Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.176 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 00:38:25
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: A1GP Durban,Verstappen wint in laatste ronde!!
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: A1GP Durban,Verstappen wint in laatste ronde!!  (gelezen 868 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 29 Januari 2006, 18:33:27 »

Yess.. Jos eerste geworden. :winnaar:

29-1 - Jos Verstappen heeft de tweede A1Grand Prix-race in Durban op zijn naam geschreven.
Citaat
Na veel vijven en zessen kon hij de champagne dan eindelijk ontkurken. Jos Verstappen behaalde zondagmiddag voor Team Nederland de eerste podiumpositie in de A1 Grand Prix. De Limburger won de hoofdrace op het stratencircuit in het Zuid-Afrikaanse Durban.

Daar had Verstappen niet meer op gerekend na de teleurstellende sprintrace, bekent hij in de persconferentie naderhand. De sprintrace eindigde voor de 33-jarige coureur met een crash in de laatste ronde, toen hij Team Frankrijk probeerde te verschalken voor de overwinning. Daardoor moest hij de tweede race van de middag starten vanaf de zestiende positie.

Waar na de sprintrace de enorme teleurstelling van zijn gezicht was af te lezen, kan Verstappen na het behalen van de zege in de hoofdrace alleen nog maar lachen. Vooral omdat hij in de bocht waar het eerder in de middag nog fout ging, de tweede race won. Enkele honderden meters voor het vallen van de finishvlag passeerde hij Neel Jani (Zwitersland).

,,Geweldig, ja ook voor mij, maar nog meer voor mijn fans en voor het team”, zegt hij op zijn persoonlijke website. ,,Er spookte heel wat door mijn hoofd die laatste ronde. Ik rook de kans bij Zwitserland, maar natuurlijk besefte ik hoe de sprintrace was afgelopen. Mijn gevoel won het echter en ik dacht: ’ik heb wat goed te maken’. Alleen al de teleurstelling bij het team over de sprintrace deed me besluiten Zwitserland toch te pakken. Dit is toch waar je het allemaal voor doet!”

Ook tijdens de persconferentie, waarbij tevens de twee andere podiumrijders (Neel Jani en Alvaro Parente) aanwezig waren, sprak Verstappen al van een geweldig resultaat: ,,Ik ben hier heel erg blij mee. Voor het team, maar ook voor de fans. Want die hebben het verdiend, omdat ze me altijd zijn blijven steunen. Het was lastig om er (op het podium, red.) te komen. Voor deze race hadden we veel veranderd. Zo hadden we een nieuwe race-engineer, alsmede een nieuwe monteur. Maar de auto voelde hier beter dan ooit. We stonden constant in de topvijf. En hopelijk betekent dit de ommekeer.”

PPB

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #1 Gepost op: 29 Januari 2006, 21:48:48 »

Zit net de video te kijken. Zie de sprint race. Man wat een blunder van Jos.  Maar zag wel dat zijn spiegel al los hing, dus misschien dat het daar aan lag.  Je wil niet weten hoe ik hier tekeer ging net. Daarom besloot ik maar naar de uitslag te kijken, wat me enorm gerust stelt. Man man man, wat een toestand!! Nu zo maar de rest kijken. Hus weet nog van niks en dat houden we maar zo.  :cheesy:  

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #2 Gepost op: 29 Januari 2006, 23:23:34 »

Zo joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeee!!!!!  blij Nou, hij heeft nu echt wel laten zien dat ie ballen heeft! Helemaal top! We moesten er wel 13 jaar op wachten, maar het is super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  blij Jos, goed man!!!!!  

amazon
Forzona Member

« Antwoord #3 Gepost op: 30 Januari 2006, 14:26:23 »

Eindelijk  blij  blij  blij
 blij  :racen:  blij  bloemetje  

Het riet buigt, maar breekt niet
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 30 Januari 2006, 21:22:40 »

Ja, hij zat er echt goed bij gisteren!!! Jammer van de sprintrace!

Ik vond het wel leuk dat hij uiteindelijk won, alleen wat een domper van RTL7 zeg! Effe 3 rondes voor het eind een veel te lang reclameblok erin gooien, waardoor we het eind van de race niet meer live meemaakten.

SCHANDE!

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #5 Gepost op: 30 Januari 2006, 23:11:21 »

Vreemd, ik heb toch echt de laatste ronde gezien en dat was juist de ronde waar hij die Zwitser inhaalde! Of bedoel je dat niet. We keken het op video en hebben het niet in de gaten gehad!  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #6 Gepost op: 31 Januari 2006, 19:44:24 »

Ja, RTL zond het wel uit, maar niet meer live dus. De race was al afgelopen toen dat reclameblok eindigde.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #7 Gepost op: 31 Januari 2006, 23:04:58 »

O zo, nee niet echt in de gaten gehad. We spoeleden de reklame wel door. Viel me wel op dat die zo lang duurde!  

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: A1GP Durban,Verstappen wint in laatste ronde!!
Ga naar: