Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 04 December 2004, 12:21:03 » |
|
Ik kom tijdens m'n werk heel wat fotogenieke plaatjes tegen...
Gisteren werd het zonnig, en die akker waarop ik stond begon dus gigantisch te dampen. Zag er echt mooi uit! Jammer dat ik m'n fototoestel niet bij me had...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 04 December 2004, 12:44:45 » |
|
Ik probeer hem ook altijd standaard bij me te hebben, want altijd als ik iets moois zag had ik hem niet bij me.. Vorige week nog, toen we naar Huizen reden zag ik ineens een witte reiger(zilverreiger) in het weiland staan. Best uniek, dus heb ik er een paar foto's van gemaakt, Beetje ver weg jammer genoeg.. en toen we dichterbij kwamen vloog hij weg..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 04 December 2004, 14:06:26 » |
|
Was het deze?  Die zag ik toevallig ook.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 04 December 2004, 15:43:27 » |
|
Ik zag van de week een reiger in een bochtje staan waar ik rakelings langs reed, echt suf dat beest. Later zag ik er ook nog 1 boven op een lantaarnpaal staan...
Ook kwam ik pas op de weg een eend tegen, die zat bijna midden op de weg, dus ik kon er net langs. Ben eigenlijk benieuwd of ie nu wel platgereden is, of toch weggekomen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 04 December 2004, 16:35:11 » |
|
Was het deze?  Die zag ik toevallig ook. Nee, dat is een gewone, die heeft een grijze streep op z'n kop, en grijze veren.. ..die ik zag was echt spierwit.. Ik kon er niet dichterbij komen, maar je kunt wel zien dat hij wit is..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 04 December 2004, 20:02:08 » |
|
En het was geen ooievaar? :D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 04 December 2004, 20:06:49 » |
|
En het was geen ooievaar? :D Daar dacht ik ook eerst aan, mar ik zie geen zwarte randen langs de vleugels.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 04 December 2004, 20:39:55 » |
|
Eén ding hebben ze gemeen, ze vreten allebei kikkers. Vind ik heel gemeen en zielig voor de kikkers.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 04 December 2004, 21:44:07 » |
|
En het was geen ooievaar? :D Weleens een ooievaar met die overbekende "reigerkronkel" in z'n nek gezien? :P  Ooievaar.  zilverreiger en reigers eten ook mollen.. die dopen ze in het water, en glijden dan zo naar binnen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 04 December 2004, 22:44:34 » |
|
Ook muskusratten zeker?
Ik weet wel hoe ooievaars eruit zien, ik zie ze vaak zat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 05 December 2004, 13:17:30 » |
|
Vroeger maakte ik heel veel foto's Puc maar ik heb er het geduld niet meer voor. Er zat altijd een reiger bij mijn man aan het viswater die dan de vis pikte die mijn man gevangen had. Prachtig om te zien en vast teleggen op foto
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 05 December 2004, 15:41:26 » |
|
Hier aan de Arkervaart staat een bord "verboden te vissen zonder vergunning" Soms zit er een reiger op dat bord.. Ik hoop daar ooit nog eens een foto van te maken..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 05 December 2004, 20:06:37 » |
|
Soms zit er een reiger op dat bord.. En die zit tewachten tot er een gevangen word, dan kan hij hem pikken haha
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 19 December 2004, 01:30:34 » |
|
die demonstreerd natuurlijk. Die domme mensen ook
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edward
Forzona Member
Geslacht: 
Keep it stupid simple
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 19 December 2004, 15:03:57 » |
|
Fotograveerde "vroeger" erg graag met oude toestellen. Ik heb een paar Yashica's ( ik verzamel ze )  Mijn wens is nu nog een Mamiya 645 :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 19 December 2004, 16:54:59 » |
|
Werkelijk een prachtig toestel Alcapone!! Verzamel je oude fototoestellen? Of staat dat al ergens op deze site, dan zal ik dat nog ff lezen. Ik heb een Agfa Clack 'geerfd' van moeders. Ze heeft hem destijds (jaren 50) bij elkaar gespaard van haar zakgeld. Het is altijd een goed apparaat geweest en in mijn jeugd heeft ze er ook veel mee gefotografeerd, dat weet ik nog goed. Hij staat nu in mijn kast te pronken en hij is me erg dierbaar. Zoiets is het:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 19 December 2004, 17:16:23 » |
|
Zoiets heb ik ook nog.. ik geloof de Agfa Click.. destijds koste hij 25 gulden, en ik heb er heel wat foto's mee gemaakt..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 19 December 2004, 17:19:26 » |
|
Ja, ik geloof dat mijn moeder er ook 25 gulden voor betaald heeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 19 December 2004, 17:32:13 » |
|
Deze is het..  Daarna hebben we de eerste filmcamera gekocht, Fuji single-8.. filmpjes zonder geluid, en later een kleine erbij, die makkelijk in m'n tas paste.  Die liggen nu werkeloos op zolder..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edward
Forzona Member
Geslacht: 
Keep it stupid simple
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 19 December 2004, 18:13:08 » |
|
Toevallig iemand deze nog op zolder werkeloos hebben liggen :P :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 20 December 2004, 09:56:40 » |
|
Deze is het..  Daarna hebben we de eerste filmcamera gekocht, Fuji single-8.. filmpjes zonder geluid, en later een kleine erbij, die makkelijk in m'n tas paste.  Die liggen nu werkeloos op zolder.. Leuk die oude camera's, er zijn veel mensen die fotocamera's sparen. De foto's die er destijds mee gemaakt werden zijn nu vaak heel erg dierbaar. Ik wist trouwens niet dat er naast de Clack ook nog een Click bestond. Mijn ouders hebben in 1980 ook een kleine filmcamera gekocht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 20 December 2004, 10:04:48 » |
|
Toevallig iemand deze nog op zolder werkeloos hebben liggen :P :P  Nee, die heb ik niet voor je. Heb je al eens op Marktplaats gekeken? Wat kost zo'n toestel trouwens, als ik vragen mag? Ik heb wel een Praktica MTL 5 B met nog een aparte flitser. Zo eentje als op onderstaande foto. Ik denk dat ik deze begin jaren 80 heb gekocht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Edward
Forzona Member
Geslacht: 
Keep it stupid simple
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 20 December 2004, 19:40:06 » |
|
Nee, die heb ik niet voor je. Heb je al eens op Marktplaats gekeken? Wat kost zo'n toestel trouwens, als ik vragen mag? Ik heb wel een Praktica MTL 5 B met nog een aparte flitser. Zo eentje als op onderstaande foto. Ik denk dat ik deze begin jaren 80 heb gekocht. De prijzen liggen op marktplaats zo tussen de 500 en 800 euro. Als er veel lenzen bij zitten dan is het al gauw 1500 euro. :butbut: Toch nog maar ff wachten totdat er iemand met een zak geld voorbij komt :fluiten: Trouwens leuk zo'n practica, dat was m'n eerste toestel. Je werd er door de fotoclub wel mee geplaagd met zo'n ding uit de Ddr. Prutsaflex werden ze ook wel genoemd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
heidi
Gast
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 21 December 2004, 09:13:52 » |
|
mooi!!!!!! en laat ook eens wat foto's zien die er mee gemaakt zijn?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 21 December 2004, 09:51:38 » |
|
De prijzen liggen op marktplaats zo tussen de 500 en 800 euro. Als er veel lenzen bij zitten dan is het al gauw 1500 euro. :butbut: Toch nog maar ff wachten totdat er iemand met een zak geld voorbij komt :fluiten: Trouwens leuk zo'n practica, dat was m'n eerste toestel. Je werd er door de fotoclub wel mee geplaagd met zo'n ding uit de Ddr. Prutsaflex werden ze ook wel genoemd  Dat is inderdaad veel geld, maar wie weet??!! Op de middelbare school zat ik op een fotoclubje en daardoor heb ik de praktica gekocht. Ik heb er toch mooie foto's mee gemaakt, dus wat mij betreft was Prutsaflex een verkeerde benaming.  :lachen: Ik heb hem echter al lang niet meer in gebruik, we hebben trouwens onlangs een digitale camera gekocht. Heidi, die foto's zitten in een fotoalbum geplakt en ik ben nog niet zo thuis in de computerwereld om ze op deze site te krijgen. Da's pech.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|