cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 17 Juni 2005, 20:49:34 » |
|
Grand Prix van Amerika
Circuit : Indianapolis Plaats : Indianapolis, Verenigde Staten Datum : 19-06-2005 Tijd : Zaterdag-kwalificatie: 20.00 Race: 20.00 Lengte : 4,195 km Baanrecord : 1:12,738 min = 207,473 door Rubens Barrichello, Ferrari (2002)
===== Vrijdag 1e training
1. Montoya, McLaren 2. Zonta, Toyota 3. Alonso, Renault 21. Doornbos, Jordan 23. Albers, Minardi
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 17 Juni 2005, 22:00:51 » |
|
Heeft Danica Patrick al gereden?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Juni 2005, 22:08:41 » |
|
Zou ze rijden dan dit weekend?
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juni 2005, 00:14:21 » |
|
Soort test.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Juni 2005, 11:26:36 » |
|
Ah: Racebabe Patrick stuurt BAR wandelen
INDIANAPOLIS - Ze is niet alleen snel, Danica Patrick heeft ook ballen aan haar (mooie) lijf. De Amerikaanse wees een ritje met de F1-wagen van British American Racing op het circuit van Indianapolis af omdat ze niet als “marketing-speeltje” wil gebruikt worden.
“Natuurlijk wil ik graag eens een F1-wagen testen, maar niet op deze manier. De demonstratie in Indianapolis zou er enkel komen omdat ik een vrouw ben en het een leuke promotiestunt is voor BAR. Daar doe ik niet aan mee”, aldus de 23-jarige Danica in The Times.
IRL-collega Sarah Fisher besloot 3 jaar geleden wel in het marketingcircus mee te draaien. Zij mocht toen een McLaren besturen in Indianapolis. Een herhaling van deze stunt door BAR met “Indy 500 Rookie of the Year”, Danica Patrick, zit er dus niet in.
Bron: Nu.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Juni 2005, 11:31:35 » |
|
Ralph Schumacher alweer gecrasht: 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 18 Juni 2005, 11:58:14 » |
|
“Natuurlijk wil ik graag eens een F1-wagen testen, maar niet op deze manier. De demonstratie in Indianapolis zou er enkel komen omdat ik een vrouw ben en het een leuke promotiestunt is voor BAR. Daar doe ik niet aan mee”, aldus de 23-jarige Danica in The Times. Echt een vrouw met "ballen" dus..  :cheesy: Tja, en Ralph was weer lekker bezig..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 18 Juni 2005, 21:49:30 » |
|
Problemen, problemen voor Michelin! De crash van Ralph schijnt te hebben bewezen dat de banden de oval niet aan kunnen!
Michelin heeft alle teams aanbevolen de bandenspanning te verhogen, maar hierdoor worden de auto's veel onstabieler. Er werd ook geadviseerd om niet te kwalificeren en niet te racen met deze banden. Het kwalificeren is inmiddels gebeurd, of er ook geraced zal worden is nog de vraag.
Michelin is wel halsoverkop andere banden aan het invliegen vanuit Frankrijk, maar het is nog de vraag of de auto's daarmee mogen starten van de FIA...
Dus, hebben we morgen een race met 6 auto's (Ferrari, Jordan en Minardi) en een gegarandeerde overwinning voor Bridgestone? Als dit zo is, rijdt Minardi zeker in de punten!
Natuurlijk zal het belachelijk zijn als er maar 6 auto's starten. Voorlopig houdt de FIA de poot stijf, maar is Bernie Ecclestone als druk aan 't werk om te zorgen dat de race in Amerika geen grote flop wordt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 19 Juni 2005, 02:07:26 » |
|
Michelin adviseert NON tegen racen met gevaarlijke band
De bandensoap gaat nog verder vandaag. Na twee zware crashes in de trainingen gisteren, zal Michelin de Formule 1 teams adviseren niet te gaan race zondag als ze dezelfde banden die de twee gecrashte coureurs ook hadden, moeten gebruiken.
Zeven teams zijn onder het beheer van Michelin. Maar nu er steeds meer crashes gebeuren met de compound van het Franse bedrijf, stijgen er ernstige twijfels over de veiligheid van de band. Zeker als het onderdeel zo zwaar op de proef wordt gesteld door de regel dat de banden niet gewisseld mogen worden.
Als Michelin de kern van het probleem niet vindt en hun verzoek wordt door de FIA geweigerd, dan adviseren ze aan de teams om niet te gaan racen. “Zoals we nu staan, gaan we de teams adviseren niet te gaan racen” verklaarde de voorzitter Nick Shorrock van Michelin.
“Krijgen we geen nieuwe informatie over het probleem van de verschillende tests die ergens anders worden gereden, zullen we de teams geen toestemming geven te gaan racen. De uiteindelijke beslissing ligt bij de teams maar ons erg krachtige advies, omdat we een wettelijke verantwoordelijkheid hebben voor ons product, is altijd het garanderen van de veiligheid” voegt hij nog toe.
Bron: F1Crew.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 19 Juni 2005, 02:08:23 » |
|
Michelin expects Indy answers at 2am
Michelin boss Pierre Dupasquier says he expects to have some news about the company's Indianapolis tyre problem at around 2am local time.
The tyre from Ralf Schumacher's car, and a selection of others with damage sustained during free practice, have gone to Michelin's US technical base in South Carolina, along with some engineers. The tyres are undergoing detailed analysis that would not be possible at the circuit, and it is hoped that the problem that caused the Friday failures will be pinpointed, and that the go-ahead can be given to use the tyres on Sunday, although that will certainly involve running higher pressures than the teams want to.
If the results are inconclusive or a problem is found, then Michelin has no choice but to recommend that teams use the Barcelona-spec tyres which are being flown in overnight.
A switch will break at least five FIA rules, and no agreement has been reached on what the penalty might be. Ron Dennis has suggested that the six Bridgestone cars line up at the front of the grid with the rest behind in normal grid order.
However, any such arrangement will require the agreement of Ferrari's Jean Todt and Colin Kolles of Jordan, and neither man is willing to compromise. The only thing that might change their minds is the intervention of Max Mosley and/or Bernie Ecclestone.
The alternative is that everyone goes to the grid with the new tyres, and no idea about what the potential penalty might be. Indeed, they may race to the flag and be excluded en masse - an outcome that is sure to end in considerable acrimony...
Bron: Crash.net
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 19 Juni 2005, 10:26:32 » |
|
Dus, hebben we morgen een race met 6 auto's (Ferrari, Jordan en Minardi) en een gegarandeerde overwinning voor Bridgestone? Als dit zo is, rijdt Minardi zeker in de punten! Dat zullen ze vast niet laten gebeuren.. zou heel saai zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 19 Juni 2005, 22:12:30 » |
|
Dus wel, tot grote ergenis van velen! Maaaaaaaaaaaaarrrrrrrrr, Christijan heeft punten!! O.k. Paul Stoddart is er dan niet blij mee, maar ik ben wel blij voor Christijan. Dit pakken ze hem hopelijk niet meer af!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 19 Juni 2005, 22:14:32 » |
|
Ook tot mijn ergernis.. ok, leuk voor de puntjes voor Christijan.. maar een blamage voor het F1-gebeuren..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 19 Juni 2005, 22:16:19 » |
|
Zeker weten, had dan niemand laten starten! Ik denk dat er een hoop GP gangers hun geld terug wil!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 19 Juni 2005, 22:19:23 » |
|
Dat zit er dik in, en zou ook heel reeël zijn.. Ze hebben uiteindelijk veel geld betaald voor een race, en niet voor een optocht van 6 auto's, waarvan je tevoren al weet wie er wint.. :kauwgom:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 20 Juni 2005, 00:02:46 » |
|
Wat een vreselijke slechte beurt van meneer michelin. En het is nog wel mijn favoriete merk banden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 20 Juni 2005, 00:06:41 » |
|
Maar jij hoeft er de F1 ook niet mee te rijden.. met de kans om met 340km/u tegen een muur te knallen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 20 Juni 2005, 00:09:11 » |
|
Nee, dat haalt zelfs die nieuwe van me niet. Die is begrenst op 220 km/u. Moest van de wetgever.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 20 Juni 2005, 02:21:56 » |
|
Tsja, in eerste instantie kun je idd de schuld bij Michelin leggen.
Er zijn 6 auto's gefinished heb ik begrepen? Morgen ga ik 't eens kijken, wat ik opgenomen heb. Had feestje namelijk...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 20 Juni 2005, 13:40:56 » |
|
Schuld ligt ten eerste en ten volste bij Michelin. Maar ook ligt er schuld bij de FIA en Ecclestone, doordat ze er niet in geslaagd zijn om ervoor te zorgen dat er toch een race was. Dit had immers goed voor de sport en voor de fans geweest. Nu waren alle Michelin teams de dupe van het hele gebeuren, en de fans en de sport ook. De race was niet boeiend, al het commentaar en de interviews waren zeer interessant om te horen, vooral de interviews met Paul Stoddart waren zeer goed!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 20 Juni 2005, 21:36:35 » |
|
Teams met de billen bloot voor de FIA
Het was vandaag een heen en weer van beschuldigingen aan het adres van de FIA, die doodleuk de schuld weer doorschoof naar Michelin. Maar de FIA kreeg afgelopen dagen wel het meest de zwarte piet toegeschoven, iets waar de overkoepelende organisatie niet op zit te wachten. De FIA roept dan ook alle 7 teams op zicht te verantwoorden tijdens de eerstvolgende zitting samen met bandenleverancier Michelin.
De FIA voegde vandaag meteen een punt toe aan de agenda van de komende zitting die op 29 Juni 2005 in Parijs gehouden zal worden. Alle 7 teams, McLaren, Renault, Williams, Toyota, BAR, Red Bull Racing en Sauber, moeten die dag een vertegenwoordiger naar Frankrijk sturen om zich te verantwoorden over de farce die zich afgelopen zondag op Indianapolis afspeelde. Het wordt de teams al langzaam duidelijk dat dit niet ongestraft zal blijven.
Het persbericht van de FIA begint met de mededeling dat Formule 1 een wedstrijd is. “Deze is gebonden aan heldere regels en die zullen nageleefd moeten worden. Zij kunnen niet elke keer veranderd worden als iemand de verkeerde uitrusting meeneemt naar de race.” Met deze eerste alinea verdedigt Max Mosley het verzoek voor een chicane in bocht 13, die de snelheid had moeten drukken naar maatstaven die Michelin graag wilde zien.
“Michelin liet ons in Indianapolis weten dat de banden naar alle waarschijnlijkheid niet goed waren. Maar zolang er niet te hard gereden werd in de snelle bochten zou het wel goed gaan. Wij hebben ons daar bij neer gelegd en de teams voorgesteld ze te helpen. Toch wilde de FIA dit niet onbestraft laten en liet weten tegen overtredingen van de regels een straf uit te delen aan de teams. Michelin wilde hier niet mee instemmen en stelde een chicane voor die ook voor de Bridgestone rijders zou gelden.”
Toch liet de FIA zich niet ompraten en de chicane kwam er dan ook niet: “De Michelin-Teams schenen niet in te zien dat zo’n chicane niet eerlijk zou zijn tegenover de Bridgestone teams die wel een juiste band meegenomen hadden. De lagere snelheid in bocht dertien zou dan ook een direct resultaat zijn van minderwaardig materiaal, wat in de Formule 1 veel vaker voorkomt.”
De FIA laat ook duidelijk weten op 1 juni nog een brief aan de bandenleveranciers gestuurd te hebben evanals de 10 teams met daarin de mededeling dat zij moeten zorgen voor een degelijke band die onder alle omstandigheden goed moet presteren.
Een chicane, die de teams en Michelin voorstelde, zou in strijd zijn met alle veiligheidsregelementen in de Formule 1. Ook de invloed op de remmen en de wagen zou daarmee in gevaar kunnen komen aldus Max Mosley. “
“De reden voor het debacle is helder,” vervolgt de FIA in haar relaas. “Elk team is in de gelegenheid 2 type banden mee te nemen. Eén daarvan kan een potentiele winnaarsband zijn. De andere, een back-up band, zal langzamer zijn, maar in alle gevallen betrouwbaar. Niet één team heeft een band meegenomen die aan die laatste eis voldoet. Michelin liet ons weten nieuwe banden over te laten vliegen uit Frankrijk, maar zelfs díe schenen niet veilig te zijn.
“Hoe denkt u over de Amerikaanse fans? Wat denkt u over de Formule 1 wereldwijd? In plaats van de race te boycotten had Michelin er voor kunnen kiezen langzamer te rijden in bocht 13. De regels zouden dan niet doorbroken worden en teams hadden gewoon WK punten kunnen pakken. De fans hadden een mooie race gehad en daarmee was de kous af geweest. Nee, u eist van de FIA dat zij de regels gaan veranderen en daarmee de Bridgestone rijders een extra handicap geven. Dat zal hen en de sport pas beschadigd hebben.”
Een lang verhaal, wat nog een heel lang staartje gaat krijgen. De FIA is de aanval begonnen, de vraag is nu, wie trekt er aan het langste eind?
Bron: F1Crew.nl Oeioeioei... Wat een brief zeg. En ze schuiven het gewoon op de teams, terwijl de verantwoordelijkheid echt bij Michelin ligt hier.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 20 Juni 2005, 21:53:16 » |
|
F1-wereld verontschuldigt zich voor wanvertoning
INDIANAPOLIS - De laatste woorden over de wanvertoning op de Speedway in Indianapolis zijn nog lang niet gesproken. Alle betrokken partijen verontschuldigden zich meteen na de “race” tegenover het publiek, maar schuld bekennen zit er niet echt in.
Nochtans is de zaak vrij simpel. Alle partijen zijn op één of andere manier schuldig aan de schertsvertoning die zondag werd opgevoerd. De internationale automobielfederatie FIA had best wat inschikkelijker kunnen zijn tegenover de voorstellen van de Michelin-teams, de Franse bandenfabrikant had betere banden kunnen meebrengen en de teams die wel reden hadden solidair kunnen zijn met hun collega’s.
Die lieten na de “race” meteen weten dat ze geen andere keuze hadden en verontschuldigden bij de fans. Ze wilden gerust racen zonder daar punten voor te krijgen op voorwaarde dat er een extra chicane werd aangelegd. Ferrari trok onverschillig de schouders op, liet de beslissing aan de FIA over en waste haar handen in onschuld. Waarop ook de solidariteit bij de negen andere teams verdween. Jordan besloot plots wel te racen (zonder chicane) en sleepte zo concurrent Minardi mee op de startgrid. Tot ongenoegen van teambaas Paul Stoddart die zich bedrogen voelde door zijn collega’s van het Jordan-team.
Wat nu? Rest de vraag hoe het nu verder moet met de F1. De toekomst voor de sport ziet er donker uit. Niet alleen voor de toekomstige Amerikaanse races, het hele kampioenschap staat nu op springen. Veel hangt natuurlijk af van de reactie van de FIA. Zij kunnen Michelin bestraffen wegens het niet meebrengen van een tweede bandentype. Dat is een duidelijke inbreuk tegen de technische reglementen, die zelfs tot uitsluiting uit het kampioenschap kan leiden. Een straf waar niemand echt op zit te wachten. Eén race met zes wagens is meer dan genoeg.
Hoe de FIA dan wel zal reageren is nu de belangrijkste vraag, want hun actie zal onvermijdelijk een reactie van de andere partij veroorzaken. Dat de verschillende partijen koppig zijn en geen duimbreed willen wijken weten we sinds zondag. Fans kunnen nu enkel hopen dat alle partijen deze keer wel het belang van de sport voorop zullen stellen. (bron:nu.nl)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 20 Juni 2005, 22:09:01 » |
|
Tja, maar uiteindelijk komt het allemaal door die nieuwe regelementen en vallen de teams dus eigenlijk niks te verwijten!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 21 Juni 2005, 18:02:58 » |
|
Michelin ziet zichzelf niet als schuldige De Franse bandenfabrikant Michelin verdedigt zichzelf na aanleiding van de Grand Prix van Amerika. Zij vonden goed te hebben gehandeld nadat voor hen bekend werd dat ze de verkeerde banden hadden meegenomen.
“Moet je je voorstellen wat er gebeurt zou zijn als er een ongeluk was gebeurd in Amerika op zondag… Wat zou de reactie dan zijn geweest als we de rijders wel hadden laten rijden en er iets gruwelijks was gebeurt?”
Michelin schaamt zich daarom ook allerminst voor hun besluit. Uiteraard is het vreselijk jammer voor de sport en voor Amerika. Het had overal kunnen gebeuren. Maar het feit dat er al twee Michelins kapot gingen op de vrijdagtraining was voor Michelin reden genoeg om niet te gaan racen.
Michelin houdt dus vast aan het feit dat zij veiligheid belangrijker vonden dan eventuele punten voor het wereldkampioenschap. Een beslissing die uiteraard moet worden gerespecteerd. Het is echte nog maar de vraag of de FIA daar genoegen mee neemt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 21 Juni 2005, 18:07:15 » |
|
FIA geeft correspondentie met teams vrij De FIA schroomt op dit moment geen enkel middel om haar gelijk te krijgen in de zaak Michelin. Afgelopen weekend werd de media al flink getrakteerd op de correspondentie tussen Michelin en de FIA, en ook nu brengt de overkoepelde organisatie weer een flink aantal stukken naar buiten.
Het betreft de brieven die zijn gestuurd aan de teams met daarin de beschuldigingen aan het adres van de teams. De FIA laat in een schrijven weten dat de brieven reeds gelekt waren richting de media, wat hen er toe besloten heeft alle brieven maar te publiceren.
Het gaat hierbij om 7 keer dezelfde brief die gestuurd is aan alle 7 de Michelin teams.
Daarin valt te lezen dat de FIA de teams oproept om 29 juni om 09.30 uur aanwezig te zijn ten kantore op Place de la Concorde in Parijs.
De FIA laat weten de teams te beschuldigen van de volgende feiten:
- Het niet hebben van de juiste banden tijdens de race - Het weigeren te starten tijdens de Grand Prix - Het weigeren van het rijden in bocht 13 met lagere snelheden, ondanks goedkeuring van de FIA en de mogelijkheid die door Michelin bevestigd is veilig te zijn. - Het imago van de Formule 1 beschadigd te hebben door met z’n allen voor de start de pitstraat in te rijden.
En tot slot het niet melden aan de stewards, van het niet rijden door het team. Dit had volgens de FIA van te voren doorgegeven moeten worden.
De teams krijgen binnen 48 uur het gehele dossier toegestuurd en kunnen zich opmaken voor de zitting.
Met deze manier van communiceren lijkt de FIA helemaal open kaart te willen spelen, zodat hen later niet te verwijten valt geen openheid van zaken te hebben gegeven. Hoe ver dit door zal gaan is niet bekend, maar de media smult. Smul je mee?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 21 Juni 2005, 18:09:01 » |
|
Fans openen klopjacht Onder het motto “Samen staan we sterk” is een firma in Colorado begonnen om gedupeerde fans rechtelijk bij te staan in hun strijd om hun geld terug te krijgen.
De Amerikaanse fans waren zeer teleurgesteld toen ze tot hun verbazing zagen dat er maar zes van de twintig wagens van start gingen tijdens de Grand Prix van Amerika. De fans uitten hun frustratie door blikjes op de baan te gooien en luidkeels “Boe” te roepen. Ook werden er snel wat onaardige leuzen op de aanwezige spandoeken geschreven. Maar daar laten de fans het niet bij, zij willen hoe dan ook hun geld terug.
Joie Chitwood praat al over een onherstelbare schade die de Formule 1 heeft opgelopen door het debacle. Al het werk wat is verzet om de Formule 1 (weer) populair te maken bij de Amerikaanse fans, is in een keer teniet gedaan.
Maar niet alleen de fans en de organisatoren voelen zich bedrogen, ook de bookmakers konden niks anders dan het geld terug geven aan gedupeerde gokkers.
Kortom er zijn genoeg partijen die zichzelf op een of andere manier bedrogen voelen. De FIA zal dan de eerst komende tijd zijn handen vol hebben aan deze “legendarische” race in Indianapolis.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 21 Juni 2005, 18:17:08 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 21 Juni 2005, 19:55:31 » |
|
:D
Eerste aanklacht ingediend
De eerste rechtzaak als gevolg van de Grand Prix van afgelopen weekend is ingediend. Eyewitness News wist te vertellen dat een man uit Colorado een aanklacht heeft ingediend tegen de Formule 1, Michelin en het circuit. Zijn eis hierbij is complete teruggave van entree geld, vergoeding voor gemaakte onkosten en geleden schade.
Maandag is een gekkenhuis geweest bij de ‘Motor Speedway’. Honderden fans waren naar het circuit gekomen om hun geld terug te eisen. “Indy kon hier niets aan doen”, verdedigt Bart Peterson. “Het is een beslissing die is gemaakt door anderen, wat een negatief effect op ons allemaal heeft gehad.” (bron:BON)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 23 Juni 2005, 10:40:04 » |
|
Zo, die heeft zich lekker uit kunnen leven, wat een verhaal!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 26 Mei 2007, 15:15:56 » |
|
Toeschouwers VS 2005 verliezen hoger beroepDe toeschouwers van de Grand Prix van de Verenigde Staten van 2005 hebben het hoger beroep tegen de organisatie verloren. Destijds deden er maar zes wagens mee met de race, omdat alle teams op Michelin-banden zich uit veiligheidsoverwegingen terug hadden getrokken. De fans eisten nu de reiskosten en de kosten voor de kaartjes terug. Richard Cudahy, rechter van het beroepshof van Chicago, liet weten dat er geen contractueel recht was om een minimum van twaalf auto's te hebben: "Een race met zes auto's was misschien minder interessant of uitdagend dan een race met twaalf auto's, maar het is niet verboden. De aanklagers hadden geen contractueel recht op een andere race. Er is geen reden om te claimen, zoals de aanklagers wel doen, dat er geen race heeft plaatsgevonden." Een van de advocaten van de toeschouwers, William Bock, liet aan persbureau Reuters weten: "We zijn natuurlijk teleurgesteld, maar het is hoogst onwaarschijnlijk dat we naar de Hoge Raad stappen." Bron: GPUpdate.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|