Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.147 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 07:09:13
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Antwerpen verbiedt burka
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omlaag
Print
Auteur Topic: Antwerpen verbiedt burka  (gelezen 2071 keer)
0 geregistreerde leden en 4 gasten bekijken dit topic.
suus
Forzona Member

« Antwoord #25 Gepost op: 16 November 2004, 17:28:51 »

Ik denk dat ze er in Belgie zwaarder over doen dan hier. In Belgie moet je je ook ten alle tijde kunnen legitimeren. Hier nog niet, hoewel ze het wel gaan invoeren vanaf 2005. Maar goed, ik vind het ook moeilijk om te verbieden. Vraag me trouwens wel af om hoeveel vrouwen het eigenlijk gaat, want zovaak zie ik geen Burka...

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
Wouter
Forzona Member

« Antwoord #26 Gepost op: 16 November 2004, 21:40:39 »

Citaat
Hierom Bart, het staat in de wet dat het niet mag.
Lijkt me dus duidelijk dat ze het echt wel kunnen verbieden.
Puc heeft kort daaronder geschreven:
Citaat
Die tekst die ik hierboven plaatste is geen officiële tekst he?
Moet ik daaruit af leiden dat het hele wetartikel niet bestaat of dat de tekst anders is geformuleerd.

Tolerantie is niet zelden een uiting van grote onverschilligheid ten aanzien van het algemeen welzijn van de ander.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Antwoord #27 Gepost op: 16 November 2004, 21:44:11 »

Citaat
Ze beroepen zich op een wet die het verbiedt om zich in het openbaar te maskeren of zo te verkleden dat men onherkenbaar wordt.

Zo staat het in Belgie in de wet.. (zie 1e post)  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Wouter
Forzona Member

« Antwoord #28 Gepost op: 17 November 2004, 21:59:55 »

ok sorry had dat dom genoeg over het hoofd gezien

Tolerantie is niet zelden een uiting van grote onverschilligheid ten aanzien van het algemeen welzijn van de ander.
Łobuzować
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 20 November 2004, 03:16:11 »

Een Burqa vind ik per definitie al niet passen in het Nederlandse straatbeeld daarnaast vind ik ook dat men niet geheel onherkenbaar de straat op mag gaan. Maar dit geldt ook voor de shayla, niqaab, boushiya en abaja.

Goede aanpak dus!

Met een hoofddoekje, hijab, khimaar, amira/buknuk, dupatta of chador heb ik verder geen moeite.

Ik neem aan dat je niet al deze termen kent, ik heb ook even moeten kijken voor de juiste schrijfwijze, kijk dan vooral hier even...  Klik hier voor het Islam forum
Wouter
Forzona Member

« Antwoord #30 Gepost op: 20 November 2004, 11:54:49 »

Het is zeker niet mijn keuze een Burqa of andere kledingstukken die je geheel verbergen. Ik zou denk ik ook niet zo snel op mensen af stappen die zich geheel en onherkenbaar zouden kleden.  Echter ik ben van mening dat als iemand zoiets zou willen dragen ze ook die mogelijkheid zouden moeten krijgen. Ik vrees namelijk dat als ze dit gaanverbieden ze ook op den duur een verbod gaan instellen op dragen van hoofdoekjes. Dan kom je al weer in de sfeer van recht op vrije religie beleving/ discriminatie.  

Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Antwerpen verbiedt burka
Ga naar: