Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.165 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 22:16:29
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Mohammed B.
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Mohammed B.  (gelezen 1078 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 03 Mei 2005, 23:47:12 »

Mohammed B. schreef dreigbrief aan hele Nederlandse volk

ROTTERDAM - Mohammed B. die wordt verdacht van de moord op Theo van Gogh, heeft in een "open brief aan het Nederlandse volk" geschreven dat het Nederlandse volk met het eigen bloed moet betalen voor de slachting van miljoenen moslims. Officier van justitie K. Plooy benadrukte dinsdag dat dit geen grap of grootspraak van hem was.

B. begint de brief met lof aan Allah die de moslims heeft opgedragen "doodt hen", waarmee verwezen wordt naar "het ongelovige volk van Nederland". In de brief prijst hij de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten en vervloekt B. de samenwerking tussen Amerika en Nederland in "de strijd tussen wereldheerschappij van geloof en ongeloof".

B. trekt verder onder meer de conclusie dat "het bloed van deze moslim broeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed". Ook schrijft hij: "als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen" en "het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het vermoorden en verkrachten van onze broeders en zusters".

"Het zou niet verstandig zijn om de inhoud van deze brief te bagatelliseren", concludeert Plooy. "Want dan wordt de diepe ernst van deze brief niet begrepen, noch de context van de enorme bibliotheek die zorgvuldig onder de verdachten is verspreid, vol met onderbouwende radicaal-politieke literatuur, noch de wijze en het moment waarop deze brief naar boven kwam."

Het document kwam immers aan het licht op het moment dat Mohammed B. zelf als eerste van de groep de uiterste consequentie van zijn ideologie trok, verduidelijkt de aanklager. Dit door "een exponent" van de ongelovigen, Theo van Gogh, daadwerkelijk te vermoorden.

Het OM constateert dat de inhoud van deze brief kennelijk ook voor B. zelf zeer gevoelig ligt. Hij wijst er in zijn testament op (hij had dit opgesteld in het geval de politie hem zou doden), dat de open brief tot negatieve gevolgen voor de "broeders en zusters" zal leiden. Zij moesten in een vergadering maar beslissen of de brief na zijn dood wel of niet openbaar gemaakt zou moeten worden. (bron:nu.nl)

shutup  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Mad Greek
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Mei 2005, 00:37:42 »

De kloof is te groot. Deze mensen leven in een wereld die wij totaal niet begrijpen.
Je zou bijna een Fortuyn gelijk geven, een achterlijke cultuur en een achterlijke religie.  confused  
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 04 Mei 2005, 01:01:47 »

Dat is het toch ook als je het goed bekijkt?  argh
Ik heb geen problemen met welk geloof dan ook, maar om ieder andersdenkende dood te wensen is niet normaal toch?..

Maj
Forzona Member

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Mei 2005, 11:18:14 »

Klopt helemaal Gr@n!!

suus
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Mei 2005, 17:13:46 »

De kloof is inderdaad te groot. Net zoals de kloof tussen mij en jongeren die vinden dat Nederland blank moet worden, Hitler een goeie gozer vinden enz, te groot is. Hij (Mohammed cool heeft gelijk als hij zegt dat de open brief tot negatieve gevolgen voor de "broeders en zusters" zal leiden. Degenen - en er zijn er nog genoeg - die wonderbaarlijk genoeg ondanks hun zogenaamde achterlijke religie en cultuur, zijn daad net zoveel veroordelen als jij en ik, worden hier op een of andere manier weer de dupe van. Best raar eigenlijk. Als Jan Piet vermoordt, wordt ik er als blanke niet op aan gekeken, maar als Mohammed Theo vermoordt, dan kijken we allemaal naar de moslims/Marokkanen, alsof ze één statische gemeenschap vormen. Allemaal met dezelfde inzichten en visies.  

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
Wouter
Forzona Member

« Antwoord #5 Gepost op: 04 Mei 2005, 17:19:10 »

Ik kan me goed in de woorden van Suus vinden. Ik snap niet dat iemand zo geloofswaanzinnig kan zijn dat iemand zo ver kan gaan.  

Tolerantie is niet zelden een uiting van grote onverschilligheid ten aanzien van het algemeen welzijn van de ander.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 08 Juli 2005, 21:29:31 »

Mohammed B. onder dwang naar proces

Mohammed B. zal maandag onder dwang het proces voor de moord op Theo van Gogh bijwonen.

Persofficier van justitie H. Festen deelde vrijdag mee dat het Openbaar Ministerie de rechtbank heeft verzocht B. onder dwang naar de rechtbank te laten overbrengen, door middel van een zogenoemd bevel tot medebrenging. Dat verzoek heeft de rechtbank gehonoreerd. Mohammed B. zal dus wel maandag, tegen zijn wil, in de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam-Osdorp verschijnen.

Geen verdediging
Verder wil Mohammed B., die heeft bekend Theo van Gogh te hebben vermoord, wil dat zijn raadsman geen verdediging voert. Dat zei advocaat P. Plasman vrijdagavond in het NOS Journaal.

Plasman heeft de rechtbank vrijdag per brief op de hoogte gebracht. De advocaat wilde niets zeggen over de redenen waarom Mohammed geen verdediging wil. Plasman zal wel in de rechtszaal aanwezig zijn, maar hij zal geen vragen stellen aan de opgeroepen getuigen en ook geen pleidooi voeren.

Een dergelijke houding van een verdachte is vrij uniek in Nederland. Wat het OM betreft vindt het proces gewoon doorgang. “Alleen zal na het requisitoir van de officier van justitie geen pleidooi volgen”, aldus Festen. Een woordvoerster van de rechtbank in Amsterdam gaf aan dat als de zitting gaat lopen zoals Plasman voorspiegelt, het proces aanmerkelijk korter zal duren.
(bron:Planet.nl)

Maj
Forzona Member

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Juli 2005, 16:57:28 »

Moordenaar Van Gogh had doodstraf gewild

Beschuldigde Mohammed Bouyeri."Ik zweer bij God. Als ze de doodstraf hadden, zou ik erom smeken. Sukkels", zo vertelde Mohammed Bouyeri in een telefoongesprek met zijn broer Hassan op 19 januari. De voorzitter van de rechtbank las deze zinsnede vandaag voor tijdens het proces.

Omdat Bouyeri zich beroept op zijn zwijgrecht, las de voorzitter een aantal opmerkingen voor die de verdachte heeft gemaakt over de moord op Theo van Gogh. Deze opmerkingen komen uit afgeluisterde en opgenomen telefoongesprekken en uit verklaringen aan de politie.

"Ik heb hem geslacht"
Bouyeri had in een ander telefoongesprek tegen zijn broer gezegd: "Ja, ik wist waar ik mee bezig was. Ik heb hem geslacht". En daarbij lachte hij, voegde de voorzitter eraan toe.

Leden van het arrestatieteam die Bouyeri na de moord naar het ziekenhuis begeleidden, vertelden hem dat hij geluk had gehad dat hij niet was doodgeschoten. "Dat was juist de bedoeling", antwoordde Bouyeri toen.

Bron: HLN.be

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 11 Juli 2005, 18:28:34 »

Wat een walgelijk persoon.. ik hoorde net op het journaal dat hij triomfantelijk met de koran wuifde toen hij de rechtzaal verliet..  :boos:
Levenslang voor die barbaar..  frowntap  

Maj
Forzona Member

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Juli 2005, 19:19:00 »

Hij is gewoon helemaal bezeten...

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #10 Gepost op: 12 Juli 2005, 13:38:26 »

OM eist levenslang tegen Mohammed B.

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag een levenslange gevangenisstraf geëist tegen Mohammed B..

Officier van justitie F. van Straelen acht bewezen dat B. op 2 november Theo van Gogh heeft vermoord, heeft geprobeerd omstanders en politieagenten dood te schieten en Tweede-Kamerlid Hirsi Ali heeft belemmerd haar werk te doen. Alle misdrijven zijn volgens het OM gepleegd met terroristisch oogmerk.  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #11 Gepost op: 12 Juli 2005, 18:21:03 »

Hij schaamt zich dat ie de naam Mohammed draagt, omdat hij zichzelf groter voelt dan de profeet Mohammed???

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #12 Gepost op: 13 Juli 2005, 00:15:28 »

Citaat
Hij schaamt zich dat ie de naam Mohammed draagt, omdat hij zichzelf groter voelt dan de profeet Mohammed???
compleet geschift.. :huh:

Hij gaat niet in hoger beroep..
Citaat
Hij wenst de volle verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden, zoals hij al eerder via Plasman naar buiten liet brengen. In zijn zogeheten laatste woord tijdens de rechtszaak dinsdag voegde B. daar aan toe dat hij het "laf" van zichzelf zou vinden als hij pogingen zou doen om onder de maximale straf uit te komen. De uitlating duidt op berusting in een vonnis tot levenslang.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #13 Gepost op: 14 Juli 2005, 17:56:47 »

Kennelijk is in sommige gevallen levenslang dus echt levenslang! In dit geval dus ook! Dus die knakker komt er niet meer uit! En hij wordt ook totaal geisoleerd van de rest van zijn bajesmaatjes, dit om te voorkomen dat hij gaat ronselen! Heel verstandig! Tjonge ze zijn toch nog wel een beetje slim daar in de politiek!  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #14 Gepost op: 05 Augustus 2005, 11:57:34 »

Mohammed B. opgeleid tot bewaker

Gepubliceerd op vrijdag 05 augustus 2005
Mohammed B., de moordenaar van cineast Theo van Gogh, was in 1998 bijna bewaker geworden op Schiphol. Hij had al een uniform en een toegangspas voor de luchthaven klaarliggen. doh

Een negatief advies van de politie maakte op het allerlaatste moment een einde aan zijn loopbaan als beveiligingsfunctionaris. Via het Rijswijkse beveiligingsbedrijf Group 4 Securicor wilde hij op Schiphol gaan werken. Dat melden diverse regionale kranten vrijdagochtend op basis van geheime informatie uit het politierapport over Mohammed B.

Strafblad
B. werd geweigerd wegens een incident in een Amsterdamse coffeeshop, dat tot een strafblad leidde. Hij had daar politieagenten uitgescholden en bedreigd, waarna hij werd opgepakt. Bij zijn aanhouding had hij zich hevig verzet. Voor die feiten kreeg hij een boete van 500 euro.

Volgens de kranten heeft B. tevens een miserabele staat van dienst op het gebied van werk. Ondanks een basisdiploma HBO-informatica komt hij moeizaam aan de bak en houdt hij zijn baantjes maar korte tijd vol. Eind 2001 vraagt hij een uitkering aan, waarna hij een zeer moeizame relatie ontwikkelt met de Sociale Dienst.

Agressie
Volgens de dienst solliciteert hij te weinig en komt hij zijn afspraken niet na. Bovendien toont hij agressie tegenover medewerkers van de Sociale Dienst. In 2004 wordt zijn uitkering stopgezet nadat hij een medewerker met de dood bedreigd heeft.
(bron:planet.nl)

Ronald
Forzona Member

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: 05 Augustus 2005, 13:23:46 »

Ach,nu heeft hij toch ook een vorm van uitkering....Hij mag op onze kosten(helaas)in het Hilton zitten. :boos: Hij verdient gewoon het peleton blij  

-----------------------------------------------------------------
Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen.
En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks.

Homepagina van Ronald en Diane
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #16 Gepost op: 17 September 2005, 01:00:51 »

Mohammed B. naar Extra Beveiligde Inrichting

VUGHT - De moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., is overgebracht van de Bijlmerbajes in Amsterdam naar de Extra Beveiligde Inrichting in Vught. Dat meldt het NOS Journaal vrijdag, op basis van bronnen bij justitie.

Door B. in Vught geïsoleerd vast te houden, wil justitie voorkomen dat hij anderen oproept mee te doen aan de Jihad, de heilige oorlog.

De advocaat van B. wil geen commentaar geven. Ook bij justitie worden geen mededelingen gedaan over de zaak.

Extreme denkbeelden
Mohammed B. werd in de Bijlmerbajes al apart gehouden van zijn medegevangenen om te voorkomen dat hij extreme denkbeelden zou verspreiden. B. trachtte eerder tijdens zijn verblijf in het Pieter Baan Centrum, de observatiekliniek van justitie in Utrecht, andere gedetineerden te beïnvloeden met zijn ideeën.

B. had in de Bijlmerbajes recht op sport, recreatie en frisse lucht, maar mocht geen contact hebben met andere gedetineerden. Een team van deskundigen beoordeelde om de zes weken of dit individuele regime van kracht moest blijven, of dat B. moest worden overgeplaatst naar een andere penitentiaire inrichting.

Risico
In de EBI, die uit 25 cellen bestaat, verblijven gedetineerden die extreem vluchtgevaarlijk zijn en die bij ontsnapping een onaanvaardbaar risico vormen voor de maatschappij. Met dit risico wordt gedoeld op recidivegevaar voor ernstige geweldsdelicten of grote maatschappelijke onrust.

(bron:nu.nl)

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Mohammed B.
Ga naar: