Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.165 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 22:47:21
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Zomaar...
Pagina's: 1 2 3 ... 8 [Allemaal]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Zomaar...  (gelezen 12603 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 10 Juli 2005, 22:54:39 »

.....Een stukje dat ik vandaag in de krant las..

STANK

Aan de oppervlakte gaat alles weer zijn gangetje… De renners fietsen zich een rotje, de caravans sukkelen zuidwaarts en de zon speelt verstoppertje.
       Maar wie vanaf morgen de rechtszaak volgt tegen de moordenaar van Theo van Gogh, wordt als het ware opníéuw meegesleurd in de hel van ’Londen’.
       Dezelfde goddeloze stank walmt uit de hersenpan van Mohammed B.
       De Profeet zélf knijpt zijn neus dicht.

Herman Eetgerink

Hoe je met weinig woorden heel veel kunt zeggen..

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Juli 2005, 00:01:19 »

Inderdaad, heb hier dus dan ook weinig aan toe te voegen!  

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Juli 2005, 12:05:11 »

Citaat
.....Een stukje dat ik vandaag in de krant las..

STANK

Aan de oppervlakte gaat alles weer zijn gangetje… De renners fietsen zich een rotje, de caravans sukkelen zuidwaarts en de zon speelt verstoppertje.
       Maar wie vanaf morgen de rechtszaak volgt tegen de moordenaar van Theo van Gogh, wordt als het ware opníéuw meegesleurd in de hel van ’Londen’.
       Dezelfde goddeloze stank walmt uit de hersenpan van Mohammed B.
       De Profeet zélf knijpt zijn neus dicht.

Herman Eetgerink

Hoe je met weinig woorden heel veel kunt zeggen..
 :proost:

Krijgt hij nu extra bewaking?  shutup  
Maj
Forzona Member

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Juli 2005, 12:22:01 »

Citaat
Krijgt hij nu extra bewaking?  shutup
Tegen wie eigenlijk... :lol2:  

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Juli 2005, 18:46:22 »

gelijkgestemden van Mohammed B. ?
Hij heeft z'n rechters verzocht om de roddels te staken want was niet zo leuk voor zijn familie  :wavey:

zie je vaker, dat mensen de niet welbevallige waarheid als roddels af proberen te doen.
wat dat betreft weer een enigzins menselijk trekje van die Mohammed B.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Juli 2005, 13:32:19 »

ja  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Juli 2005, 21:34:19 »

Citaat
WELLUST

HET land is nog niet onleefbaar genoeg, vinden de bureaucraten van Rijkswaterstaat.
       Uit pure machtswellust verbieden ze dus dat de kleine man met zijn campertje recreëert op een mooie plek bij Kornwerderzand, aan de Waddenzee.
       Ze maken daar een poort, waar ome Jan en tante Truus niet meer onderdoor kunnen.
       Waarom doen ze dat? „Omdat het niet mag”, kwaken ze.
       Zeker te lang met hun plastic eendje in bad gezeten… :cheesy:

Herman Eetgerink
(bron:telegraaf)

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juli 2005, 22:49:08 »

Citaat
POLONAISE

AL dat gezeur over zogenaamde discriminatie bij de inburgering van mensen die geen snars weten van Nederland, zijn cultuur en zijn taal…
       Ga fietsen, zeg, hooggeleerde heren van de Raad van State, met uw vervelende uitzettingen over Brusselse rechtsregeltjes.
       Rita Verdonk doet het hartstikke goed… En als u, professoren in de muggenzifterij, van mening bent dat zij regeltjes overtreedt, geef dan gewoon effe aan waar we die regels moeten veranderen… Weg met de Brusselse leiband!

Inburgeren geblazen, voor iedereen die ervoor in aanmerking komt!
       Het werk zal pas gedaan zijn, als ook onze Turkse en Marokkaanse vrienden (om maar een dwarsstraat te noemen) zich enthousiast aanmelden bij de krijgsmacht, om in dat opzicht hun steentje bij te dragen…
       Zodat zij, op safari in Afghanistan, gezellig kunnen meedoen aan de burka-polonaise.

HERMAN EETGERINK

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 27 Juli 2005, 13:34:48 »

Citaat
DIE ZIT

EEN rustig dagje.
       De poema op de Veluwe is weer gesignaleerd, er valt minder water omlaag dan maandag en Mohammed B. heeft zijn straf te pakken.
       Rond het middaguur hangt een groepje mediterraan ogende jongeren een beetje rond in een van de winkelstraatjes van de Amsterdamse Poort in de Bijlmer, om gezellig naar meisjes te fluiten en passanten te jennen.
       Eén van de boys krijgt een leuke ingeving en roept hard: „Hé mensen, wat is in dit land nou helemaal levenslang?!”

Een man houdt zijn pas in, draait zich half om en roept terug: „Daar kom je nog wel achter!”
       En een vrouw die zó is weggelopen uit de Jordaan, bijt de provocerende grapjas toe: „Als die hufter mazzel heeft, krijgt hij misschien een keer gratie van koningin Amalia maar ik denk het niet!”
       „Die zit!” hoor je de rest van het publiek denken.

HERMAN EETGERINK

Ronald
Forzona Member

Geslacht: Man

« Antwoord #9 Gepost op: 27 Juli 2005, 23:04:17 »

Die imbeciele rotkop van hem zou ik met liefde als boksbal willen gebruiken maar dan met een boksbeugel.Hoop dat hij een paar jaar crepeert en dan het loodje leggen. applaus  :proost:  

-----------------------------------------------------------------
Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen.
En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks.

Homepagina van Ronald en Diane
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juli 2005, 00:29:06 »

Hij doet dit graag, puur voor het geloof!  

Boefje
Forzona Member

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Juli 2005, 10:21:06 »

Opsluiten en nooit meer laten gaan en gewoon elke dag even flink pijnigen.... :ja:Ook namens het geloof :cheesy: Ach...binnen een jaar staat er weer een ander op, vrees ik help  
Maj
Forzona Member

« Antwoord #12 Gepost op: 28 Juli 2005, 10:42:25 »

Dan hebben we het weer over Mohammed C en als die weer vast zit dan hebben we het weer over Mohammed D....... :blegh:  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #13 Gepost op: 29 Juli 2005, 20:44:03 »

Citaat
LIEUWE

HET is een pietsie onzorgvuldig geweest van de ouders van Theo van Gogh, op de televisie te vertellen dat Theo’s zoon Lieuwe (hun kleinzoon dus) na de moord op zijn vader twee keer in elkaar is geslagen door Marokkaanse jongeren en dat de gealarmeerde politie niet kwam opdagen.
       Koortsachtig intern onderzoek bij het wakkere korps heeft aangetoond dat het allemaal helemaal niet wáár is!
       Lieuwe is misschien wel een keer door Marokkaantjes afgerammeld, maar daar is geen aangifte van gedaan.
       En waar je geen aangifte van doet, is nooit gebeurd. Dat weet elke Amsterdammer.

Misschien is het eveneens mogelijk, dat een paar schietende Marokkaantjes een keer op zoek zijn geweest naar Lieuwe.
       Maar toen de politie een uurtje na de melding arriveerde, was er niets te zien.
       Logisch, je moet een uur van tevóren de politie bellen. Dan komen ze precies op tijd.

HERMAN EETGERINK

Fleur
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 29 Juli 2005, 23:05:46 »

Dát is lekker voor zo'n joch! Eerst slachten ze je vader af en nu hebben ze het op jou gemunt. En als je het vertelt geloven ze je niet of je wordt niet serieus genomen........ argh

En waarom werd HIJ uit de klas overgeplaatst en niet dat stelletje loosers dat hem lastigviel?
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #15 Gepost op: 16 Augustus 2005, 10:06:08 »

DE JANTJES

DAT gaat allemaal de wereld rond, vanaf morgen…
       Beelden van indrukwekkende windjammers op het Amsterdamse IJ, gevolgd door beelden van de gigantische rotzooi in de hoofdstad van Nederland.
       Denken de zeveraars van de Abvakabo, de zogenaamde belangenbehartigers van de vuilnisman, soms dat er ook maar één spiertje begrip is voor hun stakingsactie?
       Kom nou… Het enige wat de wereld ziet, is het krankzinnige contrast tussen schitterende zeilschepen en vuilnisbelten.
       In elk ander land zouden de burgers dit niet pikken. Ook hun regering niet.

In elk ander land zou de woedende minister-president het leger bellen en het bevel geven met man en macht de rommel op te ruimen.
       Met weemoed herinneren we ons dezer dagen de Jantjes, die 35 jaar geleden spontaan de Dam schoonveegden.
       Is het te réchts voor u, meneer de premier, de wereld een schoon Amsterdam te tonen? rolleyes

HERMAN EETGERINK

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #16 Gepost op: 16 Augustus 2005, 10:12:39 »

Citaat
In elk ander land zouden de burgers dit niet pikken. Ook hun regering niet.

Nederland heeft altijd softe stakingen. Moet je in Frankrijk kijken en laatst op Cran Canaria, waar vakantiegangers het zonder hun koffers moesten doen, omdat ze staakten. En niemand heeft daar wat tegenin te brengen! Vind het hier dus wel meevallen!  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #17 Gepost op: 16 Augustus 2005, 10:15:05 »

Tsja, ik hoorde gisteren dat de gemeente heeft afgesproken met de vuilnisdienst dat ze het Rokin en de Dam wel schoon gaan houden. Daarmee schijnt de vuilnisdienst te hebben voorkomen dat de gemeente een particulier bedrijf zou inschakelen om het vuil op te ruimen in de stad!

Maar dat pikken de mensen toch niet? Ik zou zeggen, bel dat particuliere bedrijf maar en laat die vuildienst in de stront zakken!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #18 Gepost op: 16 Augustus 2005, 10:17:42 »

Helemaal mee eens..  duimen  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #19 Gepost op: 14 September 2005, 11:16:46 »

KNIJP ME!

WAT een akelige nachtmerrie… Dat kan toch allemaal niet wáár zijn?
       Dat de president van het gerechtshof in Den Haag zegt: „Wat we hebben gedaan is weliswaar uniek binnen de rechtspraak, maar van het woord fout wil ik uitdrukkelijk afstand nemen.”
       Waarmee die bekakte knaap bedoelt dat zijn gerechtshof geen enkele blaam treft voor de veroordeling in hoger beroep van een zogenaamde kindermoordenaar die in werkelijkheid onschuldig was… Wat een engerd, die rechter!
       En dan dat andere spookbeeld… Gewetenloze criminelen die vrolijk zitten te slempen in de lik in Veenhuizen… Zoiets kán niet, dat moet een trucagefoto zijn!

En daar dan weer bovenop het beeld van die stralende oppertuttebol van GroenLinks, die ’liefdevolle politiek’ aankondigt, met veel geluk en gekwetter van vogeltjes…
       Help! Knijp me even in m’n arm!

HERMAN EETGERINK

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #20 Gepost op: 16 September 2005, 12:11:25 »

LEK

WAAR zit het lek?
       „Niet bij de koningin en ook niet bij de ministerpresident en ook niet bij mij”, laat minister Zalm gedecideerd weten, „want we hebben die uitgelekte versie van het uitgelekte stuk nog niet eens!”
       Waarmee de onschuld van die drie bewezen is, want waar niet is lekt niet.
       Zou er dan een gaatje in het parlement zitten?
       „Nee, absoluut onmogelijk!” roept voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer. „Van zulk een suggestie word ik ontstemd. Zo zijn mijn jongens en meisjes niet.”

Bij een medewerkster van Financiën misschien? „Voor haar steek ik mijn hand in het vuur”, repliceert Zalm.
       Rarara… Het moet toch érgens vandaan komen?
       Dat nieuws van het dreigende frietjestekort als gevolg van een slechte aardappeloogst? laughing

HERMAN EETGERINK

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #21 Gepost op: 01 Oktober 2005, 20:04:33 »

Citaat
WENS

Ze kijkt naar de graven rondom papa’s graf. Beeldjes, trofeeën en planten. Beren, ooit pluizig, nu plukkerig, vuil. Daar, onder een glasplaat, zelfs wanten waarop keurig in kruissteek de naam van een kind. ’Een kooi is niet gek’, denkt ze blij. ’Een kooi met wat klimop is meer dan normaal. Geen mens kan bezwaren gaan maken. En dat bordje erbij valt dan ook niemand op.’
       Ze bukt. Zet de kooi op het graf.
       „Hij is bij je terug, papa”, fluistert ze zacht.
       Ze glimlacht. Ze wacht op een teken. Dat komt niet. Ze zucht. Had ze anders verwacht? Altijd de draak aan ’t steken met boodschappen, wensen tot over het graf. „Alsof ze dat nog kunnen lezen”, schamperde papa. „Doe dát me niet aan.” En nu zou hij opeens tot haar spreken?
       „Hij is terug”, zegt ze nog eens. Dan bukt ze opnieuw om het bordje de grond in te steken met ’Pieke’. Meer niet. Dat is immers genoeg? Welke vogel wordt zo chic begraven? ’t Is dat papa ’t vroeg: „Leg je Pieke bij mij?” Wel, daar is hij. In veilige haven.
       Papa was weduwnaar. Redde zich goed. Pas toen hij slechter ging lopen, nam hij wat gas terug. Zat veel vaker thuis. ’t Bezoek nam ook af in die tijd. En de stilte besprong hem.
       „Een huisdier”, zei zij.
       Maar met een hond moest je lopen en een kat ging zijn gang die de jouwe niet was. Hij besloot een parkiet te gaan kopen. Hem praten te leren. Gezelschap. Geluid. Wonderwel was het verlopen. Papa en Pieke. Nooit had ze verwacht, dat haar vader zich zó zou gaan hechten aan een beest in een kooi. O, wel grappig en mooi. Maar voor haar bleef het toch een hoop veren.
       Maar papa was gek met de vogel geweest. „Wil jij na mijn dood voor hem zorgen?” had hij gevraagd. „En dan niet enkel voer. Hij is aandacht en liefde gewend. Hij moet dagelijks vliegen. En práát alsjeblieft. Je zult zien dat je van hem gaat houden.”

Ze had het beloofd. Ze nam Pieke in huis. Maar tot houdenvan kon het niet komen. Want de vogel zat stil op zijn stok in de kooi. Het dier leek warempel te treuren. Hij sprak niet. Hij vloog niet. Hij at haast niet meer. Verloor zelfs zijn prachtige kleuren. En hij lag na een maand ’s morgens stil in zijn kooi. Hij had het gehad met ’t leven.
       „Leg je Pieke bij mij?” had haar vader gevraagd. En dat zou dus moeten gebeuren.
       Maar: ’U komt met een vogel. Straks komt er een kat. Of een hond. Of nog groter wellicht. Regels zijn regels. We staan het niet toe. We moeten de grenzen bewaken’, was het antwoord geweest op haar keurig verzoek. Dat was redelijk, zag ze wel in.
       Maar zij zat met de vogel en met vaders wens om de vogel bij hem te begraven.
       Ze maakte de kooi schoon. Ze poetste hem op. Kocht klimop, een zak rulle aarde. Ze vleide de vogel terzij in de kooi, zette de klimop ernaast en vulde de grond bij. Niets meer te zien. Pieke lag waardig begraven. Ondernam toen de tocht naar de rustplaats van pa. Op weg naar de veilige haven.
       Ze glimlacht weer. Papa. Gezagsgetrouw man. Na zijn dood toch ’n regel geschonden.
       Ze ziet zijn gezicht voor zich. Ziet dat hij lacht. Ja, dít had hij prachtig gevonden.

Marianne Janssen

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #22 Gepost op: 22 Oktober 2005, 13:30:05 »

SLIJMBAL

ALTIJD hebben ze lopen mauwen, de rooien, over de bede in de Troonrede.
       Over ’God’, uit de mond van het staatshoofd.
       Zo kwetsend was vaak hun taal aan het adres van de gelovige christenen in het land, dat het leek alsof Jezus nóg een keer aan het kruis moest.
       Gelukkig hebben ze alleen maar af en toe heel eventjes hun zin gekregen, maar kwam God steeds terug. Zoals het hóórt. Omdat Hij deel uitmaakt van onze cultuur en historie. Zo simpel is het.
       En wat zien we nú?! Het is toch nauwelijks te geloven…

De topknakker van de PvdA, Wouter Bos, gaat volgende week een dagje meedoen met de ramadan. Het nepmoslimmetje vast een dagje mee.
       Heb je hem ooit gehoord over de betekenis van Kerstmis, Pasen en Pinksteren?
       De slijmbal.
       Straks gaat-ie nog ijveren voor het woord ’Allah’ in de Troonrede.

HERMAN EETGERINK

shutup  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #23 Gepost op: 02 November 2005, 12:54:04 »

HOI, THEO

HEBBEN ze een rookhoek daarboven, is er kabel en komt de krant op tijd zodat je een beetje weet wat er speelt hier beneden?
       Mag ik ’je’ tegen je zeggen, net zoals die stoet mensen die na jouw dood stuk voor stuk ontdekten dat ze je beste vriend waren geweest?
       Goed, dan niet.
       Kunt u alstublieft Theodor Holman, een van die zogenaamde vrienden, intomen met zijn gestoorde verlangen om ’zwavelzuur te pissen’ over premier Balkenende, alleen maar omdat Balkenende óók wil opkomen voor de vrijheid van meningsuiting?

Kunt u, trouwens, niet alleen Holman maar iederéén hier die andermans vrijheid van spreken en schrijven betwist, wat beter in bedwang proberen te houden?
       U hééft invloed… Dat is, vooral na uw dood, wel heel duidelijk gebleken.
       Genoeg geouwehoerd nu, zoals uzelf zou zeggen.
       We maken er een goeie dag van.

HERMAN EETGERINK

alweer een jaar geleden  zucht  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #24 Gepost op: 16 November 2005, 11:04:26 »

ZOMPIG

DAT kan er nog wel bij, op de zompige dinsdag dat…
       De doorliggende oudjes van de verpleeghuizen dankjewel moeten zeggen tegen de regering omdat ze misschien een beter matras krijgen, en de hooggestrenge kommaneukers van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens bepalen dat de familie van een uit pure zelfverdediging door een Amsterdamse diender doodgeschoten scooterdief twintigduizend ballen krijgt van u en van mij.
       Wát er dan nog wel bij kan?
       Het nieuws uit Marokko dat ze er daar niets voor voelen van Marokkaantjes van de derde generatie in Nederland hun Rifpaspoort af te pakken.

Terwijl Nederland juist wil dat ze hier alleen een Nederlands paspoort hebben, om de integratie te bevorderen.
       Een hondse belediging uit Rabat, nota bene op het moment dat de koning aldaar zoete broodjes bakt voor Willem-Alexander en Máxima.

HERMAN EETGERINK

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #25 Gepost op: 23 December 2005, 12:31:14 »

KERSTOCHTEND

TOEN werd het kerstochtend…
       Voor de kleintjes was er weer Olvarit zonder glas, de tot oprispingen leidende zwijmeldeuntjes in de koopgoot waren weer voor een jaar vervlogen, in de noodgelegenheden voor daklozen bleef men zo lang mogelijk liggen om na te genieten van de lekkernijen waarop men in de kerstnacht was getrakteerd door gelovige christenen die op deze manier airmiles trachtten te verzamelen voor de reis waaraan geen mens ontkomt, op de witbesneeuwde straten schuifelde hier en daar een kleumende boerka, moeder de vrouw informeerde wie er nog een overgebleven saucijzenbroodje opkon, de automatische schakelaar zorgde ervoor dat de lichtjes weer aanfloepten zodat de buurt zag dat het gezellig was, straks zou de Koningin op de buis komen met haar beste wensen, de Senseo liet weten dat hij startklaar was…

En in eenieder was welbehagen.

HERMAN EETGERINK

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #26 Gepost op: 31 Januari 2006, 13:31:49 »

VERBAZING

VERBIJSTERING, verbazing, verwondering… Kun je nog echt verbijsterd zijn over het zomaar doodsteken van een jongen?
       Ja, als het slachtoffer familie is, een vriend of een bekende, dan wel natuurlijk.
       Maar als gewone nieuwsconsument?
       Dan wordt de verbijstering minder… Een veeg teken, duidend op groeiend cynisme.
       Het begrip ’verbazing’ overleeft gemakkelijker.
       Verbaasd kun je al zijn, omdat het zo lang moest duren alvorens een stel beruchte vastgoedcriminelen werd opgepakt. Geen hond zal zich, overigens, verbazen over het boze gekwaak van het topadvocaatje van de topverdachte in deze zaak.

Dan de verwondering, verreweg het prettigste begrip als het over nieuws gaat.
       Verwondering bij een of ander staaltje van menslievendheid… Het kán nog.
       Enfin, genoeg gebazeld.
       Afghanistan, here we come!

HERMAN EETGERINK

amazon
Forzona Member

« Antwoord #27 Gepost op: 31 Januari 2006, 13:40:28 »

goed zo Herman, ga jij maar voorop !

Het riet buigt, maar breekt niet
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #28 Gepost op: 23 Maart 2006, 12:03:19 »

NEGERMOPPIE

WEET je wat een negermoppie is?
       Dat is een liedje dat over een neger gaat. Zoals: ’Moriaantje, zwart als roet, ging eens wand’len zonder hoed. En de zon scheen op z’n bolletje, daarom droeg hij een parasolletje’.
       Is dat lief of niet?
       Nou dan! Mag je hier alsjeblíéft nog iets leuk vinden, ook al zit er ’neger’ in?
       Of lekker vinden, zoals een negerzoen?

Zo’n zoen (’negertet’ in het Vlaams) is schuimig en vol, heerlijk!
       Hou toch eens op, stelletje ziekelijk overcorrecte rampetampers van de Stichting Slavernijverleden! Wie is hier een racist? Dat zijn jullie zélf, met je voortdurende gezeik over zwart en wit! Ik hou ook van moorkoppen! Straks noemen jullie me zeker ook nog een antisemiet omdat ik van jodenkoeken hou!

HERMAN EETGERINK

en hoe moet dat nou met "blanke" vla? gekkie

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #29 Gepost op: 23 Maart 2006, 13:57:15 »

en de boerencake? frowntap

en de oranjebitter? frowntap

de hamburgers? frowntap

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #30 Gepost op: 31 Maart 2006, 11:11:51 »

TIED

IN de Achterhoek zeggen ze: „D’r is een tied van kommen en een tied van goan.”
       Zo ist moar net.
       Toch nog één keer het politieke rijmpje van de befaamde auteur Daan Zonderland: ’Amme nemme nimme nom Al wat recht is praat hij krom Bij de tortel en de specht Al wat krom is praat hij recht.’
       Verder is er voor degenen die mij haten, het oude Chinese gezegde: ’Als je maar lang genoeg aan de rivier zit, drijft je vijand vanzelf voorbij.’

Mijn vrienden wens ik mazzel en broche, terwijl Bennie Jolink zingt: „De flesse bier he’k links En de sigaar he’k rechts Een mooie deern op knie En wieters niks te doen.”
       En u, mijn vader… Was u er nog maar, dan hadden we weer eens fijn een eindje kunnen gaan varen!

HERMAN EETGERINK
Citaat
DE LAATSTE EETGERINK

AMSTERDAM, vrijdag
       Vandaag vindt u op deze pagina de laatste bijdrage van onze columnist Herman Eetgerink. Hij gaat met pensioen. Jarenlang vulde Herman zijn vaste plek op pagina 5 met zijn geheel eigen kijk op de wereld. Dat resulteerde soms in vlijmscherpe kritiek op overheden, maar leverde tevens vrolijke en uitbundige columns op. Het opgeheven vingertje kreeg er bij tijd en wijle ongenadig van langs, terwijl Herman ’de gewone man in de straat’ juist weer een hart onder de riem stak.
        Eetgerink trad op 1 december 1969 in dienst van deze krant. Jarenlang vervulde hij de functie van redacteur Geestelijk Leven. Berucht was in die tijd zijn column Kerk Informeel, waarin hij met regelmaat in niet mis te verstane bewoordingen de vloer aanveegde met godsdienstige leiders die in Hermans ogen het volk een rad voor ogen probeerden te draaien.

Ook was hij jarenlang ’het geweten’ van De Telegraaf: Hij schreef het hoofdredactioneel commentaar, waarin de visie van de krant op (maatschappelijke) vraagstukken aan de orde dient te komen.
       De laatste decennia vulde Eetgerink zijn column op deze pagina 5. Dat deed hij met verve en met stijl. Of het nu een boos, lief, verdrietig of provocerend stukje was, de woordenkeus was altijd kosjer, correct en bloemrijk. Achter de hooguit twintig compacte en to-the-point opgeschreven regels ging een hele dag denken, afwegen en relativeren schuil.
       U als lezer en wij als collega’s nemen vandaag afscheid van een zeer kleurrijke, intelligente en buitengewoon begaafde columnist. Herman, het ga je goed!

Erik Morsink
Jammer, hij schreef vaak leuke columns.  :yes:  

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #31 Gepost op: 31 Maart 2006, 18:52:44 »

en komt er nu een nieuwe columnist, denk je?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #32 Gepost op: 31 Maart 2006, 19:25:35 »

Geen idee, ik hoop het wel.. ik houd zelf erg van columns. ;)

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #33 Gepost op: 15 Juni 2006, 22:49:50 »

Er is inderdaad een nieuwe columnist.. hij heet Milco.
Hier een stukje van hem uit de krant van vandaag.

Citaat
ROUWRANDNAGELBITCH

Waarom hebben alle Italiaanse mannen een snor?
       Omdat ze op hun mamma willen lijken.
       Dit belegen grapje schoot me te binnen toen ik over brandweercommandant Kees te Boekhorst las. Gisteren opende hij zijn aanval op de brandweersnor. Die neusborstel is zo macho dat hij vrouwelijke sollicitanten afschrikt. Woensdag gehaktdag moet woensdag harsdag worden.
       Het lijkt een grap, maar het is ernst. Het is zelfs zijn erfenis, want Kees gaat met de vut, niemand die hem nog wat maakt. En van alle problemen kiest hij …
       De Snor.
       Merkwaardig. Als de snor al te mannelijk is, hoe zit het dan met de blusslang? En kan ’spuitgast’ nog wel?
       Aan de andere kant: de brandweer is een machocultuur. Maar vijf procent is vrouw en die moeten aardig wat slikken. Op een internetforum voor brandweervrouwen noemt een brandweerman zijn vrouwelijke collega een ’rouwrandnagelbitch’, een ander vindt ze slappe hap en een derde beschrijft zijn collega als een lelijk wijf met grijs haar.

Walgelijk achterhaalde clichés uit ongetwijfeld besnorde hoofden. Ik weet bijna zeker dat Kees er jaren tevergeefs tegen heeft gevochten. Gedanken sind frei, moet hij nu gedacht hebben, maar die snor sloop ik eraf.
       Pluk ze, Kees.

Milco Aarts

:cheesy: t'is nog even wennen.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #34 Gepost op: 17 Oktober 2006, 22:19:17 »

Citaat
HOMO

Ik kan ermee stoppen. Gelukkig. Werd het ook zat mijn kinderen te corrigeren als ze weer ’Hé homo!’ riepen. Vanaf nu is dat hoogst correct. Wat zullen ze blij zijn!
       Ja, want vijfenzeventig procent allochtone en dertig procent autochtone ouders blijken homoseksuele docenten vies te vinden. Ze moeten hun geaardheid verbergen en een derde van de collega-leerkrachten is het daar hartgrondig mee eens.
       Maar hoe doe je dat, geaardheid verbergen? En wat doen ze nu dan precies fout? Tikken ze tijdens blokfluitles de maat met hun cockring? Gebruiken ze een dildo als liniaal? Hebben ze van het kolenhok een darkroom gemaakt waar kleine jongetjes overblijven?

Welnee. De enige misdaad hier gepleegd, is dat een man van een man en een vrouw van een vrouw houdt. Liefde staat in het beklaagdenbankje, net als tolerantie en respect.
       Laten we die liefde koesteren en beschermen. Anders leren mijn kids straks potenrammen bij gymnastiek en ’Herken de Homo’ op schooltelevisie. Als tv dan nog mag, tenminste.

Milco Aarts
Goeie collumn van Milco.   :yes:  

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #35 Gepost op: 17 Oktober 2006, 22:31:03 »

Idd! Degene die homo's vies vinden of vunzige dingen erbij denken, zijn zelf viespeuken!  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #36 Gepost op: 26 Oktober 2006, 11:49:54 »

MISS BEERPUT

Heather Mills wil 140 miljoen euro uit haar scheiding met Paul McCartney slepen. De muzikant vindt 42 miljoen wel genoeg. Om hem onder druk te zetten, neemt Heather naar verluidt een reallifesoap op waarin ze Pauls vuile was zal buiten hangen.
       Ook wij hebben zo’n sensitief schepsel. De ex van de keeper van het filmpje waarmee ze hem probeerde te chanteren.
       Vreemd wezen. Wat moet er niet allemaal in je kop liggen rotten om iemands leven zo kapot te maken? Hoe ziet zo’n vrouw eruit? Voelt ze pijn als ze zich snijdt? Heeft ze kinderen die haar als voorbeeld zien? Ouders die van haar houden? Een hart? Hersens?
       Alles wil ik weten. Honderd filmpjes per dag op een digitale schandpaal, liefst levenslang: haar ochtendhumeur, haar bed- en wc-ellende, boerend en brakend. Elk beeld is goed, zolang het haar maar neerzet als laagste vrouw der lage landen.

Natuurlijk zou ze ook hier munt uitslaan. En terecht. Eeuwige roem móét haar deel zijn: Miss Beerput. Geen mens verdiende geld dat zo stonk.

Milco Aarts

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #37 Gepost op: 17 November 2006, 11:49:29 »

ARMOEDE

Eén op de tien mensen leeft in armoede, zegt Marijnissen. Vreselijk. Maar wat is armoede nu precies? Op je wrakke fiets in de stromende regen naar de voedselbank voor een kadetje schimmelkaas? Een mottige Lada met landkaart aan de achteruitkijkspiegel in plaats van een Mercedes TomTom?
       Armoede: geef de slechtst bedeelden een schop onder hun Michelin-ster en een jaarabonnement op De Librije, Oud Sluis of Snackbar Toos. Los het op en Nederland is af. Feest! Politici die ’s lands laatste probleem ten grave dragen.
       Die indruk geven ze je, maar zo is het niet.
       Ons landje heeft ernstiger dreigingen voor de boeg: terrorisme, globalisering, botsingen tussen culturen, klimaatverandering met een zeespiegel die stijgt.

Onze politici hoor je er niet over.
       In de jaren tachtig wilde raadslid A. Gundersen van de Almere Partij iedere stadgenoot een rubberboot geven voor het geval de dijken doorbraken. We lachten ons dood, maar nu niet meer.
       Nu zou Gundersen dobberend in zijn rubberboot moeiteloos ieder debat winnen als ’s lands meest toekomstgerichte politicus.
       Dat is pas echt armoede.

Milco Aarts

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #38 Gepost op: 01 December 2006, 13:22:39 »

PEREZ – SNEIJDER 10 - 0

De wereld applaudisseerde voor Ajacied Kenneth Perez. Bijzondere voetballer, combineert geniale goals met – doorgaans – intelligente teksten.
       Later wil hij voetbalcommentator worden. Guitige kop, lekker lijf, goeie babbel. Waarom ook niet? ’Kankerneger’. Daarom niet. Geboren in zijn mond als scheldwoord en uitgespuugd naar grensrechter met gekleurd velletje.
       Perez schrok enorm van zichzelf. In een prachtige, openbare brief zei hij zich rot te schamen en dat hij zijn kinderen juist opvoedt met waarden als tolerantie en gelijkheid.
       Dieper door het stof kan een man niet gaan. Toch – en terecht – wordt hij met de zwaarst mogelijke straf aan de publieke schandpaal getimmerd.
       Hoe anders vergaat het teamgenoot Wesley Sneijder. Scheldt de scheidsrechter uit voor blinde tyfushond. Liegt daarna voor camera, krant en land door te zeggen dat hij het tegen een tegenstander had geroepen. Liegt de zaak bij de KNVB-tuchtcommissie nog even rond en zie: een milder strafje is zijn deel.

Niets geleerd, behalve dat liegen loont.
       Over twee wedstrijden applaudisseert de wereld alweer voor Wesley Sneijder. Klapt u mee?

Milco Aarts

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #39 Gepost op: 12 December 2006, 13:07:27 »

KNUFFELMAROKKAAN

Marokkanen moeten Geert Wilders niet aanvallen op zijn ideeën, maar knuffelen. Zegt Abkader Chifri van Trendy Maroc Star. Zijn organisatie wil dat Marokkanen zich niet meer boos maken over discriminatie.
       Goed idee. Beetje belegen misschien, maar in ieder geval een idee.
       Verder niet veel soeps vandaag.
       Iran organiseert een congres over de vraag of de holocaust echt heeft bestaan. Walgelijk. In Palestina schiet een zwaar gestoorde drie kinderen van een tegenstander dood. Hier gooit een malloot een hond uit de auto en sleept hem over straat.
       Zomaar een kleine greep uit de actualiteit van gisteren.
       Veel geweld. Geweld onderdrukt hooguit, maar is nooit een oplossing.
       Knuffelen wel?

Wie weet. Stel dat we ons allemaal bekeren tot de islam. Daarna direct het koffiehuis in om bijvoorbeeld vrouwenbesnijdenis en martelaarschap af te schaffen. Alles in goed overleg. Iedereen houdt van allah, elkaar en thee.
       Een knuffelmarokkaan in plaats van een kutmarokkaan. Knuffelen in plaats van knuppelen. Make love not war. Werkt bewezen ook niet, maar ik krijg direct zin in een nieuw flowerpowertijdperk. Zin hebben in deze tijd, wordt daarentegen elke dag moeilijker.

Milco Aarts

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #40 Gepost op: 24 December 2006, 13:09:56 »

STILLE NACHT

Net een chocoladekransje doorgeslikt, roept socialist Max van den Berg dat ik zo kinderslavernij ondersteun: Afrikaanse ukkies slepen uitgebuit de cacao-oogst binnen.
       In Liverpool overvallen drie kerstmannen een winkel.
       De Deense voedingsraad adviseert ons een marathon rond de kerstboom te rennen om af te vallen.
       Houdt het dan nooit op?
       Stille Nacht, Heilige Nacht moet maar snel komen. Hoe stiller hoe beter.

Milco Aarts

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #41 Gepost op: 21 Februari 2007, 12:33:55 »

DAG MET HANDJE

Stel: je hangt prachtige bloembak vol schitterende viooltjes aan je vensterbank opdat zoveel mogelijk passanten ervan genieten. Maar elke dag leegt nurkse man ongegeneerd zijn blaas in de razendsnel verleppende bloemenpracht. Och jee, wat nu?
       Ah, briljante ingeving! Roep hem binnen, toon toilet en licht voor: kijk, ook hier kan worden geplast.
       Zou het bieden van dit verpletterende inzicht je bloemen redden?
       Zelfde vraag geldt voor de nieuwe campagne van Veilig Verkeer Nederland (VVN). Daar willen ze agressieve weggebruikers leren met open hand glimlachend ’sorry’ te zwaaien in plaats van onbeschoft met middelvinger te dreigen.
       Een logootje, stickers plus website met braaf spelletje en de agressomobilist is definitief de geschiedenis ingejaagd.

Zou het werkelijk zo werken?
       Of wuift VVN óns misschien een dikke middelvinger toe als het domme volk dat alles slikt sinds de gesubsidieerde shit van ’I love afstand houden / rechts inhalen’ of zoiets?
       De campagne ’Sorry: kleine moeite, groot gebaar’ had ’Dag met het handje’ moeten heten. Fijn met z’n allen zwaaien naar alweer een zak weggegooid belastinggeld.

Milco Aarts

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #42 Gepost op: 21 Februari 2007, 12:39:59 »

Tsja, ze waren ook bezig met een campagne voor motorrijders in de file. Om iedereen bewust te maken wat motorrijders wel en niet mogen in een file.

Maar ik heb nooit wat gezien hiervan, terwijl ik best graag wil weten hoe dat nou zit met motorrijders in de file. Zeker als ik met een auto in die file sta.

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #43 Gepost op: 22 Februari 2007, 20:02:37 »

Dacht dat motoren tussen de auto's door mogen rijden?
Tenminste... dat is wat ik zie, als we zelf (niet zo vaak gelukkig) in de file staan.
Dat weet Aladin vast wel. Of Semmeke en Edward.  ja

Lijkt me ook best trouwens, dat motoren doorrijden. Anders wordt de file nóg langer!  doh

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #44 Gepost op: 22 Februari 2007, 20:17:50 »

Vroeger mocht dat niet. Nu wel. Maar er zijn regels voor. Alleen weten veel mensen die niet.

Er staat bijv. info op Blik op de Weg: http://www.blikopdeweg.nl/Nieuws_en_Info/info__motor_in_file.shtml

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #45 Gepost op: 16 Maart 2007, 11:04:50 »

OORLOGSVLINDER

Zestien Marokkaanse hangjongeren met strafblad zijn door het Rotterdams Milieucentrum (RMC) op vlinderjacht gestuurd naar Marokko. Daarnaast mogen ze ook een rap en een videoclip maken. Doel van de twee weken is om de kiddo’s bekender te maken met de natuur. Kosten: 50.000 euro belastinggeld.
       Maar wat doen we straks dan met al die andere hangjongeren met strafblad? Met winkeldieven, tasjesrovers, draaideurcriminelen, hbo’ers, hooligans en reltoeristen. Hebben die er dan ook geen recht op? En wat regelen we voor al hun slachtoffers?
       Andere vragen: wat is het beoogd pedagogisch effect van deze trip? Komen ze tot de tanden toe gemotiveerd terug om er echt iets van te maken? Is hun wankele perspectief op een succesvolle loopbaan hiermee ingrijpend verbeterd?

Welnee. Deze boefjestrip zorgt alleen maar voor meer maatschappelijke onrust en verharding tussen culturen.
       Een vlinder staat voor vrijheid, maar hier draagt hij bij aan oorlog. Daarom: laat het RMC de kosten vooral uit eigen zak betalen.
       Het is de hoogste tijd dat die tent failliet gaat.

Milco Aarts

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #46 Gepost op: 15 Mei 2007, 11:47:32 »

DIEPTEPUNT  lol002

Hilbrand Nawijn heeft een nieuwe single: Hey Jumpen. Een bijzonder lied. De vlotte tekst nodigt uit tot meezingen terwijl de verleidelijke melodie de benen dwingt tot een dansje.
       Het chanson dient tevens een hoger doel: het wil jongeren aanzetten om meer te bewegen. Prachtig.
       Over bewegen gesproken: Nawijn en nummer doen me denken aan Eddy the Eagle, een Britse skischansspringer die ooit deelnam aan de Olympische Winterspelen. Eddy was de enige sporter die direct na het verlaten van de schans als een baksteen naar beneden stortte. En dat roept natuurlijk direct Nawijns politieke carrière in herinnering.

Maar Eddy nam toch maar mooi deel aan de Spelen en Hilbrand werd toch maar mooi minister.
       Kortom: te veel overeenkomsten om toeval te kunnen zijn. Nee, mocht Nawijns plaat onverhoopt mislukken, dan moet hij beslist eens gaan schansspringen.

Milco Aarts(bron:telegraaf)

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #47 Gepost op: 23 Mei 2007, 18:36:33 »

KINGKONG

Dweepten de Duitsers met ijsbeer Knut, wij hebben Bokito om onze massahysterie op bot te vieren. Heerlijk.
       Bokito is het onbetwiste slachtoffer. Gorilla’s worden blootgesteld aan dierenmishandeling met als absoluut dieptepunt kans op kus van Vader Abraham. Vergeleken daarmee heeft een half platgedrukte legbatterijkip het ineens riant.
       Twee fanclubs, kledinglijn, lied, afdruk op Walk of Fame, Kamervragen. Leuk, maar er zit meer in.
       Net met John de Mol gebeld. Want waarom zou Bokito niet in de Gouden Kooi kunnen? Vader Abraham mag mee, maar alleen als hij samen met de andere bewoners zingt: ’Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen…’

Natuurlijk wint onze spierbonk. Aap als multimiljonair, waanzinnig spektakel! Concept knalt de wereld rond. Na Big Brother nu Kingkong!
       John aarzelt, bang dat de slachtoffers het feestje zullen verpesten.
       Onzin natuurlijk, want wie hoor je nu nog over die vrouw?

MiLCO

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #48 Gepost op: 23 Mei 2007, 19:28:27 »

Grappig.
En inderdaad: hoe zou het met die vrouw gaan?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #49 Gepost op: 23 Mei 2007, 20:41:46 »

Grappig.
En inderdaad: hoe zou het met die vrouw gaan?

Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis en is al meerdere keren geopereerd.. maar er volgen nog meer operaties.
 doh Bokito heeft haar flink te pakken gehad.

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #50 Gepost op: 23 Mei 2007, 21:00:55 »

Nu maar hopen dat de dierentuin dat slootje met anderhalve meter verbreedt. Of nog meer...

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #51 Gepost op: 23 Mei 2007, 21:08:45 »

Citaat
Blijdorp past gorillaverblijf aan

Het gorillaverblijf in Diergaarde Blijdorp wordt aangepast. Daarmee hoopt directeur Dorresteijn een ontsnapping van Bokito in de toekomst te voorkomen.

De afstand tussen bezoekers en het glas wordt groter gemaakt, om oogcontact te vermijden. Volgens de directeur was dat oogcontact één van de redenen waarom Bokito vrijdag een vrouw aanviel.

Mogelijk wordt het glas aan de kant van de apen ondoorzichtig. Aan de buitenkant van de gracht komt ook nog een wand met glas. Totdat het verblijf is aangepast blijven de gorilla's binnen. De vrouw die gewond raakte stelt de dierentuin aansprakelijk voor de geleden schade.

Alleen verbreden zou geen zin hebben, hij zou het dan toch weer proberen.

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #52 Gepost op: 23 Mei 2007, 21:49:15 »

Toch fijn dat ze het gelijk goed aanpakken.
Ach ja... ze konden nu moeilijk anders

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #53 Gepost op: 24 Mei 2007, 10:18:54 »

HOOLIGANPRIVACY

Hooligans staan te kijk op internet dankzij FC Utrecht. Uitstekend. Hun privacy kan me niet genoeg worden verkracht na het inbeuken op stewards.
       Laat ze boeten, bloeden en branden in de hel. Niet alleen het Utrecht-gajes, ook het Marokkaanse tuig dat in Tilburg huis hield en alle andere gewelddadige stadionstumpers.
       Zou graag nog een stapje verder gaan. Worden hun namen bekend, koppel ze aan de foto’s en zet ze op internet als eeuwigdurend openbaar strafblad.
       Alles beter dan het huidige systeem van pappen, nathouden en overal ongezien en ongestraft mee wegkomen.

Na dertig jaar ontluisterende voetbalrellen, zware mishandelingen, miljoenenschades, het in spreekkoren scanderen van de meest fascistische en racistische teksten – mede mogelijk gemaakt door kuddes bestuurders die te laf waren om werkelijk in te grijpen – krijgt zinloos geweld eindelijk een gezicht.
       Graag niet meer afbalken.

Milco Aarts

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #54 Gepost op: 25 Mei 2007, 18:29:22 »

Pas op! Bokito en andere gevaarlijke dieren, u bent gewaarschuwd!

http://www.geenstijl.nl/feauteaufuck/manches/81/

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #55 Gepost op: 07 Juni 2007, 17:30:47 »

laughing

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #56 Gepost op: 28 Juni 2007, 23:29:57 »

ARME JACK

Nieuw gerucht: Jack Spijkerman wil in de Gouden Kooi. Mijn laatste kans om miljonair te worden, schijnt hij te hebben geschreeuwd. John zou me rijk maken; hij noemde me JackPot. laughing
       Maar John ligt languit in een bad dat hij zelf met hete tranen vult. Mensen ontslaan is loodzwaar. Ze gelóófden in hem.
       Gelukkig heeft Humberto alweer een baan. Stoft Frits zijn pensioenpolis af. Kan lieve Beau fulltime het milieu redden. Verrijkt Caroline de NCRV en neemt RTL zelfs Wilfred - tegen stagiairvergoeding - weer in genade aan.
       Maar Jack?
       En het had nog wel zo mooi kunnen zijn. Tien even succesvol als John’s wereldhit Big Brother. Supervernieuwend zoals gewone mensen werden omgetoverd tot televisiefenomenen.

Nu tovert John tv-sterren om tot gewone mensen. Ook bijzonder.  :clown002:
       Schrale troost voor Jack. Wie een vallende ster ziet, mag een wens doen.
       Misschien leuk ideetje voor een nieuw programma?

Milco Aarts
(telegraaf)

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #57 Gepost op: 29 Juni 2007, 00:23:31 »

Goh ja, da's sneu voor hem.
En hij hoeft nu bij de Vara vast niet meer aan te komen met hangende pootjes.....
Hoewel, you'll never know  :bleuh:

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #58 Gepost op: 29 Juni 2007, 07:56:41 »

Flauw stukje. Jack moet gewoon weer gaan doen waar ie goed in is, zonder keurslijf.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #59 Gepost op: 29 Juni 2007, 10:26:42 »

Jack heeft indertijd de verkeerde keuze gemaakt, en moest op de blaren zitten.  4fluiten

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #60 Gepost op: 29 Juni 2007, 11:17:55 »

de EO zal wel als reddende engel op gaan treden 4fluiten

deze voorbijganger op uw levensweg groet u
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #61 Gepost op: 29 Juni 2007, 11:24:05 »

de EO zal wel als reddende engel op gaan treden 4fluiten

laughing

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #62 Gepost op: 29 Juni 2007, 13:53:58 »

Welja, de EO lost het wel weer op  help

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #63 Gepost op: 29 Juni 2007, 22:49:28 »

zijn jullie toevallig lid?

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #64 Gepost op: 30 Juni 2007, 00:22:13 »

Alleen tientjeslid, we hebben geen EO gids, omdat we daar toch nooit in kijken.

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #65 Gepost op: 30 Juni 2007, 11:36:40 »

EO maakt goede programma's, daar is verder niets mis mee, maar als ze Henny een nieuwe kans geven, waarom dan niet Jack?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #66 Gepost op: 01 Juli 2007, 11:42:47 »

Ik heb zo'n idee dat Jack dat niet zou willen, misschien als hij net zo "oud" is als Henny.  cheesy

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #67 Gepost op: 01 Juli 2007, 12:13:00 »

ik hoorde hem gisteren in een radioprogram. hij was in gesprek met rtl. alle programmamakers gingen in onderhandeling met de rtl en in principe kon iedereen mee over, volgens hem

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #68 Gepost op: 01 Juli 2007, 22:13:51 »

Nou, 't zal me benieuwen.

Ik denk overigens niet dat Jack zélf bij de EO zou willen  cheesy

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #69 Gepost op: 01 Juli 2007, 23:50:48 »

Nee, ik vindt Jack niet echt een type voor de EO.

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #70 Gepost op: 02 Juli 2007, 00:24:39 »

een degelijke onderwijzer, daar is toch niets mis mee  biglol

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #71 Gepost op: 23 Juli 2007, 11:15:27 »

Citaat
Nog erger

De oefenwedstrijd Go Ahead Eagles-Ajax is volledig uit de hand gelopen. De wedstrijd moest worden gestaakt en de binnenstad van Deventer is geteisterd door dolgedraaide supporters.
       De gebeurtenissen zijn schandelijk. Allereerst in het stadion waar Ajax-spelers openlijk met de dood werden bedreigd. Ook gingen supporters met elkaar op de vuist. Het getuigt van naïviteit van Go Ahead om de Ajax-fans zomaar overal te plaatsen en ze niet in één, goed bewaakt vak te plaatsen.
       Wat in de Deventer binnenstad gebeurde, was grof vandalisme. Een markt werd vernield, horecazaken geteisterd, kleuters die met hun ouders door een winkelstraat liepen moesten rennen voor hun leven. Videobeelden die op internet zijn te zien, geven een dramatisch beeld.
       De chaos bewijst opnieuw dat de speciale voetbalwet er snel moet komen. Dit soort hooligans moet worden aangepakt.

Bovendien is een scherpe analyse nodig over de rol van de Deventer politie. De heren hebben tijdens de rellen niemand aangehouden omdat – aldus de politie – werd gevreesd voor ’nog grotere problemen’. Wat een slappe houding. De politie kijkt toe als een binnenstad wordt gesloopt, gezinnen worden bedreigd en eerlijke horecazaken forse schade lijden.
       Inmiddels vraagt iedereen zich af wat de politie bedoelt met ’nog grotere problemen’. Deventer was al een chaos met rondvliegende meubelen, geplunderde marktkramen en versplinterd glas. Hoeveel erger moet het worden voordat de agenten iets doen?

BESCHAVING rolleyes

Hoe heerlijk toch dat de voorbereidingen op het nieuwe voetbalseizoen zijn begonnen. Al die ordinaire zomersporten: ik heb er niks mee. Ik verlang echt weer naar een beetje beschaving.
       Weet u, ’t gaat er in die andere sporten zo oneerlijk aan toe. Zo onbeschaafd, inderdaad. Neem de Tour de France. Daar zou BNN zo een hele aflevering van Spuiten & Slikken aan kunnen wijden. Die opgepompte tennissers op de Dutch Open in Amersfoort vertrouwde ik evenmin, om nog maar te zwijgen over de golfers die aan de British Open op Carnoustie meededen. Voormalig topspeler Gary Player heeft gelijk. Je slaat die bal geen driehonderd meter ver op een bruine boterham met kaas.

Nee, dan voetbal. Keurige sport, met netjes opgevoede deelnemers, die zelfs geen pepermuntje zouden durven innemen. Hetzelfde geldt voor de supporters, die vinden dat het met een colaatje ook gezellig kan zijn. Zie eens hoe het er zaterdag in Deventer aan toeging, waar Go Ahead Eagles en Ajax een vriendschappelijke wedstrijd zouden spelen. Welnu, de fans van die twee clubs besloten óók vriendschappelijk met elkaar om te gaan. Ze maakten er op de Brink een waar feest van verbroedering van. Men gedroeg zich voorbeeldig. Ga maar na: de politie verrichtte geen enkele arrestatie.
       Vraagje.
       Is er iets aan het bovenstaande verhaal dat conform de waarheid is?
       Toch wel: de allerlaatste zin.
       De politie verrichtte inderdaad geen arrestaties. Ja, eentje, na afloop. Maar daarvoor: nul, nada, niente. En dat is net zo schandelijk als de rellen zelf, die in het stadion op dusdanige wijze werden voortgezet, dat de wedstrijd na 23 minuten moest worden gestaakt.
       Het tuig richtte een gigantische ravage aan op en rondom de Brink. Marktkramen – er vond een antiekmarkt plaats – werden geplunderd en verwoest, er vlogen flessen, porseleinen borden en zelfs gietijzeren strijkijzers door de lucht. Terrasmeubels werden vernield, ruiten ingegooid, voorbijgangers met messen bedreigd. Ondernemers leden voor duizenden euro’s schade.

Maar arrestaties?
       Ho maar.
       „Er is besloten geen aanhoudingen te verrichten”, shutup aldus districtschef Lute Nieuwerth van de Deventer politie. „Wij wilden daarmee nog grotere problemen voorkomen.”
       Ordehandhaving op z’n Hollands.
       Over beschaving gesproken. 
       Het zal u wellicht verbazen, maar ik ben soms wél beschaafd. Als ik straks een diender waarneem die met een lasergun staat vast te leggen dat ik drie kilometer te hard rijd, zal ik dus níét met gierende remmen stoppen, schuimbekkend uitstappen en mij vervolgens zo erg misdragen dat hij denkt: o jee, dit loopt zo verschrikkelijk uit de hand dat ik verder maar geen actie zal ondernemen.
       Maar deze buitengewoon onbeschaafde gedachte kwam toch zomaar eventjes in mij op.
(Rob Hoogland)

:bravo: goeie column

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #72 Gepost op: 23 Juli 2007, 11:27:50 »

een rotterdamse club is vorig jaar op verzoek van de supporters uit de europese competietie gezet. dit was een nederlandse wedstrijd, komende competitie ook met twee clubs minder?

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #73 Gepost op: 24 Juli 2007, 16:48:55 »

idd goede column, Cyber, die laatste  duimenB01
het is inderdaad van de zotte  help

Fleur
Gast
« Antwoord #74 Gepost op: 24 Juli 2007, 18:23:59 »

Wat schrijft hij leuk hè? Ik had het ook gelezen in de T.( knipoog).
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #75 Gepost op: 24 Juli 2007, 22:06:19 »

Wat schrijft hij leuk hè? Ik had het ook gelezen in de T.( knipoog).

ja Ik ben dol op zijn columns.

Fleur
Gast
« Antwoord #76 Gepost op: 24 Juli 2007, 23:15:27 »

Ik ook! duimenB01
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #77 Gepost op: 20 Augustus 2007, 11:39:03 »

PIL

Wie wil weten hoe het in moreel opzicht met Nederland is gesteld, zou eens de website www.huur-een-dochter.nl moeten bezoeken.
       „Hebt u zelf te weinig tijd voor uw ouders, maar wilt u wel dat zij een prettige oude dag beleven, sociale contacten hebben en af en toe een dagje eropuit gaan?”
       Dat is op de homepage te lezen, onder andere gevolgd door: „Wat doen wij? Boodschappen, koken, samen eten. Koffie-, theevisite, dagelijks of wekelijks. Voorlezen, kastjes opruimen, papieren ordenen. Een nieuwe gloeilamp indraaien.
Samen winkelen of naar het museum. Autotochtjes door de omgeving of naar familie. Oppas- of slaapdiensten.”
       Ik zie mezelf zitten, over een jaar of twintig (ik ben nog zo’n grenzeloze optimist die denkt dat-ie pas over twintig jaar bejaard is). De geraniums heb ik net water gegeven, hoopvol heb ik achter het venster plaatsgenomen. Ik wil boodschappen doen, koken, samen eten. Ik heb zin in koffie- of theevisite. Nou ja, noem maar op: aan alles wat in de vorige alinea vermeld staat heb ik sterk behoefte. Maar geen haar op mijn hoofd – als ik die dan ten minste nog heb – die erover piekert om via www.huureen-dochter.nl een juffrouw te contracteren die dat met mij wil doen.

Mijn dochter komt zelf maar. Dat verwende nest. Dan gaat zij maar eens niet golfen. Haar kindsdeel heeft zij onder valse voorwendselen natuurlijk allang opgeëist, maar die peperdure sapkuur in de Algarve stelt zij gewoon maar even uit. Haar botoxbehandeling kan over twee weken ook nog wel, net als die oog-, schaamlip- en borstcorrecties. En als haar vijfentwintig jaar jongere minnaar echt om haar geeft, dan gaat hij er gewoon mee akkoord dat zij eerst, na drie maanden, haar arme vader een bezoek brengt

Ter begeleiding van een reportage over dit onderwerp zei een mevrouw zaterdagavond in het RTL4nieuws dat het jammer is dat hiervoor een website in het leven moest worden geroepen. Zij zag vooral een taak voor de overheid weggelegd.
       Maar wat is dat voor waanzin?
       Er is uitsluitend een taak voor alle dochters en zonen van Nederland weggelegd.
’t Is waar dat wij diep gezakt zijn. Zodra papa anno 2007 zegt dat-ie zo gek was op ’3624-36’ van The Shadows, stoppen we ’m weg in Huize De Laatste Stuiptrekking. En mama idem dito.

Maar dat nageslacht van ons heeft toch nog wel enig schaamtegevoel?
       Ik zal u nog eens wat vertellen: als mijn dochter mij zoiets flikt, als zij dus de lef heeft om mij in plaats van met haarzelf met zo’n tuthola van www.huur-een-dochter.nl op te zadelen, zal ik niet rusten voordat ik de pil van Drion heb ingeslikt.

Rob Hoogland.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #78 Gepost op: 25 September 2007, 10:11:38 »

MOEDERZORGEN

Moeders zijn vaak overbezorgd om hun dochters. Zeker als die groot worden en uitvliegen.
       Moeder Spears en mama Hilton drinken een kopje thee.
       La Hilton vraagt: ’Hoe is het met Britney?’ ’Even op internet kijken’, antwoordt Spears. ’Ah. Ze heeft net een zelfmoordpoging gedaan. Opnieuw mislukt natuurlijk. En Paris?’ ’Zoek ik op’, zegt Hilton. Ze pakt de krant, bladert en leest voor: ’Paris houdt het met verlegen pizzaboy.’ ’Oo’, kirt Hilton, ’had ze weer geen slipje aan?’ ’Dat was jouw dochter toch?’ ’Die van jou ook. En vergeet haar pornofilm niet: one night in Paris.’ ’Zeg, zal ik Britneys sekstape soms even opzetten?’
       Gelukkig vinden de dames elkaar weer in de constatering dat beide films zeer goed hebben verkocht. En keuvelen ze gezellig door. Over dronken rijden, publieke seks, afkickklinieken en gevangenissen. En natuurlijk over al die aardige paparazzi die zo onvermoeibaar op de meiden passen.

Moedertjes, zijn ze soms niet bezorgd om niets?

Milco Aarts

4fluiten

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #79 Gepost op: 25 September 2007, 11:12:41 »

biglol

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #80 Gepost op: 29 September 2007, 11:41:40 »

rolleyes

[verwijderd door de beheerder]

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #81 Gepost op: 30 September 2007, 16:06:14 »

Die is kort maar zeer krachtig  duimenB01

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #82 Gepost op: 01 Oktober 2007, 22:29:46 »

Die is kort maar zeer krachtig  duimenB01

Weltevree is altijd leuk.  biggrins

[verwijderd door de beheerder]

Fleur
Gast
« Antwoord #83 Gepost op: 01 Oktober 2007, 23:00:29 »

ja cheesy
Maj
Forzona Member

« Antwoord #84 Gepost op: 02 Oktober 2007, 10:04:14 »

applaus

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #85 Gepost op: 12 Oktober 2007, 11:47:48 »

Citaat
VOORLICHTING 2007

’Janneke’, zegt mama voorzichtig, ’nu jij naar de middelbare school gaat, moeten we eens kletsen.’ Natuurlijk, knikt Janneke. ’Luister, jongens en meisjes zijn verschillend, dat moet ook om kinderen te krijgen. Nou, en daarvoor is seks nodig en... nou ja, seks is iets heel kostbaars en...’ ’Kostbaar’, vraagt Janneke met grote ogen. ’Het is echt niet meer dan een roze koek in de pauze, hoor.’ ’Ko-e-k?’ stottert moeder.
       Janneke zucht. Het moment is gekomen om haar moeder seksueel voor te lichten. ’Koek of breezer of sigaret’, zegt ze geduldig. ’Verdien je met schuurdictatuur – je weet wel, tegen je billen laten schuren. Of je kunt lust-, tast- en dumpobject worden, dan heb je zo een hamburger of patatje oorlog.’ Knipogend: ’Moet je natuurlijk ook meer voor bieden.’ ’Bie-de-n?’ hakkelt moeder.

Wc, fietsenkelder, het echte werk.’ ’Stop!!’ gilt mama hysterisch. ’Wij leerden alleen optellen en aftrekken op school.’ ’Nou’, zegt Janneke opgelucht, ’dan is er niet eens zo gek veel veranderd.’

Milco Aarts

weg

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #86 Gepost op: 12 Oktober 2007, 16:30:18 »

schater

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #87 Gepost op: 12 Januari 2008, 14:53:16 »

Citaat
Geen kater…

Januari is de maandag van het nieuwe jaar. De lucht is grijs, de wind is guur, alle vrolijke lichtjes zijn verdwenen. Op de nagelnieuwe agenda zit na acht dagen al een koffievlek. In de supermarkt zijn de hamburgers in de aanbieding in plaats van de kalkoen met kruidenboter. En de eerste sportschoolbeurt is al overgeslagen want de auto moest naar de garage. Goeie smoes toch?
        De kinderen zijn snotterig en op het werk heeft de schoonmaker de te herplanten kerstboom met kluit per abuis meegenomen en ongetwijfeld grondig vermalen in een soort van eekhoornshredder. Een collega begint over de 286e relatie die ook alweer uit is. Ach ach. Het enige wat redding kan brengen, is met een dekentje over je hoofd, een zak bolognesechips onder handbereik, naar de film E.T. kijken. Jammer genoeg hebben ze hier op de krant heel andere ideeën over een ideale dagindeling.

Dan maar een mooi verhaal.

Waar gebeurd. Mooie verhalen zijn als ballonnen: het kost niks om rond te delen en je wordt er vrolijk van. Over het gezin dat in de kerstvakantie naar Oostenrijk vertrok. Net op de dag van vertrek werd de kat ziek; dat doen katten altijd. Een abces, succesvol behandeld door de dierenarts. Maar de kat thuislaten, dat was toch wel erg zielig. Dus mocht poes mee, naar de bergen!
       Het was wel een erg lange autorit, dus onderweg werd besloten om het beestje tijdens een stop in Duitsland even wat buitenlucht op te laten snuiven. De dochter mocht hem uitlaten, in zijn tuigje natuurlijk. De kat kwam, keek wat verwilderd rond, zag Raststätte, parkeerterrein en langsrazende BMW’s, bevrijdde zich met een langgerekte krijs woest uit de riempjes en verdween in het niets. Daar sta je dan, met een volgepakte auto, een wanhopig gezin en zonder kat, op een vreemde en verre Duitse parkeerplaats.
       Wat nu? Een uur lang zoeken en roepen met zoetgevooisde stem, maar kat bleef weg. De vader van het gezin struinde uiteindelijk desperaat het tankstation in, op zoek naar hulp. Hij had geen idee wat voor hulp, maar ja, er wordt in zo’n situatie actie verwacht van de man des huizes. Hij trof daar een Duitser met een hond. Dat klinkt wat griezelig. En inderdaad, de man kwam met een luguber idee: ’Ik laat mijn hond wel los, die heeft ’m zo!’ sprak hij behulpzaam. De vader deinsde achteruit: hij wilde wél de kat terug, maar dan niet in de vorm van draadjesvlees. De Duitser stak bezwerend de handen op; dit ging helemaal goed komen.

En inderdaad, na het bevel ’Such Katze!’ ging de hond zitten blaffen voor een auto. ’Hier moet die Katze sein!’ wist de oosterbuur heel zeker. Maar op, in of onder de auto was niets te ontdekken. De hondeneigenaar was echter zo pertinent, dat op zoek werd gegaan naar de autobezitters. Die openden alle deuren, zochten tussen de spullen. Niets. Hond bleef blaffen. Tot iemand een brainwave kreeg en de motorkap opende. Daar zat Ieniemienie, met angstige ogen ineengedoken op het motorblok!

En zo was er veel blijdschap op een Duitse parkeerplaats. Bij de dochter, die nu niet de familiegeschiedenis in zou gaan als de Dochter Die De Kat Kwijt Maakte. Bij de Duitser die uitbundig trots was op zijn hond. En bij de autobezitters, die nu toch maar fijn zónder gebraden kat op de bestemming zouden aankomen!
       Zo gaat het best wat worden, 2008.

(Bron:telegraaf)

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #88 Gepost op: 25 Januari 2008, 10:36:43 »

Citaat

CHEF LEGE DOZEN

Jilt Postma baalt heftig. De 45-jarige Fries haalde deze maand het nieuws omdat hij na 22 jaar uitkering ineens verplicht een baan kreeg: lege dozen vullen.
       Tot dan leefde hij van 760 euro bijstand. Lijkt weinig, maar de secundaire voorwaarden waren top: niet één vakantiemaand, maar driehonderd!
       Helaas blijkt nu dat duizenden werknemers ook jarenlang parasiteren tegen soms wel 5000 euri’s de maand.
       Chef lege dozen worden ze genoemd en ze zijn te duur om te ontslaan.
       Peinzend zuigt de Noorderling aan een sigarettenfilter. Had-ie in 1986 dan toch moeten solliciteren bij de gemeente? Iedereen riep nog wel dat het een baantje van niks was.
      Verdoofd herleest hij het artikel en gromt afgunstig. Ze zitten werkelijk overal. Ik ben bestolen. Er was altijd werk zat voor mij.
       Plots schenkt een nieuwe gedachte hem vreugde en energie: eindelijk heeft hij ergens de perfecte cv voor!
       Chef lege dozen. Niet vergeten morgen direct om promotie te vragen.

Milco Aarts

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #89 Gepost op: 03 Mei 2008, 11:25:46 »

Citaat
Schoolzone

Vlak voor school is een opritje voor fietsers. Kinderen kunnen daar vanaf de rijweg richting fietsenstalling schieten. En nét op dat plekje, precies op dat opritje, staat een enorme, peperdure, zwarte Land Rover met ronkende motor. Wankelige kinderen op fietsjes proberen onzeker het obstakel te omzeilen. De vader achter het stuur lijkt ze volstrekt niet te zien; hij is te druk om zijn eigen kinderen letterlijk de auto uit te duwen richting school. ’Doehooeeiii!’ yelt hij nog uit het raam. Een passerende ouder voegt hem sarcastisch toe: ’Je kunt natuurlijk ook ín de school parkeren!’ ’Ach hou toch je kop man’, is de reactie, waarna hij, een dot gas, met piepende banden een roedel verschrikte fietsouders snijdt.
        Onbeschofte auto-ouders die te lui zijn om hun voertuig even ergens te parkeren, ze zijn de pest van deze eeuw. Eigenlijk zou er bij iedere school een schavot moeten worden opgericht, waar we ze elke ochtend met rotte eieren en dito tomaten zouden kunnen bekogelen. Of nee, niet hén, hun auto! Dat vinden ze soms nog veel erger.
       Een simpel, goedkoop en effectief plan. Helaas kwam mijn zoontje met iets heel anders thuis. Hij torste een oranje rugzak met daarin een aantal glossy folders. Van het project Schoolzone. Wat hebben ze ontdekt? Dat het rond de Nederlandse scholen onveilig is! Goh!
       En daar hebben ze een reuze lumineuze oplossing voor gevonden. Nee, geen schavot, tijdelijke opsluiting van aso-ouders of spijkermatten rond de school. Maar: een bord. Een bord van negentig bij vijftig centimeter. En op dat bord staat: ’Schoolzone. Hou het veilig voor ons’.
       Ik las de folders een keer en nog een keer. Maar dat was het. Een bord. Tja. Zou de Land Rover-vader nu voortaan deemoedig een parkeerplekje zoeken? Zouden al die snelheidspiraten onmiddellijk op de rem trappen? En wat was hier nieuw aan? Toen ik nog als kleuter door de Haagse dreven stepte hing er al een spandoek ’Matig uw snelheid, de scholen zijn weer begonnen!’ Maar ik was nog niet aan het einde van de folder. Want dat bord, door wie gaat dat worden betaald? Door de gemeente natuurlijk, bedenk ik naïef als bakken-belasting-betalende burger. Nee hoor. Door de plaatselijke middenstand. En door mij.

Door mij????
       „Kijk mam”, roept mijn zoon, „hier is je bijdragezakje. Daar moeten alle ouders geld in doen voor dat bord!” Ik? Geld? Ik begin al woest met nee schudden, waarna mijn zoon onmiddellijk in de stand huillip schiet. „Je moet betalen, mama! Want als ik het zakje inlever, krijg ik een cadeautje!”
       En daarom, lieve vast altijd rustig rijdende lezer, schrijf ik dit stukje. Zodat ik het vanmiddag kan uitknippen, en in dat oranje zakje kan stoppen. Niet dat het veel zal helpen. Want iets zegt me dat ze daar bij Schoolzone een flink bord voor hun kop hebben…

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #90 Gepost op: 04 Mei 2008, 12:31:46 »

wij hebben die tijd eigenljk achter ons, maar ik herinner me wel dat terwijl onze kinderen met de fiets naar school gingen er veel kinderen/klasgenootjes waren die, vergeleken met ons slechts de halve afdstand diende te overbruggen met de auto gebracht werden. vaak waren dat dan ook nog ouders die daarna weer rustig naar huis gingen, dus echt geen combinatie woon-school-werk-verkeer.
zelf heb ik ook een keer een brief naar de directie gestuurd in verband met de buitenschoolse activiteiten. daarvoor worden ook een rits auto's ingeschakeld om de kinderen van a naar b te brengen, soms slechts voor nog geen 5km. voor die ukkie's is dat te ver, maar groep 5 en ouder kan dat gemakkelijk fietsen eventueel onder begeleiding van de ouders die anders als taxi fungeerden. de school heeft naar aanleiding van mijn brief hun beleid aangepast

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #91 Gepost op: 04 Mei 2008, 12:40:04 »

Helemaal mee eens, en goed dat ze meegedacht hebben.  duimenB01

In de tijd dat mijn kinderen naar de lagere school gingen hadden we nog geen auto, dus ik had geen keus.
Bovendien ook geen rijbewijs, dus ik was met alles op de fiets aangewezen. Prima toch?  knipoog
Kinderen begeleiden naar het zwembad heb ik ook een tijdje gedaan, best eng hoor met zo'n grote groep, ik fietste dan ook liever vooraan,  dan zag je al die zwabberaars niet.  cheesy

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #92 Gepost op: 02 Juli 2008, 23:00:07 »

Citaat
RETROCRIMINALITEIT

Vijfentwintig jaar geleden zag ik een duim op sterk water. De eigenaar was overleden en de familie had hem keurig begraven, minus de duim. Die lag in het diepvriesvakje en werd eenmaal per maand ontdooid voor een afdruk op een uitkeringsbriefje van de sociale dienst. De man die niet kon schrijven, tekende zo na zijn dood nog jaren voor zijn uitkering.
       Moest daaraan denken toen ik las over de vingerafdrukkassa van Albert Heijn. Brute straatrovers, dacht ik, maken binnenkort niet alleen bankpasjes buit maar ook vingers. En natuurlijk lezen we straks dan over een pechvogel die tien keer is overvallen. Het allerergst vindt hij de voortdurende pesterijen van mensen die hem quasi-onschuldig vragen: ’Hoeveel keer? Steek je vingers eens op.’

Ook de nepvingerafdruk van rubber waarmee Albert Heijn deze week werd gefopt, was al te zien in een antieke James Bondfilm.
       En zo wordt met de vingerscan van Appie Heijn zelfs criminaliteit retro.

Milco Aarts (telegraaf)

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #93 Gepost op: 13 Augustus 2008, 18:14:56 »

Citaat
OORLOG & SPELEN

Stel, het is oorlog en niemand gaat erheen, schreef het postermeisje Loesje jaren geleden. Zou dat niet mooi zijn?
       Maar het is oorlog. Altijd wel ergens en er zijn altijd te veel mensen bij betrokken. Nu Zuid-Ossetië, morgen elders. We zitten erbij en kijken ernaar.

Stuk Olympische Spelen.
       Flard oorlog.
       Intense vreugde om een medaille, intens verdriet om verlies van geliefden. Dat gaat natuurlijk nooit samen, behalve op tv dan. Het ene moment juich ik trots mee, het volgende moment staar ik naar peilloos diep leed dat ik van me afschud, want het is niet ons conflict.

Tot de dood van RTL-cameraman Stan Storimans. Dan komt het plotseling dichtbij. Een Nederlandse wint brons op de spelen en een Nederlander – collega uit de media – gaat dood in een oorlog.  treurig
       Stuk Olympische Spelen, flard oorlog, reclameblok. Wat zou dat toch met ons doen, dr. Phil?

Milco Aarts (telegraaf)

Setna
Forzona Member

"hittepetitje"

« Antwoord #94 Gepost op: 13 Augustus 2008, 18:16:41 »

Mooi onder woorden gebracht

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #95 Gepost op: 18 September 2008, 11:27:42 »

shutup

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #96 Gepost op: 18 September 2008, 15:27:23 »

:jaduim:

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #97 Gepost op: 26 September 2008, 12:16:17 »

Citaat
EIGENWIJZE KEUTEL

Wat een boude uitspraak van politiecommissaris Pattijn uit Gouda gisteren in deze krant. Hij noemde alle commotie over de Marokkanenoproer in zijn stad lichtelijk overdreven. Ook het gedoe in de bussen vond hij „wel meevallen”. Citaat: „Een keer niet betalen, poepen op de achterbank. Dat gebeurt overal.”
       Poepen op de achterbank gebeurt overal? Goh, dan moet ik wel een enorme uitzondering zijn zeg. Heb het eerlijk waar nog nooit meegemaakt, maar nu Pattijn dat zo zegt, moet ik plotseling denken aan die duizenden Nederlandse auto’s met zo’n zelfgebreide wc-rolhouder op de hoedenplank.
       Het klopt dus. Poepen op de achterbank is een typisch Nederlandse gewoonte! Maar: hoe krijgen ze het weg? Weet nog dat ik als kind wel eens gluurde of ik ergens een trekker of wc-borstel zag hangen, maar niks.

Poepen op de achterbank? Praat toch geen poep, Pattijn, eigenwijze keutel die je bent.

Milco Aarts

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #98 Gepost op: 26 September 2008, 12:40:25 »

ik ben benieuwd hoe die Pattijn reageert als er iemand bij hem op de stoep een keutel draait

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #99 Gepost op: 26 September 2008, 15:33:30 »

Zoiets roepen wij ook altijd... laat ze er maar eens een poosje tussen gaan wonen.  shutup

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #100 Gepost op: 27 September 2008, 18:21:39 »

ik ben benieuwd hoe die Pattijn reageert als er iemand bij hem op de stoep een keutel draait

Ja, en dat ze dan bij hem aanbellen of hij nog toiletpapier heeft!  lol002

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #101 Gepost op: 15 Oktober 2008, 10:56:31 »

Citaat
KNUFFELDAG 

Ik vond gisteren toch zo’n onbestemde dag. Wat nu was het doel van deze 24 uur? Mijn Succesagenda zweeg stil. Tienduizend speciale dagen per jaar, maar gisteren zat in het weeshuis.
       Gistermiddag bracht gelukkig twee bemoedigende berichten. Een: Vlamingen organiseren vrijdag een Nationale Knuffeldag: pak uw buurman, baas, bouvier of hiv-besmetter eens stevig vast en toon hem tedere naastenliefde. En twee: vandaag voor het eerst vieren wij de Internationale Dag van het Handenwassen. Bedoeld om kinderen in landen als Ethiopië hygiëne te leren.
       Bijzonder: zij mogen daar een achterstand in ontwikkeling hebben, maar wij hebben een ontwikkeling in achterstand, aangezien bij ons de hoogst opgeleide mensen – medisch specialisten – hun vlerken al niet eens meer wassen voor een operatie.

Kortom, we lopen achter en daarom stel ik voor: eerst gezamenlijk handenwasdagje, dan collectieve antilijfgeur- en frissemonddagen, daarna een nietaantietenofkontkomendag en dan eventueel, en alleen als het echt onvermijdelijk is, zijn we hopelijk klaar voor een knuffeldag.

Milco Aarts

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #102 Gepost op: 03 Maart 2009, 10:59:55 »

Citaat
BAARMOEDERMIST

Ook mijn dochter moet worden geprikt tegen baarmoederhalskanker. Drie injecties en ze is beschermd, bezweren overheid en farmaceutische industrie.
       Misschien is dat wel zo. Maar het gekke is: ik vertrouw ze niet. De farmaceutische industrie heeft een reputatie in het achterhouden van schadelijke bijwerkingen van hun eigen medicatie. Dat prozac zelfmoordgedachten veroorzaakte, werd tegen beter weten in zo lang mogelijk ontkend. Het waren kritische artsen, slachtoffers of nabestaanden die keihard vochten om dit boven water te krijgen. Hetzelfde soort mensen zie ik nu ook weer opstaan. Ze roepen dat de gisteren gestarte massale inentingen niet of nauwelijks werken en dat ze de kans op baarmoederhalskanker soms zelfs kunnen vergroten.

Wat een dilemma. Ik dub, tot ik lees dat de GGD Nijmegen vijf iPods verloot onder meiden die de prikken daadwerkelijk nemen.
       Een iPod? Nee, dan zijn al mijn twijfels natuurlijk ongegrond! Jongens, ze komt er nu aan!
       Maar niet heus.

Milco Aarts
shutup

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #103 Gepost op: 03 Maart 2009, 11:02:39 »

Marleen heeft van ons een licht negatief advies gekregen

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #104 Gepost op: 03 Maart 2009, 11:03:47 »

Niet inenten dus? 

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #105 Gepost op: 03 Maart 2009, 11:06:52 »

het is uiteindelijk haar keuze, maar wij hebben onze twijfels. de entstof is nog vrij nieuw. de werking is 10 jaar gegarandeerd en de bijverschijnselen een groot vraagteken

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #106 Gepost op: 03 Maart 2009, 11:14:30 »

Precies, ik zou er ook m'n twijfels bij hebben.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #107 Gepost op: 07 Mei 2009, 11:31:29 »

Citaat
OVERGANGSBN’ER

Dames, hop in galop naar de boekhandel, want er is een nieuw boek voor jullie. Over de overgang. Geschreven door twee gynaecologen. En om het hele zaakje wat sappiger te maken, hebben ze een ontzettend origineel format bedacht. Ze hebben… Bekende Nederlanders geïnterviewd.
       Oooh… Walg!! Zelfs bij ieder braakmiddel zit tegenwoordig een BN’er meeverpakt. Zijn die beroemdheden nou nog niet over alles leeggeknepen, uitgeperst en saus- en dressingsgewijs doorgelekt?

DJJJESSSUUSS MAN, waarom interviewen ze mij nou nooit?!
       Ga het boek niet lezen, maar Gordon zal er wel weer in staan. Als één BN’er tobt met gezondheid, is hij het wel. En Marijke Helwegen: ’Ik ben er nog vééél te jong voor!’ Of Bonnie St. Claire die blozend bekent: ’Ik had het op de middelbare school al ontzettend moeilijk met de overgang…’

Was ik vrouw, ik zou spontaan niet meer ongesteld worden van al die BN’ers.
       Schrijf daar maar eens een boek over.

Milco Aarts

Helemaal mee eens.. overal, en in elk programma zie je de zg BN'ers..  doh

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #108 Gepost op: 07 Mei 2009, 18:18:54 »

Goh, ik wou net voorstellen of we eens een BN-er zouden uitnodigen op Forzona.  lol002

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #109 Gepost op: 07 Mei 2009, 18:26:57 »

Ik ben ook BN-er. Er zijn behoorlijk wat mensen die mij kennen.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #110 Gepost op: 07 Mei 2009, 21:00:18 »

Goh, ik wou net voorstellen of we eens een BN-er zouden uitnodigen op Forzona.  lol002
applaus  goed idee, ga je gang..
Ik ben ook BN-er. Er zijn behoorlijk wat mensen die mij kennen.
doh  inderdaad, hoe kon ik dat vergeten. 

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #111 Gepost op: 07 Mei 2009, 22:17:17 »

Ok, dan nodigen we Puc uit voor het allerinteressantse topic van Forzona:
HET LAATSTE WOORD!

Doe je mee, Pucje?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #112 Gepost op: 08 Mei 2009, 00:00:22 »

Ok, dan nodigen we Puc uit voor het allerinteressantse topic van Forzona:
HET LAATSTE WOORD!

Doe je mee, Pucje?

lol

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #113 Gepost op: 09 Mei 2009, 19:01:13 »

Puc moet er wel lang over nadenken zeg  frowntap

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #114 Gepost op: 30 Mei 2009, 10:19:54 »

Citaat
MARK RUTTE…

VVD-fractieleider Mark Rutte wil dat we ongestraft mogen roepen dat de Holocaust nooit heeft plaatsgevonden. Mark vindt ook dat iedereen vrolijk mag zingen: ’Hamas, Hamas, alle Joden aan het gas!’
       Moet kunnen, toch? Of over Hitler: ’Zo’n goeie hebben wij nog nooit gehad!’ Lachen joh! Lekker schelden jongens, kots het er maar tot het laatste brokje uit!
       En langzaam maar zeker evolueerden Nederlanders onder Ruttes bezielende leiding tot een hoogintelligent, hoogbeschaafd en hoogsensitief volk.
       Maar niet heus. Het wordt een absoluut gekkenhuis als Rutte het wetboek mag aanpassen om de Holocaust, de grootste schandvlek uit de menselijke geschiedenis, straffeloos te mogen ontkennen.

Dan ben je echt van God los.
       En krijgt de VVD-voorman dan kritiek op zijn absurde voorstel, dan snibt hij tegen RTL Nieuws: ’U blijft maar komen met die Holocaust. Ik ben er klaar mee.’
       Klaar met de Holocaust, Mark? Dan ontken je hem toch gewoon.

Milco Aarts
shutup

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #115 Gepost op: 05 Augustus 2009, 12:12:00 »

grappig.  lol002 Ik ga dus naar Tuinesie dit jaar.

Citaat
Groeten uit Balkonië

Er lijkt geluisterd te worden naar staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken. Honderdduizenden Nederlanders meer dan vorig jaar zeggen in eigen land vakantie te vieren. Maar hoeveel zouden er ook echt thuis blijven? En zouden zij dat dan ook zo zeggen? Of wringen ze zich in bochten als 'We gaan weer lekker naar Rundhausen'?

Er rust een taboe op niet met vakantie gaan. En dat terwijl vakantie natuurlijk helemaal niks is. Als je vertrekt, sta je al stijf van de stress door alle voorbereidingen. Vervolgens is de vlucht vertraagd of zelfs geschrapt. En áls je er dan bent, blijkt de hotelkamer geen uitzicht te hebben maar wel kakkerlakken.

Raar eten
We hebben het dan nog niet eens over de diarree vanwege het rare eten, de rugpijn vanwege de slechte bedden, en het veelvuldig stranden van huwelijken doordat je in de vakantie opeens de hele dag op elkaars lip zit.

Je zou dus eigenlijk trots moeten zijn op je verstandige beslissing om gewoon thuis te blijven, en daar ook rond voor uit moeten komen. Maar in plaats daarvan draaien mensen er vaak krampachtig omheen. Of ze maken zich ervan af met een grapje.
Gran Balconia

Op de vraag waar de reis dit jaar naartoe gaat, zeggen ze dan bijvoorbeeld: 'naar Balkonië'. Dat is misschien wel de bekendste manier om te zeggen dat je de deur niet uit gaat, maar welke zouden er nog meer zijn? Ewoud Sanders peilde het een paar jaar geleden onder de lezers van Onze Taal.

De oogst was niet mis. Om te beginnen bleek Balkonië allerlei varianten te hebben. Naast het iets exotischere Balkonia werden ook genoemd: Balconiënburg, Balkoniohoven, Costa Balcona, Gran Balconia en Playa del Balcona.
Tuinesië

Maar ook wie een tuin heeft, kan er eens lekker op uit, bijvoorbeeld naar Bad Meingarten (of kortweg Meingarten, met de nadruk op Mein-). Of naar de Costa del Jardin, naar Gardenia, Grazonië, (Bad) Hintergarten, Saalbach-Hintergarten of Tuinesië.

Of wat dacht je van Stoepe? Spreek dat op z'n Duits uit en de vraag rijst waar dát nou weer ligt. Je kunt dan zeggen 'gewoon voor m'n deur' - maar je kunt dat natuurlijk ook laten.
Oemkeboem

Een gegarandeerd regenvrije vakantiebestemming is Saint-Souterrain ('Sint-Kelder'). En je blijft ook droog als het Costa del Zolder wordt, of Hal, net achter de voordeur. En natuurlijk Bleib im Hausen.

Wie daarnaast ook weleens een uitstapje wil maken, zou kunnen denken aan Environs-la-Maison. Of aan Oemkeboem ('Umgebung'), of het Meer van Hiernève ('het meer van hiernaast'). Ook altijd goed: Terrassië, of Terrasso of Terrazza-di-plaza-om-di-hoek-ja.
't Ailand

Een bij uitstek populair vakantieoord voor Rotterdammers is sinds jaar en dag Reo: Rotterdam en omstreken. In het Rotterdams klinkt dat al gauw als Rio. In Groningen daarentegen geven ze de voorkeur aan 't Ailand, dat daar verwijst naar 'het eiland' (Schiermonnikoog), maar natuurlijk heel goed door kan gaan voor Thailand.

Kiest u dit jaar ook voor Rundhausen, of wellicht Rundhausen am Thür? Dan zorgen wij ervoor dat u onze columns van de zomer gewoon kunt blijven lezen - wij strijken overmorgen namelijk voor een paar weekjes neer vlak achter Køkedør.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #116 Gepost op: 05 Augustus 2009, 14:02:51 »

lol002 Grappig ja. Ik zei altijd dat ik dan naar Rheen am Rhein ging.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #117 Gepost op: 28 Augustus 2009, 12:23:11 »

Citaat
TWEEDE DRAMA

Zelden zag ik zoveel geknoei als in Rotterdam. Een danceparty ontspoort, een 19-jarige jongen wordt doodgeschoten en vervolgens draait het hele politieapparaat dol.
       Er was gevraagd om de ME, zegt een diender. Ik weet van niks, reageert de ander. De ME was er niet omdat die inzet te duur is, verklaart de voorzitter van een politiebond. Onzin, roept de korpschef, dat zou ik nooit accepteren.
       Ondertussen meldt de Rotterdamse burgemeester de komende twee jaar alle danceparty’s te zullen verbieden. Flauwekul, roept de gemeenteraad, dat bepalen wij wel.
       Tegen RTV Rijnmond zeggen agenten dat Robby van der Leeden is overleden door een politiekogel. Hoho, corrigeert het OM, dat onderzoeken we nog.

Eerst werd gemeld dat politievuur één gewonde eiste, nu wordt gezegd dat de politie als enige heeft geschoten.
       Over het aanpakken van de hooligans die dit feest zo dramatisch hebben verpest, hoor je niemand meer. En dat is het tweede drama van deze week.

Milco Aarts

shutup

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #118 Gepost op: 03 September 2009, 11:28:32 »

Citaat
ZELFHAAT

De Belgen vinden Patty Brard niet leuk. Patty, jurylid bij de talentenshow K2 zoekt K3, zet deelneemsters voor schut die volgens haar lelijk of dik zijn of nauwelijks kunnen zingen. Ze zal het zelf niet doorhebben, maar Brards optreden is wellicht de meest ziekelijke vorm van zelfhaat ooit op tv vertoond.
       Het is jammer dat zoveel kinderen daarvan getuige moeten zijn. Ook die van mij. Samen zagen we hoe la Brard een mollige jonge vrouw het liedje Welkom bij de drie biggetjes liet zingen. Dit louter om aan te geven dat het arme wicht zelf op een varkentje leek.
       Dik is vies, was Patty’s publieke les. Dikke mensen mogen te allen tijde belachelijk worden gemaakt.

Het deed me pijn. Als vader probeer je je kroost te beschermen tegen smeerlapperij. Als televisiemaker gespecialiseerd in kinderprogramma’s, heb je tegenwoordig kennelijk heel andere verantwoordelijkheden.
       Patty Brard hoort alleen nog maar thuis in een medisch programma over geestelijke ontsporingen. Niet als presentator of jurylid, maar als onderwerp.

Milco Aarts

Walgelijk mens die Patty, ze moest zich schamen als moeder. ongeduldig

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #119 Gepost op: 03 September 2009, 12:04:12 »

een ding is zeker. ze kijkt nooit in de spiegel en mocht ze toch haar 'moeders mooiste' zijn dan ziet het er diep triest uit voor haar zussen

Fleur
Gast
« Antwoord #120 Gepost op: 03 September 2009, 15:00:31 »

biglol Mijn man zegt altijd: "Als die in de kachel kijkt gaat hij uit!" cheesy
Ik vind het een raar mens maar ik vind het soms wel vermakelijk om naar te kijken, zoals b.v. die keer bij sterren op het ijs.
Maar mensen belachelijk maken vind ik inderdaad ook vals van haar en niet alleen van haar trouwens! neehe

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #121 Gepost op: 03 September 2009, 18:55:22 »

ik kijk maar zelden naar die onzin, maar good old Jack d'Ancona was nog een heilig boontje bij sommige van die lui

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #122 Gepost op: 04 September 2009, 00:07:30 »

biglol Mijn man zegt altijd: "Als die in de kachel kijkt gaat hij uit!" cheesy

schater

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #123 Gepost op: 04 September 2009, 00:11:36 »

Vind het wel jammer dat ze zo op Patty afgeven, want de Belgen en Marc gaven ook wel duidelijk hun commentaar als iemand te dik was.
Ik vind het altijd wel leuk om naar te kijken. En ik weet ook dat dat wereldje altijd hard is. Nu zie je het, maar vaak zie een auditie niet en ik kan je verzekeren dat het commentaar daar ook vaak niet mals is.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #124 Gepost op: 04 September 2009, 00:17:02 »

Ik heb het nooit gezien eerlijk gezegd, dus ik kan er zelf niet over oordelen, ik ga op het bericht af.

Nou vind ik dat Patty wel altijd een grote bek heeft, en overdreven doet, maarja misschien staat dat in het script.  shutup

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #125 Gepost op: 04 September 2009, 00:19:26 »

Ach ja, Patty is Patty.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #126 Gepost op: 14 Oktober 2010, 00:17:10 »

Citaat
Kunsttranen

’Ik hóéf niet te worden gelezen’, spreekt de schrijver. Hij schrijft voor zichzelf.

’Mijn schepping hóéft het volk niet te bekoren’, zegt de schilder. Hij maakt kúnst.

’Vinden jullie mijn klanken afschuwelijk?’ vraagt de musicus. Nou en? Als híj ze maar mooi vindt. Muziek maken waarmee je genoeg verdient om je eigen broek op te houden? Ja zeg, hij en z’n cultuurvriendjes zijn die commerciële nono Marco Borsato niet! Of Janine Jansen, met haar verderfelijke vioolhits. Straks gaan we hen nog uitschelden voor André Rieu…

Zij zijn de kunstenaars, wij zijn ’t volk. Zolang dat volk maar wel zo dom blijft om voor hen subsidies neer te tellen. Rembrandt en Van Gogh moesten het doen zónder overheidssteun en kijk eens wat voor prutsers dat zijn gebleven! En als het sponsoren door de belastingbetaler dreigt te stoppen? Dan gaan de creatieve handophouders uit naam van de cultuur janken. En piepen. En demonstreren… Ook ’n kunst.

Bert Dijkstra. (bron:telegraaf)

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #127 Gepost op: 14 Oktober 2010, 12:34:27 »

erm is niets mis met het feit dat een kunstschilder ook nog een normale baan heeft om van te leven. als hij/zij, en dat geldt ook voor beeldhouwers etc dingen maakt die de eigen achtertuin overstijgen komen er vanzelf opdrachten die de hobby dermate kostendekkend maken om ook van te leven.
de meeste zangers die nu aan de top staan zijn ook via een schoolbandje bekend geworden. als het om aan te horen is wat men ten gehore brengt komt vanzelf de keuze tussen vaste baan opzeggen en doorgaan in het circuit of gewoon blijven werken en eventueel op een feestje van vrienden de gitaar ter hand nemen

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #128 Gepost op: 20 Oktober 2010, 13:23:39 »

Citaat
Wij eisen!

Arme Alexander en Job. Staan ze klaar om in ’t debat Wilders bij de strot te grijpen, wordt hun karretje van alle kanten in de poep gereden.

Eerst de togaclowns in dat Amsterdamse rechtszaaltje. Malloten, die uit naam van door Geert ’benadeelde’ hoofddoekjes ’n gotspe maken van de democratie… Vervolgens de rechters in ’t hippe Doebai en omstreken, roepend dat moslims vrouwen in elkaar mogen meppen, zodat zelfs de meest verstokte Wilders-haters zich afvragen: kunnen die zotte advocaten met hun benadeelden niet beter dáár hun circusact opvoeren?

En dan Turkije, Rutte op de vingers tikkend omdat hij minder geld wil meegeven aan Nederlandse Turken die teruggaan naar hun vaderland…

Wellicht moeten al die islamhoeders sámen tot een eis komen bij de Staat der Nederlanden: méér poen voor moslims die dames afranselen voordat ze naar hun geboortegrond uitwijken, omdat ze zo zijn benadeeld door Wilders. Kunnen jullie daar politiek wat mee, Alex en Job?

Bert Dijkstra

4fluiten

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #129 Gepost op: 20 Oktober 2010, 14:57:41 »

Zo! En zie daar maar eens goed antwoord op te geven!  shutup
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #130 Gepost op: 02 November 2010, 11:32:12 »

Citaat
Sinter Maas

Dank zij Dick Maas, regisseur op leven en dood, weten wij dat zelfs een lift moordlustig kan zijn. Als tegenhanger van de Haatimam openbaart hij aan ons bovendien de Horrorsint.

Op 5 december doet u er verstandig aan om donders goed in de gaten te houden dat de pakjes niet uit Jemen komen. En voor wie bij de juwelier surpriseoorbellen wil scoren voor z’n marsepeinzoete vriendin… Pas goed op dat je ’t glinsterpaleis niet gelijktijdig binnenstapt met zo’n doorgeladen scootercapuchon.

Waar kunnen we ons nog wél onbedreigd verpozen? In ’t godvrezende Putten op de idyllische Veluwe? Ja, gezellig met z’n allen ’n hapje eten in zo’n gemoedelijk bistrootje. Prik je net je vork in ’n sudderend vleeslapje… Boem! Steengrillbom, als Puttense variant op de moordende lift. Onlangs in dezelfde uitspanning: de gourmetstelexplosie, met bijpassende bloedende vingers en appelmoes in het haar.

Vluchten kan niet meer. De geest van Dick Maas is overal.
(Bert Dijkstra)

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #131 Gepost op: 02 November 2010, 14:17:08 »

schater Geweldig stukje!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #132 Gepost op: 22 December 2010, 12:22:38 »

Citaat
Sap I

Femkes opvolgster mevrouw Sap probeert vriendjes te worden met PvdA en D66. Alle gebalde rode vuisten dezelfde kant op, voor meer zetels en dus politieke moord op Rutte I. Zelfs als linkse luchtfietsers willen groeien, denken ze dus de verkeerde kant op. Afsplitsingen hebben jullie nodig, mevrouw Sap! Versplin-te-ring. Kijk ter lering naar de VVD, waarde kameraad. Had achtentwintig zetels toen Geert de deur achter zich dichtsloeg, later gevolgd door Rita. Het einde van een partij, juichte de vijand en moet je nu eens kijken… Samen met afscheidingsbeweging PVV vijf-en-vijftig stoelen in de Tweede Kamer. Dus, mevrouw Sap, kersverse roerganger van ’t groene sprookjesgilde, stop met dat geslijm bij Job en Alexander. Snij lapjes uit uw eigen vlees en kloon ze tot groener dan links. Een aparte beweging met als speerpunt windmolens voor macrobiotische gnomen: gedoodverfde gedoogpartij van het kabinet-Sap I. En dan maar hopen dat ’t stemvolk in kabouters gelooft.

Bert Dijkstra

lol002

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #133 Gepost op: 22 December 2010, 13:42:49 »

lol toch heeft hij een prachtige manier van schrijven
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #134 Gepost op: 22 December 2010, 13:48:30 »

Doe mij maar een sapje  lol002

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #135 Gepost op: 22 December 2010, 15:49:21 »

ze is al uitgeperst  Xmascool
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #136 Gepost op: 22 December 2010, 15:57:21 »

ow, ik dacht dat ze nu net juist door de pers werd bewerkt  lol002

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #137 Gepost op: 22 December 2010, 18:06:43 »

Xmasapplaus  Hoe verzin je het Janet..   lol

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #138 Gepost op: 22 December 2010, 18:45:09 »

Tja... waarom noemen ze dat eigenlijk de pers?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #139 Gepost op: 22 December 2010, 22:42:44 »

Geen idee eigenlijk.  dontknow
Het is een woord met meerdere betekenissen.
"Ik pers" heeft voor mij toch een hele andere herinnering en betekenis.   lol002

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #140 Gepost op: 22 December 2010, 23:03:26 »

tja, dan heb je nog weer diverse mogelijkheden...

je perst je lippen opeen
je perst een sinaasappel
of je perst d'r een kindje uit
of je perst bloemen tussen een boek
de vouwen in Hubby's broek...
En d'r zijn er vast nog wel meer....

kies maar uit!

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #141 Gepost op: 23 December 2010, 00:16:17 »

Ik pers er een aardig woordje uit!  Xmasshutup

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #142 Gepost op: 23 December 2010, 00:22:42 »

Ik zit dagelijks op de plee te persen Xmasbloos

Doe eens normaal man!!!!
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #143 Gepost op: 23 December 2010, 08:36:10 »

zal ik daar de pers eens op af sturen?  lol002

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #144 Gepost op: 23 December 2010, 09:05:13 »

Ik zit dagelijks op de plee te persen Xmasbloos
vandaar dat je het eten over slaat. dat scheelt een persbeurt  lol

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #145 Gepost op: 23 December 2010, 15:42:27 »

Zouden ze dat bedoelen met: "Stop de persen"?
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #146 Gepost op: 18 Januari 2011, 12:30:24 »

Citaat
MIN

Nadat ik na zeven uur, 48 minuten en 59 seconden over de grond rollen van het lachen eindelijk weer in staat was om overeind te krabbelen, vroeg ik mij ineens af of het wel terecht was dat Job Cohen gisterochtend als enige deelnemer aan die linkse poppenkast stond afgebeeld. Nee, Jolande Sap sla ik over. Die zit nog in haar proeftijd, zij krijgt nog even de ruimte, ik weiger om haar nu reeds de rol van Katrijn toe te bedelen. Maar deze vraag wil ik wél stellen: maakte Emile Roemer er zaterdag in De Brakke Grond niet een nog veel grotere poppenkast van? „Dit is het meest vreselijke rechtse kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog”, durfde het SP-leidertje zelfs weer te roepen.
Bij het ter perse gaan van deze editie was het nog altijd niet bekend of Job Cohen zijn pr-medewerkers na de publicatie van die nu reeds legendarische foto op de voorpagina heeft ontslagen.
 Maar wat moet je anders met een spindoctor die niet kan voorkomen dat zijn politiek leider als Jan Klaassen aan het volk wordt getoond? Ach, ten eerste moet de PvdA-voorman zich maar vastklampen aan de wetenschap dat van ’Job zoekt Kiezer’, ook wel ’Een Ander NL’ genoemd, slechts een fractie van de vijf miljoen mensen getuige was die ’s avonds voor de buis hingen toen boer Marcel tot afgrijzen van alles en iedereen de stapelverliefde Sonja dumpte.
Ten tweede kan hij zich troosten met de gedachte dat de Boer zoekt Vrouw-aflevering waarin deze nationale ramp plaatsvond, ook gisteren nog honderd keer vaker over de tong ging dan die ’historische gebeurtenis’ (aldus Cohen zelf) in De Brakke Grond. En ten derde mag Job zich erop beroemen dat hij zich, ondanks het feit dat hij veel te geforceerd demagogischer dan ooit tekeer ging, niet zo misdroeg als Emile Roemer.
Nee, ik heb het dus niet over het moment waarop het SP-fractievoorzittertje, terwijl zijn schalkse oogjes meer dan ooit twinkelden en zijn guitige flapoortjes meer dan ooit gloeiden, eerst zijn colbertje uitdeed en toen de mouwtjes van zijn Zeemannetje oprolde, al vond ik het jammer dat hij niet ook dat hempje uittrok: ik had dat tattootje van dat hamertje en sikkeltje best willen zien.
Ik heb het over de laatste drie woorden van de zin „Dit is het meest vreselijke rechtse kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog”. Waarom sleepte Roemer de Tweede Wereldoorlog erbij? Waarom zei hij niet: dit is het meest vreselijke kabinet ooit? Suggereerde hij hier geen totaal verkeerde dingen mee? Met andere woorden: was dit geen volledig misplaatste godwin? Ja dus. Bij nader inzien was het zelfs voor een poppenkast te min.

Rob Hoogland

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #147 Gepost op: 18 Januari 2011, 17:14:35 »

lol002

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #148 Gepost op: 18 Januari 2011, 19:15:50 »

dit kabinet zal nog vaak beoordeeld en veroordeeld worden, in binnen- en buitenland
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #149 Gepost op: 18 Januari 2011, 19:56:28 »

dat overkomt elk kabinet

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #150 Gepost op: 19 Januari 2011, 01:40:20 »

Maar ze zijn nu wel bijzonder fel..  doh 

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #151 Gepost op: 19 Januari 2011, 19:18:39 »

tuuk, ze hebben nu iemand die ze contant de zwarte piet kunnen toespelen  4fluiten
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #152 Gepost op: 08 Februari 2011, 15:07:44 »

Zo....   applaus yeah

Citaat
di 08 feb 2011, 11:26
Superoma verjaagt overvallers

Northants -  Een bejaarde vrouw heeft maandag in het Britse Northans een overval op een juwelier verijdeld door de zes rovers te verjagen met haar handtas.

Op een video is te zien hoe de overvallers met hamers de ruiten van de juwelier proberen in te slaan. Verschillende voorbijgangers negeren de overvallers, maar een dame bedenkt zich geen moment en rent op de mannen af.

Ze begint met haar handtas te slaan, waarna de rovers wegvluchten. Op de beelden is ook te zien hoe één van hen even later door omstanders wordt gepakt.

De politie kon later nog drie anderen arresteren, melden Britse media.

'Ik ben geen held'

"Ik stond op straat te praten met een vrouw toen ik merkte dat er iets aan de hand was. Aan de overkant van de straat zag ik zes jongemannen op scooters," vertelt de heldin, die anoniem wil blijven, tegen de Northampton Chronicle and Echo. "Eerst dacht ik dat er eentje geslagen werd door drie anderen. Wat me het meeste zorgen baarde, was dat niemand iets deed."

"Pas toen ik dichterbij kwam realiseerde ik me dat het om een overval ging en werd ik nog bozer. Eén van hen ging er vandoor en reed bijna een vrouw met een kinderwagen aan. Ik sloeg hem met mijn tas, maar hij ontsnapte."

"Ik ben geen held en misschien was het dom om me ermee te bemoeien, maar iemand moest iets doen," gaat de vrouw verder. "Nu wil ik gewoon met rust worden gelaten."

video:
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/crime/8310530/Handbag-wielding-grandmother-first-interview-somebody-had-to-do-something.html

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #153 Gepost op: 12 Maart 2011, 11:17:17 »

Citaat
LEED

Ook leed heb je in alle soorten en maten.

Klein is het leed van die man in het It’s-filiaal aan het Amsterdam Bos en Lommerplein, waar de elektronica in verband met het faillissement van de keten met zulke grote kortingen werd aangeboden, dat honderden door hebzucht bevangen consumenten zich reeds uren voor de opening van de winkel bij de ingang hadden verzameld, met alle onverkwikkelijke gevolgen van dien.

Ik citeer een alinea uit het verhaal van Marjolein Schipper.

„Een oudere man met een gebreid mutsje schuift zorgzaam een magnetron richting kassa. De medewerkers klappen in hun handen: „Huphup! Doorlopen mensen!” Met trillende handen haalt de magnetronman zijn pasje door het apparaat. Helaas… „Te weinig saldo meneer! Volgende keer beter!” Het ding verdwijnt weer in de winkel terwijl de man met trillende lippen richting uitgang wankelt. Helemaal voor niks vier uur lang in de kou voor de deur gestaan.”

En toch greep het mij aan, zo hevig zelfs dat ik mij afvroeg of het adres van de man te achterhalen was.

Maar toen zette ik de tv aan, precies op het moment dat de eerste helikopterbeelden werden uitgezonden van de tsunami die de Japanse kuststad Sendai en omgeving na een enorme aardbeving overspoelde: geen scène uit ’The day after tomorrow’ maar bittere werkelijkheid. Voor even werd ik op de gedachte gebracht dat de her en der geuite voorspelling dat de wereld in 2012 vergaat, overigens foutief op de Mayatelling gebaseerd, een jaar te vroeg was uitgekomen.

Hierbij valt heel veel leed in het niet, wist ik meteen: niet alleen het leed van de oudere man met het gebreide mutsje, maar ook het leed van Clarence Seedorf na Spurs-Milan, het leed van de Amsterdamse wandelaar die een vallende drugstoerist in zijn nek kreeg en het leed van de drie Nederlandse militairen in Libië voordat zij werden vrijgelaten.

Andermaal werd bij deze onvoorstelbare catastrofe aangetoond hoe nietig de mens is en hoe machteloos, net als wat hij in de loop der eeuwen heeft gecreëerd. Alles en iedereen werd genadeloos meegesleurd door de golf, waarover ik de geoloog Jan Smit enkele uren later glashelder bij Radio1 hoorde uitleggen dat hij door 700 kilometer omhooggestuwd water werd voortgedreven. Hoe groot de kracht was die daarmee werd ontwikkeld, drong toen pas goed genoeg tot mij door.

Ik dacht nauwelijks nog aan de man in het It’s-filiaal.

Het leed van de dag had een andere verpersoonlijking gekregen: dat van de Japanse motorrijder, linksboven in beeld, die de golf uit alle macht voor probeerde te blijven, maar in de nabijheid van een verlaten gebouw afstapte toen hij het nutteloze ervan inzag. Waar moest hij heen? Groot leed.

ROB HOOGLAND (telegraaf)

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #154 Gepost op: 12 Maart 2011, 11:29:56 »

een andere vorm van klein leed. afgelopen zondag hadden we in onze kerk een zogenaamde carnavalsviering. het koor was bij gelegenheid vervangen door een dweilorkest die liederen speelden zoals het dorp van Wim Sonneveld. liederen die ook niet vloeken in de kerk en wel voor sfeer zorgen. bij de collecte zei de pastoor dat, voor zover men geen contant geld op zak had, ook leutbonnen (consumptiebonnen) waren toegestaan. vele carnavalsvierders gooide in plaats van de gebruikelijke euro een bon in het mandje. na de viering werd het mandje in de sacristie gezet en ging de kosten samen met leden van de carnaval dingen ruimen in de kerk. na afloop, toen de koster, het mandje in de kluis wilde zetten, waren de bonnen gejat argh

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #155 Gepost op: 12 Maart 2011, 11:38:15 »

dan ben je ook ver gezakt als je zoiets steelt  shutup
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #156 Gepost op: 12 Maart 2011, 22:59:52 »

vind ik ook, die bonnen had de koster voor contant geld in kunnen wisselen bij de deelnemende cafe's. voor ons als kerk was het evengoed waarde als normaal geld

Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #157 Gepost op: 12 Maart 2011, 23:14:03 »

tjonge zeg... dat is toch wel diep droevig.

Hoewel: bij ons in de kerk is ooit ook eens een Gaastra jas van een catechisant gejat. Nu weten we niet of iemand van de kerk het gestolen heeft, kan ook iemand van buiten de kerk zijn geweest, maar het feit dat er gestolen wordt in de kerk is al droevig genoeg.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #158 Gepost op: 13 Maart 2011, 11:43:15 »

Triest zeg dat ze daar niet eens met hun fikken af kunnen blijven.  frowntap

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #159 Gepost op: 13 Maart 2011, 12:22:54 »

Voor zulke mensen is toch zo'n mooi woord bedacht....schijnheiligen?

Doe eens normaal man!!!!
geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #160 Gepost op: 14 Maart 2011, 09:34:51 »

inderdaad, een toepasselijke naam  cheesy

Willem
Forzona Member

"adorkable"

« Antwoord #161 Gepost op: 14 Maart 2011, 23:02:16 »

Ach, je moet maar zo denken Janet, het zal wel iemand geweest zijn die heel erg behoefte had aan een jas en dan is het toch zo dat het hem of haar vergeven word? De eigenaar had het duidelijk niet nodig, anders hing het niet in de kerk, toch? (gniffel)

Maarre, wat in vredesnaam is een "Gaastra" jas?

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #162 Gepost op: 14 Maart 2011, 23:06:44 »

Gaastra is een nogal duur merk.

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #163 Gepost op: 18 April 2011, 20:58:47 »

ook zomaar.
iemand die helemaal weg was van die aap  schater

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #164 Gepost op: 18 April 2011, 21:01:15 »

ach je kan ze nog altijd een geschenk geven  lol
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #165 Gepost op: 18 April 2011, 22:13:55 »

biggrins

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #166 Gepost op: 19 April 2011, 17:36:00 »

ach je kan ze nog altijd een geschenk geven  lol

ehm

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #167 Gepost op: 19 April 2011, 18:04:15 »

Moet al die vrouwen van me afslaan deez days

Citaat
Anka Mady a ales ca cel mai aventuros prieten pe: Bokito Proof
Anka a dat testul de personalitate pe Facebook și când i s-a sugerat să aleagă din 8 prieteni pe cel mai aventuros, Anka a spus Bokito Proof! Testul de personalitate dat de Anka pe facebook a fost dezvoltat de Institutul de Cercetare Intelligent Elite și se bazează pe dimensiunile personalității descrise de Carl Gustav Jung.
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #168 Gepost op: 19 April 2011, 18:07:56 »

Puedo decir honestamente que he tenido menos en mi libro    lol002
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #169 Gepost op: 19 April 2011, 18:30:48 »

ehm

kijk eens naar je eigen schermafdruk, rechtsboven  cheesy
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #170 Gepost op: 19 April 2011, 20:30:23 »

o ja die optie. Moet je "goud" kopen en de creditcard trekken inderdaad.
Ach ja waar vrouwen al niet op uit zijn en dat gelijk zien he  doh
Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #171 Gepost op: 20 April 2011, 18:28:48 »

laughing
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #172 Gepost op: 21 April 2011, 17:52:20 »

laughing

Y sin embargo, a veces menos en mi libro   frowntap
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #173 Gepost op: 22 April 2011, 11:39:23 »

shutup

Citaat
HEL

Ome Herman vastgebonden aan een radiator: dat is een van de beelden die zich altijd aan mij zullen opdringen als ik aan een verpleeghuis denk.

Toen ik gisteren het openingsverhaal van deze krant las, gebeurde het ook. Met de hygiëne in vier van de tien verpleeghuizen is het slecht gesteld, stond daarin: ’Vloeren plakken, er hangt een doordringende urinelucht in de gangen, medicijnen zijn over datum en medewerkers vergeten hun handen te wassen’.

En als uitsmijter: ’Een andere instelling ’veegt’ de achterwerken van bewoners met washandjes en gooit die met ontlasting en al bij het wasgoed’.

En daar was-ie weer, ome Herman.

Het is meer dan een kwart eeuw geleden dat ik hem bezocht. Hij was opstandig geworden, de laatste maanden. Alles wat hij al die tijd verdrongen had – zijn moeilijke, armoedige jeugd, de teleurstellingen die het leven hem ook daarna bood – kwam eruit nadat hij, inmiddels bijna tachtig, in een verpleeghuis was opgenomen. Hij werd onhandelbaar, wilde steeds weglopen. Op een gegeven moment zag het verplegend personeel nog maar één oplossing: ome Herman met zijn pols aan een radiator vastbinden.

„Goed dat je er bent", fluisterde hij, zodat niemand anders hem kon horen. „Als je mij losmaakt, gaan we samen een borrel drinken in de stad."

Maar ik maakte hem niet los. Ik zei iets waarvan ik nu, dik vijfentwintig jaar later, spijt heb: „Dat is nu eenmaal niet toegestaan, ome Herman." Want ik had hem natuurlijk wél moeten losmaken. En vervolgens had ik een winterjas om z’n schonkige schouders moeten slaan en hem via de achtertuin van het verpleeghuis naar buiten moeten smokkelen, om het bij Nelis, in Het Roode Hert, op een zuipen te zetten, een lange neus makend naar het systeem.

Jonge klare: dat werkte nog bij ome Herman.

In tegenstelling tot die dagelijkse pot kalmeringspillen.

Is er sindsdien iets veranderd? Nee. Nog altijd zijn de omstandigheden waaronder zieke bejaarden hun laatste jaren moeten slijten hetzelfde. Het blijkt uit die Telegraafopening van gisteren, ik begrijp het ook uit andere verhalen. Degenen die in een verpleeghuis terecht komen, lopen een groot risico van een mensonwaardige behandeling.

Ik beschouw dit als een der grootste misstanden in de hedendaagse maatschappij. Wie als asielzoeker naar Amsterdam komt, krijgt met een beetje mazzel een luxe nieuwbouwwoning van Maarten van Poelgeest. Wie hier rooft en moordt, kan in de gevangenis op een vijfsterrenbehandeling rekenen. Maar wie hier oud en behoeftig durft te worden, wacht de hel, waar washandjes met ontlasting en al bij het wasgoed worden gegooid.

Ondanks allerlei nieuwe beloften vanuit Den Haag.

Hoe lang ome Herman na mijn bezoek nog geleefd heeft, vraagt u? Twee weken.

ROB HOOGLAND @telegraaf

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #174 Gepost op: 22 April 2011, 11:50:54 »

een zoon van een goede kennis heeft ook een of andere ziekte. hij is midden 30 en de artsen kunnen niets vinden. binnen het alternatieve circuit had hij nog de meeste baat. heel soms, als ik bij zijn vader in de zaak was, sprak ik hem, nooit klagen altijdd positief. de vader heeft zijn zaak verhuisd, dus ik zie hem niet meer.
toevallig kwam de zoon vorige week weer in het gesprek. hij had een tijd in Eindhoven in een verpleegtehuis bij bejaarden gewoond. daar ging hij ook terug uit. daar wordt enkel gestorven en helaas zag hij als gezonde jongeman ook missers zoals hierboven genoemd. op een gegeven moment neemt de vader dus het besluit dat zijn zoon weg moet en hij krijgt een adres in Overijssel. de 'alternatieve' adviseur vind dat ook een goed besluit, maar hij zegt dat de zoon daar de kamer niet in hoef te richten. de jongen in daar net een week en heeft het goed naar de zin. een van de verzorgers stopt echter vader een telefoonnummer in de hand van een adres in de Betuwe. daar gaan ze een kijkje nemen en ze zijn terstond verhuisd. daar krijgt de jongen verzorging op maat. de verzorging is gericht op zijn lichamelijke beperkingen en omdat er geestelijk totaal niets mis mee is krijgt hij ook taken toebedeeld. hij is weer helemaal opgeleefd. in hoeverre dat het daar een awbz-gebeuren is of dat vader een prive-plek heeft voor zijn zoon, dat soort dingen, heb ik uiteraard niet gevraagd.
wat wel duidelijk is, is dat iedereen goede zorg  kan krijgen, maar er is een prijskaartje. als van rijkswege bezuinigd moet worden en personeel verdwijnt dan wordt de zorgbehoeftige een anoniem nummer

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #175 Gepost op: 30 September 2011, 16:26:32 »

Citaat
Sint Wim

Ach, arme burgervader van Gouda… Fijn dat de lieverds van de gemeenteraad jou niet lieten struikelen over dat tweede huis in Ghana, want je hébt ’t al zo zwaar. Al die kritiek en je bedoelt ’t zo goed.

Eerst met Gouds geld en Goudse vuilniswagens ’t Afrikaanse zusterstadje schoon laten poetsen, zodat de boel proper is als jij er jouw vakantiedomein betrekt. Zestien keer op kosten van de gemeente heen en weer gevlogen, want je kunt zo’n ikke-ikke-project uiteraard niet laten versloffen. Stáát dat huis, begint ’t thuisfront te zeuren over belangenverstrengeling.

En dat terwijl jij maar één klein dingetje bent vergeten te vertellen… Maar dat ga je goedmaken, toch Wim? Morgen, in een persbericht: ’Ik, Wim Cornelis, heb dat pand niet voor mezelf gebouwd, maar voor de stakkers uit probleemwijk Oosterwei, die jarenlang zijn geterroriseerd door straatbendes, terwijl ik heen en weer vloog naar Ghana. Daarom mogen ze allemaal gratis in die vakantiestulp.’ Zo’n hartverwarmende daad... Daar ben je socialist voor, toch Wim?

Bert Dijstra -telegraaf

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #176 Gepost op: 30 September 2011, 16:46:06 »

over burgemeesters gesproken

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/9577973/Kroegverbod-voor-burgemeester-van-Bladel-over-bier.ece

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #177 Gepost op: 30 September 2011, 17:02:02 »

Wat een krent zeg..  ongeduldig  ik geef die kroegbaas groot gelijk. 

geje
Forzona Member

"voorbijganger"

« Antwoord #178 Gepost op: 01 Oktober 2011, 14:25:38 »

als die burgemeester zich in het plaatselijk blad koest had gehouden dan was het denk ik met een sisser en/of ter zijner tijd een carnavalsgrap afgelopen. nu hij via dat blad de kastelein in zijn hemd wil zetten keert het denk tegen hem

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #179 Gepost op: 01 Oktober 2011, 15:32:26 »

Dat idee heb ik ook.. hoge bomen (omes) vangen nou eenmaal veel wind.  lol

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #180 Gepost op: 13 Oktober 2011, 17:44:41 »

Citaat
ORKA

Och, hoe schattig: terwijl de wereldeconomie dusdanig in elkaar stort dat wij straks geen nagel meer hebben om onze kont te krabben, maken wij ons druk om het lot van een vis. Ja, ik weet het, een zóógdier, maar voor mij blijft het een vis.

De orka Morgan, in juni vorig jaar verzwakt in de Waddenzee aangetroffen maar inmiddels opgekalefaterd in het Dolfinarium in Harderwijk, zal naar het dierenpark Loro Parque op Tenerife worden vervoerd, waar zij meer ruimte heeft. Staatssecretaris Henk Bleker heeft dat beslist, maar ondervindt andermaal gerechtelijke tegenwerking van de Orka Coalitie, die van mening is dat Morgan haar vrijheid moet terugkrijgen.

De Orka Coalitie, inderdaad.

In dit land is dus ruimte voor een Orka Coalitie. Besef dat maar weer eens wanneer op tv uitgemergelde Afrikaanse baby’s met hongeroedemen worden getoond. Wij hebben een Orka Coalitie die in staat is rechtszaken aan te spannen en een staatssecretaris dagenlang van zijn werk te houden en zich daarbij ook nog eens verzekerd weet van volle aandacht in de media. Zolang dat het geval is, behoren wij tot de happy few. Tot de bevoorrechten. Laat dat goed tot u doordringen.

Of ik recht van spreken heb, weet ik eigenlijk niet. Ik maak mij via deze krant reeds anderhalve week sterk voor het overvliegen, naar Nederland, van zielige hondjes uit een overvol Spaans asiel (www.animalinneed.com), goed beschouwd eveneens een luxeprobleem. Ik verweer me maar met het zelfverzonnen excuus dat we allemaal recht hebben op één afwijking, hoewel ik daar toch ook wel aan wil toevoegen dat de hond in onze hedendaagse cultuur een gezinsdier is.

Hoe dan ook is Henk Bleker niet over een nacht ijs gegaan. Onder druk van de Orka Coalitie onderzocht hij alle mogelijkheden en liet hij zich tevens adviseren door wetenschappers die onafhankelijk van elkaar tot de conclusie kwamen dat Morgan, als groepsdier, weinig overlevingskansen in de vrije natuur zou hebben.

Joehoe, Orka Coalitie, mag ik ook even jullie aandacht?

Roep Happy Feet eens in jullie herinnering. Nee, niet de film, maar de jonge keizerspinguïn die op een Nieuw-Zeelands strand was aangespoeld. Ze noemden hem Happy Feet, hij werd vier keer geopereerd en werd een hype.

Of er een Keizerspinguïn Coalitie aan te pas kwam, weet ik niet, maar na tal van discussies plaatste men Happy Feet vorige maand uiteindelijk terug in de vrije natuur. Nog zie ik hem, terwijl gans de decadente westerse wereld toekeek, hevig tegenspartelend van dat schip in de woeste zee glijden, met een zendertje op zijn rug zodat men hem kon blijven volgen tijdens zijn 2625 kilometer lange tocht naar Antarctica.

Na acht dagen had hij nog geen honderd kilometer afgelegd, waarna het contact plotseling werd verbroken.

Een van de theorieën is dat Happy Feet door een orka is verorberd.
Nee, ik zeg verder niks. 

Rob Hoogland (de telegraaf)

rolleyes

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #181 Gepost op: 13 Oktober 2011, 17:54:46 »

schater geweldig geschreven
Janet
100.000 poster.
Forzona Member

"Forzona's gewone mens"

« Antwoord #182 Gepost op: 14 Oktober 2011, 20:42:48 »

lol002

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #183 Gepost op: 27 Oktober 2011, 11:59:30 »

Citaat
Op z’n kop

Je jat samen met je vader benzine en rijdt met valse kentekenplaten een mens dood. Dus mag je in Nieuwsuur en ’t NOS Journaal, fijn onherkenbaar op de rug gefilmd, de politie overal de schuld van geven.

’Op het moment dat agenten met een file ’n menselijk schild optrekken, nemen ze een enorm risico’, murmelde de bijgoochem. Dat is juist, maar niet zo’n grote waarheid als: ’Op het moment dat wij op dievenpad gaan, plankgas vluchten en driemaal een politiewagen rammen, nemen wij een enorm risico’. Dat hebben we ’t mannetje dus niet horen zeggen.

Zijn vader kon er volgens zoonlief niks aan doen dat hij de file te laat zag. ’Daar let je niet op als de politie je van de weg probeert te drukken’. Hij bedoelt uiteraard: ’Daar let je niet op als je desnoods over de lijken van agenten je hachje wilt redden’.

’t Vervolg laat zich raden. Pa-de-dief verhaalt straks snikkend over zijn ondraaglijk lijden vanwege dat traumatische ongeluk, veroorzaakt door de vermaledijde hermandad. Binnenkort uitgebreid in Nieuwsuur.

Bert Dijkstra(telegraaf)

ohoh

Peganuse
Forzona Member

Vrolijke Brabantse

« Antwoord #184 Gepost op: 05 November 2011, 01:11:44 »

Tsja.........zolang het rechtsysteem zich in Nederland niet verandert, zijn de slachtoffers échte slachtoffers en de daders blijven in hun vuistje lachen  zucht
Pagina's: 1 2 3 ... 8 [Allemaal]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Zomaar...
Ga naar: