suus
Forzona Member
|
 |
« Gepost op: 17 November 2004, 19:47:49 » |
|
Prins Bernhard heeft mogelijk tumor Uitgegeven: 17 november 2004 19:34 DEN HAAG - Bij prins Bernhard zijn cellen gevonden die kunnen wijzen op uitzaaiingen van een tumor. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst woensdagavond bekendgemaakt. De prins is afgelopen weken in het UMC Utrecht poliklinisch behandeld voor kortademigheid. Vorige week maakte de RVD bekend dat de kortademigheid van prins Bernhard was verminderd na de tweede poliklinische ingreep om vocht uit zijn borstholte te verwijderen. De prins kampte al sinds september met kortademigheid, veroorzaakt door vocht in de borstholte. Artsen hebben poliklinisch een drain aangebracht om het vocht te verwijderen. De drain is later verwijderd. Bij onderzoek van het vocht zijn volgens de RVD cellen verkregen die kunnen wijzen op uitzaaiingen van een tumor. Het is niet de eerste keer dat er tumoren zijn ontdekt bij de prins. In 1994 werd hij geopereerd aan een tumor van de darm en in 2002 aan een borsttumor. Volgens de RVD beperkt de prins zijn activiteiten wegens 'vermindering van krachten'. bron www.nu.nl
|
|
|
|
|
|
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 17 November 2004, 19:52:02 » |
|
Gaat niet lekker met hem lijkt me zo. Maar hij is al in de 90 hè? Dus ja. We hebben niet het eeuwig leven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 17 November 2004, 19:54:27 » |
|
Hoor het net in het journaal. Die man heeft al zoveel gehad in z'n leven, eens houd het op :tranen:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 17 November 2004, 19:57:36 » |
|
Ik hoorde het net op het nieuws.. Die man is al zo vaak ziek geweest, en op het randje gelegen.. dit was idd een keer te verwachten..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 17 November 2004, 20:03:50 » |
|
Hij is al dik in de 90 ... tsja niemand heeft het eeuwige leven dus bennie ook niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 17 November 2004, 20:57:42 » |
|
Jammer hoor als die de kerst niet haalt. Niet leuk voor de kinderen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 17 November 2004, 21:00:11 » |
|
Dat hoop ik ook niet,hij mag van mij 140 jaar worden Chiwa.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 17 November 2004, 21:39:56 » |
|
Die man is intern al net zo extreem verbouwd als het Nederlandse wegennet...
T'is jammer als ie komt te overlijden, maar hij heeft er dan een lang en veelbewogen leven op gehad, waarop ie positief kan terugkijken denk ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wouter
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 17 November 2004, 21:58:32 » |
|
De man is gewoon een medisch wonder elke keer erg ziek en op het randje zal nu ook wel weer zo lopen denk ik. Of zal hij nu makkelijker opgeven omdat Juultje er niet meer is?
|
|
|
|
|
|
Tolerantie is niet zelden een uiting van grote onverschilligheid ten aanzien van het algemeen welzijn van de ander.
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 17 November 2004, 22:09:34 » |
|
De man is gewoon een medisch wonder elke keer erg ziek en op het randje zal nu ook wel weer zo lopen denk ik. Of zal hij nu makkelijker opgeven omdat Juultje er niet meer is? Hij heeft natuurlijk de allerbeste zorg gehad die er maar te krijgen/kopen is.. Maar ééns houd het voor iedereen op, hoe rijk je ook bent..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 17 November 2004, 22:17:08 » |
|
Zoals iedereen van het Koninghuis net iets betere zorg krijgt als de gemiddelde burger zoals jij en ik
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 18 November 2004, 09:41:32 » |
|
Bernard geeft het niet zo snel op en zeker niet omdat Juultje er niet meer is. Hij is een levensgenieter en blijft door knokken maar eens is het over ,ook voor hem. Dat is het enige gerechtige in het leven ,hoe rijk men ook is ... dood ga je allemaal daar kan geen geld en naam iets aan doen. Heb wel respect voor hem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 18 November 2004, 15:16:35 » |
|
Ik waardeer de man zeer. Hoop dat 'ie een pijnloos eind mag kennen. Het was een goede vent, wat boze tongen ook van hem beweren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 18 November 2004, 16:29:23 » |
|
Het is trouwens Bernhard, met een h erin dus...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 18 November 2004, 16:35:20 » |
|
Ik waardeer de man zeer. Hoop dat 'ie een pijnloos eind mag kennen. Het was een goede vent, wat boze tongen ook van hem beweren. Precies, dat ben ik helemaal met jou eens Bennie is een fijne vent
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Łobuzować
Gast
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 18 November 2004, 21:11:59 » |
|
Ik denk dat het Delfste kerstcomité van de Nieuwe Kerk er eveneens flink de balen in heeft.
Als Bernard nog voor de kerst komt te overlijden wordt dat nog een hele operatie om hem een staatsbegravenis te geven.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het heel erg vinden als Bernhard komt te overlijden maar dit is wel het meest ongunstigste moment van het jaar. Uiteraard weet ik ook dat niemand zijn moment kan kiezen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 18 November 2004, 21:13:47 » |
|
De meeste sterfgevallen zijn verhoudingsgewijs in december en januari. De temperatuur verschillen schijnen de ouderen geen goed te doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 18 November 2004, 21:18:27 » |
|
Of ze feesten veeeel te hard in december
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 18 November 2004, 21:20:19 » |
|
Als Bernard nog voor de kerst komt te overlijden wordt dat nog een hele operatie om hem een staatsbegravenis te geven.
Het draaiboek zal al wel een poosje klaarliggen neem ik aan.. hij heeft al zo vaak op het "randje" gelegen..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 18 November 2004, 21:43:31 » |
|
Dat maakt het niet minder tragisch. Ik zal hem erg missen en bedenk erbij dat ik vreselijk oud wordt.
Ooit zag ik hem nog stralen bij het defilé. En zelf een vliegtuig besturen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 18 November 2004, 21:44:17 » |
|
Ik zag z'n persiflage bij Kopspijkers, op de radio, Koefnoen enz enz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 18 November 2004, 21:54:27 » |
|
Ondanks z'n hoge leeftijd vind ik het erg triest :tranen: Ik hoop dat hij er met de feestdagen nog is(mits hij geen pijn heeft) al is het alleen maar voor de naaste van hem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 18 November 2004, 22:09:22 » |
|
Hoe dan ook het is/was een zeer kleurrijk personage met een zeer bewogen leven.
En hoe je ook over de persoon op zich denkt, voor de familie blijft het altijd tragisch en zeker als het rond de feestdagen gebeurd.
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 18 November 2004, 22:10:39 » |
|
Een kerstboom zonder Opa is een leeg feest.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 18 November 2004, 22:14:25 » |
|
Hoe dan ook het is/was een zeer kleurrijk personage met een zeer bewogen leven.
En hoe je ook over de persoon op zich denkt, voor de familie blijft het altijd tragisch en zeker als het rond de feestdagen gebeurd. Precies.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 18 November 2004, 22:43:14 » |
|
Bezorgde Balkenende sprak indringend met prins over dood DOORN - Premier Balkenende maakt zich zorgen om prins Bernhard. Dat zei hij donderdagmiddag kort nadat hij een bezoek aan de zieke op Soestdijk had gebracht. "De situatie is niet goed, maar we wachten nadere berichten af."
Balkenende zei dat hij een 'goed en indringend' gesprek met de prins heeft gehad, niet alleen over maatschappelijke ontwikkelingen maar ook over de dood. De minister-president zei ook dat hij "altijd weer staat te kijken van de vitaliteit van de prins".
Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst stond het bezoek van de premier aan de prins al op de agenda voordat bekend werd dat de prins ernstig ziek is. In vocht uit zijn borstholte werden kwaadaardige cellen gevonden. De artsen zien geen mogelijkheden de prins succesvol te opereren.
De familie van de prins gaat gewoon door met haar werk. De prins is op dit moment ook zeker niet stervende. Zo gaat zijn dochter Margriet vrijdag gewoon met haar man Pieter naar het Peter Stuyvesantbal in New York.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Łobuzować
Gast
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 19 November 2004, 03:25:16 » |
|
Een kerstboom zonder Opa is een leeg feest. Ik weet niet waar jij jouw opa vroeger liet Chiwa, maar ik zet hem nog altijd in een goede zetel en hang hem niet in de kerstboom :winkiss:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 19 November 2004, 14:46:39 » |
|
'Ziekenhuis faalde ernstig in behandeling prins'
Uitgegeven: 19 november 2004 13:34 Laatst gewijzigd: 19 november 2004 13:34
UTRECHT - Het Universitair Medisch Centrum in Utrecht heeft in 1994 geblunderd in de behandeling van een tumor in de dikke darm van prins Bernhard. Door nalatigheid van artsen heeft de prins na een operatie maagzuur in zijn longen gekregen die hierdoor blijvend beschadigd zijn geraakt.
Dat zegt prof. dr. B. Smalhout zaterdag in het televisieprogramma Blauw Bloed. "Het zuur vreet het longweefsel aan. De prins is na de operatie nooit meer echt goed geweest. Hij ging als een vitale man het ziekenhuis in en kwam er als een wrak uit", aldus Smalhout vrijdag. Hij spreekt van een "ernstig medisch falen".
Na een operatie liggen veel organen tijdelijk stil. De productie van sappen gaat ondertussen wel door. Deze worden echter niet getransporteerd, waardoor de maag volloopt, legt Smalhout uit. Hierdoor moet een patiënt braken. De prins was volgens hem te suf van de medicijnen om overeind te komen om over te kunnen geven en verdronk als het ware in zijn eigen maaginhoud.
'Longontsteking'
Naderhand was Bernhard erg kortademig en lag hij lange periodes op de intensieve zorg en aan een beademingsmachine. De prins moest veel langer in het ziekenhuis blijven dan was verwacht. De artsen communiceerden destijds naar de buitenwereld dat de prins leed aan een longontsteking, wat niet zo was. "Van een longontsteking ben je binnen een week weer op de been."
Het geblunder had volgens hem eenvoudig kunnen worden voorkomen. "De prins had als ieder ander mens een neussonde moeten krijgen. Dat is een routine-ingreep die achterwege is gebleven. De prins had geen zin in een slang in zijn neus", aldus Smalhout. De behandelend artsen hadden daadkrachtiger tegen hem moeten ingaan, stelt de hoogleraar.
Complicaties
Toen de complicaties waren opgetreden, hebben artsen Smalhout destijds om advies gevraagd. Het kwaad was al geschied en kon niet worden teruggedraaid, aldus de man die tot 1992 werkzaam was als hoofd anaesthesie van hetzelfde academische ziekenhuis.
Smalhout: "Het probleem bij patiënten van de koninklijke familie is dat niet altijd de beste artsen worden uitgezocht, maar artsen worden gekozen op grond van hiërarchische status." Het falen werd in de doofpot gestopt als een soort staatsgeheim. Artsen die uit de school zouden klappen, zouden op staande voet worden ontslagen. Smalhout is niet bang. "Als het ziekenhuis stappen gaat ondernemen, moet het met medische gegevens op tafel komen."
Het krijgt nog een staartje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 19 November 2004, 17:24:54 » |
|
Waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Ik heb de prins diverse keren op televisie gezien bij huwelijken van zijn kleinkinderen bijvoorbeeld en bij de uitvaart van zijn schoonzoon en vrouw. Hij moest ondersteund worden maar hij was er toch.
De goede man is 93, hij heeft zijn kleinkinderen op zien groeien, hij heeft diverse achterkleinkinderen mogen begroeten en hij genoot van lange vakanties op zijn jacht in Italie en hij kon naar zijn geliefde Afrika wanneer hij maar wilde. Dat is al zo veel meer als menig ander persoon. Als iemand een goed leven heeft gehad dan is hij het wel. Het is hem gegund hoor daar niet van maar aan alles komt een eind. Het is niet anders. We gaan allemaal een keer dood, de een sterft al voor de geboorte en de ander gaat pas als hij/zij de 100 gepasseerd is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 19 November 2004, 17:29:46 » |
|
Ja daar kan ik mee instemmen. 93 is een hele leeftijd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 19 November 2004, 17:59:58 » |
|
'Ziekenhuis faalde ernstig in behandeling prins' Wel goed dat hij zelf nog kan reageren.. Prins Bernhard noemt uitlatingen Smalhout 'onbegrijpelijk' Uitgegeven op 19 november 2004 om 17:13 uur
De uitspraak van professor Bob Smalhout dat prins Bernhard tijdens een operatie aan zijn dikke darm in 1994 in levensgevaar is geweest, is 'onbegrijpelijk en volstrekt misplaatst'. Dat heeft de prins vrijdag laten weten via de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD). Smalhout beschuldigt het Utrechts Medisch Centrum van 'grove nalatigheid' tijdens de behandeling van de destijds 83-jarige Bernhard.
De prins lag tussen november 1994 en maart 1995 lange tijd in het ziekenhuis, omdat hij na de operatie aan zijn dikke darm een dubbele longontsteking opliep. Volgens Smalhout, die destijds als anesthesist advies gaf aan het ziekenhuishuis, was er sprake van complicaties in de longen. Die zouden zijn opgetreden als gevolg van medisch falen. Dat zegt de professor zaterdagavond in het EO-programma 'Blauw Bloed'.
Prins Bernhard zegt via de RVD van mening te zijn dat Smalhout een 'uitstekend anesthesist was', maar de prins noemt de uitspraken van de professor 'kleingeestig'. De RVD verwijst naar een perscommuniqué uit 1995, waarin wordt vermeld dat het wel degelijk om een dubbele longontsteking ging. (bron:nieuws.nl)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 19 November 2004, 18:12:46 » |
|
wow dat had ik niet verwacht. Goed dat hij dat zegt, maar het wordt wel een raar verhaal zo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Łobuzować
Gast
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 20 November 2004, 00:43:29 » |
|
Inderdaad dat de Prins dit nog weet te melden, het zou anders een smerige ruzie worden. Ik neem aan dat de Prins niet liegt of het ziekenhuis in bescherming neemt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 20 November 2004, 10:21:22 » |
|
Ik vind het wel grappig dat de prins zo reageert.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 29 November 2004, 12:31:52 » |
|
Ik lees zojuist op teletekst dat de toestand van Prins Bernhard langzaam achteruit gaat. Hij heeft nu ook een tumor in zijn darmen wat weer veel klachten geeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 29 November 2004, 14:13:55 » |
|
Volgens de telegraaf gaat het helemaal fout: ma 29 nov 2004, 11:42 Toestand Bernhard verslechtert AMSTERDAM - De conditie van prins Bernhard gaat geleidelijk achteruit. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst maandag meegedeeld. De prins blijkt na de eerder bij hem geconstateerde kwaadaardige problemen bij de luchtwegen, ook een tumor in de darmen te hebben.  Die veroorzaakt flinke klachten. Tien jaar geleden werd de prins al aan de darmen geopereerd. Een hele tumor werd toen verwijderd. In 2000 werd een tumor uit de borstholte weggehaald, een kleine ingreep. Bij de darmproblemen komt dat de klachten van kortademigheid zijn teruggekeerd bij de prins. Een ingreep waarbij vocht uit de borstholte is gehaald, gaf slechts tijdelijk verlichting. De eigenlijke kwaal kon al niet worden aangepakt. De RVD noemt het maandag uitgegeven communiqué over de toestand een voortgangsbericht. De prins zou op dit moment niet stervende zijn, maar zijn toestand is duidelijk heel slecht. Afgelopen weekeinde kwam er veel familie bij de 93-jarige prins en dat had volgens de RVD ook wel degelijk met zijn toestand te maken. De prins zal voor zover nu bekend niet naar een ziekenhuis worden overgebracht. Prognoses over de toekomst van de prins waren maandagochtend niet te geven. Het communiqué van maandagochtend luidde: "De prins heeft klachten van kortademigheid door vocht in de borstholte ten gevolge van uitzaaiingen van een kwaadaardige tumor. Een tumor van de darm veroorzaakt ook nog ernstige klachten. Hij ontvangt behalve familieleden slechts weinig bezoek." . De prins werd recent in het UMC Utrecht poliklinisch behandeld voor kortademigheid. Hij kampte daar al sinds september mee. Bij onderzoek van het uit de borst verwijderde vocht werden volgens de RVD 'cellen verkregen die kunnen wijzen op uitzaaiingen van een tumor.' Nu spreekt de dienst dus van een kwaadaardige tumor. Bernhard bemerkte ook toen al een 'vermindering van krachten'. Hij werd al snel bezocht door premier Balkenende, een bezoek dat toch al voorzien stond. Balkenende zei toen dat hij een 'goed en indringend' gesprek met de prins had gehad, niet alleen over maatschappeijke ontwikkelingen maar ook over de dood. De minister-president zei ook dat hij "altijd weer staat te kijken van de vitaliteit van de prins". Op 19 november was de prins ook nog zo vitaal om kwaad te worden op professor B. Smalhout. Het Universitair Medisch Centrum in Utrecht (UMC) zou volgens Smalhout in 1994 hebben geblunderd bij de behandeling van een tumor in de dikke darm van Bernhard. "Door nalatigheid van artsen heeft de prins na een operatie maagzuur in zijn longen gekregen die hierdoor blijvend beschadigd zijn geraakt." Prins Bernhard noemde de uitlatingen van Smalhout "onbegrijpelijk en volstrekt misplaatst". De prins was van mening dat Smalhout "weliswaar een uitstekend anaesthesist" was, maar noemde zijn uitlatingen "kleingeestig". De nieuwe gezondheidsproblemen van de prins komen aan de vooravond van een interessant jaar voor hem. In 2005 is het einde van de Tweede Wereldoorlog zestig jaar geleden, wat met diverse herdenkingen gepaard zal gaan. De prins geldt voor velen nog altijd als een icoon van de oorlogsjaren. Dit voorjaar werd bekend dat hij 5 mei 2005 voor de laatste keer het traditionele veteranendefilé op Bevrijdingsdag in Wageningen wil afnemen. De prins was in 1945 in de Gelderse stad aanwezig bij de capitulatie van de Duitsers. Op zijn verjaardag, 29 juni, staat voor komend jaar de eerste nationale veteranendag gepland. Mag ik terecht m'n twijfels uitspreken over die laatste zin?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 29 November 2004, 14:19:27 » |
|
Mag ik terecht m'n twijfels uitspreken over die laatste zin? Het zal ongetwijfeld doorgang vinden, maar hij zal daar niet meer bij zijn..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 29 November 2004, 14:48:51 » |
|
Is toch geen ramp allemaal. De man is 93. Ik kan er niet treurig van worden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 29 November 2004, 14:56:37 » |
|
Het is zeker een mooie leeftijd, maar uiteraard heeft hij ook kinderen, kleinkinderen en zelfs al acherkleinkinderen die van hem houden. Uiteraard heeft niemand het eeuwige leven, maar als je ouders er niet meer zijn besef je ook ineens dat je "niemands kind" meer bent.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 29 November 2004, 14:59:01 » |
|
Ja oké dat is waar, maar zo kijk ik er niet naar. Ik zie gewoon een man die een goed leven heeft gehad, en nu nadert het einde. Het is eigenlijk heel natuurlijk. Verder ben ik niet geinteresseerd in iets dat met het koningshuis te maken heeft, dus daardoor heb ik er ook minder mee. Maar de dood is nooit iets leuks natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 29 November 2004, 15:02:31 » |
|
Het koningshuis is het enige wat Nederlanders onderling nog bind.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 29 November 2004, 15:02:47 » |
|
Mij zeker niet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 29 November 2004, 15:30:07 » |
|
Waarlyk ik loop niet hoog met koningen! En al ware dit zoo, dan nog zou ik niet spoedig partytrekken voor koninkjes uit het lierderlyk, uit het dom en wurmstekig huis van Oranje.
Multatuli
En Multatuli ook niet
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dees
Forzona Member
Geslacht: 
"i tawt i taw a puddytat"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 29 November 2004, 15:49:34 » |
|
Weet je als ik aan prins Bernhard denk moet ik altijd denken aan al die "oude" menskes die niet geopereerd zijn aan allerlei kwaaltjes en grotere kwalen en inmiddels ook al lang overleden zijn.
Als je lid bent van het koninklijk huis dan wordt er nogal wat 'kunst en vliegwerk" op je losgelaten. Tenminste ik heb het gevoel dat deze man niet dood "mag gaan" op de een of andere manier
|
|
|
|
|
|
|
|
|
suus
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 29 November 2004, 15:52:08 » |
|
Idd net als bij Prins Claus. Het lijkt me als hij Jan de Timmerman was geweest, ook al wat eerder was gegaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 29 November 2004, 16:00:42 » |
|
Laat ik dat gevoel nou ook hebben!! :winkiss:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 29 November 2004, 16:04:44 » |
|
Weet je als ik aan prins Bernhard denk moet ik altijd denken aan al die "oude" menskes die niet geopereerd zijn aan allerlei kwaaltjes en grotere kwalen en inmiddels ook al lang overleden zijn.
Als je lid bent van het koninklijk huis dan wordt er nogal wat 'kunst en vliegwerk" op je losgelaten. Tenminste ik heb het gevoel dat deze man niet dood "mag gaan" op de een of andere manier Oh, dat is beslist waar.. hij heeft al de vreselijkste dingen overleefd, waar ieder ander in minder "goede doen" allang aan gestorven zou zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 29 November 2004, 20:37:54 » |
|
Ze zijn voor een aantal beter gestelden gewoon te laat met het juiste levenselixer.
Maar voorlopig; 'Paaldansend nichtje Máxima als ster onthaald in Nederland', net op tijd dus en 'Margriet zegt reis naar Afrika af'.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 29 November 2004, 22:37:44 » |
|
Is zij het waard om "een paal"ervan te krijgen :lol2: :shocked:
|
|
|
|
|
|
----------------------------------------------------------------- Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen. En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks. Homepagina van Ronald en Diane
|
|
|
Maj
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 30 November 2004, 10:04:19 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #50 Gepost op: 30 November 2004, 22:14:47 » |
|
Denk niet dat ze voor één paal die reis maakte.
Maar effe on topic, toen Bernhard de vorige keer maart 1995 in het ziekenhuis lag is mijn schoonmoeder daar overleden. Je werd gek van de bewaking in het ziekenhuis toen. Persoonlijk vond ik het geen fijn ziekenhuis, teveel fabruik enzo, beetje Dijkzigt maar dan erger.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #51 Gepost op: 01 December 2004, 19:21:19 » |
|
Prins Bernhard in UMC
UTRECHT - Prins Bernhard is aan het begin van de avond per ambulance van paleis Soestdijk naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht gebracht.
Bij de 93-jarige prins werden twee weken geleden uitzaaiingen van een tumor gevonden in vocht dat bij de longen was weggenomen. Deze week werd bekend dat zich ook nog een tumor bij de darmen bevindt. De aandoening van de prins is volgens de behandelend geneesheren niet meer te genezen. (bron:telegraaf)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jellow
Gast
|
 |
« Antwoord #52 Gepost op: 01 December 2004, 19:37:36 » |
|
dat hoorde ik ook net op het nieuws
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #53 Gepost op: 01 December 2004, 20:08:51 » |
|
Hij heeft een respectabele leeftijt bereikt.Kan ik van sommigen niet zeggen.(lees elders het topic)
|
|
|
|
|
|
----------------------------------------------------------------- Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen. En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks. Homepagina van Ronald en Diane
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #54 Gepost op: 01 December 2004, 20:10:32 » |
|
Ik dacht dat de prins op soestdijk wilde blijven en niet naar een ziekenhuis gebracht zal worden??
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #55 Gepost op: 01 December 2004, 20:13:17 » |
|
Het pand is makkelijker te verkopen als het leeg is.. :lol2:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #56 Gepost op: 01 December 2004, 20:38:26 » |
|
Het pand is makkelijker te verkopen als het leeg is.. :lol2:  Ik had het kunnen verwachten dat je dat zal gaan zeggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ronald
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #57 Gepost op: 01 December 2004, 20:42:42 » |
|
That's me
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #58 Gepost op: 01 December 2004, 20:45:32 » |
|
Precies  er is maar 1 Ronald  waar je het van kan verwachten. Maar dat kleine optrekje is zo verkocht hoor :fluiten:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #59 Gepost op: 01 December 2004, 20:56:57 » |
|
Misschien maken ze er wel een AZC van..  (geintjeee) Ik zou het wel leuk vinden als Alex en Max er gaan wonen.. en dan weer zo'n ouderwetse aubade in de paleistuin..de hele familie op het bordes. En dan al die cadeautjes die achter de rhododendrons "gesodemieterd" worden..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 01 December 2004, 21:02:31 » |
|
Misschien maken ze er wel een AZC van..  (geintjeee) Ik zou het wel leuk vinden als Alex en Max er gaan wonen.. en dan weer zo'n ouderwetse aubade in de paleistuin..de hele familie op het bordes. En dan al die cadeautjes die achter de rhododendrons "gesodemieterd" worden.. En de warme chocolade melk met een koninklijke vel er op  die niet te zuipen is haha Alex en Max die gaan er niet wonen die hebben er geen zin in om op dat bordes testaan,misschien iets voor haar nichtje als er een paal geplaatst wordt op het bordes. Bordes dansen zal het dan worden :lol2:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 01 December 2004, 21:14:10 » |
|
Bordesdansen.. :lol2: Ik ging toch liever op m'n eigen "stoepie" staan, dan de hele dag door het land te moeten banjeren...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Smilie
Gast
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 01 December 2004, 21:18:00 » |
|
|
|