Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.172 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 00:15:28
Forzona.nlForzona NieuwsForzona NieuwsTopic: "JAAROVERZICHT 2005"
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omlaag
Print
Auteur Topic: "JAAROVERZICHT 2005"  (gelezen 7166 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Katerulezzz
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

« Gepost op: 31 December 2005, 00:35:16 »

2006 staat voor de deur, dus tijd voor een overzicht van het afgelopen jaar!

Om te beginnen wil ik (namens de members) Cyber bedanken voor haar goede bezigheden. Forzona is een gezellig forum waar veel mensen zich thuis voelen, en dat hebben we grotendeels aan Cyber te danken! duimen Ook Puc speelt (voornamelijk achter de schermen) een belangrijke rol, terwijl Cyberzoon ons minstens ieder seizoen van een nieuw sprankelend logo voorziet. Beiden bedankt voor jullie inzet!

Het jaar 2005 was wat betreft het aantal bezoeken vrij rustig vergeleken met vorig jaar. Wij als ervaren forummers denken dan onmiddelijk dat er vast minder publiekstrekkers (c.q. ruzies) waren, maar helaas was dit niet helemaal het geval. Het was gewoon een rustig jaar, wat in 2006 natuurlijk wel anders zal worden. Toch? :fluiten:
Dat rustige geldt jammer genoeg niet voor de hosting, aangezien we een periode gekweld werden door storingen. Aangezien er wel een goede reden voor was zullen we hier verder niet over klagen. ;)
Ook mochten we dit jaar weer een aantal nieuwe leden verwelkomen. Wel meer dan een aantal, maar enkelen blonken uit in activiteit: we noemen Fleur, Schorpio1980, Loebas, Sunshine en Lexie. Ook Just_Eri, hillebrandruud, Eensteen, Max en Extec waren vrij actief, maar die moeten snel hun neus weer eens komen laten zien. :cheesy: Aangezien Forzona werd overladen met 0-posters besloot de crew deze niet postende members sneller te gaan verwijderen.

2005 is ook het jaar waarin vrijwel alle members voorzien werden van een gebruikerstitel. Sommigen konden meteen van een passende titel worden voorzien, bij anderen kostte het wat meer moeite. Heb je nog geen titel? Aanvragen kan nog steeds!

Het weer in 2005 was op z'n zachtst gezegd bijzonder. We hadden een uitzonderlijk dik pak sneeuw in maart en een regenachtige zomer. In de herfst lag de temperatuur aan de hoge kant, waar veel forzona-leden (Shanon in het bijzonder) blij mee waren. Maj vond het minder leuk.
In Amerika werd men opgeschrikt door een groot aantal orkanen, waarvan Katrina en Rita voor de grootste problemen zorgden.

Een korte nieuwsflits van 2005:
Vanaf 1 januari moest iedere Nederlander van 14 jaar en ouder een identificatiebewijs bij zich gaan dragen.
Paus Johannes Paulus II stierf op 2 april. Hij werd opgevolgd door de Duitse kardinaal Joseph Ratzinger.
In 2005 werden door heel Europa referenda gehouden over de Europese Grondwet. Nederland stemde op 1 juni volmondig tegen.
De rechtzaak tegen Michael Jackson resulteerde op 13 juni in een vrijspraak voor alle aanklachten.
In juni werd een poema op de Veluwe gesignaleerd, wat uiteindelijk gewoon een uit de kluiten gewassen huiskat bleek te zijn.
Donderdag 7 juli werd Londen opgeschrikt door meerdere explosies in het Openbaar Vervoer. De angst voor aanslagen in Nederland nam daarmee toe.
In Frankrijk was het een aantal weken onrustig als gevolg van uit de hand gelopen rellen.
En niet te vergeten, Nederland in opstand: de mus! Een doodgeschoten mus die bijna Domino-Day 2005 in het water liet vallen veroorzaakt een hoogoplopende discussie.

Als oorspronkelijk Big Brother-forum kon Forzona natuurlijk niet achterblijven op andere BB-fora. Er werd dus een spreciaal BB5 subforum geopend waar BB-liefhebbers zich weer naar hartelust uit konden leven. Deze Big Brother bleek echter nogal tegen te vallen. De bewoners waren saai, lui en irritant, met als gevolg dat ze flink in de maling werden genomen door Billie. Joost was de gelukkige winnaar.

Heeft Cupido nog wat uitgevoerd dit jaar? Uiteraard kan je algemene zaken op liefdesgebied vinden in de Love & Stuff-topics. Er zijn echter een aantal dingen die wat meer aandacht verdienen.
Op 21 januari trouwden Firise en Mark. Ik kan hier helaas geen topic over vinden. Waar ik wel een topic over kon vinden is de zwangerschap van Firise: ze is uitgerekend op hun eerste trouwdag!
Ook Shanon en Ronald hadden plannen om in het huwelijksbootje te stappen. In verband met de verhuizing (zie verderop) werd dit echter te prijzig en hebben ze het uitgesteld. Maar de ringen hebben ze alvast omgedaan.
Er was ook nog sprake van het tegenovergestelde: Edward en Semmeke vertelden dat ze gingen scheiden. Gelukkig reageerden hun kinderen vrij positief en zullen ze in vriendschap hun levensweg vervolgen.

2005 was een productief jaar voor Setna. Op 16 juni hoorde ze dat ze was geslaagd voor haar examen en bovendien haalde ze op 8 december haar rijbewijs. Nogmaals gefeliciteerd Setna! duimen

Thomas, de zoon van Mesje en Hussie en inmiddels nationaal bekend fotomodel, moest naar het ziekenhuis om zijn neusamandelen te laten knippen. De members probeerden hem en Mesje een hart onder de riem te steken.

2005 is een jaar om nooit te vergeten voor Maj en haar man. Zij mochten na een lange adoptieprocedure eindelijk naar China om hun dochtertje Dionique op te halen. Op 13 december zette dit kersverse gezinnetje voet op Nederlandse bodem.
Op 26 juni wordt prinses Alexia geboren, het zusje van prinses Amalia. Zij wordt 19 november gedoopt. Een wat minder koninklijke geboorte: op 28 oktober ziet het nichtje van Setna en KR het levenslicht.
Om dit onderwerp stijlvol af te sluiten wil ik jullie nog een keer wijzen op onze eigen kinderkoppies. Wat waren we lief vroeger hè... ;)

In september begon Aladin met het benoemen van de Kanjer van de maand. De eerste member die deze titel kreeg was Ronald, de Kanjer van oktober was Cyber, november was Maj's maand en in de laatste maand van dit jaar ging de eer naar Janet. Nogmaals een complimentje voor de Kanjers van 2005! duimen

Op de laatste dag van 2004 kregen Shanon en Ronald de sleutel van hun nieuwe huis. Het echte werk begon pas in 2005: daar zijn maar liefst vier topics over (topic 1, topic 2, topic 3 en topic 4)!
Ook Aladin en BT zijn bezig geweest met een verbouwing. Zij kregen een nieuwe keuken na een brand. Als je hun horrorverhaal hebt gelezen denk je wel 3x na voor je aan zoiets begint!
Bij Maj werd ook het één en ander verbouwd, met als hoofdproject de kinderkamer voor Dionique.

Schorpio1980 hield ons dit jaar op de hoogte van de rechtzaak waarvoor hij terecht moest staan. Het hele verhaal begon in Forzona's polikliniek en eindigde vrij positief op een pagina in Het Laatste Woord. Even zoeken dus. ;)

Aangezien 2005 het sportjaar was in Rotterdam moeten we daar natuurlijk wel wat aandacht aan besteden. Een bijzonder evenement wat hiermee in verband stond was de Red Bull Air Race, waar enkele members naartoe gingen. Een ander evenement  was Rotterdam Racing.
Ook hebben we dit jaar weer kunnen genieten van de Formule1 races en uiteraard de nieuwe tak van de autoraces de A1GP.
Jammer dat we het F1-spel niet meer hebben!
In het algemeen kunnen de liefhebbers natuurlijk ook hun sportieve posts plaatsen.

De dierentuin van Shanon en Ronald werd weer uitgebreid, ditmaal met de kat Johnny (alias Sjonnie). In de andere beestenboeltopics kan je meer vinden over de beestjes van de members.
Wel noemen we Loesje nog even in het bijzonder, de nieuwe aanwinst van Edward. Hopelijk voelt dit madammeke zich snel bij je thuis, Edward!

Nog een paar ‘kleine’ dingen die 2005 tot een bijzonder jaar maakten.
Puc kreeg na lang zoeken eindelijk een baan. Hiermee willen we hem nogmaals hartelijk feliciteren.
Janet ging op tournee met het gospelkoor naar Hongarije en Slowakije. Het was een mooie belevenis die haar waarschijnlijk nog lang zal heugen.
Mesje en Hussie kregen een tijdje terug het vervelende bericht dat ze waarschijnlijk binnenkort hun huis uit moesten, maar gelukkig ging dit allemaal niet door!

De maandelijkse foto-wedstrijd waar veel leden actief aan meedoen zorgt steeds weer voor prachtige plaatjes. Doe mee, en als je geen inspiratie hebt kun je je laten inspireren door de rest. En stemmen voor de mooiste foto van de maand moet natuurlijk ook iedereen doen. De foto-wedstrijd van november en december, met het thema 'Rood', loopt ook op zijn einde. Je kan nog snel een foto plaatsen, in 2006 gaan we stemmen!

In 2005 werd begonnen met de voorbereidingen voor een nieuwe meeting in Ouwehands Dierenpark. Ergens rond mei/juni 2006 hopen we jullie daar allemaal te zien! ja

Over 2006 gesproken... Namens de crew wens ik alle Forzona-members een gelukkig 2006, met veel liefde, wijsheid en natuurlijk typplezier!

O ja, mochten jullie nog onderwerpen weten die absoluut in het overzicht thuishoren... Klim in je toetsenbord! (Aldus Cyber vorig jaar. ;) )

Katerulezzz.

It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not. So... Be yourself!
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #1 Gepost op: 31 December 2005, 00:47:50 »

applaus  applaus  applaus  applaus Wat een werk KR!! Heel leuk!!  applaus  applaus  applaus  applaus  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 31 December 2005, 00:57:05 »

Geweldig gedaan KR..  applaus  duimen  wat gebeurd er toch veel in een jaar.. heel leuk om te lezen... Toppie!!

Ik op mijn beurt wil dan ook jou,  KR bedanken voor je inzet voor Forzona, en natuurlijk alle members voor hun bijdrage aan een gezellig forum.  

Voor iedereen een spetterend 2006, en we hopen er komend jaar met z'n allen weer iets van te maken. :bigsmile:  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Ronald
Forzona Member

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: 31 December 2005, 00:58:42 »

Inderdaad een prima jaaroverzicht up  

-----------------------------------------------------------------
Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen.
En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks.

Homepagina van Ronald en Diane
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #4 Gepost op: 31 December 2005, 01:59:38 »

Ik wil graag nog een paar dingen over de schrijfster zelf toevoegen..  :bigsmile:

In januari werd KR gevraagd of ze moderator wilde worden, iets waar ze gelukkig mee instemde.
Een aanwinst voor Forzona, dat blijkt tevens maar weer eens uit dit jaaroverzicht! . ja

We mogen natuurlijk ook niet aan het feit voorbijgaan dat KR kortgeleden haar Propedeuse behaalde.. een applausje waard! :cool:
Ook vond ik het geweldig dat ze dit jaar dit met ons wilde delen, daar kwam tevens een hele fijne discussie uit voort.
Bedankt KR, je bent een toppertje..  duimen

Ben ik nog iets vergeten?

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #5 Gepost op: 31 December 2005, 02:10:23 »

KR, mooi stukje tekst. leuk om alles weer eens terug te lezen applaus  

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Trolly
Forzona Member

« Antwoord #6 Gepost op: 31 December 2005, 09:36:39 »

heel leuk gedaan KR, lekker te lezen en je geheugen wordt weer goed opgefrist op deze manier

toppie
bedankt hiervoor

Pst it's me; the little one

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #7 Gepost op: 31 December 2005, 11:57:28 »

Heel erg leuk om te lezen ,wat gebeurt er dan toch veel in een jaar he?
Goed werk KR, mijn complimenten!!! duimen  

Doe eens normaal man!!!!
Edward
Forzona Member

Keep it stupid simple

« Antwoord #8 Gepost op: 31 December 2005, 14:14:18 »

Tjee, dat is een werk geweest.
Mijn complimenten hoor, je hebt met prachtige zinnen een bijzonder mooi overzicht gemaakt.
Leuk dat je al die linkjes hebt gemaakt naar de betreffende topics. Knap werk! applaus
Sunshine
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 31 December 2005, 15:19:18 »

Heel leuk gedaan KR... En Cyber: ik sluit me aan bij je opmerkingen over KR...

Ik hoop dat Forzona ook volgend jaar weer net zo gezellig blijft. Het is echt een heel leuk en gezellig forum! Ik ben dan ook heel blij dat ik daar sinds een paar maanden ook bij kan horen  vriend

Ik wens jullie allemaal natuurlijk ook een geweldig en leuk 2006 toe!!!

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #10 Gepost op: 31 December 2005, 15:52:32 »

Geweldig mooi uittreksel, Kr!

Dat heb je niet zomaar even in een verloren kwartiertje gemaakt!
M'n complimenten!  duimen

Allemaal een heeeeeeeeeel gelukkig 2006 gewenst!
En blijvend veel tikplezier hier!  

Loebas
Forzona Member

« Antwoord #11 Gepost op: 31 December 2005, 16:51:38 »

Hee wat leuk om alles in een 'kort' overzicht eens na te lezen.
Veel werk aan gehad KR!!  duimen

Rest mij om iedereen hier voor het nieuwe jaar ook veel geluk en vooral gezondheid toe te wensen!!

Het is goed om niet alles te onthouden;
Sommige zaken kun je beter vergeten.
Boefje
Forzona Member

« Antwoord #12 Gepost op: 31 December 2005, 16:53:48 »

KR, dat heb je fantastisch in elkaar gezet duimen Ik ben trots op je maar dat was ik al laughing Hopelijk word 2006 voor Forzona weer net zo'n TOPjaar maar met ons allen gaat dat zeker lukken ;)

Ook ik wens iedereen een geweldige en gezellige jaarwisseling toe :proost:

By de weg: dit is mijn laatste post van dit jaar  :wavey: Tot volgend jaar  :wavey:  
Fleur
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 31 December 2005, 18:07:26 »

Mooi jaaroverzicht KR, ook van mij complimenten! applaus
Ik hoop nog lang mee te genieten van dit gezellige forum!
Setna
Forzona Member

"hittepetitje"

« Antwoord #14 Gepost op: 01 Januari 2006, 20:02:47 »

Wat geweldig veel werk maar wat heb je dat super gedaan!!!!!!  applaus heel leuk om nog eens na te lezen wat er in zo'n jaar nou ook alweer gebeurd is!!! Super KR, je bent toppie! duimen

Katerulezzz
Forzona Member

« Antwoord #15 Gepost op: 01 Januari 2006, 22:22:35 »

Fijn dat jullie het leuk vinden... duimen En zoveel werk was het niet hoor. shutup

It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not. So... Be yourself!
suus
Forzona Member

« Antwoord #16 Gepost op: 02 Januari 2006, 12:06:24 »

Mooi geschreven applaus  

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #17 Gepost op: 15 Januari 2006, 11:49:20 »

Deze nog even up voor mensen die het eventueel nog niet gelezen hebben. ;)

Maj
Forzona Member

« Antwoord #18 Gepost op: 18 Januari 2006, 14:57:13 »

Altijd leuk om te lezen!!  applaus  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #19 Gepost op: 18 Januari 2006, 21:17:20 »

Ik moet nog eens een keer statistieken maken... Als ik tijd heb...

Sunshine
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 18 Januari 2006, 23:31:49 »

Citaat
Ik moet nog eens een keer statistieken maken... Als ik tijd heb...
Als wiskundige ben ik gek op statistieken... Ik kan niet wachten...  help  
Setna
Forzona Member

"hittepetitje"

« Antwoord #21 Gepost op: 19 Januari 2006, 14:14:36 »

anders doe jij t :tong:  

Sunshine
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 22 Januari 2006, 10:29:33 »

Als ik tijd zou hebben zou ik dat wel willen doen... maar ik ben bang dat ik ook een beetje weinig tijd heb...

zucht  
Katerulezzz
Forzona Member

« Antwoord #23 Gepost op: 22 Januari 2006, 16:10:12 »

Kan je niet doen Sunshine, daar moet je admin voor zijn...  

Setna
Forzona Member

"hittepetitje"

« Antwoord #24 Gepost op: 22 Januari 2006, 16:57:19 »

om een jaaroverzicht te mogen maken?!?!?! nouja!! als iemand zn tijd daarvoor wil opofferen, waarom mag dat dan niet??  

Katerulezzz
Forzona Member

« Antwoord #25 Gepost op: 22 Januari 2006, 17:10:17 »

Geen jaaroverzicht, de statistieken... En het mag wel, maar het kan niet want daar heb je info voor nodig en die info ligt opgeslagen in een kamertje waar alleen admins de sleutel van hebben. :P

Setna
Forzona Member

"hittepetitje"

« Antwoord #26 Gepost op: 22 Januari 2006, 17:14:44 »

okeeej... vooruit dan maar ;)  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #27 Gepost op: 22 Januari 2006, 17:20:34 »

Citaat
Geen jaaroverzicht, de statistieken... En het mag wel, maar het kan niet want daar heb je info voor nodig en die info ligt opgeslagen in een kamertje waar alleen admins de sleutel van hebben. :P
ja  ik zou het waarschijnlijk ook wel kunnen doen, maar ik wil Puc niet alles uit handen nemen.. ;)

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #28 Gepost op: 22 Januari 2006, 17:27:14 »

Omdat je alleen via het admin-gedeelte bij de cijfertjes kan...

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #29 Gepost op: 04 Februari 2006, 00:13:32 »

Citaat
Omdat je alleen via het admin-gedeelte bij de cijfertjes kan...
Heb jij er nog tijd voor Puc, anders wil ik het wel doen..  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #30 Gepost op: 04 Februari 2006, 17:36:52 »

Ehm, ik moet er de komende week ff tijd voor zien te maken.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #31 Gepost op: 04 Februari 2006, 18:52:38 »

Prima, anders is het effect een beetje weg.  

Setna
Forzona Member

"hittepetitje"

« Antwoord #32 Gepost op: 04 Februari 2006, 19:12:41 »

waar gaat het nu om?? confused  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #33 Gepost op: 04 Februari 2006, 19:37:31 »

Even een stukje omhoog lezen Setna.. :P

Setna
Forzona Member

"hittepetitje"

« Antwoord #34 Gepost op: 04 Februari 2006, 20:09:06 »

ja, statistieken, dat weet ik, maar wat voor statistieken?? wat voor uitleg geven die statistieken??  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #35 Gepost op: 04 Februari 2006, 21:12:04 »

Heb je ze van vorig jaar niet gelezen dan??   :bigsmile:  

Setna
Forzona Member

"hittepetitje"

« Antwoord #36 Gepost op: 04 Februari 2006, 21:21:46 »

nee bloos de eerste keer dat ik dit zie, wel leuk om terug te lezen trouwens!! duimen  

schorpio1980
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 20 Februari 2006, 11:19:07 »

Wat een werk KR, zat je je te vervelen? Eigenlijk zouden Cyber en jij een oorkonde moeten krijgen voor al jullie werk of mochten jullie ooit de Admin functie neerleggen een ere-lidmaatschap status ervoor terug moeten krijgen.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #38 Gepost op: 20 Februari 2006, 14:31:55 »

bloemetje  

Katerulezzz
Forzona Member

« Antwoord #39 Gepost op: 26 Februari 2006, 01:05:41 »

Zoveel doe ik niet hoor... Modder maar wat aan. ;) Maar toch bedankt. vriend

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #40 Gepost op: 26 Februari 2006, 18:00:50 »

Iemand die geen admin/moderator is zou natuurlijk ook jaaroverzichten e.d. mogen schrijven...

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #41 Gepost op: 26 Februari 2006, 20:16:47 »

Citaat
Iemand die geen admin/moderator is zou natuurlijk ook jaaroverzichten e.d. mogen schrijven...
Dat is een goed idee..  duimen  applaus  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #42 Gepost op: 13 September 2006, 11:14:43 »

Citaat
Ik zal deze maar weer eens onder de aandacht brengen.

Nog ruim 3 maanden dan is het alweer zover..  ehm  

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #43 Gepost op: 06 Januari 2007, 00:32:53 »

ik dacht, ik ga eens kijken, welk kunstwerkje er van vorig jaar geproduceerd is, maar ik zie dat er een handschoen is geworpen en niet opgepakt. ik kan het me voorstellen, het is natuurlijk best wel werk en de kans dat je iets of iemand vergeet is heel groot, dus het risico dat je na het branden van je  .... op blaren moet zitten ook. maar het feit dat niemand blijkbaar het lef heeft gehad om die handschoen op te pakken en de traditie van Forzona voort te zetten geeft wel aan dat het werk dat in het verleden geleverd is door de diverse admins van bijzonder kwaliteit is en daarvoor nogmaals  :bravo:  

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Pagina's: 1 2 [Allemaal]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona NieuwsForzona NieuwsTopic: "JAAROVERZICHT 2005"
Ga naar: