Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.165 aantal berichten in 2.023 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 21:54:05
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Verstappen test Champcar
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verstappen test Champcar  (gelezen 1005 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 24 Maart 2005, 13:30:46 »

Jos Verstappen, voormalig formule 1 coureur, heeft met succes een testsessie in een ChampCar afgerond voor het HVM team. Het hele gebeuren nam plaats op het Sebring circuit. Daar viel heel wat regen maar dat kon hem niet stoppen. Uiteindelijk klokte hij de 3e tijd van de dag.

In de morgen reed hij 36 rondes in totaal, nadat hij gewend raakte aan de wagen. Jos verstappen vertelde na de sessie: “Het gaat goed. Ik gebruik nog steeds mijn eerste set banden en rij een lange stints. Ik moet nog het juiste gevoel krijgen in de wagen. Ik ben nog niet klaar om recordtijden te rijden”.

’s Middags reed Jos Verstappen nog eens 14 rondes met zijn tweede set banden. Zijn tijden werden steeds sneller en liet ons zien dat hij niet veel tijd nodig had om aan de wagen te wennen.

Jos Verstappen: “Er is veel waar je aan moet wennen in vergelijking tot een Formule 1-wagen. Aan veel van die dingen moet ik nog aan wennen, vooral het rijden op koude banden en remmen. Het HVM team werkt goed met elkaar samen en ze zijn makkelijk om mee samen te werken. Ik ben blij met de resultaten vandaag en het gevoel was goed. Ik kijk ernaar uit wat er nog meer gaat gebeuren”.

Niet alleen Jos Verstappen is aan het testen op de Sebring circuit, maar ook andere teams zoals Paul Tracy’s Forsythe Racing team en Rocketsports’ met de rookie Timo Glock.

Bron (grotendeels): F1crew.nl

mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Maart 2005, 23:59:30 »

Ik zag hem vanavond op RTL 5. Ik kan nou niet zeggen dat het enthousiasme er bij hem vanaf spat hoor!  argh  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 05 April 2005, 22:05:18 »

Champcar kansen Verstappen nemen aanzienlijk af

Lang leek het er op dat Jos Verstappen dit seizoen in actie zou komen in de Amerikaanse Champcar serie bij het team van HVM. De verrassing was gisteravond echter groot toen bekend werd gemaakt dat niet de Nederlander, maar de Deen Ronnie Bremer tweede coureur voor het team wordt.

Het eerste stoeltje is al bezet door een andere bekende naam in de Formule 1, namelijk Björn Wirdheim, die vorig seizoen nog vrijdagtester was bij Jaguar Racing. Verstappen testte onlangs nog in een bolide voor HVM en het leek de goede kant op te gaan. Met de bekendmaking van Bremer als tweede coureur is het echter de vraag of Verstappen in 2005 nog aan de bak komt.
(bron: BON)

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #3 Gepost op: 06 April 2005, 17:24:18 »

Jammer... We zien wel wat er gebeurt.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #4 Gepost op: 06 April 2005, 17:44:12 »

Verstappen niet in Champcar

Laatst gewijzigd: 6 april 2005 09:02
RIJSWIJK - Autocoureur Jos Vestappen rijdt dit seizoen niet in het Champcar kampioenschap, een serie races in vooral de Verenigde Staten en Canada. Het HVM team, waarvoor de Limburger twee weken geleden testritten aflegde op het circuit Van Sebring in Florida, koos deze week voor de Deen Ronnie Bremer en de Zweed Björn Wirdheim.

Die keuze maakte duidelijk dat Verstappen ook dit jaar geen herstart kan maken in een internationaal aansprekend kampioenschap. De 33-jarige Verstappen zag eerder dit voorjaar de hoop op een terugkeer in de Formule 1 al vervliegen.

Testraces
De testraces in de Champcar verliepen volgens Verstappen naar tevredenheid. Hij was zelfs sneller dan Bremer. Het management van Verstappen maakte woensdag zelf de samenstelling van het HVM team bekend. De Champcar races beginnen komend weekeinde in Long Beach.

Volgens het management van Verstappen zijn de contacten in de Champcar nog niet helemaal verbroken. De eventuele contracten met andere teams zijn echter allemaal op de korte termijn gericht, terwijl de Nederlander juist een contract wil voor minstens één heel seizoen.  

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #5 Gepost op: 07 April 2005, 10:41:41 »

Het verbaast me weer niks! Ze stellen gewoon teveel eisen! Misschien mag dat wel, maar het wordt kennelijk niet gewaardeerd! Ik ben ook eigenlijk wat uitgekeken op onze Jos! Ken hem natuurlijk niet persoonlijk, maar op tv vind ik hem wat zeurderig en zeikerig overkomen! Het enthousiasme straalt er niet meer vanaf! Sorry Jos!  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 07 April 2005, 11:37:15 »

Mee eens.. die ontevreden trek op z'n gezicht zegt voldoende..  rolleyes  

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #7 Gepost op: 07 April 2005, 15:24:45 »

Hij zit misschien al te lang in het vak denk ik!  

Chiwa
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 07 April 2005, 15:33:24 »

Ik las vandaag in een plaatselijk krantje dat er formule1 naar Rotterdam komt in Augustus.
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #9 Gepost op: 07 April 2005, 17:24:34 »

Dat wisten we allang!!  :P Kijk maar!

Chiwa
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 07 April 2005, 20:32:27 »

Voor mij was het nieuw. Sorry.
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #11 Gepost op: 07 April 2005, 23:35:09 »

Geeft toch niks! Wle grappig dat wij van ver al weten wat er in jouw woonplaats gaat gebeuren! ;)

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Verstappen test Champcar
Ga naar: