Just_Eri
Forzona Member
|
 |
« Gepost op: 10 November 2005, 17:55:44 » |
|
Ik mag niet naar het schoolfeest  .omdat het zogenaamd te gevaarlijk voor me is. Omdat het op de melkweg in A'dam is en omdat er alcohol word verkocht ( bier , wijn ) Ik vind dat ik wel mag , iedereen uit me klas gaat. ik ben 15 en 1.92. Zouden jullie je kinderen laten ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katerulezzz
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 10 November 2005, 19:51:00 » |
|
Tsja ouders...  Vind de jouwe wel heel streng hoor. Je bent oud genoeg lijkt me zo, en schoolfeesten zijn meestal wel betrouwbaar (betrouwbaarder dan een avondje stappen) omdat er vaak ook nog leraren zijn. Verkopen ze wel alcohol aan 15-jarigen? Moet je dan niet een polsbandje hebben ofzo? Want wettelijk mag dat natuurlijk niet...
|
|
|
|
|
|
It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not. So... Be yourself!
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 10 November 2005, 19:52:46 » |
|
Ja ik weet ook nog wel dat er schoolfeest waar alcohol verkocht werd maar dat was door docenten of de kantinemevrouw en je kreeg echt niet wanneer je nog geen 16 was...Vind het een beetje raar dat je niet mag, Juist omdat het een schoolfeest is.
|
|
|
|
|
|
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
|
|
|
semmeke
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 10 November 2005, 21:29:03 » |
|
Weet niet of ik dit zeggen maar ontbreekt het je ouders hier in vertrouwen in jou. Zeker als het een schoolfeest betreft zou mijn zoon zeker mogen gaan, sterker toen hij 15 was is hij gegaan. Je bent maar 1 keer jong en als ouder moet je hierover duidelijke afspraken maken met je kind en erop vertrouwen dat hij/zij ze naleeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katerulezzz
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 10 November 2005, 21:46:18 » |
|
Vertrouwen in je kind is ook erg belangrijk ja, en het zou een oorzaak kunnen zijn, maar is extreme overbezorgheid ook geen mogelijkheid? Ik bedoel, ik weet zeker dat mijn ouders me vertrouwden maar toch moest ik altijd exact op tijd thuis zijn enzo... Nu ook weer, ik wil vrijdagnacht een stuk gaan fietsen (heb geen rijbewijs) om om middernacht bij de Harry Potter verkoop te zijn (ik ga een vriendin ophalen) maar mn vader is hier tegen. Ben ik het niet mee eens, dus het laaste woord is hier nog niet over gesproken. Heb ook geen zin om door mn ouders gebracht te worden, die staan dan te wachten op een manier van 'schiet nou op'. En wil dit gewoon een keertje meemaken.
Maargoed, Just_Eri... Mag je ook niet als je ouders je brengen en ophalen op een afgesproken tijd en als je belooft geen alcohol te zullen drinken?
|
|
|
|
|
|
It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not. So... Be yourself!
|
|
|
semmeke
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 November 2005, 21:51:15 » |
|
Halen en brengen was bij mij dan ook inbegrepen, en ouders zijn idd gauw overbezorgt. Zeker als je de eerste bent die dit soort dingen onderneemt. Met de 2 de zijn ze vaak al wat losser.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katerulezzz
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 10 November 2005, 21:55:55 » |
|
Ja dat heb ik aan den lijve ondervonden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Setna
Forzona Member
Geslacht: 
"hittepetitje"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 10 November 2005, 22:23:44 » |
|
en als ik mn rijbewijs dan zou hebben...  ben benieuwd of t dan wel mag...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 10 November 2005, 23:34:37 » |
|
Ik mag niet naar het schoolfeest  .omdat het zogenaamd te gevaarlijk voor me is. Omdat het op de melkweg in A'dam is en omdat er alcohol word verkocht ( bier , wijn ) Ik vind dat ik wel mag , iedereen uit me klas gaat. ik ben 15 en 1.92. Zouden jullie je kinderen laten ? Oeps JE, moeilijke vraag. Ik had er ook best moeite mee toen mijn oudste voor het eerst alleen naar een feestje ging. Je moet wel van mij aannemen dat je ouders het je wel gunnen, maar bezorgd zijn dat er iets gebeurd, zo was ik zelf tenminste ook. Kun je niet voorstellen dat iemand jou bijvooorbeeld met een stel vrienden brengt, en weer ophaalt? Een oudere broer of zus bijvoorbeeld, of een van je ouders? en Semmeke heeft gelijk, de oudste heeft het het moeilijkst wat dat betreft..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Katerulezzz
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 10 November 2005, 23:41:01 » |
|
Hij heeft wel een oudere zus... :uhh:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 10 November 2005, 23:44:57 » |
|
Oh... tsja..  moeilijk om voor iemand anders te denken. Ik weet zelf hoe moeilijk het is om ze los te laten..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 11 November 2005, 18:22:54 » |
|
Tja een schoolfeest zou wel mogen, maar ik heb er moeite mee dat 15 jarigen al gaan stappen. Toen ik 15 was dacht ik daar nog niet eens aan. Ik weet wel dat de tijden veranderen, maar toch. Mijn ma zei altijd: als je zelf ooit eens kinderen hebt dan snap je me wel. En inderdaad, ik wordt gek bij de gedachte dat mijn zoontje wat overkomt, dus ik zal zeker niet in de toekomst zo maar alles goedvinden wat o.a. het uitgaan betreft!
Kunnen ze je niet brengen en halen dan, als een soort van compromis?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 11 November 2005, 18:25:19 » |
|
Vind een schoolfeest heel iets anders dan stappen
|
|
|
|
|
|
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 11 November 2005, 18:33:59 » |
|
Tja moeilijk, zeker als je de betrokkene niet kent.
15 jaar is voor veel dingen een randgeval en dan maakt het niet uit of je 1.92 bent maar meer hoe je bént. Schoolfeesten was bij mij thuis ook nooit een probleem maar stappen mocht eigenlijk niet echt of was het echt niet :onschuldig: :boos:
Daarbij zijn de tijden ook best veranderd maar het voornaamste is toch dat ik betrokkene niet ken
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
|
schorpio1980
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 24 November 2005, 18:28:13 » |
|
Ik zou even navragen bij de leraren of de wijn en het bier ook aan 16- wordt verkocht. Zo niet, of als je dat zwart op wit kunt krijgen, dan kun je misschien je ouders daarmee overtuigen.
Je laten brengen/halen door een ouder/zus/broer kan natuurlijk ook, voor wat betreft het alleen in het donker over straat laat in de avond.
Suc6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|