cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 02 December 2004, 22:08:48 » |
|
Ik denk dat het draaiboek wel zo'n beetje hetzelfde zal zijn als bij prinses Juliana. Alleen word de paarse koets niet gebruikt voor de bijzetting.. de kist met de prins zal op een zg. "affuit" naar Delft gereden worden.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 02 December 2004, 22:13:55 » |
|
KlopAlleen word de paarse koets niet gebruikt voor de bijzetting.. de kist met de prins zal op een zg. "affuit" naar Delft gereden worden. Klopt die "affuit" De prins wordt met Militaire Eer begraven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 02 December 2004, 23:12:21 » |
|
Ondanks alles was het een zeer markante figuur en ik denk dat zijn familie hem zeer zeker zal missen. Wat ik vandaag op de radio begreep wordt hij ook in uniform begraven (terecht trouwens)
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 02 December 2004, 23:16:52 » |
|
Dat vind ik ook.. Prins Bernhard wordt op 11 december in de grafkelder van de Nieuwe Kerk in Delft bijgezet in een uniform van de Koninklijke Luchtmacht. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst donderdag bevestigd. Het uniform is dat behorend bij de rang van de generaal-vlieger.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 03 December 2004, 08:52:14 » |
|
Ik hoorde gisteren op tv zeggen dat de Prins destijds eervol is ontslagen uit dienst en dan behoud je altijd het recht om je uniform te dragen. Dus na die Lockheed toestand had de regering het recht niet om hem dat te ontzeggen. Dat heeft hij dan zeker uit vrije wil gedaan.
Ook heb ik gelezen dat die 2 AH medewerkers, waar de Prins de boete voor had betaald, bloemen zouden sturen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 04 December 2004, 20:10:19 » |
|
Ik hoorde gisteren op tv zeggen dat de Prins destijds eervol is ontslagen uit dienst en dan behoud je altijd het recht om je uniform te dragen. Dus na die Lockheed toestand had de regering het recht niet om hem dat te ontzeggen. Dat heeft hij dan zeker uit vrije wil gedaan.
Juliana heeft er voor gezorgd dat alles met een sisser af is gelopen. De Prins zelf heeft besloten geen uniform meer tedragen (als ik het goed heb gehoord)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 04 December 2004, 20:48:17 » |
|
Wie appelen vaart die appelen eet, zegt het spreekwoord.
't Was een schande dat Vredeling hem dat destijds verbood. Ik denk dat dit zijn wraak is op Vredeling, want het is nooit meer goedgekomen tussen die twee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 05 December 2004, 11:32:58 » |
|
Ik denk dat dit zijn wraak is op Vredeling, want het is nooit meer goedgekomen tussen die twee. Ik dacht eigenlijk dat het Juliana was die hem het verbod had opgelegd i.v.m troonaftreding ? (Huwelijksbreuk)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 05 December 2004, 12:50:51 » |
|
Vanmiddag precies om 12 uur is de stoet met prins Bernhard en de 4 dochters onderweg gegaan naar Den Haag. Het afscheid van de klein- en achterkleinkinderen, die allemaal op het bordes van paleis Soestdijk stonden, was heel ontroerend en indrukwekkend. :cry:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 05 December 2004, 12:55:18 » |
|
Jammer ik heb het niet gezien Gran,was het op de tv tezien?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 05 December 2004, 12:57:29 » |
|
Jammer ik heb het niet gezien Gran,was het op de tv tezien? Ja, maar het zal vast nog wel een keer herhaald worden. Nu is er weer een documentaire over z'n leven, en ik denk dat ze straks de aankomst in Den Haag wel uit zullen zenden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 05 December 2004, 13:01:09 » |
|
Bedankt Gran, ik hou het nu in de gaten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 05 December 2004, 13:15:19 » |
|
Ik heb het gezien :tranen: Wat was het emotioneel,alle kleinkinderen op het bordes en ik moest wel een traantje laten. Zelfs Amalia was er bij en allemaal hadden zij een witte anjer op. Het is dat ik mij nog steeds niet goed voel anders had ik echt naar het Noordeinde gegaan. Dindag kan het publiek afscheid nemen van de Prins en als ik er toe in staat ben zal ik er zeker heen gaan.
Edit: stukje uit Nu.nl Bernhard verlaat Soestdijk voorgoed
Uitgegeven: 5 december 2004 10:52 Laatst gewijzigd: 5 december 2004 12:37
Prins Bernhard heeft zondag paleis Soestdijk voorgoed verlaten. De kist met daarin het stoffelijk overschot van de prins is even voor 12.00 uur aan de achterzijde van het paleis in de lijkwagen geladen. Het personeel van het paleis vormde daarbij een erehaag.
De lijkwagen hield stil aan de voorzijde van Soestdijk ter hoogte van het bordes. Daar stonden de familieleden, onder wie alle kleinkinderen en achterkleinkinderen, koningin Beatrix, de prinsessen Irene, Margriet en Christina, prins Willem Alexander en Máxima.
'Einde jacht'
Een groep van acht hoornblazers, bestaande uit drie boswachters en vijf jachtopzieners van Kroondomein Het Loo blies het signaal 'einde jacht. De familie op het bordes was duidelijk geëmotioneerd op dat moment. Toen om 12.00 uur de lijkauto stilhield voor het bordes, werd de klok van het paleis stilgezet opdat die niet zou luiden.
Beatrix
Nadat Beatrix en de prinsessen Irene, Margriet en Christina en mr. Pieter van Vollenhoven in de volgauto waren gestapt, reed de lijkauto naar de uitgang van de paleistuin. De woensdag overleden prins passeerde daarbij een erehaag van tweehonderd veteranen. Meteen na het verlaten van de wagen van paleistuin werd de koninklijke standaard met zwarte wimpel gestreken en de Nederlandse vlag gehesen, half stok.
Bernhard is vervolgens op weg gegaan naar paleis Noordeinde in Den Haag waar hij zal worden opgebaard.
Buiten de hekken stonden duizenden belangstellenden die applaudisseerden toen de wagen en de volgauto's langsreden. De stoet wordt voorafgegaan door zestien motorrijders van de Koninklijke Marechaussee. Om ongeveer 13.30 uur wordt de stoet bij paleis Noordeinde verwacht.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 05 December 2004, 13:30:30 » |
|
Mijn oma woonde in Baarn, dus we kwamen, en komen nog steeds vaak langs het paleis. Als kind al keek je dan of er "iemand" thuis was, want dan wapperde de standaard, dat was zo'n gewoonte geworden. Het zal heel vreemd zijn dat er vanaf nu "niemand" meer thuis is..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 05 December 2004, 13:32:38 » |
|
Ik deed dat ook vaak.Als ik van Amersfoort naar Baarn of Hilversum moest ging ik vaak binnendoor en keek ik ook of "ze" thuis waren.
|
|
|
|
|
|
----------------------------------------------------------------- Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen. En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks. Homepagina van Ronald en Diane
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 05 December 2004, 13:49:39 » |
|
Ben weleens in de buurt van het Paleis geweest,helaas kom ik nooit meer in die richting.
Wat zal er met Paleis Soestdijk gaan gebeuren ? Het is wel een bezit van de Oranjes.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 05 December 2004, 13:58:33 » |
|
Ben weleens in de buurt van het Paleis geweest,helaas kom ik nooit meer in die richting.
Wat zal er met Paleis Soestdijk gaan gebeuren ? Het is wel een bezit van de Oranjes. Paleis Soestdijk is van de staat, dus eigenlijk van ons allemaal.. ;) Ik heb zelf het idee dat Lex en Max er ooit zullen gaan wonen. Mischien als hij koning word.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 05 December 2004, 14:15:57 » |
|
Hebben jullie Kopspijkers gezien? Dat ging over Soestdijk. Zong er een dat liedje: House for Sale
|
|
|
|
|
|
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 05 December 2004, 14:16:54 » |
|
Paleis Soestdijk is van de staat, dus eigenlijk van ons allemaal.. Kunnen wij er geen Paleis Forzona van maken dan ..... leuk voor een meeting :lol2:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 05 December 2004, 14:17:41 » |
|
Hebben jullie Kopspijkers gezien? Dat ging over Soestdijk. Zong er een dat liedje: House for Sale Gezien suus,heb in een deuk gelegen haha Hallo suus .....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 05 December 2004, 14:17:45 » |
|
Ja, dat heb ik gehoord en gezien... geweldig.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 05 December 2004, 15:40:07 » |
|
Ik ben ooit een keer in mijn leven langs Paleis Soestdijk gekomen, en wat denk je? Waren ze niet thuis!!!!! Afgelopen jaar zijn we op vakantie geweest in Denemarken en Zweden. We hebben bij beide paleizen gestaan in Kopenhagen en Stockholm, en wat denk je? Ook zij waren niet thuis!!!! Kopspijkers heb ik niet gezien, ff uitzoeken wanneer de herhaling is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 05 December 2004, 15:43:44 » |
|
Ik ben ooit een keer in mijn leven langs Paleis Soestdijk gekomen, en wat denk je? Waren ze niet thuis!!!!! Afgelopen jaar zijn we op vakantie geweest in Denemarken en Zweden. We hebben bij beide paleizen gestaan in Kopenhagen en Stockholm, en wat denk je? Ook zij waren niet thuis!!!! Kopspijkers heb ik niet gezien, ff uitzoeken wanneer de herhaling is. Waren ze natuurlijk OOK net op vakantie.. De herhaling van Kopspijker is maandag as, om 23.10 op Ned2..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 05 December 2004, 19:04:34 » |
|
|
|