Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.165 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 22:46:56
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Zomaar...
Pagina's: [1] 2 3 ... 8  Allemaal   Omlaag
Print
Auteur Topic: Zomaar...  (gelezen 12603 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 10 Juli 2005, 22:54:39 »

.....Een stukje dat ik vandaag in de krant las..

STANK

Aan de oppervlakte gaat alles weer zijn gangetje… De renners fietsen zich een rotje, de caravans sukkelen zuidwaarts en de zon speelt verstoppertje.
       Maar wie vanaf morgen de rechtszaak volgt tegen de moordenaar van Theo van Gogh, wordt als het ware opníéuw meegesleurd in de hel van ’Londen’.
       Dezelfde goddeloze stank walmt uit de hersenpan van Mohammed B.
       De Profeet zélf knijpt zijn neus dicht.

Herman Eetgerink

Hoe je met weinig woorden heel veel kunt zeggen..

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Juli 2005, 00:01:19 »

Inderdaad, heb hier dus dan ook weinig aan toe te voegen!  

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Juli 2005, 12:05:11 »

Citaat
.....Een stukje dat ik vandaag in de krant las..

STANK

Aan de oppervlakte gaat alles weer zijn gangetje… De renners fietsen zich een rotje, de caravans sukkelen zuidwaarts en de zon speelt verstoppertje.
       Maar wie vanaf morgen de rechtszaak volgt tegen de moordenaar van Theo van Gogh, wordt als het ware opníéuw meegesleurd in de hel van ’Londen’.
       Dezelfde goddeloze stank walmt uit de hersenpan van Mohammed B.
       De Profeet zélf knijpt zijn neus dicht.

Herman Eetgerink

Hoe je met weinig woorden heel veel kunt zeggen..
 :proost:

Krijgt hij nu extra bewaking?  shutup  
Maj
Forzona Member

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Juli 2005, 12:22:01 »

Citaat
Krijgt hij nu extra bewaking?  shutup
Tegen wie eigenlijk... :lol2:  

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Juli 2005, 18:46:22 »

gelijkgestemden van Mohammed B. ?
Hij heeft z'n rechters verzocht om de roddels te staken want was niet zo leuk voor zijn familie  :wavey:

zie je vaker, dat mensen de niet welbevallige waarheid als roddels af proberen te doen.
wat dat betreft weer een enigzins menselijk trekje van die Mohammed B.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 12 Juli 2005, 13:32:19 »

ja  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Juli 2005, 21:34:19 »

Citaat
WELLUST

HET land is nog niet onleefbaar genoeg, vinden de bureaucraten van Rijkswaterstaat.
       Uit pure machtswellust verbieden ze dus dat de kleine man met zijn campertje recreëert op een mooie plek bij Kornwerderzand, aan de Waddenzee.
       Ze maken daar een poort, waar ome Jan en tante Truus niet meer onderdoor kunnen.
       Waarom doen ze dat? „Omdat het niet mag”, kwaken ze.
       Zeker te lang met hun plastic eendje in bad gezeten… :cheesy:

Herman Eetgerink
(bron:telegraaf)

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juli 2005, 22:49:08 »

Citaat
POLONAISE

AL dat gezeur over zogenaamde discriminatie bij de inburgering van mensen die geen snars weten van Nederland, zijn cultuur en zijn taal…
       Ga fietsen, zeg, hooggeleerde heren van de Raad van State, met uw vervelende uitzettingen over Brusselse rechtsregeltjes.
       Rita Verdonk doet het hartstikke goed… En als u, professoren in de muggenzifterij, van mening bent dat zij regeltjes overtreedt, geef dan gewoon effe aan waar we die regels moeten veranderen… Weg met de Brusselse leiband!

Inburgeren geblazen, voor iedereen die ervoor in aanmerking komt!
       Het werk zal pas gedaan zijn, als ook onze Turkse en Marokkaanse vrienden (om maar een dwarsstraat te noemen) zich enthousiast aanmelden bij de krijgsmacht, om in dat opzicht hun steentje bij te dragen…
       Zodat zij, op safari in Afghanistan, gezellig kunnen meedoen aan de burka-polonaise.

HERMAN EETGERINK

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 27 Juli 2005, 13:34:48 »

Citaat
DIE ZIT

EEN rustig dagje.
       De poema op de Veluwe is weer gesignaleerd, er valt minder water omlaag dan maandag en Mohammed B. heeft zijn straf te pakken.
       Rond het middaguur hangt een groepje mediterraan ogende jongeren een beetje rond in een van de winkelstraatjes van de Amsterdamse Poort in de Bijlmer, om gezellig naar meisjes te fluiten en passanten te jennen.
       Eén van de boys krijgt een leuke ingeving en roept hard: „Hé mensen, wat is in dit land nou helemaal levenslang?!”

Een man houdt zijn pas in, draait zich half om en roept terug: „Daar kom je nog wel achter!”
       En een vrouw die zó is weggelopen uit de Jordaan, bijt de provocerende grapjas toe: „Als die hufter mazzel heeft, krijgt hij misschien een keer gratie van koningin Amalia maar ik denk het niet!”
       „Die zit!” hoor je de rest van het publiek denken.

HERMAN EETGERINK

Ronald
Forzona Member

Geslacht: Man

« Antwoord #9 Gepost op: 27 Juli 2005, 23:04:17 »

Die imbeciele rotkop van hem zou ik met liefde als boksbal willen gebruiken maar dan met een boksbeugel.Hoop dat hij een paar jaar crepeert en dan het loodje leggen. applaus  :proost:  

-----------------------------------------------------------------
Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen.
En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks.

Homepagina van Ronald en Diane
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juli 2005, 00:29:06 »

Hij doet dit graag, puur voor het geloof!  

Boefje
Forzona Member

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Juli 2005, 10:21:06 »

Opsluiten en nooit meer laten gaan en gewoon elke dag even flink pijnigen.... :ja:Ook namens het geloof :cheesy: Ach...binnen een jaar staat er weer een ander op, vrees ik help  
Maj
Forzona Member

« Antwoord #12 Gepost op: 28 Juli 2005, 10:42:25 »

Dan hebben we het weer over Mohammed C en als die weer vast zit dan hebben we het weer over Mohammed D....... :blegh:  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #13 Gepost op: 29 Juli 2005, 20:44:03 »

Citaat
LIEUWE

HET is een pietsie onzorgvuldig geweest van de ouders van Theo van Gogh, op de televisie te vertellen dat Theo’s zoon Lieuwe (hun kleinzoon dus) na de moord op zijn vader twee keer in elkaar is geslagen door Marokkaanse jongeren en dat de gealarmeerde politie niet kwam opdagen.
       Koortsachtig intern onderzoek bij het wakkere korps heeft aangetoond dat het allemaal helemaal niet wáár is!
       Lieuwe is misschien wel een keer door Marokkaantjes afgerammeld, maar daar is geen aangifte van gedaan.
       En waar je geen aangifte van doet, is nooit gebeurd. Dat weet elke Amsterdammer.

Misschien is het eveneens mogelijk, dat een paar schietende Marokkaantjes een keer op zoek zijn geweest naar Lieuwe.
       Maar toen de politie een uurtje na de melding arriveerde, was er niets te zien.
       Logisch, je moet een uur van tevóren de politie bellen. Dan komen ze precies op tijd.

HERMAN EETGERINK

Fleur
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 29 Juli 2005, 23:05:46 »

Dát is lekker voor zo'n joch! Eerst slachten ze je vader af en nu hebben ze het op jou gemunt. En als je het vertelt geloven ze je niet of je wordt niet serieus genomen........ argh

En waarom werd HIJ uit de klas overgeplaatst en niet dat stelletje loosers dat hem lastigviel?
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #15 Gepost op: 16 Augustus 2005, 10:06:08 »

DE JANTJES

DAT gaat allemaal de wereld rond, vanaf morgen…
       Beelden van indrukwekkende windjammers op het Amsterdamse IJ, gevolgd door beelden van de gigantische rotzooi in de hoofdstad van Nederland.
       Denken de zeveraars van de Abvakabo, de zogenaamde belangenbehartigers van de vuilnisman, soms dat er ook maar één spiertje begrip is voor hun stakingsactie?
       Kom nou… Het enige wat de wereld ziet, is het krankzinnige contrast tussen schitterende zeilschepen en vuilnisbelten.
       In elk ander land zouden de burgers dit niet pikken. Ook hun regering niet.

In elk ander land zou de woedende minister-president het leger bellen en het bevel geven met man en macht de rommel op te ruimen.
       Met weemoed herinneren we ons dezer dagen de Jantjes, die 35 jaar geleden spontaan de Dam schoonveegden.
       Is het te réchts voor u, meneer de premier, de wereld een schoon Amsterdam te tonen? rolleyes

HERMAN EETGERINK

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #16 Gepost op: 16 Augustus 2005, 10:12:39 »

Citaat
In elk ander land zouden de burgers dit niet pikken. Ook hun regering niet.

Nederland heeft altijd softe stakingen. Moet je in Frankrijk kijken en laatst op Cran Canaria, waar vakantiegangers het zonder hun koffers moesten doen, omdat ze staakten. En niemand heeft daar wat tegenin te brengen! Vind het hier dus wel meevallen!  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #17 Gepost op: 16 Augustus 2005, 10:15:05 »

Tsja, ik hoorde gisteren dat de gemeente heeft afgesproken met de vuilnisdienst dat ze het Rokin en de Dam wel schoon gaan houden. Daarmee schijnt de vuilnisdienst te hebben voorkomen dat de gemeente een particulier bedrijf zou inschakelen om het vuil op te ruimen in de stad!

Maar dat pikken de mensen toch niet? Ik zou zeggen, bel dat particuliere bedrijf maar en laat die vuildienst in de stront zakken!

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #18 Gepost op: 16 Augustus 2005, 10:17:42 »

Helemaal mee eens..  duimen  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #19 Gepost op: 14 September 2005, 11:16:46 »

KNIJP ME!

WAT een akelige nachtmerrie… Dat kan toch allemaal niet wáár zijn?
       Dat de president van het gerechtshof in Den Haag zegt: „Wat we hebben gedaan is weliswaar uniek binnen de rechtspraak, maar van het woord fout wil ik uitdrukkelijk afstand nemen.”
       Waarmee die bekakte knaap bedoelt dat zijn gerechtshof geen enkele blaam treft voor de veroordeling in hoger beroep van een zogenaamde kindermoordenaar die in werkelijkheid onschuldig was… Wat een engerd, die rechter!
       En dan dat andere spookbeeld… Gewetenloze criminelen die vrolijk zitten te slempen in de lik in Veenhuizen… Zoiets kán niet, dat moet een trucagefoto zijn!

En daar dan weer bovenop het beeld van die stralende oppertuttebol van GroenLinks, die ’liefdevolle politiek’ aankondigt, met veel geluk en gekwetter van vogeltjes…
       Help! Knijp me even in m’n arm!

HERMAN EETGERINK

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #20 Gepost op: 16 September 2005, 12:11:25 »

LEK

WAAR zit het lek?
       „Niet bij de koningin en ook niet bij de ministerpresident en ook niet bij mij”, laat minister Zalm gedecideerd weten, „want we hebben die uitgelekte versie van het uitgelekte stuk nog niet eens!”
       Waarmee de onschuld van die drie bewezen is, want waar niet is lekt niet.
       Zou er dan een gaatje in het parlement zitten?
       „Nee, absoluut onmogelijk!” roept voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer. „Van zulk een suggestie word ik ontstemd. Zo zijn mijn jongens en meisjes niet.”

Bij een medewerkster van Financiën misschien? „Voor haar steek ik mijn hand in het vuur”, repliceert Zalm.
       Rarara… Het moet toch érgens vandaan komen?
       Dat nieuws van het dreigende frietjestekort als gevolg van een slechte aardappeloogst? laughing

HERMAN EETGERINK

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #21 Gepost op: 01 Oktober 2005, 20:04:33 »

Citaat
WENS

Ze kijkt naar de graven rondom papa’s graf. Beeldjes, trofeeën en planten. Beren, ooit pluizig, nu plukkerig, vuil. Daar, onder een glasplaat, zelfs wanten waarop keurig in kruissteek de naam van een kind. ’Een kooi is niet gek’, denkt ze blij. ’Een kooi met wat klimop is meer dan normaal. Geen mens kan bezwaren gaan maken. En dat bordje erbij valt dan ook niemand op.’
       Ze bukt. Zet de kooi op het graf.
       „Hij is bij je terug, papa”, fluistert ze zacht.
       Ze glimlacht. Ze wacht op een teken. Dat komt niet. Ze zucht. Had ze anders verwacht? Altijd de draak aan ’t steken met boodschappen, wensen tot over het graf. „Alsof ze dat nog kunnen lezen”, schamperde papa. „Doe dát me niet aan.” En nu zou hij opeens tot haar spreken?
       „Hij is terug”, zegt ze nog eens. Dan bukt ze opnieuw om het bordje de grond in te steken met ’Pieke’. Meer niet. Dat is immers genoeg? Welke vogel wordt zo chic begraven? ’t Is dat papa ’t vroeg: „Leg je Pieke bij mij?” Wel, daar is hij. In veilige haven.
       Papa was weduwnaar. Redde zich goed. Pas toen hij slechter ging lopen, nam hij wat gas terug. Zat veel vaker thuis. ’t Bezoek nam ook af in die tijd. En de stilte besprong hem.
       „Een huisdier”, zei zij.
       Maar met een hond moest je lopen en een kat ging zijn gang die de jouwe niet was. Hij besloot een parkiet te gaan kopen. Hem praten te leren. Gezelschap. Geluid. Wonderwel was het verlopen. Papa en Pieke. Nooit had ze verwacht, dat haar vader zich zó zou gaan hechten aan een beest in een kooi. O, wel grappig en mooi. Maar voor haar bleef het toch een hoop veren.
       Maar papa was gek met de vogel geweest. „Wil jij na mijn dood voor hem zorgen?” had hij gevraagd. „En dan niet enkel voer. Hij is aandacht en liefde gewend. Hij moet dagelijks vliegen. En práát alsjeblieft. Je zult zien dat je van hem gaat houden.”

Ze had het beloofd. Ze nam Pieke in huis. Maar tot houdenvan kon het niet komen. Want de vogel zat stil op zijn stok in de kooi. Het dier leek warempel te treuren. Hij sprak niet. Hij vloog niet. Hij at haast niet meer. Verloor zelfs zijn prachtige kleuren. En hij lag na een maand ’s morgens stil in zijn kooi. Hij had het gehad met ’t leven.
       „Leg je Pieke bij mij?” had haar vader gevraagd. En dat zou dus moeten gebeuren.
       Maar: ’U komt met een vogel. Straks komt er een kat. Of een hond. Of nog groter wellicht. Regels zijn regels. We staan het niet toe. We moeten de grenzen bewaken’, was het antwoord geweest op haar keurig verzoek. Dat was redelijk, zag ze wel in.
       Maar zij zat met de vogel en met vaders wens om de vogel bij hem te begraven.
       Ze maakte de kooi schoon. Ze poetste hem op. Kocht klimop, een zak rulle aarde. Ze vleide de vogel terzij in de kooi, zette de klimop ernaast en vulde de grond bij. Niets meer te zien. Pieke lag waardig begraven. Ondernam toen de tocht naar de rustplaats van pa. Op weg naar de veilige haven.
       Ze glimlacht weer. Papa. Gezagsgetrouw man. Na zijn dood toch ’n regel geschonden.
       Ze ziet zijn gezicht voor zich. Ziet dat hij lacht. Ja, dít had hij prachtig gevonden.

Marianne Janssen

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #22 Gepost op: 22 Oktober 2005, 13:30:05 »

SLIJMBAL

ALTIJD hebben ze lopen mauwen, de rooien, over de bede in de Troonrede.
       Over ’God’, uit de mond van het staatshoofd.
       Zo kwetsend was vaak hun taal aan het adres van de gelovige christenen in het land, dat het leek alsof Jezus nóg een keer aan het kruis moest.
       Gelukkig hebben ze alleen maar af en toe heel eventjes hun zin gekregen, maar kwam God steeds terug. Zoals het hóórt. Omdat Hij deel uitmaakt van onze cultuur en historie. Zo simpel is het.
       En wat zien we nú?! Het is toch nauwelijks te geloven…

De topknakker van de PvdA, Wouter Bos, gaat volgende week een dagje meedoen met de ramadan. Het nepmoslimmetje vast een dagje mee.
       Heb je hem ooit gehoord over de betekenis van Kerstmis, Pasen en Pinksteren?
       De slijmbal.
       Straks gaat-ie nog ijveren voor het woord ’Allah’ in de Troonrede.

HERMAN EETGERINK

shutup  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #23 Gepost op: 02 November 2005, 12:54:04 »

HOI, THEO

HEBBEN ze een rookhoek daarboven, is er kabel en komt de krant op tijd zodat je een beetje weet wat er speelt hier beneden?
       Mag ik ’je’ tegen je zeggen, net zoals die stoet mensen die na jouw dood stuk voor stuk ontdekten dat ze je beste vriend waren geweest?
       Goed, dan niet.
       Kunt u alstublieft Theodor Holman, een van die zogenaamde vrienden, intomen met zijn gestoorde verlangen om ’zwavelzuur te pissen’ over premier Balkenende, alleen maar omdat Balkenende óók wil opkomen voor de vrijheid van meningsuiting?

Kunt u, trouwens, niet alleen Holman maar iederéén hier die andermans vrijheid van spreken en schrijven betwist, wat beter in bedwang proberen te houden?
       U hééft invloed… Dat is, vooral na uw dood, wel heel duidelijk gebleken.
       Genoeg geouwehoerd nu, zoals uzelf zou zeggen.
       We maken er een goeie dag van.

HERMAN EETGERINK

alweer een jaar geleden  zucht  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #24 Gepost op: 16 November 2005, 11:04:26 »

ZOMPIG

DAT kan er nog wel bij, op de zompige dinsdag dat…
       De doorliggende oudjes van de verpleeghuizen dankjewel moeten zeggen tegen de regering omdat ze misschien een beter matras krijgen, en de hooggestrenge kommaneukers van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens bepalen dat de familie van een uit pure zelfverdediging door een Amsterdamse diender doodgeschoten scooterdief twintigduizend ballen krijgt van u en van mij.
       Wát er dan nog wel bij kan?
       Het nieuws uit Marokko dat ze er daar niets voor voelen van Marokkaantjes van de derde generatie in Nederland hun Rifpaspoort af te pakken.

Terwijl Nederland juist wil dat ze hier alleen een Nederlands paspoort hebben, om de integratie te bevorderen.
       Een hondse belediging uit Rabat, nota bene op het moment dat de koning aldaar zoete broodjes bakt voor Willem-Alexander en Máxima.

HERMAN EETGERINK

Pagina's: [1] 2 3 ... 8  Allemaal   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerHet praatcafeTopic: Zomaar...
Ga naar: