ze op de andere afstanden wel presteren  Nu zit ik naar kunstschaatsen te kijken, tenminste hij staat aan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 13 Februari 2006, 21:47:18 » |
|
Die in die Ferrari was Rossi niet blijkt nu, het was Badoer.
En dat meisje zong niet live...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 14 Februari 2006, 12:04:16 » |
|
Vanmiddag word de 500 m. dames gereden (schaatsen dus :D ) Rit Rijdster 1 Rijdster 2 1. Yulia Nemaya (Rus) - Amy Sannes (USA) 2. Bo Ra Lee (ZKo) - Krisy Myers (Can) 3. Svetlana Radkevich (WRu) - Chris Witty (USA) 4. Kim Weger (Can) - You Lim Kim (ZKo) 5. Sanne van der Star (Ned) - Kerry Simpson (Can) 6. Elli Ochowicz (USA) - Pamela Zoellner (Dui) 7. Annette Gerritsen (Ned) - Judith Hesse (Dui) 8. Jenny Wolf (Dui) - Svetlana Zhurova (Rus) 9. Marianne Timmer (Ned) - Seung-Yong Choi (ZKo) 10. Yukari Watanabe (Jap) - Hui Ren (Chi) 11. Sang-Hwa Lee (ZKo) - Aihua Xing (Chi) 12. Sayuri Osuga (Jap) - Beixing Wang (Chi) 13. Manli Wang (Chi) - Sayuri Yoshii (Jap) 14. Shannon Rempel (Can) - Tomomi Okazaki (Jap) 15. Chiara Simionato (Ita) - Jennifer Rodriguez (USA) En als klap op de vuurpijl, Gretha Smit mag meedoen met de ploegen-achtervolging
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 14 Februari 2006, 12:50:34 » |
|
Maken ze kans?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 14 Februari 2006, 13:47:11 » |
|
Goede kanshebsters in mijn beleving: Witty, Rodriquez, Simionato maar daarnaast vrees ik ook voor de Wang’s en Lee’s :D Toch wil ik Timmertje ook niet geheel wegvlakken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 14 Februari 2006, 14:52:10 » |
|
Hup Timmertjeeeee..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 14 Februari 2006, 16:53:31 » |
|
GGGGGVVVVVDDDDD, Timmer gediskwalificeerd :boos: Wat een kl*te starter, ze zouden hem af moeten schieten :boos: want ze stonden beiden stil.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 14 Februari 2006, 17:42:37 » |
|
GGGGGVVVVVDDDDD, Timmer gediskwalificeerd :boos: Wat een kl*te starter, ze zouden hem af moeten schieten :boos: want ze stonden beiden stil..... Je haalt me de woorden uit de mond... :boos:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 14 Februari 2006, 19:12:09 » |
|
Wat Timmer net zei voor de camera, daar was ik het volledig mee eens: het was net of de starter stond te wachten om haar een fout te laten maken.... :boos: en vervolgens krijgt ze een 2e valse start.... Hopelijk kan ze deze O.S. toch nog goed afronden want dat gun ik haar wel  want waarschijnlijk zijn dit haar laatste Spelen maar stiekum hoop ik dat ze bij de volgende Spelen er ook nog bij is ;) Bij zo'n 500m staan de rijders altijd op superscherp om weg te kunnen en vaak met de 500m wachten de starters veeeeeels te lang, dit gebeurd niet alleen op O.S. maar ook op de reguliere wedstrijden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 15 Februari 2006, 07:51:34 » |
|
Vanmiddag om 17.00 uur Debuut-optreden Ploegenachtervolging De Nederlandse schaatsers rijden in hun eerste race van de ploegachtervolging tegen de Noren van bondscoach Peter Mueller. De vrouwen openen tegen Japan. Pas in de tweede ronde is er sprake van een knock-out-systeem. In de eerste gaat het om een kwalificatie-tijd, bepalend voor de indeling van de tweede ronde. Ik ben benieuwd maar een 'plak' voor Nederland zie ik wel zitten  =================================== Om 18.52 Niels Kerstholt bij de shorttrackers aan de bak
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 15 Februari 2006, 17:15:53 » |
|
De dames moeten hun best gaan doen  Wat reden Gretha Smit en Renate Groenewold subliem maar ze moesten wachten op Moniek Kleinsman.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 15 Februari 2006, 17:17:45 » |
|
Jammer, ze is helemaal kapot - wie is de reserve ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 15 Februari 2006, 17:22:24 » |
|
tegen moffrika - pechstein & friesinger ! - sodeju !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 15 Februari 2006, 18:00:23 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 15 Februari 2006, 18:04:18 » |
|
tegen moffrika - pechstein & friesinger ! - sodeju ! Dat de beste mogen winnen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 15 Februari 2006, 18:05:37 » |
|
De mannen hebben ook een zware rit voor de boeg dadelijk, tegen Rusland....dat word echt aan de bak gaan voor ze
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 15 Februari 2006, 18:05:39 » |
|
minder dan 10 minuten ! - nu tegen de russen ! oef !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 15 Februari 2006, 18:42:13 » |
|
 voor de Nederlandse dames in de 2e omloop, helaas hebben zij het niet gered, nu maar weer duimen voor de mannen  Pffff, dit alles is niet goed voor mijn rikketik :cheesy:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 15 Februari 2006, 18:42:57 » |
|
180 beats per minute ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 15 Februari 2006, 18:44:45 » |
|
Ik wou ze er overheen duwen maar helaas mijn krachten reiken niet zo ver ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 15 Februari 2006, 19:02:03 » |
|
Ja ik ook - sinds tijden dat ik het schaatsen zo spannend vind - ik wilde ze er wel doorheen trekken. Ondertussen maar allemaal kill & destroy neigingen tegen de Duitse madammen !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 15 Februari 2006, 19:04:05 » |
|
Ach, na al die jaren van trouw volgen heb ik ook veel sympathie voor de Duitse vrouwen, dus ik hoop gewoon dat zij er met een plak vandoor gaan en het liefst goud
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 15 Februari 2006, 19:11:24 » |
|
 De MANNEN zijn door
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 15 Februari 2006, 19:12:20 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 15 Februari 2006, 19:19:39 » |
|
VIVA ITALIA !  Olympisch record !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 15 Februari 2006, 19:21:23 » |
|
Ben blij dat de Amerikaanse mannen eruit liggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 15 Februari 2006, 19:24:48 » |
|
de moffen zijn weg !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 15 Februari 2006, 19:25:17 » |
|
Verhaal Marianne Timmer, the day afterOok 'the day after' kon Marianne Timmer zich nog maar moeilijk neerleggen bij haar diskwalificatie op de 500 meter van de Winterspelen. "Ik ben echt in m'n hart geraakt", zei de kampioene, die olympische en wereldtitels in haar bezit heeft. Twee keer eerder was Timmer uit de wedstrijd gezet wegens een valse start. "Vorig jaar in Harbin, door een misverstand met een Chinees die verder geen woord over de grens sprak. Verder nog een keertje toen ik veertien was. Dat is het dan." Ze heeft ook geen verleden met ander stuntwerk. Timmer, tweevoudig olympische kampioene van Nagano (1998), voormalig wereldkampioene sprint, valt niet en al helemaal niet op belangrijke momenten. Ze wisselt op de juiste wijze van baan en komt nooit vogelpoep tegen. "Dan ineens dit. Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven." Natuurlijk, ze had niet moeten bewegen bij de tweede start. Dat weet ze zelf ook wel. "Achteraf had ik het beter anders kunnen doen. Maar ja, dat is achteraf. Aan de andere kant zeg ik: helemaal stilstaan kan niemand. Vergeet niet dat je lichaam op het punt staat te exploderen. Als ik op deze manier word teruggefloten kunnen ze iedereen wel terugfluiten. Dat is wat me zo dwars zit." Andere regels Haar hele voorbereiding spookte door Timmers hoofd, nadat ze dinsdag aangeslagen het atletendorp had bereikt. "Twee jaar lang hebben alle trainingen in het teken van dit moment gestaan. Ik ben al die zomers echt niet voor m'n lol zwetend de berg opgefietst om me voor te bereiden. Dan zie je in de verte de top en dan moet je nog zo'n eind. Geloof me, er zijn leukere dingen." In het olympisch toernooi gelden andere regels. De hele startprocedure duurt veel langer dan normaal, de start op zich ook. "Normaal stap ik zes ritten voor ik aan de beurt ben bij de 500 meter het ijs op, nu pas drie. Dan heb ik nog tijd genoeg voor de laatste warming-up. Alles is anders en we proberen ons er niet aan te ergeren. Maar ik vraag me wel af waarom het allemaal zo moet. Het lijkt me niet in het belang van de atleten." Agressie Nu is het een kwestie van de negatieve energie wegzetten en aan positieve dingen denken. Zondag is de kilometer, met Marianne Timmer. Ze zal de emoties omzetten in agressie op het ijs, voorspelde coach Jac Orie. Timmer lacht: "Klinkt mooi, agressie. We zullen zien. Ik ga er gewoon voor. Vanaf nu concentreer ik me op de kilometer."Vanavond nog even tv kijken, naar de andere Timmer met AZ in Sevilla. "Nu moet Henk het maar doen." =============================== Go Timmertje  Go Timmertje  Ik hoop dat ze deze O.S. goed kan afsluiten en dat ze dan alsnog besluit om nog even door te gaan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 15 Februari 2006, 21:37:56 » |
|
Tsja, niet zo moeilijk he, als 't voor 't eerst op de spelen is. WR's moeten ze gaan rijden morgen! Nederland - Italië, dat wordt 90% van het publiek dat herrie maakt morgen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 16 Februari 2006, 07:42:33 » |
|
Het beloofd in ieder geval spannend te worden Puc ;) Vanaf 17.00u gaan ze weer van start, zowel de dames als de mannen, ik ga zo volgen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 16 Februari 2006, 10:50:42 » |
|
Ik kijk uiteraard ook..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 16 Februari 2006, 13:43:59 » |
|
Manli Wang in tranenSchaatsster Manli Wang, winnares van de zilveren medaille, is dinsdagavond tijdens de persconferentie na afloop van de 500 meter in tranen uitgebarsten. De Chinese media waren genadeloos en vroegen om een verklaring waarom ze geen goud had gewonnen. De arme Wang trok het niet meer en begon spontaan te huilen. -------------------------------------------------------- Ze zijn ook nooit tevreden he, altijd maar meer en beter willen, wees trots dat ze zilver heeft  en anders moet de pers zelf maar eens gaan rijden….
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: 16 Februari 2006, 14:11:27 » |
|
Belachelijk...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 17 Februari 2006, 11:23:16 » |
|
Ik heb "de val" niet gezien - ik moest op mijn nichtjes passen en ben het vergeten en net iets te laat ingeschakeld ! Jammer - Brons is ook goed maar goud of zilver was beter geweest - het had er wel ingezeten. Die stomme dopjes ook ! Of hadden de italianen iets op de baan gegooid ? :hebikweer:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 17 Februari 2006, 12:03:57 » |
|
Ik heb "de val" niet gezien Die val is al wel 20 keer herhaald geloof ik.. :huh: Je zult het vast nog wel te zien krijgen in een of ander olympisch weekoverzicht. Ik zat echt te baalen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: 17 Februari 2006, 16:01:47 » |
|
Ik heb het ook niet gezien, tenminste niet live toen ze aan het schaatsen waren  Ik mis nooit wat maar dit....dit wel...ik lag heerlijk in droomland! Het is gewoon heel rot voor ze dat het nu net weer de Nederlanders waren die op zo'n kl*te blokje gingen staan, ik snap toch al niet, dat ze dat in de jaren nooit aangepast hebben want er zijn genoeg andere opties voor die blokjes maar wie weet :cheesy: Toch een  voor de bronzen plak  --------------------------------------------------------------- De dames zijn zesde geworden, ook een  waard vind ik! Gretha Smit is alweer onderweg naar Collalbo maar wie weet zit er stiekum toch nog een 5 km in voor haar in Turijn maar ik ga van niets uit ;) maar ik hoop haar toch nog te mogen bewonderen in Turijn --------------------------------------------------------------- De mannen kunnen morgen (zaterdag) weer op de schaats op de 1000m
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: 19 Februari 2006, 12:01:01 » |
|
Brons voor Wennemars.. vanmiddag de vrouwen op de 1000 meter..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 19 Februari 2006, 13:23:24 » |
|
Hoe gaat het eigenlijk met Bob Glas?
5 medailles hebben we al. En nog kansen genoeg de komende dagen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 19 Februari 2006, 14:09:09 » |
|
Ik heb vanmorgen naar de herhaling gekeken, ze gingen goed, maar zijn niet hoog geeindigd. Het zijn ook allemaal zulke scherpe tijden  En bij deze sport is de poen ook weer van belang. Hoemeer geld, zoveel te beter de bobslee..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: 19 Februari 2006, 19:17:48 » |
|
De bobbers van Glas, die brengen hun 'bob' gewoon naar een garage  Tja, kan me er dan iets bij voorstellen dat ze niet hoog eindigen :lol2: Timmertje is oke, ole-ole Wat een spannende race zeg net bij de dames, GEWELDIG, op het puntje van mijn stoel zat ik :cheesy: Vind het een  prestatie en ze verdiende het ook enorm! Vond de knuffel tussen Anni en Timmertje ook wel wat hebben en toch ook super van Anni hoe blij ze was met haar eigen medaille, ook al was het geen goud
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: 19 Februari 2006, 19:22:48 » |
|
Ik heb ook genoten, en oh wat is het haar gegund.  :winnaar: Leuke griet die Anni Friesinger, zo sportief altijd.. Timmertjeeeeeeeeeeeee Ik ben trots op de achternaam van m'n moeder..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: 19 Februari 2006, 21:16:27 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: 19 Februari 2006, 23:01:32 » |
|
Vast wel... leuk!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #75 Gepost op: 20 Februari 2006, 18:24:48 » |
|
Het zit Nederland ook niet echt mee, heb net de hele zware crash gezien van de Nederlandse Bobster, wonder boven wonder zijn er geen zware gewonden gevallen en mogen ze dus spreken van een hele grote beschermengel op hun bob Zware crash bobsleesters Broeders en Pennings Gepubliceerd op maandag 20 februari 2006 CESANA PARIOL (ANP) - De bobsleesters Ilse Broeders en Jeannette Pennings zijn maandag tijdens de eerste manche van het olympisch bobsleetoernooi zwaar gecrasht. Beide Nederlandse vrouwen kwamen vrijwel ongedeerd uit de bob en verlieten lopend de baan. Ze keren later terug voor de tweede run. Broeders zei in een eerste reactie dat ze niet begreep wat er was misgegaan. Arts Tjeerd de Vries van NOCNSF was ter plekke om beide sportvrouwen nader te onderzoeken. Pennings had last van de linkerschouder, die licht gekneusd is. Ook had ze schaafwonden opgelopen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #76 Gepost op: 20 Februari 2006, 20:01:52 » |
|
Ohjee.. ik heb het niet gezien.. :hebikweer: het had dus veel slechter af kunnen lopen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #77 Gepost op: 20 Februari 2006, 20:34:20 » |
|
Ze konden het geestelijk niet aan om toch nog met de 2e run van de bob te starten, dus dat zegt inderdaad wel genoeg, helaas! ------------------------------------------------------ Schaatsen: Veldkamp stopt definitief Gepubliceerd op maandag 20 februari 2006 TURIJN (ANP) - Schaatser Bart Veldkamp komt op vrijdag 24 februari bij de Winterspelen van Turijn op de 10.000 meter voor de laatste keer uit in een officiële wedstrijd. De Haagse Belg heeft maandag bekendgemaakt definitief te stoppen. Hij neemt momenteel voor de vijfde keer deel aan de Olympische Spelen. In 1992 won hij in Albertville goud op de 10.000 meter. Twintig jaar geleden stond hij voor het eerst aan de start bij een internationale wedstrijd. ------------------------------------------------------ Bart Veldkamp heeft een geweldige tijd als schaatser gehad en toch hebben we als Nederlanders ook volop van hem genoten  Timmertje  Wat was ze ontdaan he en terecht ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #78 Gepost op: 21 Februari 2006, 12:34:35 » |
|
Ik hoop dat Wennemars en/of Kuipers vanmiddag nog een medaille kunnen scoren  Het is alleen weer frustie dat de Amerikanen weer na de Nederlanders zijn Timmertje is ook ‘uitverkorene’ op de 1500m  Gelukkig hebben ze niet voor De Loor gekozen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #79 Gepost op: 21 Februari 2006, 18:45:48 » |
|
 ...... Tja...mannen.... 1500m.... Morgen de dames weer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #80 Gepost op: 21 Februari 2006, 19:41:49 » |
|
Het is al bijna afgelopen deze Olympische Spelen :tranen: Voor degene die vlakbij Zwolle wonen :cheesy: Olympische aankomst in Zwolle Na afloop van de Olympische Winter Spelen zal het voltallige Nederlands Olympisch Team per hogesnelheidstrein vanuit Turijn terugkeren naar Nederland. Het is voor het eerst dat de sporters na de Olympische Spelen per trein naar huis reizen. Zondag 26 februari worden de Winter Spelen officieel afgesloten met de sluitingsceremonie. Maandag 27 februari reist het team gezamenlijk met een speciaal daarvoor ingezette NS-hogesnelheidstrein terug. De treinreis zelf wordt voor de sporters een bijzondere ervaring door diverse bijzondere voorzieningen voor de sporters aan boord van de trein. De trein wordt aan het begin van de avond op het treinstation in Zwolle verwacht. maar de aankomende dagen gaan we, tenminste ik dan nog even volop genieten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #81 Gepost op: 21 Februari 2006, 20:04:35 » |
|
 ...... Tja...mannen.... 1500m.... Morgen de dames weer Jammer, ze deden het best goed, maar net buiten de medailles, maar op 41 deelnemers niet slecht hoor.. :cheesy: Nou maar eens zien wat de dames ervan maken..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #82 Gepost op: 22 Februari 2006, 08:31:13 » |
|
De mannen deden het ook wel redelijk maar niet goed genoeg, ik had er meer van verwacht en hunzelf ook  Wennemars, had het gewoon nooit mogen laten schieten in die laatste ronde  -------------------------------------------------------------------------------- Vanmiddag de dames: De loting is als volgt: 1. Oltean (Roe) 2. Zhang (Chi) - Nemoto (Jap) 3. Abramova (Rus) - Lamb (VS) 4. Rempel (Can) - Noh (Zko) 5. Lee (Zko) - Timmer 6. Rokita (Oos) - Marra (Ita) 7. Yakshina (Rus) - Opitz (Dui) 8. H.Bjelkevik (Noo) - Haugli (Noo) 9. Ishino (Jap) - Wojcicka (Pol) 10. Raney (VS) - A.Bjelkevik (Noo) 11. Otsu (Jap) - Lobysheva (Rus) 12. Simionato (Ita) - Ji (Chi) 13. Anschütz (Dui) - Fei Wang (Chi) 14. Barysheva (Rus) - Van Deutekom 15. Groenewold - Groves (Can) 16. Rodriguez (VS) - Nesbitt (Can) 17. Friesinger (Dui) - Klassen (Can) 18. Wüst - Tabata (Jap) Ik schat als medaille-winnaars : Wust, Timmer en Friesinger maar ook dit zou verrassend uit kunnen pakken….. ;) --------------------------------------------------------------------------------------- En dan mogen er vandaag ook nog 2 Nederlandse shorttrackers aan de slag  Zowel bij de mannen als bij de dames.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #83 Gepost op: 22 Februari 2006, 13:14:05 » |
|
Hoe laat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #84 Gepost op: 22 Februari 2006, 13:24:09 » |
|
Begint om 5 uur..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #85 Gepost op: 22 Februari 2006, 14:21:32 » |
|
Oltean rijdt alleen ? Hoeveel medialles hebben we nu ? :attentie: :computer: :wavey:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #86 Gepost op: 22 Februari 2006, 14:29:02 » |
|
medaillespiegel
land Goud Zilver Brons
Duitsland 9 7 5 Oostenrijk 8 5 3 Ver. Staten 7 7 4 Rusland 7 3 5 Italië 4 0 5 Canada 3 6 5 Zuid-Korea 3 3 1 Frankrijk 3 1 3 Estland 3 0 0 Noorwegen 2 8 8 Zwitserland 2 2 4 Zweden 2 2 3 Nederland 2 2 2 China 1 2 4 Kroatië 1 2 0 Australië 1 0 0 Finland 0 3 3 Tsjechië 0 2 0 Slowakije 0 1 0 Groot-Brittannië 0 1 0 Bulgarije 0 1 0 Oekraïne 0 0 2 Letland 0 0 1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #87 Gepost op: 22 Februari 2006, 14:30:55 » |
|
6 = niet sleg - op sich
maar :"Deutschland uber Alles !"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #88 Gepost op: 22 Februari 2006, 19:28:58 » |
|
En dat allemaal door de schaatsers en dan met name de vrouwen Vrouwen uber alles --------------------------------------------------- Wust heeft het overigens weer subliem gedaan hoor  en ik hoop dat Groenewold nog wat kan laten zien op de 5.000m en toch stiekum hoop ik toch ook nog op Smittie ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #89 Gepost op: 24 Februari 2006, 17:52:19 » |
|
10.000 m.
Goud & zilver ?
Goud & brons ?
Zilver & brons ?
- Komt Gretha Smit morgen nog uit ipv Friesinger ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #90 Gepost op: 24 Februari 2006, 18:03:48 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Setna
Forzona Member
Geslacht: 
"hittepetitje"
|
 |
« Antwoord #91 Gepost op: 24 Februari 2006, 18:04:26 » |
|
voor wie?!?!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Setna
Forzona Member
Geslacht: 
"hittepetitje"
|
 |
« Antwoord #92 Gepost op: 24 Februari 2006, 18:10:56 » |
|
Goud voor Bobo de Jong brons voor Carl Verheijen
Goed hoor!!!!
En wat gretha smith betreft, er zijn nog geen afzeggingen maar dat kan tot 2 uur... Dus ze blijven hopen!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #93 Gepost op: 24 Februari 2006, 21:49:51 » |
|
Had ik ook begrepen - dan moet er iemand wel heel erg moe zijn - een oostenrijkse misschien
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #94 Gepost op: 25 Februari 2006, 01:25:37 » |
|
Goud voor Bobo de Jong brons voor Carl Verheijen
Goed hoor!!!! Geweldig gedaan door Bob en Carl... klasse..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #95 Gepost op: 25 Februari 2006, 13:07:10 » |
|
Bob de Schaatser kan hij het maken Bob de Schaatser hij heeft goud!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #96 Gepost op: 25 Februari 2006, 14:54:47 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #97 Gepost op: 25 Februari 2006, 15:49:44 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #98 Gepost op: 26 Februari 2006, 12:10:37 » |
|
Coach Ingrid Paul laat emoties lopen na teleurstellende rit Renate Groenewold KROOK BLUST BRAND TURIJN, zondag Alsof het er de laatste twee weken nog niet onwelriekend genoeg naar een riool had geroken, vulden de catacomben van de Torino Oval Lingotto zich op de slotdag van het olympisch schaatstoernooi ook nog eens met een spruitjeslucht. Van de nobele olympische gedachte van baron Pierre de Coubertin was weinig te merken, nadat Renate Groenewold haar vijf kilometer lelijk had verprutst. „Dat heb je niet goed gedaan, mannetje”, siste Ingrid Paul richting Gerard Kemkers, die haar op dat moment passeerde. „We zijn toch zogenaamd één Nederlands team? Nou, dan wil ik wel eens weten waarom die Groenewold haar plaats niet heeft afgestaan aan Gretha Smit.” Aan de andere kant van de bordkartonnen wand, die beide trainers van elkaar scheidde, reageerde Kemkers als door een adder gebeten. De voornemende Drent, doorgaans een toonbeeld van rust, liet zelfs iets dat neigde naar een vloek ontsnappen. „Dit is grote kul”, reageerde hij met stemverheffing, nadat Pauls prangende vraag hem had bereikt. „Renate heeft zilver op de drie kilometer gewonnen, waarom zou ik dan aan haar vorm twijfelen? Ik kan hier heel erg boos om worden. Ik vond het al vreemd dat Ingrid de afgelopen dagen wel een keer of vier gevraagd heeft of Groenewold wel fris is. Ik begrijp ook wel dat zij hier graag haar pupil aan de start ziet, maar dat mag niet de reden zijn om zo vaak naar Renate te vragen. Ik wilde er geen bijbedoelingen achter zoeken, maar nu begin ik toch te twijfelen. Het maakt me echt heel boos. Heeft Ingrid Paul het over één Nederlands team? Dan verwacht ik ook van haar alle steun als ik mijn rijdster voorbereid op een wedstrijd.” Groenewold strooide ongewild zout in de wonden van Paul, die tot halftwaalf (de deadline voor de inschrijving) tegen beter weten in hoopte op een wonder in de vorm van een onverwachte afzegging van een van de buitenlandse deelnemers. Toen dat niet het geval bleek, werd Smit met haar vriend Miel Rozendaal het centrum van Turijn ingestuurd voor een wandeling. „Het is dubbel zuur als je zelf iemand in topvorm hebt, die niet mag rijden en iemand anders ook nog een keer zo rijdt. Ik weet het zeker: als Gretha Smit hier aan de start had gestaan, had ze 6.55 gereden en olympisch goud gewonnen. Ze is zó goed in vorm, da’s echt niet normaal.” En zo kon topsportcoördinator Krook na afloop van zijn laatste klus op de Olympische Spelen ook nog eens als brandweerman optreden. Hij voerde de teleurstellingen van beide coaches op als verzachtende omstandigheid, maar kondigde tevens aan het binnenbrandje te blussen door de twee in een persoonlijk onderhoud tot de orde te roepen.
Tijdens dat onderonsje liet Paul weten haar reactie te betreuren. „Het spijt me, dat ik op zo’n emotionele wijze gereageerd heb”, sprak de trainster van Gretha Smit. „Ik heb het nooit zo bedoeld. Het is de emotie van de Olympische Spelen, ik had me beter in de hand moeten houden.” Krook bestreed dat het voorval typerend is voor de heimelijke sfeer in de Nederlandse schaatsploeg. „We hebben alles uitstekend voor elkaar”, verduidelijkte hij. „Het probleem is alleen dat het werk nooit gedaan is. Het is als het aanharken van een tuintje; zodra je je omdraait, loopt er iemand doorheen. En soms is het niet één persoon, maar een compleet peloton.” (bron:telegraaf)
Jammer dat er niet meer uitgekomen is voor Renate, maar ik ben ervan overtuigd dat ze haar best gedaan heeft. Wel baalen dat Gretha niet mocht rijden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #99 Gepost op: 26 Februari 2006, 17:55:36 » |
|
Jammer ja...
Wanneer is de sluiting van de OS?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #100 Gepost op: 27 Februari 2006, 13:36:16 » |
|
Wanneer is de sluiting van de OS? Gisteravond...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #101 Gepost op: 27 Februari 2006, 16:24:52 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #102 Gepost op: 27 Februari 2006, 20:24:26 » |
|
Medaillespiegel Turijn 2006 1 Duitsland Goud: 11 Zilver: 12 Brons: 6 Totaal: 29 2 Verenigde Staten Goud: 9 Zilver: 9 Brons: 7 Totaal: 25 3 Oostenrijk Goud: 9 Zilver: 7 Brons: 7 Totaal: 23 4 Rusland Goud: 8 Zilver: 6 Brons: 8 Totaal: 22 5 Canada Goud: 7 Zilver: 10 Brons: 7 Totaal: 24 6 Zweden Goud: 7 Zilver: 2 Brons: 5 Totaal: 14 7 Zuid-Korea Goud: 6 Zilver: 3 Brons: 2 Totaal: 11 8 Zwitserland Goud: 5 Zilver: 4 Brons: 5 Totaal: 14 9 Italië Goud: 5 Zilver: 0 Brons: 6 Totaal: 11 10 Nederland Goud: 3 Zilver: 2 Brons: 4 Totaal: 9 Fantastisch gedaan allemaal!! Ze zijn allang gehuldigd ook  Het zag er wel gigantisch druk uit in Zwolle maar zo te zien hing er een gezellig sfeertje zoals de Nederlandse supporters dat kunnen, tenminste de supporters van de Winterspelen :cheesy: Afwezige bij de huldiging was Gretha Smit :tranen: Haar zus is in een ziekenhuis in Turijn terecht gekomen en zij is dus achter gebleven! Gelukkig kan ik ze allemaal a.s. weekend weer live bewonderen in Thhhiiiaaaallllfffff
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #103 Gepost op: 28 Februari 2006, 08:32:08 » |
|
Ik heb het allemaal niet meer gezien, na zaterdag.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #104 Gepost op: 28 Februari 2006, 22:46:50 » |
|
Schaatsen tot Vancouver bij de NOS Tot en met de Olympische Winterspelen in Vancouver blijft het internationale schaatsen te zien bij de NOS. De omroep verzekerde zich in Turijn van de uitzendrechten van de World Cup-cyclus tot en met 2010. Overigens zijn de Winterspelen in Turijn prima bekeken. Gemiddeld 1,4 miljoen mensen keken naar de dagelijkse live verslagen op Studio Sport. Onze nationale wintersport, het schaatsen, scoorde uiteraard het beste. Gemiddeld keken er op de schaatsdagen drie miljoen mensen. Absolute uitschieter was de gouden race van Marianne Timmer met 5,7 miljoen kijkers.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #105 Gepost op: 01 Maart 2006, 15:08:57 » |
|
Had niet anders verwacht dan dat het schaatsen tijdens de O.S. het beste bekeken zou worden :D Van het weekend maak ikhet weer live mee vanuit Thialf
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #106 Gepost op: 02 Maart 2006, 19:02:01 » |
|
2 ridders erbij !
Komt geen zwaard meer aan te pas
De schaatsen zijn scherp genoeg ! :lol2: :meppen: :winnaar:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #107 Gepost op: 08 Maart 2006, 20:05:22 » |
|
Ik ben wel benieuwd welke schaatsers er nog meer gaan stoppen de aankomende 4 jaren  Dit seizoen zijn het er in ieder geval heel veel :fluiten: Gelukkig kunnen de langebaanrijders nog 1x 'vlammen' dit seizoen met het WK in aantocht
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|