cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 27 April 2005, 17:39:08 » |
|
Tijdens mijn afwezigheid (tussen ±15:00 en 16:30) schijnt er een enorme storing in het datacenter geweest te zijn, waar dus niet alleen Forzona de dupe van was. Duizenden andere sites zijn ook onbereikbaar geweest.
Het is nog niet helemaal stabiel te noemen, maar ze zijn ermee aan het werk..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Ronald
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 27 April 2005, 19:38:43 » |
|
 Niets van gemerkt of gemist
|
|
|
|
|
|
----------------------------------------------------------------- Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen. En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks. Homepagina van Ronald en Diane
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 14 Juli 2005, 00:32:01 » |
|
We hadden vanavond weer een flinke storing, maar dat zullen velen van jullie wel gemerkt hebben. Wilde ik net naar bed gaan.... is Forzona er weer..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 14 Juli 2005, 09:20:35 » |
|
Ik heb gisteravond meerdere keren geprobeerd om op Forzona te komen en dat is niet gelukt  Ook nu werkt het nog maar langzaam. :hebikweer:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 14 Juli 2005, 12:36:52 » |
|
Maar hij doet het weer!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Juli 2005, 13:20:09 » |
|
Hallo allemaal.. Forum doet het weer, maar wel traaaaaaaaaag merk ik..  WAAR ZIT PUC?? Zoals jullie misschien gelezen hebben heb ik weinig tijd vandaag omdat Thijs en Daan hier een dagje zijn.. Is het vanavond nog zo traag zal ik, of Puc de host wel even bellen. Geen idee, misschien zijn ze ermee aan de gang..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 14 Juli 2005, 17:47:34 » |
|
Hier!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 14 Juli 2005, 17:52:58 » |
|
Net was ie traag en nu gaat ie weer als een speer!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Juli 2005, 22:34:04 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 14 Juli 2005, 22:37:26 » |
|
In het datacentrum is een netwerkstoring geweest, hierdoor heeft Forzona er een tijdje uit gelegen.
Sorry voor de ongemakken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 15 Juli 2005, 01:05:54 » |
|
we zijn er weer en hoe langer online hoe sneller dat het gaat, merk ik
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 15 Juli 2005, 17:15:47 » |
|
Ik kon de hele dag niet op Forzona komen.....  maar nu wel...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 15 Juli 2005, 17:20:47 » |
|
Dat klopt Maj.. maar er is hard aan gewerkt, dus hopenlijk is het nu weer allemaal (blijvend) in orde.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 14 Oktober 2005, 09:56:19 » |
|
Helaas was Forzona de afgelopen 2 avonden/nachten weer uit de lucht.. Sorry voor het ongemak..
Later meer informatie!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 14 Oktober 2005, 12:11:50 » |
|
Dit was dus de oorzaak. Downtime
Diverse servers zijn recentelijk offline gehaald door onze uplink. Dit is het gevolg geweest van een grootschalige D.O.S ( deniel of services attack ) op ons netwerk. De aanvallen zijn een ingrijpende aangelegenheid welke heel moeilijk te stoppen zijn en wat iedere provider kan overkomen daar de afkomst van 10000 kanten kan komen. Door de enorme attacks is de comunicatie misgelopen tussen de uplink en Webhostsolutions waardoor servers direct offline gehaald zijn om verdere schade te voorkomen. 13-10-2005 Vervolg downtime Gisterennacht/avond zijn de servers succesvol overgezet naar nieuwe schone machines welke op dit moment nog schaduw draaien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 14 Oktober 2005, 12:27:23 » |
|
Okee, dat verklaart een hoop. En dan maar beter effe offline, dan idd veel ergere schade. Hopelijk gaat het nu weer allemaal goed!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 14 Oktober 2005, 13:07:40 » |
|
Wat zijn dat eigenlijk voor aanvallen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 14 Oktober 2005, 13:30:21 » |
|
Ik denk dat Puc dat beter uit kan leggen.. ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katerulezzz
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 14 Oktober 2005, 14:56:05 » |
|
...en wat betekent 'schaduw draaien'? :uhh:
|
|
|
|
|
|
It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not. So... Be yourself!
|
|
|
Dees
Forzona Member
Geslacht: 
"i tawt i taw a puddytat"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 14 Oktober 2005, 15:44:50 » |
|
Fijn dat jullie er weer zijn, het is ook maar niks gedaan zonder je eigen thuisplekkie ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 14 Oktober 2005, 17:31:11 » |
|
een soort virus wat op een bepaalde datum tijd gezamenlijk gaat inloggen zodat de betreffende servers zwaar overbelast worden en onbereikbaar. Een dergelijk iets wordt langere tijd voorbereid zoals je begrijpt. progjes hiervoor zijn vrij eenvoudig op internet te verkrijgen en aan te passen voor een bepaalde server. Het verspreiden vergt wat meer tijd omdat niet iedereen lukraak meer wat aanklikt in z'n mails. Blijft enkel de vraag waarom juist deze server? Tsja je weet niet wat er nog meer gehost wordt natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 14 Oktober 2005, 20:53:39 » |
|
Iemand doet dit dus expres
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edward
Forzona Member
Geslacht: 
Keep it stupid simple
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 14 Oktober 2005, 21:55:34 » |
|
Jaaaaa hij doet het weer Ik dacht al............. Gr@n heeft haar rekening niet betaald Dan merk je gelijk dat het toch wel iets eigens is hoor "ons" forzona :fluiten:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 14 Oktober 2005, 22:07:54 » |
|
Jaaaaa hij doet het weer Ik dacht al............. Gr@n heeft haar rekening niet betaald :egwel: Dan merk je gelijk dat het toch wel iets eigens is hoor "ons" forzona :fluiten: :proost:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 15 Oktober 2005, 15:39:34 » |
|
DOS is Denial of Service. Crackers proberen stukjes software ongezien te verspreiden op duizenden computers. Een soort spyware dus.
Op een bepaald moment zijn er genoeg computers voorzien van die software en starten de crackers een grote aanval, door al die computers waarop hun stukje software draait een aanval te laten uitvoeren op 1 bepaald doelwit, bijv. een website. Het gevolg hiervan is dat dat doelwit onbereikbaar wordt, en zelfs plat gaat. Het kan ook nog eens zijn dat met die aanvallen ook nog moedwillig schade wordt toegebracht aan dat doelwit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|