Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.147 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 07:03:10
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Theo van Gogh doodgeschoten
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Theo van Gogh doodgeschoten  (gelezen 9771 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Antwoord #225 Gepost op: 09 November 2004, 18:54:14 »

Het drong vandaag ineens tot me door dat het 9-11 is ! 911 dagen na de moord op Pim Fortuyn is Theo vermoord en op 9-11 is hij gecremeerd! Toevallig?

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #226 Gepost op: 09 November 2004, 18:57:33 »

Tja....je zou er bijna wat bij gaan denken idd.

Doe eens normaal man!!!!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #227 Gepost op: 09 November 2004, 19:30:18 »

Die aanslag op de Twin Towers was op 11-9 in Nederlandse tijdnotatie.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #228 Gepost op: 09 November 2004, 19:45:27 »

Alleen noemen ze het in Amerika nine eleven, dus 9-11!  

Smilie
Gast
« Antwoord #229 Gepost op: 09 November 2004, 19:50:37 »

Citaat
Het drong vandaag ineens tot me door dat het 9-11 is ! 911 dagen na de moord op Pim Fortuyn is Theo vermoord en op 9-11 is hij gecremeerd! Toevallig?
Er word gezegt toeval bestaat niet rolleyes
Maar dit is wel heeel toevallig.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #230 Gepost op: 09 November 2004, 20:23:26 »

Citaat
Tja....het was mooi maar ook ontroerent.
Zeker bij het laatste lied, "it's a perfect day", wat ik sowieso erg mooi vond werd ik toch effe emotioneel.
:cry:
Krachtige toespraken allemaal... vooral van zijn moeder.

Wat een bewondering heb ik voor die vrouw, die alles op zo'n duidelijke manier verwoordde, zonder een blad voor haar mond te nemen.. het lijkt me vreselijk als je kind op zo'n beestachtige manier vermoord word, en dat je dan als moeder toch de kracht vind om er zo over te praten... gróte klasse die vrouw..  

Geweldig zoals ook zijn zussen over hem praatten.. het moet een geweldig familiemens geweest zijn..

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #231 Gepost op: 09 November 2004, 21:21:14 »

Ik denk dat zijn moeder door een groot gevoel van woede en frustratie geleidt werd.

Doe eens normaal man!!!!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #232 Gepost op: 09 November 2004, 22:04:13 »

Vader Van Gogh: dit zou Theo mooi gevonden hebben

AMSTERDAM - "Ik heb nog nooit een crematie meegemaakt waar zoveel gelachen en geapplaudisseerd werd. Dat zou Theo mooi gevonden hebben." Dat zei de vader van Theo van Gogh dinsdag bij de uitvaartplechtigheid. Hij bedankte Hans Teeuwen voor het prachtige afscheidsfeest dat familie en vrienden maandagavond in de Westergasfabriek in Amsterdam-West hadden.

Hij zei bovendien: "Als Theo vandaag zou kunnen zien wat zijn dood aan discussie heeft losgemaakt, zou hij daar bijzonder van genieten." Vader Van Gogh benadrukte dat zijn zoon de aanslagen van de afgelopen dagen op moskeeën en een islamitische school zou hebben veroordeeld.  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Smilie
Gast
« Antwoord #233 Gepost op: 19 December 2004, 20:36:25 »

Brein achter moord Van Gogh in Spanje gepakt
Uitgegeven op 19 december 2004 om 19:33 uur, bijgewerkt om 19:40

Hassan El Haski, de baas van een terroristische cel, is de opdrachtgever voor de moord op filmmaker Theo van Gogh. Dat meldt de Spaanse krant ABC. El Haski maakt deel uit van een groep Marokkanen die onlangs werd opgepakt omdat ze onder meer te maken zouden hebben met de aanslagen in Madrid, in maart van dit jaar.

De groep wilde zich op Lanzarote vestigen om meer aanslagen voor te bereiden. Leider El Haski is in Amsterdam geweest en heeft volgens de krant ook contact gehad met Mohammed Bouyeri, de vermeende moordenaar van Van Gogh.

Voorlichter Robert Meulenbroek verklaart niets af te weten van een mogelijke verdachte van de moord op Van Gogh die in Spanje is opgepakt. "Maar het gebeurt wel vaker dat de Spaanse kranten iets melden waar wij niets van weten." Meulenbroek vertrouwt erop te worden ingelicht wanneer de Spaanse justitie werkelijk denkt een verdachte te hebben aangehouden die met de Amsterdamse moord te maken heeft.

Bron Nieuws.nl

suus
Forzona Member

« Antwoord #234 Gepost op: 19 December 2004, 20:38:42 »

Dat is nog eens netwerken. Als de internationale politie/leger/politieke/economische machten dat eens gingen proberen...

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
Smilie
Gast
« Antwoord #235 Gepost op: 19 December 2004, 20:48:25 »

Ze zijn op de goede weg ... dus ?????
suus
Forzona Member

« Antwoord #236 Gepost op: 19 December 2004, 20:50:26 »

Hmm ja ik hoop dat ze op de goede weg blijven

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
Smilie
Gast
« Antwoord #237 Gepost op: 19 December 2004, 20:52:18 »

Dat blijft altijd de vraag he suus dontknow  
Smilie
Gast
« Antwoord #238 Gepost op: 26 Januari 2005, 15:18:47 »

Rechtbank beveelt psychisch onderzoek Mohammed B.
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft woensdag besloten dat Mohammed B. die wordt verdacht van de moord op Theo van Gogh, psychisch moet worden onderzocht in het Pieter Baan Centrum (PBC). Het PBC is de observatiekliniek van justitie.

De rechters willen dat B. zo snel mogelijk naar het PBC gaat. Zij vinden dit noodzakelijk gezien het extreem gewelddadige karakter van de moord op Van Gogh en de koelbloedige wijze van de uitvoering van dit misdrijf. Een eventueel terroristisch motief sluit een stoornis niet uit, concludeert de rechtbank. Op een andere manier is er volgens de rechters niet achter te komen of B. een stoornis heeft of niet.

Officier van justitie F. van Straelen had woensdag eerder op de dag de opname van B. in het PBC al gevorderd. Volgens de aanklager is zo'n observatie "onontkoombaar", omdat het Openbaar Ministerie (OM) meer te weten wil komen over de persoon van B. en zijn motieven. Tot nu toe heeft B. zich in het onderzoek namelijk alleen nog maar beroepen op zijn zwijgrecht.

De advocaat van B., P. Plasman, benadrukte woensdag nog eens voor de rechtbank dat zijn cliënt niet naar het PBC wil. Volgens de raadsman moet B. volgens eigen zeggen volledig verantwoordelijk worden gehouden voor de moord op Theo van Gogh. Hij wil niets weten van verminderde toerekeningsvatbaarheid. Plasman stelt dat deze opmerkingen van zijn cliënt kunnen worden gezien als een bekentenis van Mohammed B.

De pro forma-zitting van woensdag is inmiddels afgelopen. De zaak wordt voor maximaal drie maanden aangehouden, omdat het onderzoek nog niet klaar is.

Maj
Forzona Member

« Antwoord #239 Gepost op: 28 Februari 2005, 16:24:32 »

Mohammed B. in Pieter Baan Centrum

Uitgegeven: 28 februari 2005 14:21
Laatst gewijzigd: 28 februari 2005 15:52

AMSTERDAM - Mohammed B. - de vermoedelijke moordenaar van cineast Theo van Gogh - verblijft sinds vrijdag in het Pieter Baan Centrum (PBC) voor een gedragskundig onderzoek.

Dat heeft een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam bekendgemaakt. De plaatsing in het PBC volgt op een bevel daartoe van de rechtbank in Amsterdam, afgegeven tijdens de eerste openbare zitting van de zaak op 26 januari. De rechtbank vindt zo'n onderzoek noodzakelijk gezien de extreem gewelddadige en koelbloedige manier waarop Van Gogh is vermoord.

Van Gogh werd op 2 november met een pistool en meerdere messen om het leven gebracht. B. werd kort daarop als verdachte gearresteerd, na een hevige schotenwisseling met de politie.

PBC-onderzoek

Het OM had de rechtbank gevraagd het PBC-onderzoek te bevelen. Via zijn raadsman P. Plasman had B., die op 26 januari niet ter zitting verscheen, laten weten niet te willen meewerken aan de gedragskundige observatie.

B. zegt dat hij volledig verantwoordelijk gehouden wil worden voor de moord op Van Gogh. Van verminderde toerekeningsvatbaarheid - een conclusie die de deskundigen van het PBC zouden kunnen trekken - wil hij niets weten.

Onontkoombaar

Officier van justitie F. van Straelen noemde een onderzoek door gedragskundigen "onontkoombaar". Hij hoopt dat een verblijf van B. in het PBC meer inzicht geeft in de persoon en de motieven van de man. Het is de vraag of het PBC-onderzoek de verlangde inzichten tot resultaat zal hebben. Advocaat Plasman zei maandag dat zijn cliënt volhardt in zijn weigering om mee te werken. Over de omstandigheden waaronder B. in de Utrechtse kliniek verblijft, wil Plasman niets zeggen.

In beginsel duurt een onderzoek in de observatiekliniek circa zeven weken. Het team dat een observandus onderzoekt bestaat uit een forensisch psychiater, een psycholoog, een groepsleider en een maatschappelijk werker. Laatstgenoemde onderzoekt het milieu van herkomst van de verdachte.

Rapportage

Weigering tot medewerking betekent niet dat de onderzoekers niet tot een rapportage kunnen komen. Een rapportage bevat een conclusie en een advies. In de conclusie wordt melding gemaakt van een eventuele persoonlijkheidsstoornis en de mate van toerekeningsvatbaarheid. Het advies behelst het antwoord op de vraag of de tbs-maatregel gewenst is.

Bron: nu.nl

Smilie
Gast
« Antwoord #240 Gepost op: 28 Februari 2005, 19:17:18 »

Mmmm een gedragskundig onderzoek argh
Wij weten toch allemaal al dat hij niet goed bij zijn hoofd is.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #241 Gepost op: 01 Maart 2005, 09:50:57 »

Het schijnt dat een heleboel fim/tv/documentaire makers allemaal filmpjes gaan maken over de moord op van Gogh. Dit zal dan allemaal tegelijk in een aantal bioscopen te zien gaan zijn.

Smilie
Gast
« Antwoord #242 Gepost op: 01 Maart 2005, 10:54:59 »

Citaat
Het schijnt dat een heleboel fim/tv/documentaire makers allemaal filmpjes gaan maken over de moord op van Gogh. Dit zal dan allemaal tegelijk in een aantal bioscopen te zien gaan zijn.
Als daar maar weer geen ellende van komt.
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Theo van Gogh doodgeschoten
Ga naar: