Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.147 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 07:20:27
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Moslimdocent wenst Kamerlid Wilders dood
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag
Print
Auteur Topic: Moslimdocent wenst Kamerlid Wilders dood  (gelezen 2591 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 23 November 2004, 23:45:42 »

Moslimdocent wenst Kamerlid Wilders dood

HILVERSUM - Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben. In het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur antwoordde hij dinsdag bevestigend op de vraag van presentator Andries Knevel of hij het Kamerlid binnen nu en twee jaar dood wenst.

De moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Wilders sterft aan een ziekte. "Ik ben niet blij met zijn uitlatingen", aldus Knevel na de uitzending.

Ook gaf de tot de islam bekeerde Nederlander in het programma toe dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh was vermoord.
(bron:telegraaf)

shutup  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
suus
Forzona Member

« Antwoord #1 Gepost op: 24 November 2004, 00:07:08 »

Ik zag het bij BvD. Het is een autochtone NL'er die zich bekeerd heeft tot de Islam. Het ergste is dat ie leraar is. Wat leert hij die kinderen dan?

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 24 November 2004, 00:12:55 »

Als je al "iets van blijdschap" voelt bij de moord op van Gogh, is dat niet moeilijk te raden..  :boos:  

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #3 Gepost op: 24 November 2004, 00:14:18 »

Tja.....het klinkt vreselijk ,maar ook dit behoort tot het recht op vrijheid van menings uiting .
Het is maar net hoever denk je soms alleen iets ergs, of spreek je het ook openlijk uit.
Ik vind deze gedachte uitspreken niet erg verstandig van deze meneer.

Doe eens normaal man!!!!
suus
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 24 November 2004, 00:15:44 »

Ik begrijp niet waarom het zo fout is van Van Gogh en Wilders als ze hun mening geven, of je het er nou eens bent of niet, waarom hij wel z'n mening mag verkondigen.  Volgens zijn eigen theorie wacht hem dan hetzelfde lot.  

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #5 Gepost op: 24 November 2004, 00:22:13 »

Hij loopt nu zeker ook een verhoogt risico, dat zal hij waarschijnlijk wel beseffen.

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 24 November 2004, 14:11:07 »

Citaat
Hij loopt nu zeker ook een verhoogt risico, dat zal hij waarschijnlijk wel beseffen.
Dat beseft hij terdege, dus hij zit nu ook ondergedoken..   rolleyes

Citaat
Abdul Jabbar zit ondergedoken

HILVERSUM - Abdul-Jabbar van de Ven, de islamitische prediker die dinsdagavond toegaf dat hij niet rouwig zou zijn als Tweede-Kamerlid Wilders zou sterven, zit ondergedoken. Dat liet Van de Ven woensdag zelf weten.
Islamitisch godsdienstleraar Abdul-Jabbar van de Ven wil Tweede-Kamerlid Wilders dood hebben. In het EO-televisieprogramma Het Elfde Uur antwoordde hij dinsdag bevestigend op de vraag van presentator Andries Knevel of hij het Kamerlid binnen nu en twee jaar dood wenst.

De moslimdocent roept niet op tot moord. Hij wil liever dat Wilders sterft aan een ziekte. "Ik ben niet blij met zijn uitlatingen", aldus Knevel na de uitzending.

Ook gaf de tot de islam bekeerde Nederlander in het programma toe dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh was vermoord. De man preekt veel in moskeeën.

De uitzending bracht veel reacties teweeg van voor- en tegenstanders op het forum op de website van het programma. Veel kijkers waren niet blij dat de omroep de man een podium heeft gegeven voor zijn uitspraken.

Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken toonde zich op Radio 1 geschokt. " Hoe kan het zo zijn dat we in Nederland zover zijn gezonken. Ik maak me hier heel veel zorgen over", aldus de minister op de radio.

Ook minister Remkes van Binnenlandse Zaken heeft "met grote afschuw kennis genomen van de uitspraken. Dit is te gek voor woorden." Remkes zei in de marge van een conferentie in Nijkerk dat collega Donner van Justitie kijkt wat hieraan kan worden gedaan.

Van de Ven verscheen dinsdag op televisie in het programma het Elfde Uur van Andries Knevel. Op Knevel's vraag of hij "diep in zijn hart" blij zou zijn als Wilders binnen nu en twee jaar dood zou gaan, antwoordde Van de Ven bevestigend.

Van de Ven schrijft woensdag in een verklaring dat hij daarmee niemand heeft willen aanzetten om het Tweede-Kamerlid te doden. Hij wenst Wilders ook geen akelige ziekten toe: "Ik wens het hem zelfs niet toe met mijn tong of mijn pen". "Maar ik zou er niet om treuren, net als dat een groot deel van de Nederlandse bevolking er niet om zou treuren als Osama bin Laden morgen dood gevonden zou worden."

Van de Ven wil contact met de politicus opnemen om hem uit te leggen wat hij bedoelde te zeggen in het Elfde Uur. Hij en Wilders zitten inmiddels in hetzelfde schuitje, aldus de prediker. Wat betreft het onderduiken " kunnen we elkaar de hand schudden".

In de verklaring laat de moslimdocent ook weten dat hij inmiddels zit ondergedoken. Een reden daarvoor geeft hij niet.

Op de website van de Evangelische Omroep is sinds de geruchtmakende uitzending van Het Elfde Uur dinsdagavond een discussie ontstaan. Het overgrote deel van de bezoekers reageert negatief op de uitlatingen van Van de Ven, maar er zijn ook sympathiebetuigingen. Zo schrijft een zekere Mohammed: "Slaap verder Nederland, wij zullen jullie wel wakker maken, maar dat zal niet zachtjes zijn." En M. Kuleli vindt Abdul-Jabbar 'gewoon toppie'. argh

De overige reacties zijn fel en lopen uiteen van 'ophangen die man' tot 'aan het gas er mee'.
(bron:nu.nl) 

Katerulezzz
Forzona Member

« Antwoord #7 Gepost op: 24 November 2004, 14:12:20 »

Volgens mij gaat dit binnenkort echt verschrikkelijk uit de hand lopen...  

It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not. So... Be yourself!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 24 November 2004, 14:29:06 »

Daar ben ik ook bang voor KR.. Bedroefd maar als je het ook allemaal leest dan rijzen de haren je ten berge..  argh
Citaat
Abdul-Jabbar van de Ven: jongerenimam

RIJSWIJK - Hij noemt Nederland 'de kanker', vond het Afghanistan van de Taliban het enige echte islamitische land ter wereld en roept openlijk op tot de jihad. 'Internetimam' Abdul-Jabbar van de Ven bekeerde zich op zijn veertiende verjaardag tot de islam en heeft veel aanhang, vooral onder jongeren.

"Want in het land van blinden is eenoog koning", zegt de geboren Brabander (25) in een interview in Trouw. De imams spreken vaak de Nederlandse taal niet, de taal van de jongeren, hij wel en "ik beheers de basiskennis die elke moslim hoort te kennen, maar omdat bijna niemand die heeft, wordt tegen mij opgekeken". Van de Ven zegt verder te weten welke excuses jongeren zichzelf maken om weg te blijven van de islam. " Ik was ook een vrije, Hollandse jongen, ik kon doen wat ik wilde. Ik kon in de coffeeshop zitten en pilsjes drinken en vriendinnen hebben."

Abdul-Jabar adviseert zijn 'broeders en zusters' onder meer op de website http://www.al-islaam.com, waar ook circa twintig preken van hem te vinden zijn, en preekt in verschillende moskeeën. Ook is hij de drijvende kracht achter het tijdschrift Wij moslims, waarin openlijk wordt opgeroepen tot de jihad (heilige strijd tegen de vijanden van de islam). .. lees HIER verder

Chiwa
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 24 November 2004, 21:10:41 »

Prettig leesvoer..., maar niet heus.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #10 Gepost op: 24 November 2004, 21:59:02 »

Citaat
Volgens mij gaat dit binnenkort echt verschrikkelijk uit de hand lopen...
Want? Er zijn al jaren imams die vanalles roepen... Soms komt 't in de krant.

suus
Forzona Member

« Antwoord #11 Gepost op: 24 November 2004, 22:06:15 »

We leven de laatste tijd wel in een grote media hype hoor als je het mij vraagt. De pers pakt ook alles aan en drie keer uit. Sinterklaas komt eraan.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #12 Gepost op: 24 November 2004, 22:22:09 »

Er vindt een moord plaats. Dit gebeurd door een moslim, die een persoon vermoord die fikse uitspraken tegen o.a. de islam deed.

Daarbij wordt opgeteld de moord op die kale politicus plus de aanslagen op 11 september. Het resultaat: paniek om vrijheid van meningsuiting, godsdiensten, integratie en wat allemaal nog meer.

Maar, deze 3 dingen hebben niet eens zo heel erg veel met elkaar te maken. Er zijn wel raakvlakken, maar het is niet allemaal aan elkaar gelieerd. Men wordt bang gehyped door over elkaar rollende media die tegelijk roepen dat het slecht gaat met Nederland en dat er een vijandig klimaat heerst. Mensen pikken dat op en gaan daar op reageren.

En waarom? Eigenlijk om niks. Die 3 dingen zijn 3 op zichzelf staande zaken, en moeten ook zo bekeken worden.

Ik zeg niet dat er niks aan de hand is hier, maar je moet het wel allemaal een beetje met een korreltje zout nemen hoor.

suus
Forzona Member

« Antwoord #13 Gepost op: 24 November 2004, 22:27:26 »

Ik ben het roerend met je eens Puc, maar ik merk aan mezelf dat het niet gemakkelijk is afstand van de zaken te nemen en te relativeren.

Katerulezzz
Forzona Member

« Antwoord #14 Gepost op: 24 November 2004, 23:21:33 »

Waarom die drie gebeurtenissen samen? Theo van Gogh wordt vermoord, met als gevolg dat moskeën en Islamitische scholen worden belaagd. Vervolgens bedreigen de Islamieten Nederland met de meest vreselijke wraakacties. Werkt dat tussen de Palestijnen en de Israëlieten ook niet zo? Oké, het is vergezocht, maar dit lijkt te gaan ontaarden in één grote kettingreactie. Uiteraard hoor je alleen de extremisten, er zijn genoeg Islamieten die zich hier thuis voelen, maar juist die extremisten veroorzaken de onrust. Beheersen de brutalen niet de halve wereld?

Je zal mij niet horen zeggen dat ik me bedreigd voel door de huidige gebeurtenissen, maar sommige (re)acties doen me wel de rillingen over de rug lopen...

It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not. So... Be yourself!
Łobuzować
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 25 November 2004, 14:29:58 »

Eigenlijk verwacht ik over een tijdje een soort van tweede 'beeldenstorm' zoals die hier is geweest tussen de katholieken en de protestanten; maar nu tussen Christenen en Moslims.
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #16 Gepost op: 25 November 2004, 14:32:12 »

Ik kan alleen maar hopen dat de gemoederen een beetje tot bedaren komen.

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #17 Gepost op: 25 November 2004, 16:25:21 »

Echt oorlog in Nederland is toch niet meer mogelijk in deze tijd...

Katerulezzz
Forzona Member

« Antwoord #18 Gepost op: 25 November 2004, 20:47:52 »

Waarom niet dan?  

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #19 Gepost op: 25 November 2004, 20:50:56 »

Ja....dat vraag ik me ook af, waarom zou het niet meer mogenlijk zijn??

Doe eens normaal man!!!!
suus
Forzona Member

« Antwoord #20 Gepost op: 25 November 2004, 20:51:33 »

Ik denk niet dat het in NL geen oorlog kan zijn maar ik geloof niet dat we nu in oorlog zijn of op het punt staan

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #21 Gepost op: 25 November 2004, 20:54:31 »

Dat geloof ik ook absoluut niet Suus ,maar vraag we wel af wat Puc zijn idee is over het feit dat het niet zou kunnen. :uhh:

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #22 Gepost op: 25 November 2004, 22:51:21 »

Heel simpel. We zijn een westers land en aangesloten bij diverse westerse organisaties als de EU, NAVO en VN.

Dankzij moderne communicatie wordt elke scheet die hier gelaten wordt, meteen opgemerkt in heel de (westerse) wereld. Dit maakt het zomaar uitbreken van een oorlog hier haast onmogelijk. Andere landen kunnen namelijk bijzonder snel actie ondernemen.

suus
Forzona Member

« Antwoord #23 Gepost op: 25 November 2004, 22:53:57 »

Wie zegt dat in andere landen geen oorlogssituatie kan uitbreken en de banden die nu heel sterk lijken verloren gaan?

Chiwa
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 25 November 2004, 23:03:04 »

Beangstigende denkwijze Suus. Maar wel realistisch.
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Moslimdocent wenst Kamerlid Wilders dood
Ga naar: