Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.167 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 23:08:43
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: Vakantieverhalen 2005.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Vakantieverhalen 2005.  (gelezen 2005 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Setna
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

"hittepetitje"

« Gepost op: 08 Juli 2005, 22:52:50 »

Op zich is het wel leuk om je spullen klaar te leggen en weer uit te pakken maar het opruimen is zo verschrikkelijk!! Ik vind het ook fijn om jullie weer te spreken!

Brit
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 20 Juli 2005, 21:34:57 »

slOwkaije  blij
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Juli 2005, 21:47:24 »

Wanneer gaan jullie, Brit?  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Augustus 2005, 17:14:25 »

Waar zou Boefje toch blijven... volgens haar bericht op de kalender is ze allang weer terug.. Bedroefd
http://www.forzona.nl/forum/index.php?act=...ent&eventid=112

Boefje
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Augustus 2005, 18:34:19 »

I'm back :cool: Ben daar niet gebleven, zou niet willen ook eigenlijk ;)  
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Augustus 2005, 19:01:12 »

Citaat
I'm back :cool: Ben daar niet gebleven, zou niet willen ook eigenlijk ;)
Heeeee Boefje.. hoorde je me roepen? ;)

Hoe was de vakantie?

Boefje
Forzona Member

« Antwoord #6 Gepost op: 22 Augustus 2005, 11:54:49 »

Ik hoorde inderdaad wat Gr@n, het klonk ver maar er was iets herkenbaars :cheesy: Ik denk een soort telepathie ofzo, ik had gewoon een week nodig om bij te komen van de vakantie ja

Hoe de vakantie was? Heel vermoeiend dus laughing

We hebben een hele leuke, mooie en bovenal gezellige vakantie gehad in Toscane (Italie)!

We hadden 10eke haar vader gecharterd om met z'n Connexxion-bus ons naar Schiphol te brengen en op te halen (hij rijd gewoonlijk ook de Schiphol-ritten vanuit het Noorden). 's Ochtends op de heenrit naar Friesland hebben we roze politie-ballonnen opgeblazen en daar de bus mee versierd, die ballonnen hadden wij meegenomen van de Roze Zaterdag dit jaar bij de Politie-stand, daar wist de rest niks van, dus dat was wel grappig en tja hoe kan het ook anders :fluiten: Bij het laatste stel hebben we nog even koffie gedronken en kregen we een wit polsbandje met de tekst 'Armoede de wereld uit', is aardig gelukt moet ik zeggen :lol2: Het zou de drukste dag van Schiphol worden die zaterdag, daar hebben we niks van gemerkt eigenlijk. Bij de douane hadden we nog een incidentje met een militair :cool: 10eke had mijn videocamera gepakt en die was ons allen dus aan het filmen en dus ook toevallig?? die militair erop gezet maar dat moest dus even gewist worden...! Gelukkig shutup hadden we 2 uur vertraging maar we hebben ons prima vermaakt op Schiphol.

We vlogen met Meridiane (Italiaanse maatschappij) en het was een zeer onstuimige vlucht met een spectaculaire landing...pfff volgens mij was het de piloot z'n eerste vlucht ofzo want we gingen van links naar rechts en we zakten veels te snel waardoor er een gigantische stuiterlanding ontstond maar goed, we hebben het gered. Op de luchthaven van Florence zijn er 4 op jacht gegaan naar de koffers en 4 anderen op zoek naar onze 2 auto's. We hadden voor 2 Fiat Stilo's geboekt maar we kregen een Ford Station en een Alfa Romeo, 2 giga-bakken dus. 1 stel had hun navigatie-systeem bij zich (met Italiaanse kaart) dus we waren zo op de plaats van bestemming in de holst van de nacht. We hadden ieder voor zich even wat drank meegenomen om de eerste nacht door te komen, dus we hebben tot in de kleine uurtjes zitten borrelen.

Het appartementencomplex was zeer knus, links en rechts 2-laags appartementen (totaal 15 appartementjes) waarvan wij er 2 beneden hadden. Dus wij hadden onze terras op de binnenplaats en dat was natuurlijk geweldig en dat vonden de overige toeristen ook wel. We hadden een grote zonweide die enorm goed werd bijgehouden en een prachtig zwembad (waar helaas geen luchtbedden in mochten) en verder een heel groot dakterras waar je dus een mooi vergezicht had. De bedden lagen waardeloos, oude springverenmatrassen, dus het was een gekraak en gepiep als je je even omdraaide rolleyes

Het weer in Italie viel in onze ogen wat 'tegen' van de 15 dagen hebben we echt 5 zon-dagen gehad en de rest was bewolkt, regenbuien, wolkbreuken, onweer maar ten alle tijden heel benauwd. Ik denk dat het voor Italiaanse begrippen ook best 'tegenviel' maar voor de natuur is dat natuurlijk heerlijk, alles was ook zo mooi groen.

We hadden afgesproken om de ene dag er op uit te trekken met auto en de andere dag een zon-dag te houden. Dat is in ieder geval aardig gelukt. We hebben een hele mooie Chianti-route (wijnroute) gedaan van 1 dag, we zijn een dag met de trein naar Florence geweest. Daar wilde we de mooiste Dom gaan bekijken en dus stonden we braaf in de giga lange rij toen er een wolkbreuk los barstte....de rij was vrij snel weg maar iedereen was door en doornat, dus we hebben helaas de Dom van binnen niet gezien.
Verder zijn we naar Pisa geweest, prachtig om al die mensen te zien met hun handjes in de lucht om de bekendste foto van de Toren van Pisa na te maken.
We zijn 2x naar San Gimignano geweest, het torendorpje van de Toscane die je ook gezien moet hebben, ach we hebben zoveel mooie en leuke plaatsjes aan gedaan, teveel om op te noemen ja.

Het dorpje waar wij zaten, was vrij rustig, het enige appartementencomplex wat er was, daar zaten wij in, dus je zat midden tussen de bevolking en dat was prachtig. Beatrix en familie waren de vrijdag voordat wij in San Donato aankwamen langs geweest die hadden het restaurant afgehuurd waar wij zondagavond hebben gegeten, helaas hebben we ze niet gezien.

's Avonds deden we meestal spelletjes bij het complex op het terras o.a. Triominos, Yathzee, ik was meest aan het hartenjagen en natuurlijk werd er ook 's nachts weleens aan skinny dipping gedaan :shocked: maar soms vloog je ook weleens onverwachts met je goede kleren het water in (dus de mensen hebben wij ook in de nachtelijke uren soms vermaakt...je moet wat he duimen ).
Het alcohol-gehalte heb ik niet bijgehouden want dat was ook niet bij te houden :proost:

Het eten deden we meestal zelf bij het appartement, we hadden 2 goede koks in ons midden en die hebben vele lekkere Italiaanse maaltijden bereid voor 8 personen. Het eten was buiten de deur relatief prijzig, ook omdat je voor alle attributen bij het eten moet betalen, dus ook voor het bestek etc. & met 8 personen elke avond uiteten maakt gewoon prijzig, dus dit was een perfecte oplossing. Een ieder had zo haar eigen taak op een dag.

Verder brak er nog iemand op de 1 na laatste dag onze sleutel van het appartement af in het slot argh Dus met alle gevolgen van dien, iedereen moest door het raam heen 's ochtends om bij ons te ontbijten en ook via het raam de boel weer verlaten. Gelukkig kwam er snel een monteur en werd er na ruim een half uur een nieuwe cilinder ingezet, het gaat allemaal niet zo vlug als in Nederland.

De terugreis was qua vlucht net zo 'dramatisch', stuiterend, hortend en stotend kwamen we weer op Schiphol aan. Daar hebben we nog wat eten en wat afzakkertjes genomen bij buren van 1 stel en daarna hebben we de rest thuis gebracht. Nu zijn de foto's in ontwikkeling en de video word op dvdtjes gezet, dus we hebben vast binnenkort een Italiaanse avond dat we het nog eens dunnetjes over kunnen doen. Afijn, dit was de vakantie van 2005 van Boeffie duimen  
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Augustus 2005, 12:10:10 »

applaus  leuk verslag weer Boefje, zo te lezen hebben jullie er weer een dolle boel van gemaakt.. blijkt wel omdat je een week nodig had om bij te komen.. :D

Jullie hebben vast in het verkeerde deel van Toscane gezeten, want onze kinderen en kleinkinderen hebben bijna 3 weken god weer gehad.. :P
Citaat
Verder brak er nog iemand op de 1 na laatste dag onze sleutel van het appartement af in het slot argh.gif Dus met alle gevolgen van dien, iedereen moest door het raam heen 's ochtends om bij ons te ontbijten en ook via het raam de boel weer verlaten.
Dit begrijp ik niet........ als de ramen toch open staan, waarom zou je dan de deur op slot moeten doen..  laughing

Dat "stuiteren" van het vliegtuig daar hoorde ik gisteren ook over..
M'n zoons kwamen terug van Palma, en de piloot "gooide" de 747 ook maarzo op de baan.. veel passagiers begonnen te gillen van angst.. :shocked:
Lekker hoor.. vliegen..  :hebikweer:

Nog "bommetjes" gemaakt?..  :cheesy:

Boefje
Forzona Member

« Antwoord #8 Gepost op: 22 Augustus 2005, 12:24:17 »

En om te zeggen dat ik nu echt al bijgekomen ben :no: maar voel me beter als vorige week!

Ja, Noord Italie was echt niet byzonder qua weer (normaal ben ik ook veel bruiner) maar op dit moment is het daar ook niet beter geworden, voor de olijf- en druivengaarden is het natuurlijk ideaal dit weer maar voor de toeristen niet echt. Gelukkig hebben we ons goed kunnen vermaken op de dagen dat het echt wat minder was. Jullie kids en kleinkids zaten meer in het zuiden en die hebben het inderdaad beter getroffen met het weer maar ja....je kan het niet voorspellen, het is altijd maar afwachten.

De deur moest wel op slot want voor je het wist had je bekende 'gasten' in je slaapkamer staan. De ramen stonden ook wel volop open maar dan met die gehele dichte zonweringen ervoor, totdat die 'gasten' 's nachts in de gaten kregen dat je die van buitenaf ook open kon maken :lol2:

Ja dat gegil in het vliegtuig heb ik ook meegemaakt maar goed, dat is vaak inderdaad een angstgilletje omdat jezelf geen controle er over hebt wat zo'n toestel doet. Ik vind zo'n vlucht wel prachtig hoor maar als er iemand naast je zit die niet tegen vliegen kan dan kan het soms wat minder zijn. Datzelfde geldt voor zo'n luchtzak waardoor je enorme turbulentie kan hebben, dat de karretjes van de stewards (in ons geval) door het gangpad gaan rollen, je hart slaat even een keer over en dan gaat het wel weer...vliegen het blijft prachtig!

Oja, jouw kids zijn helemaal weg van Italie he Gr@n?
Ik zelf heb nu zoiets van: ik heb het gezien en de eerste 10 jaar zou ik er niet naar terug willen,  dat heb ik bijv. niet bij Griekenland, daar zou ik zo morgen :fluiten:  weer heen willen.

Nope, er zijn geen 'bommetjes' gemaakt, er is ook niet aan synchroomzwemmen gedaan, wel soms ieder voor zich een bommetje maar een complete 'bom' hebben we dit jaar achterwege gelaten anders waren we bang dat we opgepakt zouden we worden als we dat zouden roepen laughing

Afijn, Boefje moet nu echt weer even aan de slag  :wavey:  
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Augustus 2005, 12:32:12 »

Citaat
Oja, jouw kids zijn helemaal weg van Italie he Gr@n?
Ja dat wel, maar ze vonden dit eigenlijk een beetje tever om te rijden met 2 kleine kinderen..
2 volle dagen, met een overnachting in Oostenrijk.
Citaat
maar een complete 'bom' hebben we dit jaar achterwege gelaten anders waren we bang dat we opgepakt zouden we worden als we dat zouden roepen
laughing ongewtijfeld ja..
Citaat
Afijn, Boefje moet nu echt weer even aan de slag
Werkze..  :wavey:  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #10 Gepost op: 22 Augustus 2005, 18:04:16 »

Ik kan heel kort zijn. Ik ben niet op vakantie geweest.

Heb wel afgelopen 3 weken vrij gehad en veel voor onze vereniging gedaan, met als hoogtepunt de spelersavond + BBQ + kampvuur op locatie, afgelopen zaterdagavond.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #11 Gepost op: 24 Augustus 2005, 20:26:49 »

Ik ook niet... veel te druk met Forzona..  :cheesy:  

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: Vakantieverhalen 2005.
Ga naar: