Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.165 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 22:52:12
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: Nijmegen klaar voor Vierdaagse
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nijmegen klaar voor Vierdaagse  (gelezen 1914 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 19 Juli 2005, 00:41:52 »

Nijmegen klaar voor Vierdaagse

NIJMEGEN - In Nijmegen is alles gereed voor de start van de Vierdaagse.
 Dat zei een woordvoerder van de marsleiding maandag. De circa 45.000 deelnemers aan het wandelevenement beginnen dinsdagochtend in alle vroegte aan de eerste etappe.

Het is al een drukte van belang in Nijmegen. Alle wandelaars moeten maandag hun startkaart afhalen. Er is dit jaar voor de derde keer achtereenvolgende keer een limiet aan het aantal deelnemers. Het startveld van de 89e Vierdaagse telt 59 nationaliteiten.

Op de finishlocatie in Nijmegen oefenden de 365 vrijwilligers van het Rode Kruis maandagmiddag voor de laatste keer het prikken van blaren. De weersvooruitzichten zijn vrij gunstig. "We hopen dus dat het aantal blaren dit jaar meevalt", aldus een woordvoerster. Het Rode Kruis heeft in Nijmegen een noodhospitaal ingericht met 72 bedden.

De traditionele vlaggenparade in het Goffertstadion vormt maandagavond de officiële opening van het sportieve evenement. Om vier uur 's nachts gaan de eerste wandelaars op pad voor hun tocht van 30, 40 of 50 kilometer. Het wandellegioen trekt dinsdag door de Betuwe.

Vrouwen
Tijdens de Vierdaagse moeten voor het eerst ook vrouwelijke militairen tien kilo bepakking meedragen, zo meldde Defensie maandag. Aan de Vierdaagse doen 5000 militairen uit binnen- en buitenland mee.

Voorheen konden vrouwelijke soldaten van het Nederlandse leger hun bepakking thuis laten, waar hun mannelijke collega's elke dag tien kilo moesten meetorsen. Onderzoek door Defensie wijst echter uit dat de bepakking ook voor vrouwen haalbaar is. Daarom heeft de legerleiding besloten dat ook vrouwelijke militairen de extra kilo's moeten meedragen. De maatregel past volgen Defensie beter bij het beroepsleger van deze tijd.
(bron:nu.nl)

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 19 Juli 2005, 00:51:54 »

Ook Yoshe van nu.nl gaat het proberen. :)

Aanmoedigingen

De stroom leuke, lieve en gezellige aanmoedigingen lijkt niet te stoppen. En dat zonder ook maar een Vierdaagse-stap gezet te hebben. Ik ben eerlijk waar gecharmeerd en ook wel ontroerd door zoveel support. Ontzettend bedankt lezers! De startkaart is inmiddels in mijn bezit. Dinsdagochtend bijt ik in alle vroegte (4 uur 's ochtends!) het spits af. Wie me onderweg over het moeilijke punt heen wil helpen of succes wil wensen, mag me altijd een sms-je sturen (06-18479016). Mijn dag zit er voor vandaag op, ik ga naar bed. Welterusten allemaal en tot morgen! Dikke wandelkus, Yoshe yoshepolak@yahoo.com

Lees HIER de berichtjes.

Op de vierdaagse site kun je ook via de Webcams beelden van de vierdaagse en de feesten eromheen volgen.

Wie heeft zelf meegelopen, of heeft familie of kennissen die meelopen of gelopen hebben?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 19 Juli 2005, 11:10:27 »

Livebeelden.. met geluid uit Lent :)

Maj
Forzona Member

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Juli 2005, 13:16:02 »

Ik ben ooit wel eens naar de vlaggenparade geweest en naar het vuurwerk en dat was echt heel erg mooi om te zien allemaal. Het is er elke avond feest en alle terrassen zitten bomvol. Op verschillende plekken in de stad zijn optredens te zien, vind je de ene niet mooi dan loop je naar een ander podium waar een optreden is die je misschien wel mooi vindt. Wil je met deze dagen naar Nijmegen dan is het er uiteraard verschrikkelijk druk, je kunt de auto nauwelijks kwijt en het is dan ook beter om met het openbaar vervoer te gaan. Ik heb ooit een keer op de tribune gezeten tijdens de intocht en dat was heel erg leuk om mee te maken, de sfeer was echt fantastisch en iedereen had veel respect voor de wandelaars want het is echt een zware tocht. Maar al met al is het er nu verschrikkelijk druk en ik houd niet zo van die massale drukte. Maar, uiteraard is het een prachtig evenement waar Nijmegen trots op kan zijn!!

big twin
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Juli 2005, 22:31:49 »

Nou als ik het zo hoor is Nijmegen er misschien wel klaar voor maar vele lopers niet

Wat je ook doet, blijf lachen
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Juli 2005, 22:41:56 »

Inderdaad.. ik las het net ook.

Citaat
Recordaantal uitvallers tijdens eerste etappe Vierdaagse

NIJMEGEN - Op de eerste wandeldag van de Vierdaagse zijn 1880 deelnemers uitgevallen. Nog nooit eerder vielen op de eerste dag zoveel wandelaars uit. Dat maakte de organisatie van het grootste wandelevenement ter wereld dinsdag bekend. Het Rode Kruis had het druk met flauwgevallen

Veel mensen gaan ongetraind op pad, en denken "dat doen we wel ff"..  poeh  

Maj
Forzona Member

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Juli 2005, 22:48:34 »

Terwijl sommigen het toch wel kunnen, maar ja uitzonderingen hou je altijd.  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 20 Juli 2005, 18:11:30 »

Ik heb begrepen dat de eerste uitvaller iemand was die na de 1e 50 meter al door z'n rug ging?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 20 Juli 2005, 19:13:46 »

Dat is wel érg snel..  poeh  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Juli 2005, 20:41:12 »

Veel uitvallers tweede dag Vierdaagse

NIJMEGEN (ANP) - De tweede etappe van de Nijmeegse Vierdaagse is woensdag voor 1851 wandelaars te zwaar gebleken. Van de 43.206 deelnemers die dinsdag aan het wandelevenement begonnen, waren er woensdagavond nog 39.475 over, aldus de marsleiding.

De Vierdaagse deed woensdag onder meer Wijchen, Weurt en Beuningen aan. Het Rode Kruis moest onderweg honderden wandelaars bijstaan in hun strijd tegen blaren en andere ongemakken. Meer dan achthonderd wandelaars lieten in een van de hulpposten hun blaren prikken, terwijl circa 270 deelnemers langskwamen voor fysiotherapie.
(bron:Planet)

Brit
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Juli 2005, 21:34:04 »

ik ga het oOwk een keer met me mams en een vriendin probere  :lol2:

PROBEREN...

maar ik ben getraind  :buig:

:zweten:

:lekkerpuh: whahaha.. shutup  
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: Nijmegen klaar voor Vierdaagse
Ga naar: