Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.169 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 23:31:33
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Grand Prix van China
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Grand Prix van China  (gelezen 666 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 15 Oktober 2005, 19:52:16 »

Renault op de eerste startrij in China

Zaterdagochtend is de kwalificatie verreden voor de Grand Prix van China, die morgen zal worden verreden op het circuit van Shanghai. Het team van Renault komt naar boven als de winnaar, vlak gevolgd door Kimi Raikkonen, Jenson Button en Juan Pablo Montoya. Ferrari kan met een zesde en achtste tijd wellicht de verrassing worden genoemd; Coulthard splitst de heren met P7.

Takuma Sato kende een diskwalificatie na de Grand Prix van Japan en mag dit keer beginnen met de kwalificatie. De Japanner doet het goed, maar Juan Pablo Montoya, die vlak na de man van B·A·R gaat, doet het stukken beter. Zowel Jarno Trulli en Antonio Pizzonia die dan volgen kunnen niet tippen aan de tijd van de Colombiaan. Christijan Albers, die dan het eerste deel mag afsluiten, kent een hele moeilijke ronde en eindigt op bijna vier seconden achterstand.

Deel twee lijkt een beetje in het teken van de kleine foutjes te staan. Bij Narain Karthikeyan die als eerst moest valt het nog mee en de Indiër rijdt zich op een mooie vierde plek, vlak voor Sato. Dan Robert Doornbos, die enorm veel overstuur heeft in de eerste sessie en verrassend langzamer is dan Albers. Ook Monteiro maakt veel foutjes en komt tussen de Nederlanders in. Vervolgens Jacques Villeneuve met een aantal foutjes, maar toch P5. Rubens Barrichello is dan de man die deel twee snel afsluit met een tweede tijd, vlak achter Montoya.

Deel drie begint met Felipe Massa, die een lage topsnelheid heeft maar toch een derde plaats rijdt. Christian Klien is dan de volgende die na een wilde rit en een aantal foutjes toch van een zesde plaats mag genieten. De gebroeders Schumacher volgen, waar Ralf een derde tijd rijdt en broer Michael hem topt door een tweede tijd te rijden. De man die deel drie mag afsluiten is David Coulthard, die wederom verbaast door een zeer mooie derde tijd te rijden.

Dan het allesbeslissende deel. Jenson Button is de eerste serieuze bedreiging voor Montoya die dan nog op één staat. De Brit maakt het waar en pakt de voorlopige pole. Mark Webber volgt en komt na een klein momentje op een teleurstellende zevende plaats uit. Vervolgens is het Fernando Alonso die enorm snel gaat en maarliefst zeven tiende van een seconde van de pole van Button afrijdt. Teamgenoot Giancarlo Fisichella kan er dan niet aankomen en ook Kimi Raikkonen moet na een lastig rondje genoegen nemen met een derde tijd.
(bron:BON)

dat word vroeg opstaan morgen.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Oktober 2005, 13:32:03 »

Ik vond het een erg rare race... Er gebeurde erg weinig, en wat er gebeurde was allemaal vreemd.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Oktober 2005, 13:35:13 »

Ik ben er niet vroeg voor opgestaan, dus ga zo naar de herhaling kijken..

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #3 Gepost op: 17 Oktober 2005, 09:30:16 »

Wat er gebeurde was op zich wel spectaculair. Ik vond alleen dat de camera's het niet goed lieten zien. Je zag geregeld niet goed wat de oorzaak nou precies was.

Las op de weblog van Frits van Eldik een negatief stukkie over Christijan.

Onnodig[/size] (door Frits)

Onnodig

Het was de laatste van het seizoen en dus was het een moment van afscheid nemen. Even bij alle vrienden en bekenden langslopen en met name bij Minardi en mannen gedag zeggen. Ruim 10 jaar was ik daar kind aan huis. Altijd welkom, altijd gezellig en altijd vriendelijk. De BBQ van zaterdagavond was typerend. Het was er drukker dan op welk ander feestje van welk ander team dan ook. De monteurs konden niet zeggen of ze er in 2006 weer bij zijn en dus bedank je ze niet alleen voor dit jaar maar ook voor al die andere jaren. Jammer is het dan als er zo’n blaaskaak van een Christijan Albers langs komt er gaat schreeuwen dat ik niet met zijn monteurs mag praten. Zou die jongen nou echt niet beseffen dat er misschien wat mensen rondlopen in de paddock die iets meer met deze mensen te maken hebben gehad dan hij ooit zal hebben. Want geloof me, ik liep hier rond voor dat Jos Verstappen kwam kijken, maar ik weet ook zeker dat ik in 2006 op de grid zal staan bij de eerste Grand Prix. De komende week zullen er in de media uitspraken van de heer Albers verschijnen die jammer zijn. Jammer omdat hij het niet nodig heeft. Hij rijdt hard genoeg en alle cijfertjes zijn in zijn voordeel. Maar gaan roepen wat je van je teamgenoot vindt kan in dat licht onverstandig zijn. Ook zijn reactie over de aanrijding met Schumacher. “Beter crashen met de zevenvoudig wereldkampioen dan met een derderangs coureur als Monteiro, Karthikeyan of Doornbos”. Denkt ie nu echt dat ie zoveel meer is? Nogmaals het is jammer want hij heeft het echt niet nodig naar mijn mening. Mijn mening. Ach naar aanleiding van dit stukje zal er wel weer een mailtje volgen van zijn management dat we geen verstand hebben van autosport en zielige mensen zijn. Mensen die zichzelf op een voetstuk plaatsen kunnen hard vallen, mensen die er door anderen op geplaatst zijn worden 9 van de 10 keer gevangen....

Erg jammer dat Christijan zo is, er lopen al genoeg blaaskaken in de F1. Nu ben ik er zelf dan niet bij geweest, maar ik neem zondermeer aan dat Frits wel weet waar hij het over heeft. Vraag me ook constant af waar om Doornbos en Christijan elkaar niet liggen. Begin het nu een beetje te begrijpen geloof ik puke

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Oktober 2005, 12:46:12 »

Eindelijk iemand die zegt wat ik al tijden dacht.  rolleyes

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Oktober 2005, 18:18:13 »

Goed ook dat het Frits van Eldik is die 't zegt.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #6 Gepost op: 18 Oktober 2005, 14:18:58 »

Frits heeft een aantal boze reacties op zijn visie gekregen! Mensen trekken het zich altijd zo aan en gaan dan in de aanval. Jammer dat dat vaak zo gaat! Meningen verschillen nou eenmaal. Tuurlijk mag je je weerwoord op geven, maar hou het dan wel netjes. Ach... waar heb ik het eigenlijk over, volgens mij maakt iedereen zich daar wel eens schuldig aan. Misschien is dit wel het nadeel van het internet!

Reactie (door Frits)[/size]

Misschien was mijn bericht niet helemaal duidelijk. Het heet ‘onnodig’. Ik geef duidelijk aan dat Christijan dit niet nodig heeft. Hoewel men anders beweert heb ik helemaal niets tegen de coureur Christijan Albers. Ik ken hem al heel lang en ooit hadden we een goede band. Heb vroeger echt leuke avonturen met hem beleeft. In de DTM reed hij de sterren van de hemel en liet zien dat hij uit het juiste hout gesneden is. Nu rijdt hij Formule 1 en dat gaat goed, maar ik zie ook zoveel mis gaan. Onnodig mis. Ik schrijf op mijn webpost als ware het een dagboek. Gisteren was de laatste Grand Prix en dat is altijd weer een bijzonder moment. Zeker nu omdat die mannen van Minardi niet terug komen. Ze hebben in de wandelgangen allang vernomen dat er voor hen eigenlijk geen plek is. We hebben daar dus even tijd aan besteed. We zijn in dit geval Olav, Jack en Frits. Wat mij dus stoorde is dat Chris dan weer zo binnen moet komen en gewoon niet ziet wat er echt aan de hand is bij die mannen. Vervolgens kom ik dan journalisten tegen die verbaasd zijn over de door Christijan gedane uitspraak. Dat houdt mij dan bezig en dus schrijf ik het. Heeft niets met journalistiek te maken maar gewoon met mijn beleving. Natuurlijk hoop ik dat Chris volgend jaar rijdt, maar weet ook dat een moderne Formule 1 coureur aan veel dingen moet voldoen en dus ben ik bang dat hij de plank op een aantal vlakken misslaat. Een webpost is iets dat van mij persoonlijk is. Er zijn ook maar weinig mensen die dit lezen en je zult dit soort verhalen in RaceReport ook niet tegenkomen maar ik vind dat ik mijn mening en waarnemingen niet achterwege hoef te laten als ik een verhaaltje tik. Het feit dat ik eerder schrijf over deze voorvallen dan het feest bij Renault zegt denk ik al genoeg. Ook daar heb ik veel vrienden en is er even een glas champagne gedronken en was het gezellig maar de verdrongen pijn bij de Minardi boys raakte mij meer en was de opmerking van Chris precies op het verkeerde moment. Mensen die zich druk maken over mijn verhalen en de toekomst van Chris zijn niet goed wijs. Alsof ik als lullig fotograafje daar invloed op zou hebben. Al het andere randgebeuren vind ik juist weer niet interessant. Al zou Chris zich klemzuipen, roken of snuiven lekker belangrijk. Dat raakt mij niet. Als zijn prestaties er onder zouden leiden dan zou ik daar misschien wel wat over melden. Maar reacties zoals ik nu lees zijn niet echt nodig. Bovendien schrijf ik gewoon als Frits van Eldik. Ik heb tenminste een mening en durf deze te geven. Wat de Henkies, Binkies, Bertjes of voor mijn part Ernies zeggen doet mij dan ook niet zo veel. Maar beetje fatsoen zou hier en daar wel op zijn plaats zijn.

Maar hoe het ook zij, ik hoop volgend jaar weer op een Formule 1 seizoen met een Hollander erin!

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Grand Prix van China
Ga naar: