Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.172 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 00:21:20
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Scheidsrechter Rien Koopman stopt
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Scheidsrechter Rien Koopman stopt  (gelezen 1123 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Sunshine
Gast
« Gepost op: 04 Januari 2006, 14:27:59 »

Van de site van de KNVB het volgende sportbericht:

Rien Koopman heeft besloten om met ingang van 1 januari 2006 te stoppen als scheidsrechter in het betaalde voetbal. Koopman is vanaf 1991 als arbiter in het betaalde voetbal actief geweest. Daarvoor was hij 15 jaar scheidsrechter in het amateurvoetbal.

,,Ik  wilde altijd zelf bepalen wanneer ik zou stoppen, en niet het moment afwachten dat de KNVB een keer tegen mij zou zeggen: 'Stop er nou maar mee.' Ik heb altijd met veel plezier gefloten en heb dat ook nog eens met mijn maatschappelijke carrière kunnen combineren. Als ik terugkijk, dan heb ik gelukkig weinig vervelende dingen meegemaakt", aldus Koopman. De laatste wedstrijd van Rien Koopman in het betaalde voetbal was de wedstrijd tussen Ajax en FC Groningen.

---

Als docent arbitrage kan ik het natuurlijk niet laten om dit bericht hier even te posten... Ik verwacht overigens niet heel veel reacties...  shutup  
Katerulezzz
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #1 Gepost op: 04 Januari 2006, 14:43:09 »

Zal ik ff wat zeggen dan? ;) Of hou je niet van domme vragen. Ach, ben je vast wel gewend. :cheesy:

Was Rien een goede scheids? En vind je t jammer of kan t je niet zoveel schelen?

It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not. So... Be yourself!
Sunshine
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Januari 2006, 15:04:30 »

Jij stelt nooit domme vragen hoor!   vriend

Ik vond Rien Koopman altijd een vrij onopvallende scheidsrechter. Heeft alle jaren eigenlijk een beetje in de scheidsrechterlijke subtop gezeten. Ik denk dat er veel voetbalsupporters zijn die nog nooit van Rien Koopman hebben gehoord. Natuurlijk is het goed als je als scheidsrechter niet teveel op de voorgrond treedt, maar als ze je na al die jaren nog niet kennen zegt dat ook wel iets.
Tijdens wedstrijden vond ik hem altijd erg rustig overkomen, soms zelfs wat laconiek.

Ik vraag me wel af wat de reden is voor hem om nu te stoppen... Het zou kunnen dat zijn huidige stand op de ranglijst hem het idee geeft dat hij anders aan het eind van het seizoen zou degraderen.  shutup  Scheidsrechters in het amateurvoetbal krijgen namelijk rond kerst altijd de ranglijst van hun groep in huis. Dan kunnen ze zien hoe ze ervoor staan. Of dit in het betaald voetbal ook zo gaat weet ik niet zeker, maar ik verwacht eigenlijk van wel.

In dat geval zou het tijdstip van stoppen dus wel eens niet zo heel toevallig kunnen zijn. Toch vind ik het wel goed dat hij zelf het moment bepaald waarop hij afscheid neemt. Ik ben btw benieuwd of hij weer wel in het amateurvoetbal gaat fluiten. In dat geval komt hij terug in "mijn" district.
MrMister
Forzona Member

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Januari 2006, 09:06:50 »

jol en luinge zijn troppertjes.. vooral het accentlooze geouwehoer van luinge op tv is altijd toppie joppie.. temmink is een zielepoot :D

<spam>
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Scheidsrechter Rien Koopman stopt
Ga naar: