amazon
Forzona Member
|
 |
« Gepost op: 24 Januari 2006, 20:24:57 » |
|
Hallo Ik was vandaag wat nummers van een nltalige cd van mijn moeder aan het invoeren in de I tunes van mijn Mac mini en vroeg me af wat er precies met Johnnie Camaro gebeurd was (alfred Lagarde - dj bij de vara van een hardrockprogramma.) was dus inderdaad gestorven aan sex drugs en rock & roll - las ik op een forum of poll van deze site. Hoe zit dat precies ? Was Alfred echt een rock & roll sex and drugs junkie ?! Ik ben hem 1 x tegengekomen in 1977 en vond het een beetje een dullig klein mannetje ?! Maar goed - hij kon er misschien niet zo goed tegen ! Ik ben net 48 geworden  :birthday:  en heb mij ingeschreven onder de naam AMAZON. Ik heb tot vorig jaar een eigen zaak gedreven, maar ben daar mee opgehouden. Het ondernemersklimaat in Nederland is totaal verpest en nu bezin ik mij op de toekomst. 11 jaar geleden heb ik van mijn broer een Volvo Amazone als gezinsauto "gekregen" vandaar die naam. Ik heb 1 dochter (co ouderschap) van 11 - die houd van paardrijden (paardengek) en is dus amazone. Ik woon in Enschede in een buitenwijk - midden in een bos. Dat ligt nu half op de grond. Ik ga denk ik maar een open haard of allesbraqnder aanschaffen. Dit forum lijkt me leuk - Het is niet zo hyperdruk en de mensen lijken me netjes - goeie zaak ! hobbys / voorkeuren / liefhebberijen ? Zakendoen was mijn grootste hobby, maar of ik dat weer oppik is maar geheel de vraag. Autorijden dus ook - lekker crossen met de Amazone - Muziek (zeer breed) - politiek - geschiedenis - TV - Het meest houdt ik mij bezig hoe de maatschappij (nu0 in elkaar zit en hoe het verder moet in Nederland, want we staan toch echt wel op op een kruispunt ! Internet is nu heel belangrijk geworden. ik heb al meer dan 20 jaar computers (C64/PC-AT / XT / Powerbook / Macperforma / G3 / Windows / SCCI / Imac / Macmini, maar ik ben daar nooit echt diep ingegaan - dus dat ga ik nu maar eens doen - zelfs internet (doe ik al 14 jaar) heb ik eigenlijk niet echt verstand van - dus daar wil ik met nu op richten. :koffiepc:
|
|
|
|
|
|
Het riet buigt, maar breekt niet
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 24 Januari 2006, 20:33:49 » |
|
Hee Amazon, :welkom: hier. ik deel de passie die je dochter heeft. heb zelf een paard (engels volbloed) en een enter van twee en een half (bontachtig arabisch vuilnisbakje) Leuk dat je jezelf een beetje beschrijft. Voor jou zal het wel vaak zo zijn dat je tekort hebt aan 24 uur in een dag als ik dat zo lees ;)
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 24 Januari 2006, 20:37:52 » |
|
Welkom op Forzona! Als ik dat zo lees, kun je voor veel gespreksstof zorgen hier!
Praat je graag over vroeger of over de toekomst? Ivm bijv. je vele computers en lange tijd dat je al internet hebt?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 24 Januari 2006, 20:55:57 » |
|
Nogmaals welkom amazon. :welkom: Leuk dat je je even voorstelt alleen, het kan aan mij liggen, maar ik twijfel nog of een man of vrouw bent.. :cheesy: Zo te lezen heb je veel liefhebberijen waar je nu ook wat meer tijd voor hebt denk ik. Wat voor soort bedrijf had je? Alfred Lagarde weet ik zelf weinig van, maar er zijn hier ongetwijfeld mensen die er meer van weten. enneehh, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, 48.. mooie leeftijd hoor. Leef je uit hier zou ik zeggen..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
|
Sunshine
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 24 Januari 2006, 22:16:51 » |
|
Hoi Amazon, Van harte welkom hier... Ik hoop dat je het hier net zo gezellig gaat vinden als dat ik het hier vind... Veel plezier!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 24 Januari 2006, 22:21:41 » |
|
Welkom Amazon, leuk je te leren kennen
Heb je die Amazone nog steeds, de 121 of 122??
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
Setna
Forzona Member
Geslacht: 
"hittepetitje"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 24 Januari 2006, 23:08:42 » |
|
Leuk dat je je gelijk zo uitgebreid voorstelt Welkom hier!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 24 Januari 2006, 23:15:04 » |
|
Volvo 121 - bj 1965 - dubbele carburateuren en dubbelle veren om door de bochten te scheuren 1965 - is de tweede eigenlijk - de 1e was bloedsnel maar had geen 5 versnellingen - deze wel + op gas - geen houderschapsbelasting dus - wel centrale portier vergrendeling - startonderbreking & alarm - gerestaureerd door een liefhebber ! Oh ja + open dak ! + Sportuitlaat - de gewone waren op en ik wou een nieuwe omdat de oude teveel lawaai maakte (gaatje) - sportuitlaat maakt nog maar lawaai ! wist ik veel Mijn dochter rijd bij de manege op een mix shetlandpony - ze is er nu 2 x afgeduveld maar wordt nu steeds fanatieker - is wel leuk om te zien  Maar als het gebeurd is het niet zo leuk Internet heb ik sinds 1999 - 2002 - daarvoor ging ik wel eens naar mijn zwager dat is een Applefreak - weet alle weggetjes (hoe je bv zonder provider vroegertoch op www kon komen!) Sinds begin 2005 heb ik een thuisaansluiting - maar die functioneerde niet goed - afgelopen zondag zit ik met deze aansluiting - bevalt totnogtoe uitstekend. Via Itunes naar radioprogramma's luisteren - deze chatsite - beetke zoeken op de www. Ik ben begonnen met een Commodore 64 - had je voor de zaak weinig aan - daarna een echte Portable - geen Laptop - een portbable van 18 kg. met een kloksnelheid van 12 - klein schermpje - een soort koffer - je ziet ze wel eenns in ruimtevaartfilms - daarna een XT (omgekeerde wereld) daarna de 1e Mac - een npowerbook - daarna een Mac Classic (de 1e type mac (dus weer de omgekeerde wereld) - daarna een performa - en daarna een Powerbook G3 - Die beviel fantastisch en die is dus na een jaar gejat - dat is wel heel erg - zo.n ding kost een hoop geld en al je informatie staat erop. Daarna weer terug naar PC - windows - 95 / 98 - veel beperkingen als je Mac gewend bent - veel storingen ook - onhandig - moeilijker te leren - daarna (thuis) weer een i mac en nu dus de Mac Mini - zeer veel mogelijkheden & toepassingen - ik ben benieuwd Ik heb 2 jaar geschiedenis gestudeerd - maar ben daar mee gestopt omdat mijn vader was overleden en de zaken afgewikkeld moesten worden - ik heb zijn agenturenfirma (dan ben je een soort vertegenwoordiger van buitenlandse bedrijven in nederland of je vertegenwoordigd bedrijven in het buitenland - een soort BtoB verkoper) getransformeerd naar een importbedrijf (vnl. goederen uit zweden & later Italie) en distributeur van onderdelen, stoffen en machines voor zowering en raamdecoratie - dat heeft zich door verandering in de markt (concurrentie van slecht, maar goedkoop spul uit azie) weer getransformeerd in een productie / montage zonweringsbedrijf - zeer arbeidsintensief - nogal wat technische kennis nodig en veel te veel personeel om aan te sturen - dat is bijna 15 jaar goed gegaan - maar de druk van de overheid & haar derivaten is te groot - hhet is niet leuk meerom een ambachtelijk berijf te hebben. Dus watskebeurt is kebeurt - op weg naar de toekomst - ik doe nog wel wat in zonwering - maar tijdens mijn groothandelsactiviteiten stopte ik er 80 a 100 uur per week in - dat doe ik niet meer - ik richt me inderdaad op de toekomst en daarvoor moet ik eerst weer bij de kern komen - oke ! Welterusten ! :wijn:  :slapen:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 24 Januari 2006, 23:26:48 » |
|
Oh ja - een man dus !
Wat is een enter ook al weer - een soort kruising ?
:koud:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Januari 2006, 23:35:34 » |
|
Oh ja - een man dus !
:koud: Ik dacht het al wel, maar even voor de zekerheid.. enter?  .. ik heb wel zo'n knoppie op m'n toetsenbord.. :cheesy: Leuk al die Mac's, Ik ben met m'n tweede bezig, zo'n "schemerlamp" zoals sommigen hem noemen. De eerste was zo'n leuk kleurig ding, in mijn geval een paarse. ITunes, IPhoto, ideaal, ik gebruik ze vaak. Op de rest komen we vast later wel terug... voor nu, slaap lekker.. :wavey:
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 25 Januari 2006, 00:53:51 » |
|
Oh ja - een man dus !
:koud: Nee, een tweejarige
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 25 Januari 2006, 06:15:41 » |
|
welkom Amazon, jammer voor Janet hier op het forum kom je net te laat hahah die heeft net nieuwe zonwering
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 25 Januari 2006, 13:08:20 » |
|
ref. trolly - oh het is ook echt het seizoen he ! prima geslapen btw - mijn zwager(s) hebben ook zo'n schemerlamp - mijn nichtjes hebben de imac gekregen - blauw (mijn imac is ook blauw - gaat naar mijn dochter) mijn broer heeft ook een imac - (type hippy / flower power) - mijn broer heeft nu weer een pc - moet van zijn vrouw hij had de voorloper van de performa
groetjes
als een enter een tweejarige is : zit er dan wat tussen een enter en een veulen ? en hoe zit het met een 3jarig paard etc. - ik moet nu wel een beetje wijs meepraten met mijn dochter !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 25 Januari 2006, 13:24:54 » |
|
Je hebt eerst veulen, dan wordt het een jaarling, dan een enter, en daarna gewoon een drie-jarige ;)
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Boefje
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 25 Januari 2006, 14:24:21 » |
|
Welkom Amazon :wavey:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 25 Januari 2006, 14:36:44 » |
|
dankjewel / dankjewel waar komt het woord enter dan vandaan ? Is het paard klaar om geenterd" te worden ?!?!  :lol2:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 25 Januari 2006, 17:18:38 » |
|
Hallo die Amazon. Welkom hier op Forzona. Je houdt van gezellig babbelen, dat zie ik al wel :lol2: LEUK! Nooit gedacht dat iemand méér zou babbelen dan mij.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 25 Januari 2006, 18:18:36 » |
|
hoezo toch geen psychosomatische klachten of klachten van anderen wegens overlast ? :cool:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 25 Januari 2006, 18:43:55 » |
|
Hoi Amazon, welkom hier! Volgens mij woon je bijna bij mij om de hoek, ben je een echte Tukker?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 25 Januari 2006, 19:02:20 » |
|
Dankjewel - ik woon hier nu nog maar 47 jaar Maar van afkomst (roots) geen echte tukker, moar kproat wa twens weeriewa !
Waar woon jij ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fleur
Gast
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 25 Januari 2006, 19:29:43 » |
|
Enschede-Zuid.....al bijna 20 jaar, maar ik ben geen Tukker.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 25 Januari 2006, 19:37:55 » |
|
hoezo toch geen psychosomatische klachten of klachten van anderen wegens overlast ? :cool: nee joh. Ik vinnut juist leuk om es te zien dat sommige mensen meer babbelen dan mij. Echt vaak kom ik dat niet tegen namelijk :lol2: Had vanmiddag alleen heel vluchtig even tijd om je welkom te heten. Lees dus nu net nog maar dat je een man bent. Is altijd leuk, in fora heerst meestal een vrouwenoverschot.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 25 Januari 2006, 19:59:12 » |
|
Vrouwenoverschot is een relatief begrip relatief begrip is volgens mij een echt forzona begrip Ik woon ook in enschede zuid - vroeger wesselerbrink - nu stroinkslanden - tot 1969 a.d. kuipersdijk zuid gewoond (buurtje waar nu dcw is) - is eigenlijk ook enschede zuid dus ik ben een echte "zuiderling" - maar heb ook nog een tijdje in Fryslan gewoond Hoe ben jij in Enschede terecht gekomen ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
amazon
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 25 Januari 2006, 20:04:58 » |
|
Had vanmiddag alleen heel vluchtig even tijd om je welkom te heten.
Dit textje heb ik even gesleept - testje
Heb je een baan of een bedrijf ? (en) Of kinderen ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member