Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.172 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

24 Mei 2012, 00:14:39
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Dakar 2006
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Dakar 2006  (gelezen 860 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 30 December 2005, 10:26:09 »

Hier een verontrustend nieuwsbericht op de RTL Dakar site, het lijkt er op dat er 5 vrachtwagens van De Rooij en Bekx niet mee mogen doen aan Dakar:

Citaat
Onzekerheid over deelname De Rooy en Bekx
Het is onzeker of het team van Hans Bekx en Team De Rooy kunnen meedoen aan de Dakar-rally. Hun DAF-trucks mochten in Lissabon niet door de technische keuring.

Probleem

Wat precies het probleem is, waardoor de trucks niet door de technische keuring kunnen, is onduidelijk.

Stempel

De trucks van beide teams werden onlangs op details na goedgekeurd door de keuringsinstantie van de FIA. "En nu geeft de FIA geen goedkeuringsstempel", zo laat Bekx in een reactie weten.

En een stuk uit het dagboek van Hans Bekx:

Citaat
Dagboek

29-12-2005 De racetrucks zijn nog niet gekeurd

De racetrucks van Hans en Marcel zijn nog niet door de technische keuring heen. Direct nadat de beide voertuigen vanmorgen om 08.00 uur het keuringsterrein in Lissabon opreden, werd Hans en Marcel vriendelijk doch dringend verzocht uit de rij te gaan. Beide voertuigen werden apart gezet en zijn daar de hele dag blijven staan. Het team heeft inmiddels wel de administratieve keuring met goed gevolg achter de rug en beide servicevoertuigen zijn al helemaal in orde bevonden en bestickerd. Toen in de middag de race trucks van het De Rooij team op het aangeschreven tijdstip bij de keuring aankwamen trof hen hetzelfde lot.
Hans en Bekx en Jan de Rooij proberen intussen met man en macht via een vertegenwoordiger van  DAF opheldering te krijgen waarom hun rallyvoertuigen niet naar de technische keuring mogen. Alle vijf de racetrucks werden immers op 7 december jongstleden door de FFSA (de keuringsinstantie van de FIA) op details na goedgekeurd. Daarbij ging het om zaken als spatlappen die van iets stijver materiaal moesten zijn. ,,En nu geeft de FIA geen goedkeuringstempel’’, aldus een woedende Hans Bekx. ,,Voorlopig kan ik verder niets zeggen want ik weet in alle eerlijkheid niet wat er nu weer aan de hand is. Inmiddels doen er de meest wilde verhalen de ronden maar ik kan alleen maar eerlijk naar mijn fans, team en sponsors zeggen: ,,ik weet het niet’’. Morgen hebben we meer duidelijkheid en we hopen morgen op een goede afloop. Wij zijn in ieder geval klaar om zaterdag gewoon van start gaan. Inmiddels is zoveel duidelijk dat deze administratieve strijd eerst morgenochtend om 09.00 uur verder kan gaan. Wordt vervolgt zodra er nieuws is.

Bron: http://www.hansbekxteamsport.nl

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #1 Gepost op: 30 December 2005, 11:02:24 »

psychologische oorlogsvoering en lobbywerk russische teams confused  

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 30 December 2005, 20:19:43 »

Potver! Ze zijn nu dus allemaal uitgesloten van deelname! Schande!

mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Antwoord #3 Gepost op: 31 December 2005, 00:49:52 »

Onbegrijpelijk dit!!  :angry:  

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #4 Gepost op: 31 December 2005, 02:02:39 »

belachelijk

Edward
Forzona Member

Keep it stupid simple

« Antwoord #5 Gepost op: 31 December 2005, 09:40:48 »

Tis wel heel triest voor die jongens.

Ik kan me voorstellen dat je hier gigantisch van baalt als je hier met een team bijna een jaar aan het voorbereiden bent.  :butbut:

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #6 Gepost op: 31 December 2005, 11:23:07 »

jammer dat er nog enkele nederlanders aan mee doen, anders kon de pers de hele handel beter doodzwijgen. geen pers, geen reclame, minder inkomsten voor die gasten

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 31 December 2005, 14:03:42 »

Slaat nergens op. Ik hoop dat ze een fikse rechtszaak aanspannen en die Dakar-organisatie flink door het stof laten gaan!

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #8 Gepost op: 31 December 2005, 18:46:44 »

mijn morele steun hebben ze

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Dakar 2006
Ga naar: