Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.147 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 07:02:47
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Theo van Gogh doodgeschoten
Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omlaag
Print
Auteur Topic: Theo van Gogh doodgeschoten  (gelezen 9771 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Smilie
Gast
« Gepost op: 02 November 2004, 10:10:22 »

AMSTERDAM - Een politieagent is dinsdagochtend om 08.45 uur gewondgeraakt door een schietpartij op de Mauritskade in Amsterdam. Voor zover bekend raakte nog een persoon gewond. Meer gegevens kon de politie nog niet verstrekken.
De agent reed op een motor. De politie heeft de directe omgeving afgezet. Ook het naastgelegen Oosterpark is afgesloten. Volgens de lokale Amsterdamse televisiezender AT5 zou het gaan een schietpartij waarbij filmmaker Theo van Gogh is vermoord. Hij zou neergestoken en neergeschoten zijn in de Linnaeusstraat. De zender beroept zich op meerdere bronnen uit de buurt.

Bron Telegraaf.nl
Smilie
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 02 November 2004, 10:11:50 »

Het was dus geen gerucht,hij is vermoord argh  
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 02 November 2004, 10:14:09 »

Ik hoor en zie het net op tv...   :shocked:  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Smilie
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 02 November 2004, 10:15:16 »

Er werd al gezegt dat hij veel vijanden heeft maar ze weten verder nog niet veel.
semmeke
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 02 November 2004, 10:16:00 »

Jeetje zeg :shocked:  
Smilie
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 02 November 2004, 10:16:30 »

Het wordt steeds gekker in wat voor wereld leven wij argh  
Maj
Forzona Member

« Antwoord #6 Gepost op: 02 November 2004, 10:35:09 »

Ik zie het ook net op tv en ik vind het verschrikkelijk!!!!

Dees
Forzona Member

"i tawt i taw a puddytat"

« Antwoord #7 Gepost op: 02 November 2004, 11:29:04 »

theo van gogh

[
1957 - 2004

Theo van Gogh doodgeschoten
Uitgegeven op 02 november 2004 om 10:29 uur

Filmmaker Theo van Gogh is dinsdagochtend in Amsterdam-Oost doodgeschoten. Twee andere mannen, onder wie een politieagent, raakten gewond bij de schietpartij. De politie heeft de vermoedelijke dader na een schotenwisseling aangehouden.

Van Gogh werd neergeschoten toen hij het stadsdeelkantoor aan de Linneausstraat uitkwam. Hij wist naar de overkant van de straat te komen, waar de schutter nogmaals op hem vuurde. Ook een omstander werd daarbij getroffen door een kogel. Over zijn toestand is niets bekend.

De dader vluchtte vervolgens het Oosterpark in, waar hij door de politie werd omsingeld. Toen hij het park aan de kant van de Mauritskade probeerde te verlaten, ontstond een schotenwisseling met de politie. Een agent werd daarbij in de borst getroffen, maar omdat hij een kogelwerend vest droeg, lijken zijn verwondingen mee te vallen. De verdachte werd door de politie in zijn been geschoten, waarna hij werd gearresteerd.

De dood van Van Gogh wordt bevestigd door zijn productiemaatschappij. Enkele getuigen van de schietpartij hebben de cineast als het slachtoffer herkend. De politie wil formeel niet bevestigen dat het om Van Gogh gaat zolang de familie van het slachtoffer nog niet is ingelicht. Over de identiteit van de verdachte of over het motief is nog niets bekend.

De dinsdagochtend in Amsterdam-Oost doodgeschoten Theo van Gogh stond bekend als een veelzijdig mens en provocateur. Als columnist, filmmaker, presentator en journalist stond hij bekend om zijn ongezouten meningen. Theo van Gogh is 47 jaar geworden.
Eind augustus maakte filmmaker met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali de provocerende film 'Submission', die de positie van de vrouw in de islam aan de orde stelt. In de film worden naakte vrouwen getoond, gehuld in een doorzichtig gewaad. Op hun lichamen zijn teksten uit de koran afgebeeld, waarin geweld tegen vrouwen wordt goedgekeurd. Na het verschijnen van de film werd Van Gogh door de politie bewaakt, zonder dat Van Gogh daarom had gevraagd.

De veelzijdige Van Gogh is op 23 juli 1957 geboren in Den Haag. Na een afgebroken studie rechten werd hij regisseur. Zijn debuutfilm in 1982 was 'Luger'. De zwartwitfilm gaat over de psychopaat Chris Luger, die een zwakzinnig meisje ontvoert. Zijn film Blind Date uit 1996 won drie gouden kalveren.

Twee jaar na de moord op Pim Fortuyn startte Van Gogh in augustus met de opnames van de film '06 05', een reconstructie van de gebeurtenissen en ontwikkelingen in de dagen na de gewelddadige moord op Pim Fortuyn. De film is gebaseerd op het boek 'De zesde mei' van Tomas Ross. Tomas Ross schreef ook het script voor de film. De film zou half december zijn première beleven op internet en daarna in februari te zien zijn in de bioscoop.

'Als stukjesschrijver ben ik overal weggestuurd, ontslagen of zó gecensureerd dat het maar beter was de eer aan mezelf te houden', zei Van Gogh begin dit jaar. Van Goghs meningen zijn nu onder meer te lezen op zijn website De Gezonde Roker. De columns op zijn website zijn gebundeld in zijn boek 'Allah weet het beter'. In dit boek telt Van Gogh de 'zegeningen' van de multiculturele samenleving, hekelt hij de autoriteitsvrees van Nederlandse media, beschrijft hij de farce van het koninklijk huis en maakt hij zich sterk voor een absolute vrijheid van meningsuiting.

Dees
Forzona Member

« Antwoord #8 Gepost op: 02 November 2004, 11:29:40 »

Dat dit soort daders niet snappen dat dit de haat tegen alles wat maar iets met islam te maken heeft enorm aanwakkert  argh  argh  
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #9 Gepost op: 02 November 2004, 11:29:47 »

Jeetje zeg, lekkere wereld, maar dat hij door zijn doen en laten mensen tegen zich had, kan ik me wel voorstellen.
Ik was ook absoluut geen liefhebben van die man, maar dit is natuurlijk weer zeer triest!

Doe eens normaal man!!!!
Ronald
Forzona Member

Geslacht: Man

« Antwoord #10 Gepost op: 02 November 2004, 11:38:23 »

Als dit een persoon is die "moslim" is die van Gogh heeft vermoord dan begrijpt hij waarschijnlijk niet veel van de Islam.Zo zie je maar weer dat zodra je tegen een geloof bent maar gedood moet worden.Ze kijken te veel naar de zender Al Jazeera. confused  

-----------------------------------------------------------------
Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen.
En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks.

Homepagina van Ronald en Diane
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #11 Gepost op: 02 November 2004, 12:29:34 »

Weer iemand die voor z'n mening uit durfde komen, net als Pim Fortuyn..
Moeten we dan allemaal maar onze mond houden??  :boos:

Ik heb er geen woorden voor.... walgelijk!!!..  

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #12 Gepost op: 02 November 2004, 12:31:02 »

Citaat
Weer iemand die voor z'n mening uit durfde komen, net als Pim Fortuyn..
Moeten we dan allemaal maar onze mond houden??  :boos:

Ik heb er geen woorden voor.... walgelijk!!!..
Inderdaad Gran!
Dat recht op meningsvrijheid hebben we gewoon niet meer.
We mogen wel, maar je word er duur op afgerekent!

Doe eens normaal man!!!!
Smilie
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 02 November 2004, 12:33:50 »

Je mag in dit land geen eigen mening hebben en al helemaal niet uitspreken argh
Het was niet echt een aardige man en ik was er zeker geen fan van maar ieder mens heeft techt op een eigen mening.
Ze hebben in een ieder geval wel de dader tepakken.
suus
Forzona Member

« Antwoord #14 Gepost op: 02 November 2004, 12:36:39 »

Het was om de hoek van mijn school. Een medestudent heeft het nog zien liggen. Iedereen had het over het Pim Fortuyn gebeuren en er bekruipt me een beetje hetzelfde gevoel. Ik hoorde dat hij een brief met arabische tekens op zijn lichaam had liggen. Wel raar dat het echt één straat verder was dan waar ik zat...

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen
Smilie
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 02 November 2004, 12:37:42 »

Citaat
Dat dit soort daders niet snappen dat dit de haat tegen alles wat maar iets met islam te maken heeft enorm aanwakkert  argh  argh
Precies dees.
Smilie
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 02 November 2004, 12:39:53 »

Citaat
Het was om de hoek van mijn school. Een medestudent heeft het nog zien liggen. Iedereen had het over het Pim Fortuyn gebeuren en er bekruipt me een beetje hetzelfde gevoel. Ik hoorde dat hij een brief met arabische tekens op zijn lichaam had liggen. Wel raar dat het echt één straat verder was dan waar ik zat...
Je zal er maar toevallig net langs lopen suus en dat er geschoten wordt argh
Ik moest gelijk aan Pim denken,komt een beetje op het zelfde neer........
uiting van een mening hebben!

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #17 Gepost op: 02 November 2004, 12:40:07 »

Kan me voorstellen dat dat je een raar gevoel geeft Suus!

Doe eens normaal man!!!!
Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #18 Gepost op: 02 November 2004, 14:25:52 »

GVD!..............Het was te verwachten en ja hoor, weer zon K*T Marokkaan!
Ik hoop dat er nu eindelijk eens concrete stappen ondernomen gaan worden want waar blijven wij als Nederlander in godsnaam???
Kunnen wij straks ook onze toevlucht elders zoeken omdat we uitsprken wat we denken (wat hier dus eigenlijk normaal zou moeten kunnen)!
Nee hoor, je wordt gewoon met kogels en messen afgeslacht op straat!
Ik ben kwaad, heel kwaad! :boos:
Laat dat hele Islam gebeuren alsjeblieft oprotten hier want het eind is zoek!

Doe eens normaal man!!!!
Ronald
Forzona Member

Geslacht: Man

« Antwoord #19 Gepost op: 02 November 2004, 14:47:48 »

En die hufter wordt ook nog op onze ziekte kosten behandeld.Geen wonder dat het zo duur is.Ze hebben veel te laag geschoten.Kunnen wij als belastingbetaler ook dit uitschot nog gaan onderhouden.Je mag nu zelf wel met een mes en pistool op zak gaan lopen.Kunnen we marokaantje schieten.

-----------------------------------------------------------------
Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen.
En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks.

Homepagina van Ronald en Diane
Chiwa
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 02 November 2004, 15:46:24 »

Een moslim heeft maar twee problemen.
Ze deugen niet in de grond en niet erboven.
Dees
Forzona Member

« Antwoord #21 Gepost op: 02 November 2004, 15:57:43 »

De daad an sich is afschuwelijk en vreselijk, maar tsjongejongejonge wat wordt de boel weer opgefokt. Als er een iemand wordt vermoord mag niemand zijn mening meer geven?

Snappen jullie niet dat de dader er weleens op uit kon zijn om tweedracht te zaaien?
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #22 Gepost op: 02 November 2004, 16:28:44 »

Wat ik prima vind is dat er vanavond nou eens geen stille tocht word gehouden, maar een tocht met VEEL kabaal.. :protest:

Laat iedereen maar eens laten merken dat ze er schoon genoeg van hebben om zijn/haar mond te houden.  frowntap  

Shanon
Forzona Member

tattoo bitch

« Antwoord #23 Gepost op: 02 November 2004, 16:41:11 »

Precies....wie of wat de dader ook is...het moet meer gestraft worden.
Ik moet dan gelijk weer denken aan die Volkert v.d. G, die zelfs in de cel nog eisen mocht en kon stellen.
Het strafrecht zou hier eens flink herzien moeten worden.

Doe eens normaal man!!!!
Dees
Forzona Member

« Antwoord #24 Gepost op: 02 November 2004, 16:53:27 »

Dat ben ik met je eens. We laten wat dat betreft hier in NL veel te veel met ons sollen. De straffen mogen van mij ook wat minder "humaan" en strenger en twee op een cel? van mij mogen dr ook wel vier op een cel.

Maar ik ga nu offtpic sorry  bloos  
Pagina's: [1] 2 3 ... 10   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona MediaTV, Radio, Krant en andere mediaTopic: Theo van Gogh doodgeschoten
Ga naar: